Ihanaa. Nyt jätän maaseudun hetkeksi ja lähden stadiin. Pakkasta on paljon, mutta mieli on lämpöinen. Tulee nuoruus mieleen kun lähdin maailmalle. Paitsi että, nyt vilautetaan työeläkekorttia kun ollaan senioreita. Pitkästä aikaa pääsee valmiksi katettuun aamias- ja päivällispöytään. Päivänjatkoja.
Mä lähden stadiin
88
1240
Vastaukset
Sekö on tänään eläkkeenmaksupäivä?
Pari viikkoa ennen seuraavaa eläkettä sitten kutvelletaan jo taas persaukisena ja muistellaan Stadin hotellia ja valmiiksi katettua aamiais- ja päivällispöytää ylähuuli vanhan kuivan leivänkannikan päällä.- eivoiollahokaamatta
Sulla tarvii olla tosi paha olo itselläsi kun niin usein vastaat toisten kirjoituksiin tosi ilkeästi.
Tellukka elämässä joutuu priorisoimaan. Jos halutaan tehdä oieni matka, joutuu jostai muutsa luopumaan mutta se kannattaa. Elämä on valintoja. Elä pillaa toisen iloa matkasta.
- lapalooma
tellukka
Mitä vit...se sulle kuuluu, pidä sä omista rahoista huolen, älä muiden. - KokemattomiakinNäkyy
Tellukalle
Et sitten ole hotellissa asunut, etkä aamiais- tai päivällispöytään istunut?
Vai etkö muuten vaan erota leipää hapakorpusta tai näkkileivästä? - harakanpentu
eivoiollahokaamatta kirjoitti:
Sulla tarvii olla tosi paha olo itselläsi kun niin usein vastaat toisten kirjoituksiin tosi ilkeästi.
Äläs nyt, hänhän on rekattu kirjoittaja ja he eivät ilkeyksiä kirjoita. Me pyryharakat(Paloman nimittelyä) vaan.
KokemattomiakinNäkyy kirjoitti:
Tellukalle
Et sitten ole hotellissa asunut, etkä aamiais- tai päivällispöytään istunut?
Vai etkö muuten vaan erota leipää hapakorpusta tai näkkileivästä?Olen olen.
Mutta en minä ilmaiseksi. Silloin vain, jos näyttää olevan ylimääräistä rahaa, enkä koskaan sen kustannuksella, että joutuu sitten ruikuttamaan ennen seuraavaa tiliä/eläkemaksua, että on persaukinen, eikä jääkaapissa ole muuta kuin valot, eikä leivän päälle ole muuta kuin ylähuuli.- Ylesken
Tell
Eipä ole tänään liksapäivä. Olin kaukaa viisas ja varasin ja maksoin hotellin ja matkat netissä hyvissä ajoin. Voipi käydä niinkin,että väsään tylsiä teeleipiä ja syön makkarasoppaa ja kaurapuuroa kaksiviikkoa. Muttä kyllä täällä stadissa olo sen kurimuksen väärtti on. Tulin kävellen pitkääsiltaa ja kyllä kylmä tuuli piiskasi naaman ihan jääkimpaleeksi. Mutta kahvi lämmittää. 2lesken. Aina unohtuu sisää kirjautuminen Ylesken kirjoitti:
Tell
Eipä ole tänään liksapäivä. Olin kaukaa viisas ja varasin ja maksoin hotellin ja matkat netissä hyvissä ajoin. Voipi käydä niinkin,että väsään tylsiä teeleipiä ja syön makkarasoppaa ja kaurapuuroa kaksiviikkoa. Muttä kyllä täällä stadissa olo sen kurimuksen väärtti on. Tulin kävellen pitkääsiltaa ja kyllä kylmä tuuli piiskasi naaman ihan jääkimpaleeksi. Mutta kahvi lämmittää. 2lesken. Aina unohtuu sisää kirjautuminenLuottokortilla?
No vielä pahempi.eivoiollahokaamatta kirjoitti:
eivoiolla
Olen itse kirjoittanut, että olen täysin rahaton kuukauden lopussa. Niinkuin totta onkin. Huomenna saan leskeneläkkeen ja lähden katselemaan Helsinkiä.Tellukka kirjoitti:
Olen olen.
Mutta en minä ilmaiseksi. Silloin vain, jos näyttää olevan ylimääräistä rahaa, enkä koskaan sen kustannuksella, että joutuu sitten ruikuttamaan ennen seuraavaa tiliä/eläkemaksua, että on persaukinen, eikä jääkaapissa ole muuta kuin valot, eikä leivän päälle ole muuta kuin ylähuuli.Tell
Oli vähän ylimääräistä. Verottaja pudotti roimasti verotustani helmikuussa. Olen eläkeläiskortilla puoleen hintaan hotellissa,61€/vrk aamiainen sauna. Bussimatka meno-paluu 9.70€. Tällaiset pikkurahat nyt löytyy
mistä tahansa piiroonginlaatikosta.Tellukka kirjoitti:
Luottokortilla?
No vielä pahempi.Tell
Pöljä.Minulla ei edes ole luottokorttia. Ihan normivisaa vingutin ja kuittasin. Täällä hotlassa sain vielä plussat päälle ja kauniin huoneen. Näkymä Ikkunasta tuo taas mieleen vaikka mitä.
Mukavaa reissua Tran-siilen-leski :DDDD.
- johonkin.väliin
siilenämää kirjoitti:
siis Trans :)
Parentti unohtui ;)
Tellukka kirjoitti:
Transujakos te olettekin lesken kanssa?
No kysyppä kuule tuota asiaa Hunksvotilta ;).
siilenämää kirjoitti:
Transparenteiksi (läpinäkyviksi) hän on teitä sanonut.
Itse tuossa tunnustit olevasikin trans.Tellukka kirjoitti:
Transparenteiksi (läpinäkyviksi) hän on teitä sanonut.
Itse tuossa tunnustit olevasikin trans.Ai. Ja minun mielstäni minä en ymmästäny ollenkaan mitä tämä trans ja parentti tarkoittaa. En tienny että se on läpinäkyvä. Saahasta kuvitella että läpi näkkyy vaikkei mittää näy. Luulotella kun ei ole muuta tekemistä Ainaki jos luulee että me lesken kans oltais sama henkilö. Ei olla.
siilenämää kirjoitti:
Ai. Ja minun mielstäni minä en ymmästäny ollenkaan mitä tämä trans ja parentti tarkoittaa. En tienny että se on läpinäkyvä. Saahasta kuvitella että läpi näkkyy vaikkei mittää näy. Luulotella kun ei ole muuta tekemistä Ainaki jos luulee että me lesken kans oltais sama henkilö. Ei olla.
Mää en nääs ossaa noita sisvistyssanoja ollenkaa joten jos haluatta että mie ymmärrän niin ihan someksi vaan ja suomenkielellä. Ei ollenkaa tartte hienostella.
- taljakarvat.oiotaan
siilenämää kirjoitti:
Ei hunsvontti nyt kerkee vastaamaan. On siivousvimma ja pitää ovikellokin rasvata. Leski on tulollaan.
taljakarvat.oiotaan kirjoitti:
Ei hunsvontti nyt kerkee vastaamaan. On siivousvimma ja pitää ovikellokin rasvata. Leski on tulollaan.
Hotelliinhan leski oli menossa. Puhtaat lakanat ja valmis aamiaispöytä :)
siilenämää kirjoitti:
Hotelliinhan leski oli menossa. Puhtaat lakanat ja valmis aamiaispöytä :)
Ei hän tässä aloituksessaan hotellista mainitsekaan mitään.
Nuoruuttaan lähti etsimään. Ehkä vetää huikat ja nukkuu asematunnelissa kunnes viedään putkaan aamiaiselle ...Tellukka kirjoitti:
Nuoruuttaan lähti etsimään. Ehkä vetää huikat ja nukkuu asematunnelissa kunnes viedään putkaan aamiaiselle ..."Pitkästä aikaa pääsee valmiksi katettuun aamias- ja päivällispöytään. Päivänjatkoja."
Ai jinä varmaan sitten vesin tuosta lauseesta väärät johtopäätökset ;)- 1lesken
Tellukka kirjoitti:
Nuoruuttaan lähti etsimään. Ehkä vetää huikat ja nukkuu asematunnelissa kunnes viedään putkaan aamiaiselle ...Tell
Kävin kyllä assanvessassa mutta ihan pikkipisulla vain. Tuo korkki pysyy kun pysyykin kiinni. Satavarmaa mikään ei tietty ole. Tässä hotellin ympärillä on monta kuppilaa jossa olen viettänyt pitkiä viikonloppuja viinaksista nauttien. Se oli elämäni nuoruuden kukkeinta aikaa. Nyt on lämpö- ja villahousut jalassa, pipo tiukasti päässä, talvilenkkarit jalassa. Ei kukaan vilkaise päinkään lyhyeläntää, ugrilaiset muodot saanutta eukkoa. Näin vanhana on hyvä, kun ei tarvitse enää yrittää tehdä kehenkään vaikutusta kaikenmaailman kauneuskikoilla. Voi olla täysin luomuna ja kukaan ei kiinnitä mitään huomiota. 2lesken - taljakarvat.oiotaan
siilenämää kirjoitti:
"Pitkästä aikaa pääsee valmiksi katettuun aamias- ja päivällispöytään. Päivänjatkoja."
Ai jinä varmaan sitten vesin tuosta lauseesta väärät johtopäätökset ;)Pari viikkoo sitten varoitteli hunksia, että menee ovikelloa soittamaan. Voihan sitä mennä vaikka on hotellihuonekin :) Pääsee ensin matkapölyt pesemään, kun on saunakin.
- 1lesken
Pari viikkoo sitten varoitteli hunksia, että menee ovikelloa soittamaan. Voihan sitä mennä vaikka on hotellihuonekin :) Pääsee ensin matkapölyt pesemään, kun on saunakin.
talja
Joo, saunottu on ja nyt huilimaan.Voi nukkua pitkään kun aamiainen tarjoillaan vielä 10:ltäkin. Niin, se hunksi. Ja se ovikello. Kaupunki sama. Nyt meni vaikeeksi. 2lesken - taljakarvat.oiotaan
1lesken kirjoitti:
talja
Joo, saunottu on ja nyt huilimaan.Voi nukkua pitkään kun aamiainen tarjoillaan vielä 10:ltäkin. Niin, se hunksi. Ja se ovikello. Kaupunki sama. Nyt meni vaikeeksi. 2leskenNo mutta, eikös hunksi käy Hakaniemen hallissa tai nythän se on väistötilahalli. Ja sä olet tiettävästi Cumulus-hotellissa. Ei muuta kuin tärskyt Juttutupaan tai ehkä mieluummin kahvilaan.
1lesken kirjoitti:
talja
Joo, saunottu on ja nyt huilimaan.Voi nukkua pitkään kun aamiainen tarjoillaan vielä 10:ltäkin. Niin, se hunksi. Ja se ovikello. Kaupunki sama. Nyt meni vaikeeksi. 2leskenEi se hunksi taida tajuta naisten päälle muuta kuin teoriassa musiikkiketjuissaan :D.
- Hyvä-pari-he-ovat
siilenämää kirjoitti:
Ei se hunksi taida tajuta naisten päälle muuta kuin teoriassa musiikkiketjuissaan :D.
Hunksi tajuaa.
Hän on laittanut sähköpyöräänsä pakkasnesteet; etukoriin mäyräkoira ja tarakalle 6 kpl siideriä.
Nappaa lesken kyytiin pitkäsillan kupeesta. Leski ottaa siiderit syliinsä ja eikun menoksi pitkin sörnäisten rantatietä.
Kulosaaren sillalla pitää olla tarkkana, että osuu oikealle kaistalle. Kalasataman työmaa on labyrinttia.
Toivottavasti Hunksi on ladannut sähköpyöränsä. Pakkanen hyydyttää akkua. Hyvä-pari-he-ovat kirjoitti:
Hunksi tajuaa.
Hän on laittanut sähköpyöräänsä pakkasnesteet; etukoriin mäyräkoira ja tarakalle 6 kpl siideriä.
Nappaa lesken kyytiin pitkäsillan kupeesta. Leski ottaa siiderit syliinsä ja eikun menoksi pitkin sörnäisten rantatietä.
Kulosaaren sillalla pitää olla tarkkana, että osuu oikealle kaistalle. Kalasataman työmaa on labyrinttia.
Toivottavasti Hunksi on ladannut sähköpyöränsä. Pakkanen hyydyttää akkua.Eikös sähköpyörässä ainaki joissain malleissa ole akku tarakassa.
- henrjii
hugsi on jo kankeena kylmästä tokoin
rannassa
https://www.youtube.com/watch?v=XGMRLzbk8NA&list=RDXGMRLzbk8NAhenr
Kävelin yli pitkänsillan ja porukkaa käveli jäällä. Tosi karsee viima kävi. Oliskos hunksi lähtenyt tuulettamaan mattojaan meren jäälle tai pilkillä istuskellut. Kylmä oli kun ryssän baliikissa.
Mukavaa ja rentoa reissua!
- Psykoterapeutitar
Muistan aina, kun snadina landelle menimme ja ja landelaiset meitä pitkin nenänvarttaan katselivat ja tokaisivat; että ne Helsinkin herrat ja kyllä nauratti. Siihen aikaan vielä kuvittelin, että "kaikki ihmiset ovat samanarvoisia". Myöhemmin tulin huomaamaan, ettei niin suinkaan ole, kun en ymmärtänyt puhettaankaan. Tavat olivat vielä oudompia.
Olin nuorena mittausporukan mukana kesätöissä. Kerran Puolangalla syrjäkyläklä yhtä toisen mittausporukan pomoa kannettiin umpikännissä erään talon pirttiin selviämään. Emäntä siihen, että "Helsingin herroja tulloo".
Seuraamme mielenkiinnolla miten siilen käy 😊- Psykoterapeutitar
Juoppojahan nyt riittää! Ei kannata mitenkään huomioida!
- jäikummastuttamaan
korpikirjailija kirjoitti:
Olin nuorena mittausporukan mukana kesätöissä. Kerran Puolangalla syrjäkyläklä yhtä toisen mittausporukan pomoa kannettiin umpikännissä erään talon pirttiin selviämään. Emäntä siihen, että "Helsingin herroja tulloo".
Seuraamme mielenkiinnolla miten siilen käy 😊Miten siili tähän liittyy, epäiletkö häntä juopoksi?
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Juoppojahan nyt riittää! Ei kannata mitenkään huomioida!
Sorry kommentoin siiltä toisessa ketjussa. Joten korjaan Leski 😊 vaikka mistäpä noista tietää kuka kukin on.
jäikummastuttamaan kirjoitti:
Miten siili tähän liittyy, epäiletkö häntä juopoksi?
Minen voi olla juoppo vaika haluaisinkin. Parista viinilasillisesta tulee jo sellainen olo että yök. Mileuummin olen selevin päin.
- Litkuonlitkua
siilenämää kirjoitti:
Minen voi olla juoppo vaika haluaisinkin. Parista viinilasillisesta tulee jo sellainen olo että yök. Mileuummin olen selevin päin.
Oletko kokeillut hyvälaatuista konjakkia tai kirkasta, ei mies viininlitkuja kestä?
Litkuonlitkua kirjoitti:
Oletko kokeillut hyvälaatuista konjakkia tai kirkasta, ei mies viininlitkuja kestä?
Minoon naenen😀. Konjakki yök. Kirkas yök. Minun syvämen dähköinen järjestelmä ei tykkää viinoista joten en turhaan sitä mene niillä ärsyttämään.
- Sörkan-sällit-Oy
korpikirjailija kirjoitti:
Seuraamme mielenkiinnolla miten siilen käy 😊"Seuraamme mielenkiinnolla miten siilen käy 😊"
Dementiasi pahenee. Se on lesken kuka on stadissa.
- lacucaracha
Teretulemas vaan! Pakkasta on paljon, joten ilman tungosta saat varmasti liikuskella. Tässä akkunasta katsoessa ulkona käppäilee muuten niin vilkkaalla kadulla tunnissa korkeintaan yksi kahdella jalalla liikkuva ja sekin nopeati askeltaen. Myös julkisissa liikennevälineissä on nyt hyvin tilaa istuskella lähes yksin, mitä nyt nuo työssä käyvät ruuhka-aikana hieman häiritsevät. Varaudu myös siihen, että kauppoihin sisään tullessa saat vaatekerrosta vähentää, muuten tulee herkästi hikikin ja ulos mentäessä flunssakin, kun nyt onpi niin montaa sorttia sitäkin liikkeellä. Tautologia on niin ihanaa.
- 1lesken
lacuca
Tulin bussilla Kamppiin. Olisi ilmeisesti pitänyt ostaa ärrältä tai automaatista metro/ratikka lippu. Istuin aamusta kello 7.30:sta -13.00:sta kahdessa bussissa. Senverran oli persposket puutuneet, että kävelin muutaman kilsan hotellille. Kylmä pureutui luihin ja ytimiin. Poikkesin kaupassa ja joku paskiainen oli jättänyt todella pienen,soman koiran tuulikaappiin tärisemään. Jäin niin kauaksi, että näin omistajan. Vanha rouva hän oli ja itsellä turkkipäällä ja turkislakki päässä. Pikkukoira oli lyhytkarvainen ja näytti palelevan sairaasti. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa mutta jätin sanomatta. Ehkä ilmeeni kertoi kaiken. 2lesken - naurettavaa.aivan
1lesken kirjoitti:
lacuca
Tulin bussilla Kamppiin. Olisi ilmeisesti pitänyt ostaa ärrältä tai automaatista metro/ratikka lippu. Istuin aamusta kello 7.30:sta -13.00:sta kahdessa bussissa. Senverran oli persposket puutuneet, että kävelin muutaman kilsan hotellille. Kylmä pureutui luihin ja ytimiin. Poikkesin kaupassa ja joku paskiainen oli jättänyt todella pienen,soman koiran tuulikaappiin tärisemään. Jäin niin kauaksi, että näin omistajan. Vanha rouva hän oli ja itsellä turkkipäällä ja turkislakki päässä. Pikkukoira oli lyhytkarvainen ja näytti palelevan sairaasti. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa mutta jätin sanomatta. Ehkä ilmeeni kertoi kaiken. 2leskenEi kai tuulikaapissa niin kylmä ole, poliisiksiko sä lähdit sinne ??
- Salanikki
1lesken kirjoitti:
lacuca
Tulin bussilla Kamppiin. Olisi ilmeisesti pitänyt ostaa ärrältä tai automaatista metro/ratikka lippu. Istuin aamusta kello 7.30:sta -13.00:sta kahdessa bussissa. Senverran oli persposket puutuneet, että kävelin muutaman kilsan hotellille. Kylmä pureutui luihin ja ytimiin. Poikkesin kaupassa ja joku paskiainen oli jättänyt todella pienen,soman koiran tuulikaappiin tärisemään. Jäin niin kauaksi, että näin omistajan. Vanha rouva hän oli ja itsellä turkkipäällä ja turkislakki päässä. Pikkukoira oli lyhytkarvainen ja näytti palelevan sairaasti. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa mutta jätin sanomatta. Ehkä ilmeeni kertoi kaiken. 2leskenTekstari riittää mm. spåraan
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/tekstiviestilippu 1lesken kirjoitti:
lacuca
Tulin bussilla Kamppiin. Olisi ilmeisesti pitänyt ostaa ärrältä tai automaatista metro/ratikka lippu. Istuin aamusta kello 7.30:sta -13.00:sta kahdessa bussissa. Senverran oli persposket puutuneet, että kävelin muutaman kilsan hotellille. Kylmä pureutui luihin ja ytimiin. Poikkesin kaupassa ja joku paskiainen oli jättänyt todella pienen,soman koiran tuulikaappiin tärisemään. Jäin niin kauaksi, että näin omistajan. Vanha rouva hän oli ja itsellä turkkipäällä ja turkislakki päässä. Pikkukoira oli lyhytkarvainen ja näytti palelevan sairaasti. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa mutta jätin sanomatta. Ehkä ilmeeni kertoi kaiken. 2leskenKävelehän varovasti, ettet lennä persiilles liukkailla kaduilla ja revi hyviä toppahousujasi.
- 1lesken
naurettavaa.aivan kirjoitti:
Ei kai tuulikaapissa niin kylmä ole, poliisiksiko sä lähdit sinne ??
nauret
Tuulikaapissa koira oli kytketty oven viereen. Ihmisiä lappasi ulos ja sisään kauppaan. Jokainen ovenavaus toi viiman ja pikkukoira tärisi ja yritti nostella pikkuruisia tassujaan paljaalla lattialla. Teki mieli nostaa koira syliin. Emäntä tuli ja lähti koiraa taluttamaan siihen kammottavaan viimaan. Koiran paikka olisi ollut kotona lämpimässä. 2lesken Salanikki kirjoitti:
Tekstari riittää mm. spåraan
https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/tekstiviestilippuSala
Kiitti tosipaljon tiedosta. Luin juuri ketjua ja latasin saman tien vuorokaudeksi matkaa. Olin nimittäin jo miettinyt, mistä löydän ärrän. Ei muuta kuin metroon tai spåraan ja shoppailemaan. Hyvä ilmoitus.Tellukka kirjoitti:
Kävelehän varovasti, ettet lennä persiilles liukkailla kaduilla ja revi hyviä toppahousujasi.
Tell
Minä olen varustautunut viisipiikkisiin tarrakantaliukastusesteisiin. Koiran kanssa olen maalla tottunut niitä käyttämään. Toppahousuista puheenollen, pitäisikin löytää täältä uudet. Hakusessa on muutakin. Kun löydän edullisen kaupan. Stocca ei ole minun juttuni eikä Ekbergin hienostokahvila.1lesken kirjoitti:
nauret
Tuulikaapissa koira oli kytketty oven viereen. Ihmisiä lappasi ulos ja sisään kauppaan. Jokainen ovenavaus toi viiman ja pikkukoira tärisi ja yritti nostella pikkuruisia tassujaan paljaalla lattialla. Teki mieli nostaa koira syliin. Emäntä tuli ja lähti koiraa taluttamaan siihen kammottavaan viimaan. Koiran paikka olisi ollut kotona lämpimässä. 2leskenMinä en jättäisi etenkään pikkukoiraa kaupan eteiseen saatikka sitten kaupan ulkopuolelle varastettavaksi olipa ilma mikä hyvänsä.
Koiran paikka on kotona silloin, kun itse käy kaupoilla. Ulkoiluttaa sen voi sitten erikseen.
Vietä mukava reissu. Minuakin on tytär pyytänyt käymään siellä etelässä, en vain saa aikaiseksi.
mieli
Sehän onkin, kun on kaikenlaista säätöä. Pitää pakata ja olla aikataulutettu. Olin aamiaisella ja ulkomittari näytti 17 pakkasastetta. Mikä oli juodessa kuumaa kahvia ja syödä ihania karjalanpiirakoita ja lämpimiä sämpylöitä. Yksi julkkiskin oli viereisessä pöydässä. Vilkaisin vain sivusilmällä niinkuin stadissa on tapanan. Ei mitään maalaistollotuksia.- Aina-selfie-otettava
Teit väärin.
Nykyään on ehdoton edellytys, että julkkiksen pöytään syöksytään ja pyydetään selfie.
Kuvaa näyttämällä ja kehumalla omalla kylälläsi sinusta itsestäsi tulee julkkis. Kateellisten parvi ovesi takana on loputon jono. Aina-selfie-otettava kirjoitti:
Teit väärin.
Nykyään on ehdoton edellytys, että julkkiksen pöytään syöksytään ja pyydetään selfie.
Kuvaa näyttämällä ja kehumalla omalla kylälläsi sinusta itsestäsi tulee julkkis. Kateellisten parvi ovesi takana on loputon jono.Aina-sel
Vai olisiko pitänyt ilmoittaa numerolehteen vinkki, niin olisi voinut saada vaikka kympin. Julkkis, minkä bongasin, on ikinuori mies, vaikka ikää on jo. Pukeutunut ja meikannut vuosia aina samalla tavalla. En kuulu hänen fanclubiinsa. Isänsä oli radiossa vuosikymmeniä.- Hanoist-hulluuteen
2lesken kirjoitti:
Aina-sel
Vai olisiko pitänyt ilmoittaa numerolehteen vinkki, niin olisi voinut saada vaikka kympin. Julkkis, minkä bongasin, on ikinuori mies, vaikka ikää on jo. Pukeutunut ja meikannut vuosia aina samalla tavalla. En kuulu hänen fanclubiinsa. Isänsä oli radiossa vuosikymmeniä.Aa, oot nähnyt Penan spagaati pojan Matin, joka ei ole kovin paljon nuorempi kuuskymppisiä.
Minäkin menen käväseen pari yön seutua Tsadissa tässä kevväämmällä. Ruma kivikaupunki mutta häytynee keksiä jotai kivaa tekemistä :).
- hompsantuusa_
Onko pitkäkin aika siitä, kun olet viimeksi käynyt Stadissa siilenämää? Stadi muuttuu koko ajan. Jätkäsaari, se mistä Tallinnan laivat lähtee, on muuttumassa. Ehkä tulee meriuimalakin. Pasila muuttuu. Päärautatieasema saanee ylikulkusillan.
Ja muutaman viime vuoden aikana muutoksia on tullut hurjasti. Ei suotta Helsinki ole noteerattu maailmalla.
Niin, ja lokkiverkkoja on viritelty Kauppatorin ylle, joten torilla on turvallista olla utelias. - taljakarvat.oiotaan
Ehkä pääset hunkin tarakalle kaupunkikierrokselle. En ole satavarma olisiko seura kivaa, mutta mukulakivillä tarakalla voisi olla kivaa. Sisäelin-hierontaa.
hompsantuusa_ kirjoitti:
Onko pitkäkin aika siitä, kun olet viimeksi käynyt Stadissa siilenämää? Stadi muuttuu koko ajan. Jätkäsaari, se mistä Tallinnan laivat lähtee, on muuttumassa. Ehkä tulee meriuimalakin. Pasila muuttuu. Päärautatieasema saanee ylikulkusillan.
Ja muutaman viime vuoden aikana muutoksia on tullut hurjasti. Ei suotta Helsinki ole noteerattu maailmalla.
Niin, ja lokkiverkkoja on viritelty Kauppatorin ylle, joten torilla on turvallista olla utelias.On siitä ainkin kaksi vuotta kun olen viimeksi käynyt.
Ehkä pääset hunkin tarakalle kaupunkikierrokselle. En ole satavarma olisiko seura kivaa, mutta mukulakivillä tarakalla voisi olla kivaa. Sisäelin-hierontaa.
Kaksi pullukkaa saman pyörän päällä, ei taitaisi sähköpyörä kestää eikä seurakaan ole kovin ylevää kuvaa itsesään täällä antanut :D.
siile
Oletko käynyt Suomenlinnassa, Seurasaaressa, Lauttasaaressa tai Helsingin edustan saaristossa? Kun menet keskustasta sivummalle, löydät upeita keitaita. Helsinki on kaunis merenrantakaupunki. Jos olet nähnyt vain assan ja jätkän, niistä ei saa mitään kuvaa.hompsantuusa_ kirjoitti:
Niin, ja lokkiverkkoja on viritelty Kauppatorin ylle, joten torilla on turvallista olla utelias.hompsa
Pasila on pilattu. Siitä tehtiin täysin kivikylä. Ei yhtä linnunlaulu puuta jätetty minnekään. Edesmennyt mieheni asui Lillabölenissä 60-luvulla ja muisteli aina sitä vanhaa Pasilaa. Hän oli yksi porukasta joka rakensi Pasilan tv-tornia. Tietty hänelläkin aika kultasi vuodet.- 1eero
Kehä-kolmosen sisäpuoli yleiskuvaltaan aika synkän näköistä, hesan vakio kohteet tuli nuorempana kateltua, nykyään ei keskustaan kiinnosta mennä Mikkeli on sopivan kokoinen vaikka pyörällä tutustua.
- scscsue
2lesken kirjoitti:
hompsa
Pasila on pilattu. Siitä tehtiin täysin kivikylä. Ei yhtä linnunlaulu puuta jätetty minnekään. Edesmennyt mieheni asui Lillabölenissä 60-luvulla ja muisteli aina sitä vanhaa Pasilaa. Hän oli yksi porukasta joka rakensi Pasilan tv-tornia. Tietty hänelläkin aika kultasi vuodet.Etpä ole tainnut käydä Pasilassa ihan kotvasiltaan. Rakenteet tietty vaatisi jo perusteellisempaa kunnostamista, jotta ei ala slummitumaan.
- hompsantuusa_
2lesken kirjoitti:
hompsa
Pasila on pilattu. Siitä tehtiin täysin kivikylä. Ei yhtä linnunlaulu puuta jätetty minnekään. Edesmennyt mieheni asui Lillabölenissä 60-luvulla ja muisteli aina sitä vanhaa Pasilaa. Hän oli yksi porukasta joka rakensi Pasilan tv-tornia. Tietty hänelläkin aika kultasi vuodet.Pasilan ratapihaa uudistetaan ja nyt on kilpailutus menossa sen ympäristöstä. Lillunlaulua pitää lähestyä Töölönrannan suunnalta. Sitä ei ole pilattu.
Mainitsit tuossa noita alueita siilelle niin Arabianranta ja Kalasatama ovat suuressa muutoksessa. Kalasatamasta pääsee Mustikkamaalle siltaa pitkin.
Luotetaan siihen, että Stadi paranee asukasystävällisemmäksi ja todellakin ne kauniit rannat saadaa asukkaiden käyttöön.
Viihtyisää oleskelua, lesken. Lämpötila nousee alle 10 asteen, joten dallailu Espalla on mahdollista. - hompsantuusa_
1eero kirjoitti:
Kehä-kolmosen sisäpuoli yleiskuvaltaan aika synkän näköistä, hesan vakio kohteet tuli nuorempana kateltua, nykyään ei keskustaan kiinnosta mennä Mikkeli on sopivan kokoinen vaikka pyörällä tutustua.
Ollaan avarakatseisempia, jookos. Stadi on muuttunut.
Mikkeli on myös ihana. Aina, kun käyn Mikkelissä muistuu se kaappaustapaus.
Suomihan on täynnä kauniita kaupunkeja Rauma, Turku, Kotka jne.
"Oi mamme Suomi synnyinmaa, soi..." - 1eero
Neljä vuotta asunut ja työn puitteissakin vähäsen, kun paikkoihin on tutustunut niin mitä sieltä kaipaa, Mikkelikin tuntuu tavalliselta. Pääkaunki seudulla käyn en joka vuosi ja käyminen on läheisten luona ei juuri muuta.
- hompsantuusa_
1eero kirjoitti:
Neljä vuotta asunut ja työn puitteissakin vähäsen, kun paikkoihin on tutustunut niin mitä sieltä kaipaa, Mikkelikin tuntuu tavalliselta. Pääkaunki seudulla käyn en joka vuosi ja käyminen on läheisten luona ei juuri muuta.
Niin, en minäkään osaa kaivata mitään Mikkelistä. Tai no joo, muistoja edesmenneistä vanhemmistani, jotka asuivat muutamia vuosia siellä. Mutta ihanaahan Mikkelissä on käydä. Torikahvit minkä tahansa kaupungin torilla on parhaat.
Stadi on tietty asukkaalleen se paras paikka. Koti. 2lesken kirjoitti:
siile
Oletko käynyt Suomenlinnassa, Seurasaaressa, Lauttasaaressa tai Helsingin edustan saaristossa? Kun menet keskustasta sivummalle, löydät upeita keitaita. Helsinki on kaunis merenrantakaupunki. Jos olet nähnyt vain assan ja jätkän, niistä ei saa mitään kuvaa.En ole käynyt. Aika paljon jäänyt keskustan varaa. Laivasatamat ja missä se on joku siirtolapuutarha jossa tuttavalla on mökki. Mutta kun junalla saavut hesaan näkyvät lähinnä rumilla graffiteilla sotketut betoniseinät.
1eero kirjoitti:
Niin o ki. Mikkelissä olen käyny kerran. Siellä oli jotku markkinat silloin. Niiden tarkempa nimeä en muista. Siitä on kyllä seitsemisrn vuotta aikaa. Vehreämpi oli kuin Helsinki.
- Marskin-laari
siilenämää kirjoitti:
Niin o ki. Mikkelissä olen käyny kerran. Siellä oli jotku markkinat silloin. Niiden tarkempa nimeä en muista. Siitä on kyllä seitsemisrn vuotta aikaa. Vehreämpi oli kuin Helsinki.
Mikkelissä ole muuta nähtävyyttä kuin yksi elävä patsas Aake Kalliala. Ja että ... hetkonen ... Oliko Fredi syntynyt siellä vai Hämeenlinnassa?
Marskin-laari kirjoitti:
Mikkelissä ole muuta nähtävyyttä kuin yksi elävä patsas Aake Kalliala. Ja että ... hetkonen ... Oliko Fredi syntynyt siellä vai Hämeenlinnassa?
Mua ei paljoa patsaat kiinnosta. Hieman liikkuvampi pitää kohteen olla ja elävämpi :).
hompsantuusa_ kirjoitti:
Pasilan ratapihaa uudistetaan ja nyt on kilpailutus menossa sen ympäristöstä. Lillunlaulua pitää lähestyä Töölönrannan suunnalta. Sitä ei ole pilattu.
Mainitsit tuossa noita alueita siilelle niin Arabianranta ja Kalasatama ovat suuressa muutoksessa. Kalasatamasta pääsee Mustikkamaalle siltaa pitkin.
Luotetaan siihen, että Stadi paranee asukasystävällisemmäksi ja todellakin ne kauniit rannat saadaa asukkaiden käyttöön.
Viihtyisää oleskelua, lesken. Lämpötila nousee alle 10 asteen, joten dallailu Espalla on mahdollista.hompsan
Kävin tänään Ruoholahdessa metrolla. Löysin kukkarooni sopivat sittarin ja tokmannin. Kaikki palvelut samassa kompleksissa. Istahdin hetkeksi penkille kun ostin aurinkolasit ja yritin saada ne hiton härpäkkeet, muovilangalla sankaan kiinnitetyt pois. Kuinka ollakaan viereeni istahti mies muovikassiensa kanssa. Otti kassistaan sakset ja pisti ne penkille. Mitä. Kysyin nöyrästi niitä lainaksi ja ukkopa katkaisi sujuvasti muovipidikkeen. Pistin aurinkolasit silmilleni ja toivotan hyvät päivän jatkot. Pieni mutta hassu sattumus. Menin kylmissäni ensimmäiseen kulkuneuvoon mikä tuli pysäkille. Bussi meni erottajalle, niinpä palloilin espalla ja aleksilla. Vielä piti mennä steissille ostamaan ja postittamaan Helsinkikortit palvelukoteihin. Kuppi kuumaa maistui ihmisvilinässä. Mikään.ei voita stadin tunnelmaa.- hompsantuusa_
2lesken kirjoitti:
hompsan
Kävin tänään Ruoholahdessa metrolla. Löysin kukkarooni sopivat sittarin ja tokmannin. Kaikki palvelut samassa kompleksissa. Istahdin hetkeksi penkille kun ostin aurinkolasit ja yritin saada ne hiton härpäkkeet, muovilangalla sankaan kiinnitetyt pois. Kuinka ollakaan viereeni istahti mies muovikassiensa kanssa. Otti kassistaan sakset ja pisti ne penkille. Mitä. Kysyin nöyrästi niitä lainaksi ja ukkopa katkaisi sujuvasti muovipidikkeen. Pistin aurinkolasit silmilleni ja toivotan hyvät päivän jatkot. Pieni mutta hassu sattumus. Menin kylmissäni ensimmäiseen kulkuneuvoon mikä tuli pysäkille. Bussi meni erottajalle, niinpä palloilin espalla ja aleksilla. Vielä piti mennä steissille ostamaan ja postittamaan Helsinkikortit palvelukoteihin. Kuppi kuumaa maistui ihmisvilinässä. Mikään.ei voita stadin tunnelmaa.Todella outo ja mukava sattuma. Ihan vinkiksi jos seuraavalla kerralla ei ole sattumaa, että itse olen hyötykäyttänyt kauppojen pakkauspisteiden saksia.
Tuo Ruoholahti elävöityy siitä kanaalista Jätkäsaareen. Kävelykatua tulee ja allas-seapool suunnitteilla. Jahka vielä saadaan Hietalahden tori rantoineen elävöitettyä niin vot, mukavaa käyskennellä. Fillarilla usein pyöräillyt Hakaniemestä Tervasaaren, kauppatorin, Hietsun torin, Hietsun hautasmaan kautta itse Hietsuun uimaan.
Oletkos ajatellut koskaan paluumuuttavasi Stadiin takaisin?
- Pää-pehmenee-ensin
Muista ottaa vattu-hattu mukaan.
Opiskelin aikoinaan Helsingissä, asuin tilapäisesti Kannelmäessä. Siellä oli todella hienoja pyöräteitä. Ajelin joka päivä pitkiä lenkkejä.
- StaditarStadista
Korkeasaari on ehdoton. Siellä pitää Tsadin matkaajan käydä. Mutta ei kantsu ottaa stressiä Stadista. Kaupungissa on paljon nähtävää, joten kantsuu vain nauttia tunnelmasta. Itse stadilainen täällä kulkee nenä suorana pisteestä A, pisteeseen B.
Kauppatori, Espanpuisto ja presidentinlinnan edusta ja jos kiinnostaa niin myös Uspenskin katedraali ja Tuomiokirkko.
Metrolla kantsuu vetäistä koko pitempi reissu. Itse en ole vielä matkannut metrolla Espoon perille asti.
Mutta tärkeintä on nauttia tunnelmasta, eli esim. rauhassa istua telttakahville Kauppatorille.
Ja muista pitää lompakkosi laukkusi syvyyksissä ja laukun hihna tukevaa tekoa. Ei itse stadilaiset niinkään, mut ne uusstadilaiset...
Hyvää ja riemukasta lomaa täällä meillä!- junantuomaolet
tekstisi kertoo ettet ole paljasjalkainen Stadilainen
Staditar
Ilves oli nähty liikkuvan sörkassa viime yönä. Liekö ottanut korkkarista hatkat. Tai sitten joku näkee gambinoissaan harhoja. Olen asunut yhden kesän skattalla, joten seutu on tuttua. Olin duunissa Saastamoinen Yhtymässä Pohjoisrannassa. Kauppatorilla olen kesällä paljonkin käynyt, usein ruokatunnilla. Laukkua minulla ei ollut lähtiessä ollenkaan mukana. Känny, missä ladattu helsinkikortti, visa, plussakortti ja hotellikortti povarissa. Takaisin tullessa oli muovikassi kädessä. Se on kieltämättä vähän kassialmamaista. Mutta tällä iällä, mitä välii. Kiitti lomatoivotuksesta.- festari
2lesken kirjoitti:
Staditar
Ilves oli nähty liikkuvan sörkassa viime yönä. Liekö ottanut korkkarista hatkat. Tai sitten joku näkee gambinoissaan harhoja. Olen asunut yhden kesän skattalla, joten seutu on tuttua. Olin duunissa Saastamoinen Yhtymässä Pohjoisrannassa. Kauppatorilla olen kesällä paljonkin käynyt, usein ruokatunnilla. Laukkua minulla ei ollut lähtiessä ollenkaan mukana. Känny, missä ladattu helsinkikortti, visa, plussakortti ja hotellikortti povarissa. Takaisin tullessa oli muovikassi kädessä. Se on kieltämättä vähän kassialmamaista. Mutta tällä iällä, mitä välii. Kiitti lomatoivotuksesta.2lesken
Jos kaipaat huomiselle tekemistä niin ainakin Kampin kauppakeskuksessa alkaa Floor Festivaali. Koko päivän tapahtumia ja esiintyjiä. Maksuton tapahtuma . Katso ohjelma Kamppi.fi
Huomenna pitäisi jo pakkasenkin vähän hellittää. - StadilainenStaditar
junantuomaolet kirjoitti:
En ole junan tuoma. Olen kolmannen polven paljasjalkainen stadilainen, en kuitenkaan Rööperistä tahi Kalliosta. Olen kyllä joskus lyhyesti asunut myös Kehä kolmosen ulkopuolella.
- Kantsuu-hiffaa-kantsu
junantuomaolet kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ton "StadilainenStaditaren" kandeis dallata johki kansanopistoon bamlaamaan stadia. Ei skulaa toi anti.
- tavoitteita
Kuinka sattuikaan kun samoihin aikoihin ilmestyivät leski ja hunksi palstaloimaan, ovatko hunksin kämpässä iltapalaa laittamassa ja kohta makkariin siirtymässä.
- ihanaa.iltaa
Tuota emme varmaankaan kadehdi, kaksi yksinäistä yön hämärässä lempimässä, se heille suodaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955