Peruskoulussa on oppilaille sukupuolivalistusta. Nykyisellään sisältö on lähinnä ehkäisyyn liittyviä asioita.
Valistuksen sisältöä olisi syytä muuttaa niin että nuorille teroitettaisiin miten tärkeää osaa alkoholi näyttelee ihmisten pariutumisessa. Moni raitis nuori voisi alkaa miettiä asioita kun ymmärtäisi että tyttöystävästä on turha raittiina haaveilla. Moni murhenäytelmä vältettäisiin kun kaikki nuoret alkaisivat normaalisti ryypätä ja löytäisivät viinan avulla seurustelukumppanin.
Koulun sukupuolivalistus
10
312
Vastaukset
Sulla on kyllä jäänyt levy päälle.
Muussakin valistuksessa on ongelmallista, että valistuksen tosissaan ottavat ovat epäsosiaalisia, jotka joutuvat yhteisössään hankaluuksiin. Kuka esimerkiksi haluaa puolisokseen henkilön, joka pesee hampaitaan jatkuvasti tai kieltäytyy tuosta tai tästä ruoasta tai makeisista? Tai suosituksia noudattavan liikkujan? Tai peseytyjän tai ikuisen laihduttajan?
Valistus toimii, kuin kulloinenkin asia olisi ainoa tärkeä asia, eikä ota huomioon, että muutakin tärkeätä tulee voida rajallisessa ajassa tehdä.
Me kyöpelit ei noudateta suosituksia, vaan järkee.- ex-raitis3
Valistustunneilla olisi hyvä myös käydä läpi sitä miten suhteet alkavat yökerhoissa bailatessa ja miten tärkeää miehelle olisi kehittää bailaustaitojaan. Nuorten miesten mielistä olisi hyvä kitkeä sellaiset romanttiset haavekuvat että suhteet alkaisivat sattumalta jossain harrastuksissa tai arkielämässä. Niiden luokan tyttöjenkin kanssa mahdolliset suhteet alkavat sitten koulun discossa bailatessa.
Pitäs opettaa niiku asiat o: hännä alla kuoleva märkä kana ja että lintuja tervaa talkoohenkine unen etuluu. Jotai aasin siitin juttujakin?
- Viinamies
Muistan joskus amiksessa, kun jotkut piti salaista kännäämisporukkaa. Siellä varmaan tuli monesta pari. Harmi, kun aloin juomaan vasta amiksen jälkeen.
- pitkätukka-68
Ei meillä kännääminen ainakaan mitään salaista ollut.
- Tärkeä.juttu
Kai ainakin persepano opetetaan?
- perusasiaaaaa
Miehille pitäis opettaa miten niiden kannattaa olla se vastaanottava osapuoli, koska eturauhasen stimulaatio.
- terveisinreiska
Aloittaja on kuin -90 luvun kuuma virtuaalilemmikki Tamagotchi. Huomiontarve on ainakin samaa luokkaa ;)
- Naisasialooser11
Nuoret naiset eivät edes muista tamakotsia koska syntyivät vasta noihin aikoihin ja ne jotka muistavat ovat nyt jo vanhoja kurppia.
- pitkätukka-68
Naisasialooser11 kirjoitti:
Nuoret naiset eivät edes muista tamakotsia koska syntyivät vasta noihin aikoihin ja ne jotka muistavat ovat nyt jo vanhoja kurppia.
Mikä tarve sulla on haukkua aikuisia seksikkäitä naisia kurpiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236