.....mutta millä.
Oletteko huomanneet että jos itse olet joustava eri tilanteissa ja avulias, se ei poi´ikkaan takaisin samanlaista käytöstä vaan aletaan vaatia yhä enemmän ja ei auteta sitten toisin päin. Tavallaan niin kuin aletaan käyttämään vaan hyväksi ja ei arvosteta ihmisenä sitten niin että autettaisiin toisinkin päin. Pidetään itsestään selvänä että apua aina tulee ja aina joustaa.
Joustavuus ja avuliaisuus palkitaan
128
1769
Vastaukset
- ö-Öö
Barterkauppaa
Jos hyvin toimii. Tosiaia kuitenkin on, ei tahdo toimia. Jotenkin sitä vaan aattelee, että kun jeesaa toisia, muutkin jeesaa itseä. Riippuu jotenkin ihmistyypistä, kenen kanssa hommeli toimii ja kenen ei. Jotkut vaan on avuliaampia jne. Ja jotkut ei auta, vaikka pyytäis. Koita siinä arvuutella.
Mun mielestä vain osa ihmisistä käyttää tarkoituksellisesti toisen hölmöyttä hyväkseen, kyllä sellanen enenpi on jotain ajattelemattomuutta. Asiaa voi lähestyä niinkin, joillekin kandee vipata rahaa, joillekin ei. Että siinä suhteessa ois kai varminta olla jelppimättä oikein ketään, mutta sitten itellä muuttuis tahalliseksi sittten.
=DW=Minusta on alkanut vaikuttaa siltä että avuliaisuus ja hyväntahtoisuus ei ole enää hyve, jota arvostetaan vaan tosiaankin sitä joka auttaa, pidetään tosiaankin hölmönä ja käytetään vaan hyväksi.
siilenämää kirjoitti:
Minusta on alkanut vaikuttaa siltä että avuliaisuus ja hyväntahtoisuus ei ole enää hyve, jota arvostetaan vaan tosiaankin sitä joka auttaa, pidetään tosiaankin hölmönä ja käytetään vaan hyväksi.
Siis kovuus ja häikäilemätön hyväksikäyttö on IN.
Vieläkö odotat palvelua vastaan palvelu?
En tee palveluja siksi, että odottaisin vastapalvelua.
Jos tarvitsen apua esim. kuten nyt muutossa odotan ja saan apua lapsiltani. Tällä kertaa kuopus tuli avuksi. Edestakainen linja-autolippu Kuopiosta-Kajaaniin ja ruoka sekä yösija palkalla.
Tuli mieleeni perinteiset heinäkuun alun kesäjuhlat mökilläni. Viime juhlien jälkeen serkkuni sanoi, että ensi kesänä et tee kaikkea itse. Järjestetään nyyttikestit. Päätimme porukalla, näin teemme.Mitenniin vieläkö odotan? Ja Korppis aloitus ei koskenut sinua vaan asiaa yleensä :DD.
En minäkään tee palveluja sen takia että saisin vastapalveluja. Puhun nyt arvosta. Jos joku tarvitsee esimerkiksi rahaa lainaan ja sovitaan että maksaa seuraavana tili/eläkepäivänä takaisin Ei maksakkaan ja on niin ei muistaisi koko asiaa. Kohta on vailla lisää. Siis minun arvomaailmani mukaan velka maksetaan takaisin, sen verran pitää lainaajaa arvostaa. Maksamatta jättäminen on suurta piittaamattomuutta. Älysikkö nyt mitä tarkoitin?siilenämää kirjoitti:
Mitenniin vieläkö odotan? Ja Korppis aloitus ei koskenut sinua vaan asiaa yleensä :DD.
En minäkään tee palveluja sen takia että saisin vastapalveluja. Puhun nyt arvosta. Jos joku tarvitsee esimerkiksi rahaa lainaan ja sovitaan että maksaa seuraavana tili/eläkepäivänä takaisin Ei maksakkaan ja on niin ei muistaisi koko asiaa. Kohta on vailla lisää. Siis minun arvomaailmani mukaan velka maksetaan takaisin, sen verran pitää lainaajaa arvostaa. Maksamatta jättäminen on suurta piittaamattomuutta. Älysikkö nyt mitä tarkoitin?Joustavuus ja avuliaisuus palkitaan....mutta miten. Oli avaus. Siinä ei ollut sanaakaan rahan lainauksesta.
No, nyt ymmärrän, että olet lainannut rahaa, eikä lainaaja ole maksanut takaisin.
No, itselläni ei ole kokemusta ohiajosta.korppis kirjoitti:
Joustavuus ja avuliaisuus palkitaan....mutta miten. Oli avaus. Siinä ei ollut sanaakaan rahan lainauksesta.
No, nyt ymmärrän, että olet lainannut rahaa, eikä lainaaja ole maksanut takaisin.
No, itselläni ei ole kokemusta ohiajosta.No ehkä oletin että ihmist tajuaa että tarkoitin palkitsemisella arvostusta tai sen puutetta. Eli väännän vielä rautalangasta.
Onko hyväntahtoisuus ja avuliaisuus enää tänä päivänä ihmisessä hyve, mitä arvostetaan? Vai pidetäänkö joustajia ja avuliaita tyhminä hyväksikäytettävinä hölmöinä?
Voisitkos joskus ottaa osaa keskusteluun ilman että henkilöität yksilötasolle? Useimiten aloituksissani ei ole kyse sinuata eikä minusta vaan siitä asiasta mistä kirjoitan ;).siilenämää kirjoitti:
No ehkä oletin että ihmist tajuaa että tarkoitin palkitsemisella arvostusta tai sen puutetta. Eli väännän vielä rautalangasta.
Onko hyväntahtoisuus ja avuliaisuus enää tänä päivänä ihmisessä hyve, mitä arvostetaan? Vai pidetäänkö joustajia ja avuliaita tyhminä hyväksikäytettävinä hölmöinä?
Voisitkos joskus ottaa osaa keskusteluun ilman että henkilöität yksilötasolle? Useimiten aloituksissani ei ole kyse sinuata eikä minusta vaan siitä asiasta mistä kirjoitan ;).Mutta eikös tuokin ole sellainen asia, jota ei voi yleistää, vaan yksilötasolla henkilö henkilöltä erikseen, kuinka on.
Tellukka kirjoitti:
Mutta eikös tuokin ole sellainen asia, jota ei voi yleistää, vaan yksilötasolla henkilö henkilöltä erikseen, kuinka on.
Tuota minäkin jäin pohtimaan.
Hyväntahtoisuus ja avuliaisuus ovat kaiketi luonteenpiirtetä, jotka voivat jäädä varjoonkin, jos antipatia jotain kohtaan on voimakas.
Mikäli havaitsee tulevansa hyväksi käytetyksi, pitäisi osata lopettaa tilanne.- Bengalitikku
Auttamisesta: ajattelen, että jos autan autettava ei välttämättä tee vastapalvelusta. Se voi tulla jostain muualta tarvitsemani apu. Naivisti ajattelen jyvän kiertoa.
Aloittajalle: pyydä selvästi raha takaisin ja kun olet vihdoin viimein saanut, älä lainaa tälle enää. Sano, että tarvitset sen rahan nyt johonkin. Koettu on. siilenämää kirjoitti:
No ehkä oletin että ihmist tajuaa että tarkoitin palkitsemisella arvostusta tai sen puutetta. Eli väännän vielä rautalangasta.
Voisitkos joskus ottaa osaa keskusteluun ilman että henkilöität yksilötasolle? Useimiten aloituksissani ei ole kyse sinuata eikä minusta vaan siitä asiasta mistä kirjoitan ;).Yleisellä tasolla mielipiteeni on ....tyhmyydestä sakotetaan...
....nelihaarainen juttu.Tellukka kirjoitti:
Mutta eikös tuokin ole sellainen asia, jota ei voi yleistää, vaan yksilötasolla henkilö henkilöltä erikseen, kuinka on.
Minusta voi yleistää miktä näyttää se, o ko joku arvo keskuudessamme kärsinyt inflaation.
- Bengalitikku
Tarkoitatko, että auttaminen on kärsinyt inflaation?
Voi ollakin. Ajatellaan, että se on virkaistettu tai avun antaa joku muu.
Avuntarvitsijoita on paljon. Tavallisinta on katseen kääntäminen.
En anna veteraanikeräykseen. Enää. Sitten nuo brittiavustajat. Keräyksiin en enää.
Kävin nelisen kuukautta tsekkaamassa tuttavan postit ja lupauksena oli lounas. Arvatkaapa tarjosiko tuttava-eukko? Muutoinkin toimii pikkukierosti ja osaa kiertää pykälät. Jotenkin ajattelen, että jokin särö aivoissa ja sydämessä. Ongelma hällä ja voin olla tavallaan näkemättä. Kieltämättä pirutti. Kerronpa vain tällaisenkin tapauksen.
Korppis: tyhmä letkautus. Huijaatko? - korppis11
Bengalitikku kirjoitti:
Tarkoitatko, että auttaminen on kärsinyt inflaation?
Voi ollakin. Ajatellaan, että se on virkaistettu tai avun antaa joku muu.
Avuntarvitsijoita on paljon. Tavallisinta on katseen kääntäminen.
En anna veteraanikeräykseen. Enää. Sitten nuo brittiavustajat. Keräyksiin en enää.
Kävin nelisen kuukautta tsekkaamassa tuttavan postit ja lupauksena oli lounas. Arvatkaapa tarjosiko tuttava-eukko? Muutoinkin toimii pikkukierosti ja osaa kiertää pykälät. Jotenkin ajattelen, että jokin särö aivoissa ja sydämessä. Ongelma hällä ja voin olla tavallaan näkemättä. Kieltämättä pirutti. Kerronpa vain tällaisenkin tapauksen.
Korppis: tyhmä letkautus. Huijaatko?No, minä sai osakseni keppiä kun kerrankin yritin vastata asiaan, enkä sitten kuitenkaan ymmärtänyt. Siili väänsi minulle lisää rahanlangasta löytäen arvoja, joita ei enää nyky-yhteiskunnassa arvosteta jne.
Siili on usein kertonut antavansa takaisin samalla mitalla millä itse saa.
Koti tapaturma ketjussani hän kompastui ja jäi makaamaan nelihaaroihin. korppis11 kirjoitti:
No, minä sai osakseni keppiä kun kerrankin yritin vastata asiaan, enkä sitten kuitenkaan ymmärtänyt. Siili väänsi minulle lisää rahanlangasta löytäen arvoja, joita ei enää nyky-yhteiskunnassa arvosteta jne.
Siili on usein kertonut antavansa takaisin samalla mitalla millä itse saa.
Koti tapaturma ketjussani hän kompastui ja jäi makaamaan nelihaaroihin.Siili sitä siili tätä siili siili siili siili
siilenämää kirjoitti:
Minusta voi yleistää miktä näyttää se, o ko joku arvo keskuudessamme kärsinyt inflaation.
Eihän sitä voi mitenkään yleistää, jos sinusta näyttää sellaiselta, että teidän keskuudessanne siellä (missä sitten lienetkin) on joku arvo kärsinyt inflaation.
Tellukka kirjoitti:
Eihän sitä voi mitenkään yleistää, jos sinusta näyttää sellaiselta, että teidän keskuudessanne siellä (missä sitten lienetkin) on joku arvo kärsinyt inflaation.
Ja ne miltä sinusta näyttää voi vai :DD
siilenämää kirjoitti:
Ja ne miltä sinusta näyttää voi vai :DD
No ei meidän keskuudessamme tuollaiselle näytä, mitä aloituksessasi kuvailet. Siksi sitä ei voi yleistää vain siksi, että teillä siellä näyttää sellaiselle.
Tellukka kirjoitti:
No ei meidän keskuudessamme tuollaiselle näytä, mitä aloituksessasi kuvailet. Siksi sitä ei voi yleistää vain siksi, että teillä siellä näyttää sellaiselle.
Omituinen höpöttäjä.
siilenämää kirjoitti:
Omituinen höpöttäjä.
Miksi aloitat ketjun, jota et ole kykenevä hallitsemaan.
Omasta mielestäsi kommunikoit yleisellä tasolla, mutta tasosi ei ole riittävää asian käsittelyyn ei liioin tyylisi vastata ole asiallista.
Hoet samaa kuinka enää ei ole joustavuutta ei avuliaisuutta. Sehän on sinun kokemasi/tuntemasi vääryys.
Jokainen mieltää tämän päivän joustavuuden ja avun omien kokemustensa mukaan.
Askasta ei synny hyvää keskustelua jos et hyväksy muiden mielipiteitä, mielipiteet syntyvät itse kullekin kokemusten kautta.
Yleisellä tasolla keskustelu onkin jo taito, uskoisin sellaisen taidon perustuvan käsiteltävän asian yleiseen kiinnostavuuteen. Esim. keskustelu sote-uudistuksesta. Kenelläkään ei ole kokemusta onnistuuko uudistus.korpikirjailija kirjoitti:
Miksi aloitat ketjun, jota et ole kykenevä hallitsemaan.
Omasta mielestäsi kommunikoit yleisellä tasolla, mutta tasosi ei ole riittävää asian käsittelyyn ei liioin tyylisi vastata ole asiallista.
Hoet samaa kuinka enää ei ole joustavuutta ei avuliaisuutta. Sehän on sinun kokemasi/tuntemasi vääryys.
Jokainen mieltää tämän päivän joustavuuden ja avun omien kokemustensa mukaan.
Askasta ei synny hyvää keskustelua jos et hyväksy muiden mielipiteitä, mielipiteet syntyvät itse kullekin kokemusten kautta.
Yleisellä tasolla keskustelu onkin jo taito, uskoisin sellaisen taidon perustuvan käsiteltävän asian yleiseen kiinnostavuuteen. Esim. keskustelu sote-uudistuksesta. Kenelläkään ei ole kokemusta onnistuuko uudistus.Mikähän sinä olet tasoani arvioimaan ja antamaan ohjeista hyvästä keskustelusta. Ihan naurattaa tuo. Etkös itse vasta kurkku suorana huutanut täällä jotain ala-arvoista alapääjuttua? Siinä sitä vasta vaaditaankin tasokasta taitoa vai kuinka;).
Et osaa keskustella mistäään vaan jokaisessa keskustelussa hyökit toisia kirjoittajia päin, riitelyn ja riidan haastamisen sinä kyllä osaat. Siinä olet erinomaisen hyvä.
Ilmeisesti käsitämme yleisen tason keskutelun eri tavoin. Minulle se tarkoittaa sitä että ei arvostella toisia kirjoittajia vaan keskustellaan aiheesta. Se taito sinulta näyttää puuttuvan kun et edes ymmärrä mitä se tarkoittaa-siilenämää kirjoitti:
Mikähän sinä olet tasoani arvioimaan ja antamaan ohjeista hyvästä keskustelusta. Ihan naurattaa tuo. Etkös itse vasta kurkku suorana huutanut täällä jotain ala-arvoista alapääjuttua? Siinä sitä vasta vaaditaankin tasokasta taitoa vai kuinka;).
Et osaa keskustella mistäään vaan jokaisessa keskustelussa hyökit toisia kirjoittajia päin, riitelyn ja riidan haastamisen sinä kyllä osaat. Siinä olet erinomaisen hyvä.
Ilmeisesti käsitämme yleisen tason keskutelun eri tavoin. Minulle se tarkoittaa sitä että ei arvostella toisia kirjoittajia vaan keskustellaan aiheesta. Se taito sinulta näyttää puuttuvan kun et edes ymmärrä mitä se tarkoittaa-Ei kai sinulle sattunut nyt kömmähdys.
kirjoitit.....
"Et osaa keskustella mistäään vaan jokaisessa keskustelussa hyökit toisia kirjoittajia päin, riitelyn ja riidan haastamisen sinä kyllä osaat. Siinä olet erinomaisen hyvä"
ja jatkoit.....
"Ilmeisesti käsitämme yleisen tason keskutelun eri tavoin. Minulle se tarkoittaa sitä että ei arvostella toisia kirjoittajia vaan keskustellaan aiheesta. Se taito sinulta näyttää puuttuvan kun et edes ymmärrä mitä se tarkoittaa-"
Niin ja mitkä alapääjutut 😂korpikirjailija kirjoitti:
Ei kai sinulle sattunut nyt kömmähdys.
kirjoitit.....
"Et osaa keskustella mistäään vaan jokaisessa keskustelussa hyökit toisia kirjoittajia päin, riitelyn ja riidan haastamisen sinä kyllä osaat. Siinä olet erinomaisen hyvä"
ja jatkoit.....
"Ilmeisesti käsitämme yleisen tason keskutelun eri tavoin. Minulle se tarkoittaa sitä että ei arvostella toisia kirjoittajia vaan keskustellaan aiheesta. Se taito sinulta näyttää puuttuvan kun et edes ymmärrä mitä se tarkoittaa-"
Niin ja mitkä alapääjutut 😂Muistiko alkanu pätkiä vai😉
siilenämää kirjoitti:
Muistiko alkanu pätkiä vai😉
Ou, ..olet siis eksuaalisesti kieroutunut. En olisi uskonut, mutta nyt on pakkko uskoa, olet niiden törkyaloitusten takana.
Et ikinä saa anteeksi.korpikirjailija kirjoitti:
Ou, ..olet siis eksuaalisesti kieroutunut. En olisi uskonut, mutta nyt on pakkko uskoa, olet niiden törkyaloitusten takana.
Et ikinä saa anteeksi.Älä kuule yritä kaataa paskalastiasi minun niskaani. Kanna vaan ylpeästi tasokkaat kirjoituksesi.
siilenämää kirjoitti:
Älä kuule yritä kaataa paskalastiasi minun niskaani. Kanna vaan ylpeästi tasokkaat kirjoituksesi.
Olet sairas sen aavistin kun eka kertaa juttuihisi törmäsin.
Olet törkyviestien ja aloitusten takana.
Onneksi ilkeä ihminen tekee sen viimeisen virheen.korpikirjailija kirjoitti:
Onneksi ilkeä ihminen tekee sen viimeisen virheen.Siltähän sinä poloinen haluaisit kaiken näyttävän.
siilenämää kirjoitti:
Siltähän sinä poloinen haluaisit kaiken näyttävän.
Ei tarvita näyttöä, totuus näkyy viesteistä.
korpikirjailija kirjoitti:
Ei tarvita näyttöä, totuus näkyy viesteistä.
No kertohan ny mullekki mikä helkutin totuus ja mistä asiasta. Vai lieneekö taas luulotauti vallannut alaa?
- palstrankka
Onneksi ilkeä ihminen tekee sen viimeisen virheen.Etkö vieläkään näe mitä SINÄ olet kirjoittanut. Olet kyllä oudon ymmärtämätön ihminen. Todellakin ne ikkunat ollut metsään päin.
palstrankka kirjoitti:
Etkö vieläkään näe mitä SINÄ olet kirjoittanut. Olet kyllä oudon ymmärtämätön ihminen. Todellakin ne ikkunat ollut metsään päin.
Johan näen ja sinäkin näet. Kaikissa viesteissäni on vakionikkini. Jäikö jotain epäselväksi?
- suodattimia
korppis kirjoitti:
Johan näen ja sinäkin näet. Kaikissa viesteissäni on vakionikkini. Jäikö jotain epäselväksi?
Ei voi ymmärtää tuollaista ihmistä joka ei suostu näkemään totuutta. Itseään, vaan sysää omat likavetensä toisten niskaan. Ihme hiippari.
suodattimia kirjoitti:
Ei voi ymmärtää tuollaista ihmistä joka ei suostu näkemään totuutta. Itseään, vaan sysää omat likavetensä toisten niskaan. Ihme hiippari.
Siilikö se siellä puskassa tukka paskassa toistaa ihtiään.
- pruiiitpruiit
Siiliäkö jo ikävöit. Eikö Petzestä ole enää keskustelijaksi vaikka samassa talossa asuu. Harmillista.
korppis kirjoitti:
Siilikö se siellä puskassa tukka paskassa toistaa ihtiään.
Minulla on pokkaa kirjoittaa ihan tällä omalla nikillä eikä ole tarvista mennä puskaan räksyttämään ja komppaamaan itseäänkuten sinulla.
- analyytikko
Olen huomannut että kun korppis ei ymmärrä lukemaansa niin alkaa sättimään jotain toista. Komppaa sanomisiaan puskasta.
Hänen ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä eijö myöntämään olleensa väärässä.
Voi sitä tuskan ja häpeän määrää jos hän joskus uskaltautuu kohtaamaan itsensä. analyytikko kirjoitti:
Olen huomannut että kun korppis ei ymmärrä lukemaansa niin alkaa sättimään jotain toista. Komppaa sanomisiaan puskasta.
Hänen ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä eijö myöntämään olleensa väärässä.
Voi sitä tuskan ja häpeän määrää jos hän joskus uskaltautuu kohtaamaan itsensä.Niin
Esittää tasokasta ja varmaa kaikkitietävää. Tosiasiassa sisällään taitaa ollakin itsestään epävarma huonon itsetunnon omaava nainen, jonka pitää pönkittää itsetuntoaan kehumalla itse itseään ja laittamalla omat mokat toisten piikkiin. Mutta ei kai se hänelläkään helppoa ole joten ei kovin analysoida ettei tule paha mieli.- ana.vaan
siilenämää kirjoitti:
Niin
Esittää tasokasta ja varmaa kaikkitietävää. Tosiasiassa sisällään taitaa ollakin itsestään epävarma huonon itsetunnon omaava nainen, jonka pitää pönkittää itsetuntoaan kehumalla itse itseään ja laittamalla omat mokat toisten piikkiin. Mutta ei kai se hänelläkään helppoa ole joten ei kovin analysoida ettei tule paha mieli.Joo ei, toivotaan vaan, että joskus uskaltaa kohdata itsensä ja myöntää virheensä. Helpompaa sitten olisi hänenkin elämänsä.
- lacucaracha
Kyllä vaan, moneen kertaan tämä on huomattu ja koettu. Kuitenkin ja jotta pystyisin katsomaan itseäni henkisen minäni kohdalla silmästä silmään, pitää nämä "unohtaa" ja tilaisuuden tulleen tarjota sitä apuaan. Olen toki myös saanut myönteistä palautetta ja kohdannut kivoja ihmisiä, mutta kuten sanottu, joukkoon mahtuu näitä p..kiaisia ja sille ei mahda mitään.
Edellinen tykkää, että avun tarjoaminen ja auttaminen on ilmeisesti tyhmyyttä. Eipä vainkaan, olenhan itsekin sanut apua tuntemattomilta ja tunnetuilta pyytämättäkin, joten myös hyviä tyyppejä on eikä aina ja kaikesta pidäkään odottaa sitä,että kiitellään. No, jos tyhmänä pidetään, siitä vaan. Yleensä ne ihmiset, jotka ovat ilkeitä ovat myös juuri niitä tyyppejä, jotka eivät itse tee mitään muiden hyväksi, mutta ovat silti aina rääpimässä kaikkea. Joskus ammoin kasvatuskin oli sellaista, että ei muka saanut lasta kehua, jotta ei rupea liikaa itsestään luulemaan. Se on tosi huono kasvatusperiaate. Pitää kehua ja kannustaa.Aivan. Näyttää siltä että monissa paikoin nämä auttajat poljetaan monien taholta jalkoihin mennen tullen.
siilenämää kirjoitti:
Aivan. Näyttää siltä että monissa paikoin nämä auttajat poljetaan monien taholta jalkoihin mennen tullen.
Minä haen hoitokoiran lenkille, ilman mitään vastapalvelusta. En tahdo palkkaa, en autokyytiä, en mitään. Olenko nyt höynäytetty, kusetettu pöljä, kun vierasta koiraa taluttelen ihan pyyteettömästi.
2lesken kirjoitti:
Minä haen hoitokoiran lenkille, ilman mitään vastapalvelusta. En tahdo palkkaa, en autokyytiä, en mitään. Olenko nyt höynäytetty, kusetettu pöljä, kun vierasta koiraa taluttelen ihan pyyteettömästi.
Aloituksessa ei ollut ainakaan kyse siitä saako vastapalvelusta vai ei. Ehkä se oli huonosti muotoiltu. Kyse oöi arvosta. Arvostetaanko avuliaisuutta ja joustavuutta tässä maailmassa.
siilenämää kirjoitti:
Aloituksessa ei ollut ainakaan kyse siitä saako vastapalvelusta vai ei. Ehkä se oli huonosti muotoiltu. Kyse oöi arvosta. Arvostetaanko avuliaisuutta ja joustavuutta tässä maailmassa.
siile
Siitä tulee ketjureaktio. Haen hoitokoiran lenkille, hoitokoiran isäntä voi lähteä lääkäriin tai pankkiin omille asioilleen, mihin ei voi ottaa koiraa mukaan. Hän korjautti autonsa huollossa ja kävi katsastamassa autonsa. Enkö minä ole avulias ja joustava, kun haen koiran sillon kun on tarvis. Isäntä kiittää kahvilla ja kukilla.- Bengalitikku
Noinhan on hyvä. Pyyteettömyys.
Mielestäni menettelet hienosti.
On osaltani varmaan lapsellista, että pidän kiinni lupauksista. Tämä on ihan kasvatuksen tulosta. Omat vanhempani pitivät lupauksensa. Siinä malli.
Sillä mittaan muita. Reilu tai epäreilu. Bengalitikku kirjoitti:
Noinhan on hyvä. Pyyteettömyys.
Mielestäni menettelet hienosti.
On osaltani varmaan lapsellista, että pidän kiinni lupauksista. Tämä on ihan kasvatuksen tulosta. Omat vanhempani pitivät lupauksensa. Siinä malli.
Sillä mittaan muita. Reilu tai epäreilu.Komppaan :).
- RealistiN
Vaikka olenkin joutunut välillä pettymään ihmisiin, niin silti olen edelleen sitä mieltä, että hyvä tuo lisää hyvää, ainakin suurimman osan kohdalla. Laittamalla hyvän kiertämään, en odota saavani itse vastapalvelusta, mutta oletan hyvän saajan edes jollain tasolla arvostavan saamaansa apua, ja antavan sitä joskus jollekin joka sitä kipeästi tarvitsee. Rahaa en kyllä hevin lainaa, mielummin maksan jostain jonka tarvitsija voi jollain toimellaan kuitata, tai sitten vaan annan vaikka ennakko synttärilahjana. Ihmiset vaan ovat niin erilaisia, jotkut ovat pettyneet, saaneet kovia kolhuja, eivätkä ole koskaan toipuneet niistä niin, että pystyisivät luottamaan ihmisten keskeiseen vastavuoroisuuteen.
Ehkä tässä aloituksessa pohjimmiltaan olikin kyse siitä tunnistaako saamansa hyvän vai pitääkö sitä itsestään selvyytenä. Esim. Heti tänne kaikki mulle. Ja jos esim lainaa joltain rahaa eulä maksa takaisin., kertooko se siitä että lainaajan mielipiteellä asiasta ei ole merkitystä vaan velan voi jättää maksamatta.
- maissiiii
Olen huomannut, että joustavuus huomioidaan vastavuoroisesti, vaikka en sitä ole odottanutkaan,
toisaalta esim työnantajalle olen joissakin tilanteissa huomauttanut,
että hei, nyt on teidän vuoro, kun olen joustanut tässä ja tässä....
kommentti on ollut, että niinhän olet... ok... enkä ole potkuja saanut.
Hyvän kierrättämisestä tykkään jos vaan osun kohdalle ja älyän, mitä voin tehdä.
parhaimmalta ja kivoimmalta kun sen voi tehdä täysin tuntemattomalle ihmiselle ja odottamatta...
useimmiten ne hyvät ovat hyvin pieniä tekoja, esim parkkilapun kierrättämistä tms.
enkä tietenkään odota vastapalveluksia.
Kyllä kiittelen ja kehun jos huomaan, että olen itse hyvän kohteeksi joutunut.Omaishoitajia on Suomessa kymmeniätuhansia, todella säälittävällä korvauksella. Itse en aikoinani hakenut niitä centtejä ollenkaan. Eikä hae moni muukaan. Eikös tämä omahoitajaporukka ole avustajia ja joustavia ihmisiä 24/7. Eikä tämä homma ole mihinkään kadonnut, kun kotihoito on nyt niin trendikästä. Omahoitajat ovat pyytettömästi mukana pyhät, arjet, yötäpäivää. Yhteiskunta säästää miljardeja,tunnollisten, auttavien, itsensä kaiken likoon pistävien omaisten hoitaessa läheisensä kotona. Omahoitajuutta ei mielestäni arvosteta mistään taholta. Ajatellaan, että siinäpä hoitaa ukkos tai akkas, kun riesakseen on ottanut.
2lesken kirjoitti:
Omaishoitajia on Suomessa kymmeniätuhansia, todella säälittävällä korvauksella. Itse en aikoinani hakenut niitä centtejä ollenkaan. Eikä hae moni muukaan. Eikös tämä omahoitajaporukka ole avustajia ja joustavia ihmisiä 24/7. Eikä tämä homma ole mihinkään kadonnut, kun kotihoito on nyt niin trendikästä. Omahoitajat ovat pyytettömästi mukana pyhät, arjet, yötäpäivää. Yhteiskunta säästää miljardeja,tunnollisten, auttavien, itsensä kaiken likoon pistävien omaisten hoitaessa läheisensä kotona. Omahoitajuutta ei mielestäni arvosteta mistään taholta. Ajatellaan, että siinäpä hoitaa ukkos tai akkas, kun riesakseen on ottanut.
Meinaatko että rakkaus loppuu puolison sairastuttua ja ikäännyttyä ja hänestä tulee riesa joka piäisi saada laitokseen vai?
- Bengalitikku
2lesken kirjoitti:
Omaishoitajia on Suomessa kymmeniätuhansia, todella säälittävällä korvauksella. Itse en aikoinani hakenut niitä centtejä ollenkaan. Eikä hae moni muukaan. Eikös tämä omahoitajaporukka ole avustajia ja joustavia ihmisiä 24/7. Eikä tämä homma ole mihinkään kadonnut, kun kotihoito on nyt niin trendikästä. Omahoitajat ovat pyytettömästi mukana pyhät, arjet, yötäpäivää. Yhteiskunta säästää miljardeja,tunnollisten, auttavien, itsensä kaiken likoon pistävien omaisten hoitaessa läheisensä kotona. Omahoitajuutta ei mielestäni arvosteta mistään taholta. Ajatellaan, että siinäpä hoitaa ukkos tai akkas, kun riesakseen on ottanut.
Et todella ole ainut. Mielestäni, jos viranomainen tietää omaishoidon, niin jokin ryhtiliike siellä ja pitää kysyä, mitäs jos haettaisiin sinulle tukea. Olisihan se tunnustus, koska siitä huolimatta yhteiskunta säästää huikeita summia!
siilenämää kirjoitti:
Meinaatko että rakkaus loppuu puolison sairastuttua ja ikäännyttyä ja hänestä tulee riesa joka piäisi saada laitokseen vai?
siile
Rakkaudesta en tiedä mitään. Kiintymyksestä sitäkin enemmän. Kun läheisestä, kävelevästä ihmisestä tulee täysin autettava vuodepotilas, pyörätuoliin laitettava ja lähes puhumaton, kysytään siinä hoitajan, vaimon tai miehen henkistä ja fyysistä kanttia hoitaa puoliso kotona. Yötäpäivää ollaan hälytilassa. Jos omainen ei kertakaikkiaan ole kykenevä hoitamaan kotona puolisoaan, ei jaksa, on itsekin sairas, ei se vähennä yhtään kiintymystä, jos avustettavalle haetaan hyvä palvelukoti. Siellä on lääkärit, sairaanhoitajat, perushoitajat, ruoka-siivoushuolto jne. Tämä kaikki on kotona omaishoitajan harteilla ja se vastuu ja valvominen ja hoitaminen painaa hartiat kasaan. Eikä se ihminen sieltä palvelutalosta mihinkään katoa. Häntä voi käydä tervehtimässä vaikka joka päivä. Muuten tuo laitos sana kuulostaa aivan kuin henkilö joutuisi lusimaan. Vähän väärä sana.- maissiiii
Bengalitikku kirjoitti:
Et todella ole ainut. Mielestäni, jos viranomainen tietää omaishoidon, niin jokin ryhtiliike siellä ja pitää kysyä, mitäs jos haettaisiin sinulle tukea. Olisihan se tunnustus, koska siitä huolimatta yhteiskunta säästää huikeita summia!
Ei se mikään tunnustus ole vaan
kunnan ja hoitajan välinen sopimus,
Sitä pitää hakea, niin kuin muitakin tukia, ei niitä huvin vuoksi tunnustuksena jaella.
Siinä syynätään sekä hoidettava että hoitaja jopa tilat.
Moni niitä sentejä hakee vaan ei saa.
Tänä päivänä yhä huonompikuntoisia hoidetaan omaishoitajien toimesta. 2lesken kirjoitti:
siile
Rakkaudesta en tiedä mitään. Kiintymyksestä sitäkin enemmän. Kun läheisestä, kävelevästä ihmisestä tulee täysin autettava vuodepotilas, pyörätuoliin laitettava ja lähes puhumaton, kysytään siinä hoitajan, vaimon tai miehen henkistä ja fyysistä kanttia hoitaa puoliso kotona. Yötäpäivää ollaan hälytilassa. Jos omainen ei kertakaikkiaan ole kykenevä hoitamaan kotona puolisoaan, ei jaksa, on itsekin sairas, ei se vähennä yhtään kiintymystä, jos avustettavalle haetaan hyvä palvelukoti. Siellä on lääkärit, sairaanhoitajat, perushoitajat, ruoka-siivoushuolto jne. Tämä kaikki on kotona omaishoitajan harteilla ja se vastuu ja valvominen ja hoitaminen painaa hartiat kasaan. Eikä se ihminen sieltä palvelutalosta mihinkään katoa. Häntä voi käydä tervehtimässä vaikka joka päivä. Muuten tuo laitos sana kuulostaa aivan kuin henkilö joutuisi lusimaan. Vähän väärä sana.No näinpä. Omaishoitajuutta ei voi rinnastaa ammattimaiseen hoivasuhteeseen koska se on ihmissuhde.
- maissiiii
2lesken kirjoitti:
siile
Rakkaudesta en tiedä mitään. Kiintymyksestä sitäkin enemmän. Kun läheisestä, kävelevästä ihmisestä tulee täysin autettava vuodepotilas, pyörätuoliin laitettava ja lähes puhumaton, kysytään siinä hoitajan, vaimon tai miehen henkistä ja fyysistä kanttia hoitaa puoliso kotona. Yötäpäivää ollaan hälytilassa. Jos omainen ei kertakaikkiaan ole kykenevä hoitamaan kotona puolisoaan, ei jaksa, on itsekin sairas, ei se vähennä yhtään kiintymystä, jos avustettavalle haetaan hyvä palvelukoti. Siellä on lääkärit, sairaanhoitajat, perushoitajat, ruoka-siivoushuolto jne. Tämä kaikki on kotona omaishoitajan harteilla ja se vastuu ja valvominen ja hoitaminen painaa hartiat kasaan. Eikä se ihminen sieltä palvelutalosta mihinkään katoa. Häntä voi käydä tervehtimässä vaikka joka päivä. Muuten tuo laitos sana kuulostaa aivan kuin henkilö joutuisi lusimaan. Vähän väärä sana.Ei laitos sanassa mitään lusimista ole,
yleisnimi vain toimintayhteisölle ja
eikös palvelutalo juuri ole sellainen. - Bengalitikku
maissiiii kirjoitti:
Ei se mikään tunnustus ole vaan
kunnan ja hoitajan välinen sopimus,
Sitä pitää hakea, niin kuin muitakin tukia, ei niitä huvin vuoksi tunnustuksena jaella.
Siinä syynätään sekä hoidettava että hoitaja jopa tilat.
Moni niitä sentejä hakee vaan ei saa.
Tänä päivänä yhä huonompikuntoisia hoidetaan omaishoitajien toimesta.Minusta todella törkeää! Onhan lääkäri antanut terveydentilasta kait lausuntoja. Tuo on kyllä todella kieroa tältä yhteiskunnalta.
- maissiiii
Bengalitikku kirjoitti:
Minusta todella törkeää! Onhan lääkäri antanut terveydentilasta kait lausuntoja. Tuo on kyllä todella kieroa tältä yhteiskunnalta.
Kieroa tai ei, mutta mehän tässä suomi- nimisessä hoitolaitoksessa olemme tottuneet siihen, että yhteiskunta hoitaa kaiken, tai ainakin kuvittelemme niin, että kuin pikkasen inahdamme niin jossain kukkaronnyörit autkeaa.
Etuuksien vaatiminen vauvasta vaariin on tätä päivää, yhteiskunnan pitää huolehtia lapsista, ja yhteiskunnan pitää pitää huolta iäkkäistä ja kohta kaikista siinä välissäkin. Me ollaan niin kiero ja törkeä yhteiskunta ja sitten vielä valitamme veroista.
Hallelujaa.
Hyvää Naistenpäivää Sisaret. Joustavat ja avuliaat.
Pitäähän meillä olla hapatusta idästäkin jos on lännestäkin. siilenämää kirjoitti:
No näinpä. Omaishoitajuutta ei voi rinnastaa ammattimaiseen hoivasuhteeseen koska se on ihmissuhde.
siile
Omaishoitaja ei todellakaan ole ammatti-ihminen hoitajana. Vaikka vie lääkärille, ostaa lääkkeet, jakaa ne dosetteihin, piikittää insuliinin ja jakaa muutkin lääkkeet. Mittaa verenpaineet ja sokerit ja pitää kirjaa ammatti-ihmisiä varten. Miksipä siis siitä palkkaakaan pitäisi maksaa. Hoitajat käyvät kotona ja heille maksetaan palkka. Eli itsekin kylvetin yksin miestäni, nostin suihkutuoliin jne. Mutta virallisesti tuli kaksi hoitajaa kylvettämään kerran viikossa ja lasku perässä. Mutta itse halusin elämäni miehen kotiin ja se oli yksi parhaimmista päätöksistäni.maissiiii kirjoitti:
Ei laitos sanassa mitään lusimista ole,
yleisnimi vain toimintayhteisölle ja
eikös palvelutalo juuri ole sellainen.maiss
Helsingissä asuessani käytin ja kuulin paljon slangia. Jos siellä sanotaan, että kaveri on laitoksessa tai talossa, tyyppi kyllä lusii vankilassa. Hoiva-tai palvelukoti ovat ihan eri asia.2lesken kirjoitti:
siile
Omaishoitaja ei todellakaan ole ammatti-ihminen hoitajana. Vaikka vie lääkärille, ostaa lääkkeet, jakaa ne dosetteihin, piikittää insuliinin ja jakaa muutkin lääkkeet. Mittaa verenpaineet ja sokerit ja pitää kirjaa ammatti-ihmisiä varten. Miksipä siis siitä palkkaakaan pitäisi maksaa. Hoitajat käyvät kotona ja heille maksetaan palkka. Eli itsekin kylvetin yksin miestäni, nostin suihkutuoliin jne. Mutta virallisesti tuli kaksi hoitajaa kylvettämään kerran viikossa ja lasku perässä. Mutta itse halusin elämäni miehen kotiin ja se oli yksi parhaimmista päätöksistäni.No sitähän tarkoitin että omaishoitajuutta ei katsota työsyhteeksi vaan ihmissuhteeksi ja sen takia siitä ei makseta juuri mitään ja kaikille ei ollenkaan.
siilenämää kirjoitti:
No sitähän tarkoitin että omaishoitajuutta ei katsota työsyhteeksi vaan ihmissuhteeksi ja sen takia siitä ei makseta juuri mitään ja kaikille ei ollenkaan.
siile
Heikkous on siinä, että jos olet työtön, et voi olla TEn keskuksen vapailla työmarkkinoilla. Elikkä kuka virallisesti maksaa omaishoitajalle palkan. Eläkeläiset omahoitajat ovat eri asia. Heillä on oikeus saada lisää eläkkeen päälle, tietty veroja maksamalla.2lesken kirjoitti:
siile
Heikkous on siinä, että jos olet työtön, et voi olla TEn keskuksen vapailla työmarkkinoilla. Elikkä kuka virallisesti maksaa omaishoitajalle palkan. Eläkeläiset omahoitajat ovat eri asia. Heillä on oikeus saada lisää eläkkeen päälle, tietty veroja maksamalla.Ei omaishoitajalle makseta palkkaa vaan tukea.
siilenämää kirjoitti:
Ei omaishoitajalle makseta palkkaa vaan tukea.
siile
Lopputulos on se, että ainakin omaishoitaja on se peräänkuuluttamasi joustava ja avulias henkilö. Ehkä hieman pöljä, kun jollakin surkean pienellä tukirahalla raataa itsensä ihan piippuun. Tai sitten ihan hyvästä sydämestään. Tätä porukkaa Suomesta löytyy.2lesken kirjoitti:
siile
Lopputulos on se, että ainakin omaishoitaja on se peräänkuuluttamasi joustava ja avulias henkilö. Ehkä hieman pöljä, kun jollakin surkean pienellä tukirahalla raataa itsensä ihan piippuun. Tai sitten ihan hyvästä sydämestään. Tätä porukkaa Suomesta löytyy.No siitä voi olla montaa mieltä onko ihminen pöljä jos hoitaa esimerkiksi puolisoaan tai lastaan rakkaudesta perheenjäseneen.
- lap.lisa
Auttaminen on tavallaan pahasta on loppunut auttaminen, tietenkin läheisiäni autan.
Työpaikoilla perseen nuoliat olivat niitä pahempia ihmisiä.
Parkki asiasta, kun tulin kaupasta näin kuinka sakkolappu laitettiin tuulilasiin, hän tuli minua vastaan ja kysyi oliko auto sinun vastasin on, hän sanoi anteeksi en tiennyt että oli sinun. Menimme autolle hän otti sakkolapun ja repi sen ja sanoi hyvää matkaa, kiitos sanoin ja ajaessa ihmettelin kuka minä oikeastaan olen. Työpaikalla kun kerroin heillä oli heti vastaus keneksi minua luultiin. Onhan sitä typerääkin auttamista, tietysti.
Autetaan sellaisia, jotka sitten selän takana nauravat, että onpa nuo suomalaiset/ruotsalaiset tyhmiä ja sinisilmäisiä.- sin.sy
Etenkin ruotsalaiset joita ainakin ennen pohjois-suomessa pidettiin.... . tosin kyllä auttoivat suomalaisia sodan aikana, tarkoitan haaparanta-tornio.
Juuri näinä päivinä tulee 48 vuotta täyteen ruotsissa asumiseen. Hyvin on toiminut, verot ovat kyllä liian kovia, helpotuksia on tullut on ikää tulee. Mitä tulee suomalaisiin täällä melko huonoja arvosanoja saavat minulta sen pienen mitä heidän kanssaan olen ollut tekemisissä ja se on hyvä. - Bengalitikku
Mutta minusta auttajalla on hyvä ethos. Jos joku nauraa selän takana, hänellä on ongelma, ei auttajalla.
Bengalitikku kirjoitti:
Mutta minusta auttajalla on hyvä ethos. Jos joku nauraa selän takana, hänellä on ongelma, ei auttajalla.
Tyhmyyttä on, jos ei osaa pitää silmiään auki eroittaakseen kuka on todellisen avun tarpeessa ja kuka vain hömpittämässä tyhmänä pitämiään "auttajia".
Tellukka kirjoitti:
Tyhmyyttä on, jos ei osaa pitää silmiään auki eroittaakseen kuka on todellisen avun tarpeessa ja kuka vain hömpittämässä tyhmänä pitämiään "auttajia".
Auttajahan voi nähdä tämän auttamisen kohteen levan avun tarpeessa ja auttaa huolimatta siitä että huomaa hömpittämisen.
Tellukka kirjoitti:
Erottaakseen
- totuus.to
Tellukka kirjoitti:
Näin oikeat sanat.
- Bengalitikku
No, kerta riittää. Epäiletkö ensin ystäviäsi ja tuttujasi? Minä en. Yksi huono kokemus muuntaa kyllä ihmissuhteen luonnetta ikävästi. Ihmisen täytyy osoittautua ensin epäluotettavaksi. Harmi.
Siinähän vasta silmät aukeavat. Ei minulla ole yliluonnollista laserkatsetta.
Hömpitettävät vähenevät ja siinähän sitten on ilman apua jatkossa.
Oletko itse tullut hömpäytetyksi? Kokenut tyhmyyden? siilenämää kirjoitti:
Auttajahan voi nähdä tämän auttamisen kohteen levan avun tarpeessa ja auttaa huolimatta siitä että huomaa hömpittämisen.
Mutta eihän ne ole yhtäläisiä; todellisen avun tarpeessa oleva ja sellainen joka pyytää apua vain hömpitysmielessä.
Miten auttaja voi nähdä jonkun olevan avun tarpeessa vaikka huomaa toisen vain hömpittävän?
Aivan vastakkaista.siilenämää kirjoitti:
Erottaakseen
No nyt on kaikki nähty että siili (huomatkaa siis siili kaikista kirjoittajista) oikoo toisen kirjoitusvirheitä ...
Tellukka kirjoitti:
No nyt on kaikki nähty että siili (huomatkaa siis siili kaikista kirjoittajista) oikoo toisen kirjoitusvirheitä ...
Ihanaa että osui ja uppos. Kutti.
Bengalitikku kirjoitti:
No, kerta riittää. Epäiletkö ensin ystäviäsi ja tuttujasi? Minä en. Yksi huono kokemus muuntaa kyllä ihmissuhteen luonnetta ikävästi. Ihmisen täytyy osoittautua ensin epäluotettavaksi. Harmi.
Siinähän vasta silmät aukeavat. Ei minulla ole yliluonnollista laserkatsetta.
Hömpitettävät vähenevät ja siinähän sitten on ilman apua jatkossa.
Oletko itse tullut hömpäytetyksi? Kokenut tyhmyyden?Keneltä kysyt?
- Bengalitikku
Sinulta.
Tellukka kirjoitti:
Mutta eihän ne ole yhtäläisiä; todellisen avun tarpeessa oleva ja sellainen joka pyytää apua vain hömpitysmielessä.
Miten auttaja voi nähdä jonkun olevan avun tarpeessa vaikka huomaa toisen vain hömpittävän?
Aivan vastakkaista.Auttaja näkee hömpittävän syvemmin kuin tämä itse. Siis hömpittäjä luulee hömpittävänsä mutta juuri siitä syystä on avun tatpeessa ja auttajahan auttaa pyyteettömästi eli kuka joutuukaan hömpitettäväksi.
siilenämää kirjoitti:
Ihanaa että osui ja uppos. Kutti.
Ehkä huomasit minun "levan avun tarpeessa ..."
Tellukka kirjoitti:
Ehkä huomasit minun "levan avun tarpeessa ..."
Sinä et ole apuni tarpeessa.
siilenämää kirjoitti:
Auttaja näkee hömpittävän syvemmin kuin tämä itse. Siis hömpittäjä luulee hömpittävänsä mutta juuri siitä syystä on avun tatpeessa ja auttajahan auttaa pyyteettömästi eli kuka joutuukaan hömpitettäväksi.
Auttaja siinä antaa tyhmänä hömpittää itseään, kunnes huomaa sen vasta sitten, kun on myöhäistä.
Tellukka kirjoitti:
Auttaja siinä antaa tyhmänä hömpittää itseään, kunnes huomaa sen vasta sitten, kun on myöhäistä.
Ai niinkö sulle on käyny. Eipä ois uskonu.8
- Bengalitikku
siilenämää kirjoitti:
Auttaja näkee hömpittävän syvemmin kuin tämä itse. Siis hömpittäjä luulee hömpittävänsä mutta juuri siitä syystä on avun tatpeessa ja auttajahan auttaa pyyteettömästi eli kuka joutuukaan hömpitettäväksi.
Anteeksi Siili. Mua rupesi jo naurattamaan tämä MOT!
Bengalitikku kirjoitti:
Anteeksi Siili. Mua rupesi jo naurattamaan tämä MOT!
No mua ei oikiastaan naurata. Laitan vaan sanoja tpisensa petään kun osallistujia roittää 😃. Mitä tarkoittaa MOT?
- Bengalitikku
Mikä on todistettava.
En todella halunnut loukata. siilenämää kirjoitti:
Ai niinkö sulle on käyny. Eipä ois uskonu.8
Onneksi sentään minun maksamani vähäiset verot eivät yllä ihan siihen asti, että joutuisin tahtomattani olemaan toisten hömpitettävänä.
Bengalitikku kirjoitti:
Mikä on todistettava.
En todella halunnut loukata.Loukata kesä. Minusta tämä ketju on ihan hömpötettävä. Huvittavakin. Kukin höpisee pmiaan hömplttäen toisia.
siilenämää kirjoitti:
No mua ei oikiastaan naurata. Laitan vaan sanoja tpisensa petään kun osallistujia roittää 😃. Mitä tarkoittaa MOT?
No joo. Siinä se toisen kirjoitusvirheitten korjaaja taas:
"""... tpisensa petään kun osallistujia roittää."""Tellukka kirjoitti:
Onneksi sentään minun maksamani vähäiset verot eivät yllä ihan siihen asti, että joutuisin tahtomattani olemaan toisten hömpitettävänä.
Vannomatta paras.
Tellukka kirjoitti:
No joo. Siinä se toisen kirjoitusvirheitten korjaaja taas:
"""... tpisensa petään kun osallistujia roittää."""Kuttii kuttii kuttii kun pääsin korjaamaan omadta mielestään täyvellisen Tellukan kirjoitusvirheen.
Bengalitikku kirjoitti:
Sinulta.
No vastaus siihen tuli jo täällä alempana:
"Onneksi sentään minun maksamani vähäiset verot eivät yllä ihan siihen asti, että joutuisin tahtomattani olemaan toisten hömpitettävänä."
Sivusta vain seurailen sellaista ja kuulen hömpittäjien nauravan tuuheaan partaansa.siilenämää kirjoitti:
Kuttii kuttii kuttii kun pääsin korjaamaan omadta mielestään täyvellisen Tellukan kirjoitusvirheen.
Sinun virheitäsi en edes yritä korjailla, kun ovat sellaista sotkua, ettei tiedä mitä siinä korjattunakaan pystyisi lukemaan.
siilenämää kirjoitti:
Vannomatta paras.
Ei, kun kyllä minun maksamani verot menevät nykyisellään helposti jo omien lääkkeitteni ja lääkärikustannusteni subventoimiseen, jos riittävätkään.
Tellukka kirjoitti:
Sinun virheitäsi en edes yritä korjailla, kun ovat sellaista sotkua, ettei tiedä mitä siinä korjattunakaan pystyisi lukemaan.
Kovin innokkaasti kuitenkin kommentoit😉.
- Bengalitikku
Tellukka kirjoitti:
No vastaus siihen tuli jo täällä alempana:
"Onneksi sentään minun maksamani vähäiset verot eivät yllä ihan siihen asti, että joutuisin tahtomattani olemaan toisten hömpitettävänä."
Sivusta vain seurailen sellaista ja kuulen hömpittäjien nauravan tuuheaan partaansa.Saattaisipa joku heittäytyä Justiinaksi ja pätkäistä parrat. Eli sanoa, että sepä oli viimeinen kerta shit.
- Sädekehäinen
Autan säännöllisesti kahta henkilöä. Toinen tarjoaa kahvin ja maksaa jopa kohtuullisesti itse laskemiensa kilometrien mukaan bensarahaa, kun haluaa paikkoihin, jonne ei muuten pääsisi. Kiitosta saan myös.
Toista olen auttanut reilun vuoden pikkuhiljaa lisääntyvässä määrin. Työpanosta hänen hyväkseen monin erilaisin tavoin, koska on liikuntavammainen. Rahaani siis ei kulu. Tässä tuttavani alkoivat sanoa, että olen ihan hassu, kun teen noin paljon ilmaiseksi. Yksi kysyi viime viikolla, kai kunta maksaa palkan. No siitä tokenin niin, että tänään soitin sosiaalitoimeen. Tulevat katsomaan potilaan kotiin, mitä apuja hän tarvitsee ja olenko oikeutettu omaishoitajan palkkioon. Saas nähdä. Olen kyllä potilaan ja tuttavien ihailun kohde. Saan kiusallisuuteen asti suorastaan ylistystä. Tunnen iloa siitä, että pystyn auttamaan.
On kiittämättömyyttä ja hyväksikäyttöä, itsekin olen kohteeksi kerran-pari joutunut, mutta jotenkin kiemurtelen niistä ihmissuhteista eroon. Siinä vain alkaa hirveästi kiukuttamaan enkä pysty olemaan kusetettavana. Ehkä siihen muidenkin hyväksikäytettyjen pitäisi pyrkiä ja päästä. - tot..tot
Suomalaisia en koskaan auta, koska ovat rikollisia ja muuta. EU kerjäläiset täytyy poistaa, ehkä tässkin suomalaisin auttaja aatu olisi paras ratkaisu hänen toimen piteet.
Ilman Aatua ei olisi Suomea tämä on vain totuus samoin jatkoissa 1944 on vastaus sama.- tuttu.s
Suomen verkko toimii hitaasti ei minun vika 2018 suomen valo on toista kuin muualla.
- re.tet
Ilman aatua ei Suomea!!! 1918-2018!
- kylmätotuus
Luettuani ketjun läpi, niin lähes kaikki kommentit käsittelivät taloudellista apua eri tilanteissa.
Täysin huomiotta ovat jääneet avuliaisuus ja joustavuus, jota voimme tarjota kanssakulkijoilemme, kuuntelemalla heidän huoliaan ja murheitaan.
Minusta on tullut ns. huolien hautausmaa monelle ihmiselle, koska olen hyvä kuuntelija ja joskus onnistun keventämään heidän taakkaansa ja jopa neuvomaan keinoja, joilla he selviytyvät eteenpäin.
En odota heiltä kiitosta myötäelämisestäni. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että toivon myös vastavuoroisuutta ja usein niin käykin.
Kun minuakin kuunnellaan, se on parhain "palkinto", minkä voin saada.
Valitettavasti voi käydä myös niin, että joku omassa itsekkyydessään purkaa jatkuvasti huolensa minulle, eikä edes halua kuunnella, mitä minulla olisi sanottavanani. Kun tuollainen käyttäytyminen jatkuu tarpeeksi kauan, niin minunkin joustavuuteni ja "avuliaisuuteni" loppuu.
Niin kävi tänään, vaikka kyseessä onkin minulle hyvin läheinen ihminen. Päätin, että olen tehnyt voitavani ja se saa riitttää.Hyvä kirjoitus johon voi yhtyä. Apua joustavuutta ja avuliaisuutta on muytakin kuin taloudellista. Avuliasta on helppo käyttää na hyvöksi antamatta itse takaisin mitään. Pitää toista niin kuin itsestään selvyytenä.
- 1eero
Joustavuutta tapahtuu kohtuullisesti, joillakin on tapana olla yhteydessä jos tarvitsee apua ei yleensä muuten eikä mitään palkitsemista tapahdu vastavuoroisesti.
Kyllä apua löytyy puolin ja toisin, palkitsemista voi olla monenlaista, yleensä yrittää omatoimisesti ilman ketään vaivaamatta.Eli liian avulias jää usein jalkoihin. Häntä voi käyttää kynnysmattona. Palvelut voi jättää yksipuolidiksi ja velat voi jättää maksamatta koska ei se kuitenkaan ala rähisemään niitä takaisin.
- Pylykerö
Ennen muinoin tuota käytännön apua tuli annetuksi, nyt ei olosuhde enää siihen mahdollista. Kuukausittainen pieni raha-apu vain johonkin tuntemattomille.
Muinaisenkaltainen naapuriapu on nykyään vähäistä. Pienikin ilahduttaa joskus kun saa ja ennenkaikkea ystävällisyys. - Saga.Kabinetti
Nykyisin on nuo arvot muuttuneet niin monessa asiassa. On tullut tuo itsekeskeisyys. Minä, minä. Tosin kuulemma siihen ollaan nyt kyllästymässä jos tutkimuksiin on uskominen.
Itselläni on niin pienet piirit, että tuo avuliaisuus on lähinnä lasteni perheille suuntautuvaa ja se on vastavuoroista automaattisesti.
Tiedostan kyllä, että millainen on se avun määrä mitä esim. vapaaehtoistyöntekijät antavat. Eipä taitaisi monikaan asia toimia ilman heitä. - nysvä
Kissa kiitoksella elää.
Se että autan ja joustan, tarkoittaa että minä välitän. Se että saan antaa sen välittämiseni, on lahja itsellenikin. Saan puhtaamman omatunnon, nukun yöni. Se tunne että itse on tehnyt oikein, antaa mielenrauhaa.
Olen tehnyt suuriakin urakoita toisen eteen. Ei siitä mitään kruunua tullut, mutta jotain vielä tärkeämpää sain, toisen luottamuksen.
Joskus pitää miettiä kuinka auttaa parhaiten, aina se ei tarkoita sitä että tekee niin kuin toinen pyytää. Toisinaan pitää auttaa toista auttamaan itsensä. Vaatii nimittäin aimo annos nöyryyttä ottaa apua vastaan. Yksi syy miksi on niin vaikeaa kiittää. Varsinkin jos auttaja rupeaa laskemaan että kuinka usein on auttanut, ja odottaa kiitosta ja kunniaa. Nostaa jalomielisyytensä muiden yläpuolelle. Pari juttua vaan jotka tuli mieleen ja jotka sivuavat aihetta syventymättä sen enempää itse teemaan:
Joskus vuosia sitten veljeni sanoi minulle että älä tuo minulle mitään, koska en halua olla vastavuoroisuusvelassa kenellekään. (Tapanani oli tuoda aina jotain tuliaisia mukanani). Mielestäni kyyninen ja laskelmoiva asenne: minä ainakaan ajatellut niitä asioita sen pitemmälle.
"Tee oikein äläkä mieti kenen hyväksi se koituu" sanoo joku sananlasku yhdessä toisessa maassa missä ne itse jo kauan sitten unohtaneet seurata sitä viisautta.
Minä olen vanhanaikainen: uskon karmaan. Hyvät työt jäävät jonnekin henkimaailman rekisteriin ja niistä kertyy jotain positiivista pääomaa itsellekin.- lacucaracha
Tämä on huomattu eikä siinäkään löydy ikärajaa. Kitsas voi olla vanha tai nuori ja kaikkea siltä väliltä. Tämän tietäen pitää tehdä, kuten itsestä hyvältä tuntuu eli sen jäljellä olevan ns. omantunnon mukaan: jos ääni sisällä kehoittaa auttamaan, auttaa, vaikka tulos onkin haukut jälkeenpäin. On ainakin yritetty ja yrittänyttä ei laiteta. Helvettiin vissiin. Se on kuulemma aika hektinen paikka, kuka lienee kertonut.
- ottijatuota
Eli lyhyesti kuten jo kirjoitin.
Ei palveluja siksi, että odottaisi vastapalvelua.mutta odotat palvelua..
"Jos tarvitsen apua esim. kuten nyt muutossa odotan ja saan apua lapsiltani. Tällä kertaa kuopus tuli avuksi. Edestakainen linja-autolippu Kuopiosta-Kajaaniin ja ruoka sekä yösija palkalla." ottijatuota kirjoitti:
mutta odotat palvelua..
"Jos tarvitsen apua esim. kuten nyt muutossa odotan ja saan apua lapsiltani. Tällä kertaa kuopus tuli avuksi. Edestakainen linja-autolippu Kuopiosta-Kajaaniin ja ruoka sekä yösija palkalla."Eikö sinun lapsesi ymmärrä tulla apuun pyytämättä?
Minun ymmärtävät, tiedän odottaa heidän apua kun tarvitsen niin ja päinvastoin sillä pojat tietävät, että äiti auttaa aina.
Vieraat ovat sitten asia erikseen.
Aloitus taisi olla rahan lainaamisesta ja rahan saaja oli tehnyt oharit.
Liekö ollut vieras ihminen vai perheen jäsen.korpikirjailija kirjoitti:
Eikö sinun lapsesi ymmärrä tulla apuun pyytämättä?
Minun ymmärtävät, tiedän odottaa heidän apua kun tarvitsen niin ja päinvastoin sillä pojat tietävät, että äiti auttaa aina.
Liekö ollut vieras ihminen vai perheen jäsen."korpikirjailija"
Minua tämä aloitus ei kiinnosta kirjoittamiseen asti.
Mutta minua huvitti yksi esiin noussut ajatus ja päätinkin kirjoittaa sen erityisesti sinulle.
-
Oletko tullut ajatelleeksi että lapsesi katsovat sinuun kuin olisi tiski-altaassa yhä vain enemmän kasvava lautas-kasa?
Minun hommani oli lapsena tiskata kerran viikossa.
Broidilla oli oma päivänsä.
Me emme tykänneet tiskauksesta alkuunkaan.
Mutta pakko oli, muuten olisi vihainen katse meitä seurannut.
yst.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Minua tämä aloitus ei kiinnosta kirjoittamiseen asti.
Mutta minua huvitti yksi esiin noussut ajatus ja päätinkin kirjoittaa sen erityisesti sinulle.
-
Oletko tullut ajatelleeksi että lapsesi katsovat sinuun kuin olisi tiski-altaassa yhä vain enemmän kasvava lautas-kasa?
Minun hommani oli lapsena tiskata kerran viikossa.
Broidilla oli oma päivänsä.
Me emme tykänneet tiskauksesta alkuunkaan.
Mutta pakko oli, muuten olisi vihainen katse meitä seurannut.
yst.
H.En ole ajatellut noin. Pojilla on molemmilla tiskikoneet ja itsekin laitoin juuri lautaseni yläkerran tiskikoneeseen.
Tiedätkö mitä yhteistä on sinulla ja aloittajalla?korpikirjailija kirjoitti:
En ole ajatellut noin. Pojilla on molemmilla tiskikoneet ja itsekin laitoin juuri lautaseni yläkerran tiskikoneeseen.
Tiedätkö mitä yhteistä on sinulla ja aloittajalla?"korpikirjailija"
Jaha.
Toivottavasti ei mitään?
H.- vääriä.vastauksia
En ole ajatellut noin. Pojilla on molemmilla tiskikoneet ja itsekin laitoin juuri lautaseni yläkerran tiskikoneeseen.
Tiedätkö mitä yhteistä on sinulla ja aloittajalla?Olen huomannut siilen ja hunkszin yhteneväisyyden.
hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Jaha.
Toivottavasti ei mitään?
H.Käytät kielikuvia, joita on vaikea ymmärtää. Aloittajan kirjoituksia on vaikea ymmärtää.
- nix.tisk
Korppi teki tyhjän kysymyksen. Ei osannut itsekään vastata. Meni puskaan vääriä vastaamaan :))))
nix.tisk kirjoitti:
Korppi teki tyhjän kysymyksen. Ei osannut itsekään vastata. Meni puskaan vääriä vastaamaan :))))
Vastasin minä, sinä vain et ymmärtänyt , taisi olla liian monimutkainen vastaus 😊
- vääriä.vastauksia
Käytät kielikuvia, joita on vaikea ymmärtää. Aloittajan kirjoituksia on vaikea ymmärtää.
Eikä eri mieltä olevien vastaukset kelpaa
- vääriä.v
nix.tisk kirjoitti:
Mene sinä tyhjäpää pesemään kristallipallosi.
- nix.tisk
Vastasin minä, sinä vain et ymmärtänyt , taisi olla liian monimutkainen vastaus 😊
Sinultako monimutkaisia vastauksia. Älä nyt luule itsestäsi liikoja. Vaikka ne ennakoitavia onkin... niin odotan silti, että ovat ruudulla ennenkuin vastaan :))))
- nix.tisk
vääriä.v kirjoitti:
Mene sinä tyhjäpää pesemään kristallipallosi.
Ehei voi... ei mahdu naapurin tiskikoneeseen :))
Eikö sinun lapsesi ymmärrä tulla apuun pyytämättä?
Liekö ollut vieras ihminen vai perheen jäsen.Sinun jos kenen on vaikea ymmärtää että kaikki eivät kitrjoita täällä itsestään kuten eräät.
Käytät kielikuvia, joita on vaikea ymmärtää. Aloittajan kirjoituksia on vaikea ymmärtää.
Sitähämmää olen aina sanonu että et edes ymmärrä mistä puhun ja silti oot jatkuvasti päätä aukomassa.
Tämä ei liity aloituksen aiheeseen millään tavalla jote hunkkis ja kotka poistukaa ketjusta jos ei ole aiheeseen liittyvää.
vääriä.vastauksia kirjoitti:
Olen huomannut siilen ja hunkszin yhteneväisyyden.
Minä olen huomannut hunkin ja erään toisen yhteneväisyyden.
- aniskam
Palkitaan? En osaa sanoa olinko odottanut mitään vastapalvelusta, mutta kiusantekoa en osannut odottaa. Olen päässyt eroon kyseisestä henkilöstä, mutta olin todella kusessa, sillä mikään ei riittänyt hänelle.
Hänellä omakotitalo ja pari hurttaa, puutarhatyöt teettää sukulaisellaan, lumityöt naapurilla ja muutama naapuri käyttää hurttia kusella. Hän on niin huonossa kunnossa eikä jaksa tehdä näitä hommia, ei vuosi kymmeniin, mutta autolla pääsee ja osallistuu monenlaisiin harrastuksiin.
Olen tuntenut kyseisen henkilö noin 30 vuotta ja sama meno on ollut koko ajan. Ei ole voinut siivota , koska ei pääse lattialta ylös, en tiedä kuka siivoaa. Polvet huonossa kunnossa, hän sanoo, mutta hyvin liikkuu silloin, kun ei ole mitään tehtävää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271