kuinka tervehdit kultaistasi aamulla

muumivaarinlannenkeittio

onko tuo niin yleinen hohhh-hoijjaa,,se aamun huomentervehdys..mina tervehdin kahvintuoksulla ja paisteuilla munilla ja pekonilla...niin ja tietysti se Puuro ..kaura sellainen..vatkattuna litkumuodossa..mustikoiden hillon banaanin kaa..

muistatteko laulun..keittiossa muumien kuumana kahvi savuaa..jne..

20

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Ai ai ... teillähän on sitten ihana Naistenpäivän aamu ...aina...vai tuleeko huomis aamuun jotain erityistä extraa.....

• Ho.hoiii

Yhtä hiljasta kuin töppöstehtaalla.

• ´´Hyppää tänne.´´
      (Kissa istuu sängyn viereen kurisemaan ja oottaa, että pyydän viereen)

• pärttyli

Yleensä tulee sanottua, että vittuako siinä taas toljotat.

• Lannenpullaa

Ei sitten ole kumma jos vaellat polkuasi silmakulmat mustana..eli aurinkolasit paalla joka saalla..

• Erikseen.aamuun

Herään itse hesarin lukuun tarkoituksella reilu puoli tuntia aikaisemmin. Jos kumppani joskus nousee samaan aikaan, hän höpöttelee niin etten saa lukurauhaa ja ärsyynnyn. Siksi olemme sopineet että kun olen lehteni lukenut, kiekaisen: tuu pois sieltä makaamasta. Ainakin kahvi on silloin jo valmiina. Siitä se hyvä päivä lähtee.

• vfihimsf

Ihana aamu kun ei olenmitään kultaista - osaan tse pikakahvista sekoittaa mukillisen itselleni
      eikä tartte olla yltiöystävällinen kellekään - ihanaa on radiokuuluttajalla on jokseenkin lempeä ääni kun toosan aamulla avaa - hyvää naistenpäivää silti kaikille - vaikka siitäkin huolimatta että kullekin päivälle omat murheensa riittää - ihanaa on kaunis kevätaamu ja joskus tunne rauhasta ja kivuttomuudesta.

• Tiukille-menee

Et kuule saakaan kultaista jos on tarjota pelkkää pikakahvia.

• flegmaatti

Riippuu paikasta.

Kotona ollessamme saatan todeta tilanteesta riippuen, että saitkin näköjään nukutuksi hyvin viime
      yönä. Tai päin vastoin.

Ollessamme loma-asunnollamme lähden aamupatikoinnille klo8.30:n tienoissa ja tuon tuoreen kurpitsahillorinkelin, kierukkapaullan tai vastaavan vaimolleni joka on klo9:n aikaan istumassa parvekkeella teepusssia liotellen ja känttyä odotellen.
      Minä kerron pikaisesti kaupungin uutiset ja vaimo arvuuttelee mitähän pussissa mahtaa olla.

Muilla reisuilla aamutervehdys rajoittuu melkein lausahdukseen, jokos mennään herkkuaamiaiselle?

Siis, emme harrasta turhaa lepertelyä.

• maissiiii

Kaikille kultaisille keittiöni karvamadoille hihkasen vain...
      "No, niin mitäs tänä aamuna syötäisiin vai juotaisko vaan."
      ja kaikki vastaavat yhteen ääneen, että kahvia kultaseni...

• Ensimmäinen kenet näen aamusella on hurmuri hoitokoira. Jos olen vähän myrtsi tai jotain, niin koira valloittaa läheiskontaktilla minut täysin. Sanaton aamutervehdys. Jaa juu, onhan se isäntäkin siinä ovella. Noo, hänelle huomenet ja melkein berhanttilaisen kanssa vauhdikkaasti kirkolle.

• Olen aamuisin vähäpuheinen, puolison ilmestyessä näkösälle, äännähdän jotenkin näin ; yhyymm. Se sisältää kaiken; hyvää huomenta, kiva nähdä, heräsit tänäänkin hengissä.

• noisetätyisiolla

maissisiili sanoo..."No, niin mitäs tänä aamuna syötäisiin vai juotaisko vaan."///tuosta puuttuu se tärkeä lisä jonka tuttavamme aina sanoi miehelleen,,kun tämä tuli pidemmiltä tyomatkoiltaan kotiin...hän sanoi miehelleen syot sie,juot sie,,vai nait sie?
      tuollainen kodin hengetär on aarre miehelle

• näinsevarmaanol

Jos on noin huomaavainen aarre miehellä odottamassa niin, etesessä hyö nai, keittiössä vähä söi ja kammarissa taas nai ja sitten hyö joi kotiin tulokahvit,
        pisneksistä vähä riippui, mitä sitten seurasi...

• Silloin kun kaveri on käymässä kysyn, joko keitän kahvia.
      Tykkään keitellä aamusin kahvit ja laittaa aamiaista.

• Käy.se.niinkin

Ei ole kultaista tervehdittävänä, koiralle huomenia toivotan.

• Jokainen-päivä-uusi

Tervehdin kultareunaista kahvimukiani sanoilla "oi sinä kultainen aamun antaja, milloinkahan viimeksi sinutkin on tiskattu kun ei tässä ole ollut aikaa" - vaikka aikaa on 24 h.

Sitten menen vieraisiin eli otan puhtaan mukin.

• kaffemasteri

Olen itse aamuvirkku, joten keitän rakkaalle vaimolleni aamukahvit ja tarjoilen ensimmäisen kupillisen hänelle vuoteeseen. Näin olen tehnyt koko yhdessäolo aikamme. Huomeneksi toivotan hänelle lauseen " joka aamu on armo uus". Ja yhdessä nautimme aamukaffeet vuoteessa. Tavasta on tullut jo traditio joten ilman sitä aamu tuntuu vaillinaiselta. Tämä sopii meille ja kiva juttu meille. Jokainen elää kuitenkin tavallaan.

• Joka_aamu_sanon

Itselleni: Huomenta rakkaani. Seuraavaksi aamupesut ja puuron ja kahvin keitto ja aamupala hitaasti nautiskellen kun kukaan ei häiritse eikä ole mihinkään kiire :) Voiko ihanammin päivän alkaa.......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe