Isovaari aikoinaan vuokrasi maatilkkujaan hirvimiehille, nimellistä lihakorvausta vastaan. Vuosien saatossa korvaus on vaihdellut. joskus on tullut lahnakin, pyytö ajan ja luovuttamisen välillä on ollut kohtuulista pitempi aika. Liha oli unohtunut jonnekin.
Joskus on ollut luita koiralle, joita kuriirina ollut metsästäjä oli ottanut leikkuu paikalta. Paisti liha oli jäänyt johonkin.
Toissa vuonna metsästyksen johtaja paistia tuodessaan sanoi minulle, työläisenä sinä tiedät mitä on solidaarisuus. Sanoin tietäväni, johon hän lisäsi, sinun tulee olla solidaarinen niitä kohtaa, jotka saavat vain soppaa. Tämä tarkoitti sitä että porukka lopetti vuokranmaksun, ainakaan paistia saati lahnaa eikä luita koiralle ole näkynyt.
Joudun tietenkin irtisanomaan sopimuksen, kun vuokraa ei ole maksettu.
Millä tapaa voi tarkistaa että lupahakemuksessa ei maita enää käytetä?
Hirvimiehet maanvuokraajina.
solidaarisuuskunniaan
1
276
Vastaukset
- Harvinaisentyhmäoot
Typerys näyt olevan... toivottavasti hirvet käybsyömässä sinun taimikkoa kun sieltä niitä ei metsästetä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635