Tyylikäs lady

Odotin bussia tänään.kaupungissa ja taxi pysähtyi siihen viereen. Ajatuksissani katsoin kuka mummeli sieltä nousee ylös. Ensin näkyivät huikaisevan pitkät jalat, verhottuna polven yläpuolelle meneviin mustiin saappaisiin. Sitten näkyivät kapeat housut ja kiiltävänharmaa tyylikäs puolipitkä toppatakki. Isoilla kauluksilla. Nainen tuli seisomaan taxin viereen. Pitkä, hoikka, kaunis, ei enää niin nuori. Tummat hiukset ja kasvot ruskettuneet. Oli kyllä katsomisen arvoinen naishenkilö ja mietin kuka hän on. Sitten välähti. Ei ollut lyhyenläntä ugrilaissukuinen, pieruhousuissa kuleksiva ylipainoinen suomineito. Vaan hänhän oli Pirkko Arstila. Kaipa tuolla habituksella hänellä on varaa arvostella kassajonossa seisovia siiderivalaita.

29

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai.missä.näit

Oliko Pirkko Porissa?

• Vai
        Oli.

• henrjii

alkoiko pirkko porista

• henrjii kirjoitti:

alkoiko pirkko porista

henr
        Ei puhunut sanaakaan, kun oli yksin liikkeellä.

• eikäkauniskaan

Ei se Pirkko mikään pitkä ole.

• eikäkaunis
        No jos minuun vertaa,on pituutta ja slieitä kasvoja, vaikka muille jakaa. Siirryinkin nooeasti eri laiturille, kun tunsin itseni lähinnä kassi Almaksi.

• eikäkauniskaan
        2lesken kirjoitti:

eikäkaunis
        No jos minuun vertaa,on pituutta ja slieitä kasvoja, vaikka muille jakaa. Siirryinkin nooeasti eri laiturille, kun tunsin itseni lähinnä kassi Almaksi.

Kyllä sun luomunaamasi on varmaan kauniinpi kuin Arstilan kirrattu naamanahka.
        Pituuskin on niitten saappaiden koroista lähtöisin. Alle 170 cm veikkaisin.

• 1lesken
        eikäkauniskaan kirjoitti:

Kyllä sun luomunaamasi on varmaan kauniinpi kuin Arstilan kirrattu naamanahka.
        Pituuskin on niitten saappaiden koroista lähtöisin. Alle 170 cm veikkaisin.

eikäka
        Täytyy todeta, että Pirkon kasvot eivät valitettavasti näyttäneet huonoilta muiden kalvakoiden matkustajien rinnalla. Sopiva rusketus puki häntä. Mitä pituuteen tulee, hänellä ei ollut korkeat korkosaappat vaan yli polven ylittävät tyrmäyssaappaat. Pirkon pituudeksi arvioisin 175 cm. 2 lesken

• voihanseollaniin

Jospa se olikin Lenita Airisto matkalla paikalliseen Lidliin hakemaan tarjousmeetwurstia ja hapankorppuja?

• voihanse
        Kyllä minä nyt Lenitan tunnen, jossen muusta niin sileästä,lyhyestä poikatukasta. Eikö se niin mennyt. Ei vaaksen, Lenitan persoonaa ei voi millään sotkea Arstilaan. Täysin eri tyyppiset.

• sisäp.iiritietoa

Ei ollut Arstila erityisen suosittu (henkilökunnan keskuudessa) joskus 80-luvulla telkkarissa työskennellessään. Itserakas tyyppi, niiiiin olevinaan, että, hmmm, tulee ihan joku mieleen...

Tunnustan: Työkaverilta kuultua, itse en tyyppiä tunne mutta eipä kiinnostakaan

• Mikämahtaaollaikäsi

On eeerittäin epäaikuismaista kertoa 'toisen käden' tietoa tuntemattomista ihmisistä joita ei itse tunne eikä tiedä heistä mitään. Työkaverisihan saattoi olla samanlainen kuin sinä, kade, karvas ja kelju ihminen, joka ei kestänyt itseään paremman oloisia eläjiä.

• ei.niinkään.huhu
        Mikämahtaaollaikäsi kirjoitti:

On eeerittäin epäaikuismaista kertoa 'toisen käden' tietoa tuntemattomista ihmisistä joita ei itse tunne eikä tiedä heistä mitään. Työkaverisihan saattoi olla samanlainen kuin sinä, kade, karvas ja kelju ihminen, joka ei kestänyt itseään paremman oloisia eläjiä.

V a h v i s t a n "sisäp.iiritietoa"
        Minä nimittäin olen 'pyörinyt' Maikkarillakin erääseen aikaan, kuten muuallakin vastaavissa ja tullut nähneeksi ja kuulleeksi paljonkin.

Tosin nykyään media työ on aika hektistä, ei juorukerhoja, ei paljon muutakaan, vaan vakavaa jalat maassa työhön suhtautumista.

Oli miten oli, niin itseään täynnä olevia persoonia kuin Arstilan akka ja edesmennyt timo.t.a mikkonen en pongaa mistään päin maailmaa.

• annaniidenolla

Ymmärrämme kaikki nyt, että olet pyörittänyt kovasti tahkoa muuallakin... etkä ole missään nimessä kuka tahansa. Olet siis yli kuudenkymmenen. Voi hyvä isä, kasvatko aikuiseksi joskus vai jäätkö tuolle juorutasolle hautaan saakka? Jos noin kadehdit, miksi et pyrkinyt esiintymään? Kirjoita muistelmat. Juorut myyvät hyvin, kukaties pääset vanhoilla päivilläsi julkuksi, kenties itseään täynnä olevaksi akaksi tai ukoksi. Siitä vaan niin ei tarvitse palstoilla kykkiä.

• Bengalitikku

Onko niin, että jos luo mielessään jonkin kuvan etäisestä henkilöstä: mukava, asiallinen, rauhallinen, pirteä, huumorintajuinen jne. ja joku tulee sivusta kertomaan, ettei se nyt niiiin ihmeellinen ole, sanoi sitä tai tätä, rikkoutuu mielikuva. Vähän kuin vedettäisiin tikkari suusta. Voi todella olla niin, että livenä sivusta seuraajalla on tarkempi kyky havaita jotakin, jotakin kuoren alta. Saatua negatiivistakin tietoa pitää käsitellä, sovittaa mielikuvaa uudestaan. Sietääkö sen. Juoru tai juoru. Tieto vai tieto. Lukijan tai kuulijan oma ratkaisu, miten uudelleen sortteeraa. Tuomitseeko vai sietääkö muuntuneen kuvan. Julkisuus käyttää tätä energialähteenään. Tiedetään jotain ja sitten tiedetään enemmän.
        Tosiasia, että ei kaikki ole kultaa, mikä kiiltää.
        Mutta eihän se hetkauta juuri elämää..korkeintaan kohteen...

• Hah-hah-haaa

" Oli miten oli, niin itseään täynnä olevia persoonia kuin Arstilan akka ja edesmennyt timo.t.a mikkonen en pongaa mistään päin maailmaa. " - Siinä oiva todistuskappale siitä, että kirjoittajan maailma rajoittuu neljän seinän kotikarsinaan tai tynnyriin.

• Bengalitikku

Olen toista mieltä. Voi olla ihan omakin kokemus vaikkapa oman työn puitteissa. En usko ollenkaan, että arvostelu on olohuoneesta, tynnyristä.
        Voi olla, ettei tuossa ole ketään erästä tuttua, toista. Se kokemushan voi olla oma. On ammatteja, joissa ihmiset ovat tavallaan kosketuksissa julkimoiden kanssa, mutta työn etiikkaan kuuluu sulkea suu. Ts. me emme tiedä. Totuus = meidän mielikuvat? Luotettavaa?
        Minussa A. ei herätä mitään. En ole törmännyt livenä, joten aloittajan kokemusta ei ole. Taannoin A:n lausahdushan ärsytti ihmisiä.
        Juttu on vain niin, jos arvostelee muita, voi varautua, että saa myös itse arvostelua.

• ei.niinkään.huhu
        Bengalitikku kirjoitti:

Olen toista mieltä. Voi olla ihan omakin kokemus vaikkapa oman työn puitteissa. En usko ollenkaan, että arvostelu on olohuoneesta, tynnyristä.
        Voi olla, ettei tuossa ole ketään erästä tuttua, toista. Se kokemushan voi olla oma. On ammatteja, joissa ihmiset ovat tavallaan kosketuksissa julkimoiden kanssa, mutta työn etiikkaan kuuluu sulkea suu. Ts. me emme tiedä. Totuus = meidän mielikuvat? Luotettavaa?
        Minussa A. ei herätä mitään. En ole törmännyt livenä, joten aloittajan kokemusta ei ole. Taannoin A:n lausahdushan ärsytti ihmisiä.
        Juttu on vain niin, jos arvostelee muita, voi varautua, että saa myös itse arvostelua.

Kiitos hyvästä huomiosta.
        Silloin kun puhun, puhun vain omista elämän kokemuksista, tapahtumista sen kummemmin kaunistelematta, rehellisesti ilman värityksiä, ilman huhuja.
        Töitteni vuoksi olen joutunut näkemään, saanut nähdä paljon. Kiitos aktiivisen elämän. "Tynnyristä" ja "kotikarsinasta" maailmalle läksin 1968.

• sisäp.iiritieto

Kaikki halukkaat saavat ihan rauhassa ihailla ja palvoa keitä haluavat, vaikka olisivat sitten arstiloita tai timoteeaamikkosia. Idolinsa kullakin.

• "Ei ollut lyhyenläntä ugrilaissukuinen, pieruhousuissa kuleksiva ylipainoinen suomineito."
      Sellainenko nähtiin nousevan Onnibussista vasta hesassa terapiareissulla ;)?

• siile
        Jos on valtavan ylipainoinen neito, hän ei nouse ainakaan Onnibussin kakkoskerroksesta, kun hän ei sinne kapeita portaita pitkin leveällä ahterillaan koskaan pääse. Itse istuin kakkosessa.

• Vanhan akat jotka kulkevat teinien vetimissä, ovat pikkasen säälittäviä, naamasta kun näkee ettei olla mikään teini enää, vaikka on botoksilla ja leikkelyillä yritetty parannella. Mutta makunsa kullakin, eihän siinä mitään.

• pal
        Kieltämättä on vähän roisia, kun vanha nainen esittää jotain ikipissistä. Olisiko niin, että julkkikset jäävät vangiksi omaan ulkonäköönsä. Ja se pitää aina olla rypytön ja amerikkalaishymyinen. Vaatteet sitten ostetaan nuorten liikkeestä. Ei kertakaikkiaan uskalleta vanheta omalla naamallaan. Jäädään johonkin iättömyyden hattaraan ja ilmoitetaan iäksi ajaton.

• Housutsilläolikapeat

Siihen taxin viereenkö se nainen jäi seisomaan, seisoneeko vielä siinä? Ei kai noin ajattoman tyylikäs ilmestys kapeissa housuissaan bussiin noussut? Miten itse ollenkaan selvisit tilanteesta vaurioitta, on tuon täytynyt olla melkoinen kokemus. Toiset ne saavat elämässään nähdä ja kokea melkoisia asioita!

• Housutsil
        Taxi pyyhälsi pois, mutta P.A. jäi odottamaan jotain. En tiedä vaikka vieläkin odottaisi. Itse astuin maalaisbussiin. Niin, miksi häntä niin tarkkalin, johtui siitä ET lehden kuohuttavasta artikkelista, jossa P.A arvosteli suomineidon kropan ja koko pukeutumisen, pieruhousuista persvsakoon ja niin pois päin. Mietin häntä katsellesessani, miten arvostelija itse pukeutuu. Ihan ok, että kait hänellä on varaa arvostella. En ole vieläkään selvinnyt noin häkellyttävästä julkkisnäkemisestä. Miksi minä pöljä en mennyt kännyni kanssa ottamaan selfietä meistä ja pyytänyt nimikirjoitusta käsivarteen. Kun ei koskaan Porissa näen ketään julkkuja. Tai ainoastaan jazzeilla täällä on koko Suomen kerma.

• sellaistavaan

Onhan se kiva katsella kauniita naisia,mutta vanhassa kassissa on yleensä paremmat eväät.

• Kuohukerma

Mutta hieman tarkemmin ajatellen ja muistellen, tämä nim. 2lesken esiintyy näillä sivuilla aika tiuhaan, että olisiko tämä juttu yksi monista ikääntyvän ihmisen vielä täyttä nollaa paremmin toimivan mielikuvituksen tuotteista?

• Kuohu
        Voihan hyvin olla, että kun näen iäkkäänä vähänkin paikkakuntamme normitarjonnasta poikkeavan hahmon, luulen häntä heti julkkikseksi. Sovitaan suosiolla, että en nähnyt P.A.:ta. Näin Lady Gagan. Muuten, mistä tiedät, että esiinnyn näillä sivuilla usein? Muistatko varmasti oikein?

• Bengalitikku

Voitko antaa vinkin, kenet tullenet näkemään ylihuomisen huomenna?
        Onhan noita maailmankuuluja julkimoita käynyt tiuhaan talvehtimassa
        Suomessa. Joltain tolpalta voi bongatakin.

Joku turisti yritti revontulikuvausta eksyäkseen.
        Miettikääpä, miten paljon täällä oli kehiteltäviä vinkkejä eksyville, joita sai ihan ilman eestä. Sitten sellainen kauko-ohjattava trombi vai mikä lie skuupperi se oli, mikä pelasti poliisin avituksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe