Voiko isäni siirtää minulle rahaa Nordnettiin?

Markku77____

Isäni sanoi että hän voisi alkaa nyt eläkkeelle päästyään antamaan minulle ennakkoperintönä sijoitusrahaa 1000e/kk, mutta Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa.

Voiko isäni siirtää rahat suoraan pankkisiirtona minun Nordnetin tililleni jotta voisin niitä alkaa sijoittamaan?

8

4069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kg590FF

"Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa."

Ihan "suoraan" se tulisi omalle tilillesi Nordnetiinkin. Jos avaat siellä tilin, se tulee omalla nimelläsi ja joudut tietysti antamaan Nordnetille postiosoitteesi ja henkilötunnuksesi. Lisäksi Nordnet kysyy, mistä sijoittamasi rahat tulevat ja sitoudut olemaan luovuttamatta henkilökohtaista salasanaasi kenellekään. Voit ITSE siirtää tilillesi rahaa Nordentille ilmoittamaltasi vastatililtä, jonka pitää tietysti olle omissa nimissäsi. Kukaan muu ei voi tilillesi rahaa panna.

Verottaja saa halutessaan Nordnetiltä kaikki samat tiedot kuin muiltakin rahalaitoksilta.

• Tietääxeni

Kyllä Nordnetin tilille voi siirtää rahaa kuka vaan ja miltä tililtä vaan.
        Nordnetin tililtä ulos ei voi siirtää kun ilmoitetulle vastatilille.

• Anonyymi

Itse asiassa Nordnet toimittaa vuosittain suomalaisten asiakkaiden tilien tapahtumat Suomen verottajalle ihan automaattisesti. Ei siis tarvitse täyttää 9A lomaketta, eikä toisaalta verojen kiertäminen onnistu, kuten joissain muissa palveluissa...

• 9898898989

Hyvin onnistuu sillä tavalla että isäsi tekee nordnetin tilille tilisiirron käyttämällä sinun viitekoodiasi, kestää 1-2 pankkipäivää mutta hyvin toimii

Toki verottaja saa tietoon sijoitusomaisuutesi ja ehkä sitä kautta Kelakin, mutta toki viiveellä

• Näinopastan

Ehkä aivan ensimmäiseksi kannattaisi hommata se työpaikka, niin ei tarvitse miettiä niitä kelan tukiaisia. Täytyy myös muistaa, että jos saat ennakkoperintöä enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero.

• lahjaverottomuus

> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero

Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa

• loposenjeejee
        lahjaverottomuus kirjoitti:

> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero

Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa

Kolmessa vuodessa tuo on, taisi siinä käydä kirjoittajalla ajatuskatkos.

Mutta tuli itsellä mieleen sekin, että kumpikin vanhemmista voi lahjoittaa verottomasti tuon 4999€ kolmessa vuodessa, joten jos he asuvat samassa taloudessa... lienee sama kumman tililtä tuo siirto tapahtuu.

En kannusta veropetoksiin kuitenkaan...

• Anonyymi

Korjaan, kolmessa vuodessa 4999 eli isot verot maksettava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      735
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60