Tuli hommattua octaaviaani uudet venäläiset Cordiant-suvikumirenkaat. Laitatin ne alkuperäisille skoodani teräslevypyörille mutta en ole vielä laittanut niitä alle.
Haluaisin tietää millä momentilla väännän ne kiinni vai käytänkö suosiolla jossakin Konelan tai TB huoltopisteessä? 9.5 eli Voitonpäivänä viimeistään ne olisivat alla.
Kesärengas ja momentti
37
628
Vastaukset
- Mersumies100nen
Jatka ryypiskelyä. Ei sitä työpaikkaa tälläkään viikolla sulle tarjota.
Kyllä venäläiset renkaat voi ostaa, ei kai ne kiinalaisia huonompia o, kai?
Minä olen vuosikymmeniä ajanut misukoilla, kun kilometrejä kertyy paljon eikä k.o merkistä huonoa kokemusta ole. Kukin taplaa tavallaan.
Mitä toi viimene kesärengassatsi maksoi... Oisko ollut 350€ töineen? Misukan jos ois vaihtanut johonkin pingpogrenkaaseen säästö olisi ollut mitätön.- VenäläinenNokian
Kolme kesää on ollut Nokian kesärenkaat. Yllätys oli että niissä lukee made in russia. Vielä suurempi yllätys on että niissä lukee all seasons only in north America. Hyvät kesärenkaat ja olisivatko olleet satasen kalliiimpia kuin halpikset.
PS Auton rengaskulut ovat aina pienet verrattuna prätkään!
- Automasentaja
Asialliseen kysymykseen asiattomia vastauksia skootakääkiltä!
Kas tässä oikeat momentit rengaspulteille, 110Nm riittää hyvin kysymillesi peltivanteille.
Jälkikiristystä ei tarvita muuta kuin kevytmetallivanteiden ollessa kysymyksessä. - Hyviä.tekevät
Mulla ties monennetko venäläiset renkaat. Nokian huippumodernilta tehtaalta, jonne raaka-aineet viedään täältä Suomesta.
- Länsirengas
Juu. En halunnut Venäjällä tehtyjä Nokialaisia.
Ostin Michelinit.
Kappas, niissäkin luki: Made in Russia. Mutta hyvät ne on olleet, ei siinä mittään.
- skodajakke
Euroautoon en suostu ostamaan venäläisiä renkaita. Siksi Continentalit. Niissä lukee made in EU.
- kyykkysoppaa
Keskustelun aloittaja tanssikoon Voitonpäivänä Cordiant-koppalakki päässään ripaskaa Viipurin pyöreän tornin ympäri.
- Aulistapanihirvi
Kuinka ollakaan, siellähän meillä onkin itäauto-kokoontuminen skodistien ja latuskahemmojen kera.
- Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto
Aulistapanihirvi kirjoitti:
Kuinka ollakaan, siellähän meillä onkin itäauto-kokoontuminen skodistien ja latuskahemmojen kera.
Tervemenoa sinne kokoontumisajoon. Muista ottaa varatuulilasi mukaan. Ja balalaikka.
- OstankoSkodan
Jos pyöränpulteissa on venäläinen pystykierre niin miten ne kiristetään? Pajavasaralla lyömällä?
- Skodismia
Kannattaa olla tarkkana. Itämainen Buna-kuminkorvike haurastuu pakkasella ja sillä on taipumus murentua. Kesäkuumalla se taas pidemmän aikaa autoa seisattaessa litistyy, pyörät pitää ajamalla sorvata pyöreiksi.
- ItärintamanTalvihelvetti
Buna on saksalaista.
- Kumi.Keijo
ItärintamanTalvihelvetti kirjoitti:
Buna on saksalaista.
Niinhän se olikin 1945 asti jonka jälkeen siirtyi itäblokkiin. Nyt siitä sitten tehdään skootan tiivisteitä, letkuja ja renkaita.
- IlmanTunkkia
Pieni vinkki skodisteille: tyhjennä vedet toisen puolen ovista, niin auto kallistuu toiselle sivulle. Pyörät nousevat siis tyhjennetyltä puolelta ilmaan ja on helppoa vaihtaa.
- duunariputkimies
Mites vaihdat pyörät toiselle puolelle? Hyvä vinkki: kun asennat vesiputket ristiin, niin voit säädellä vedenpintaa puolelta toiselle.
- jalba
heh heh. skoda ei ole akvaario vaikka ovet vähän falskaavat.
- Paree.ilman.renkaita
KASSOKAAS ISSE MITEN IRVOKKAITA ITÄKIPAT ON.
Kyllä on meluisakansanauto idästä tehty halvalla.
Kovamuovisia ruostekuplaisia itäpulkkia..
Eivät anna laadukasta kuvaa miltään osin.
Tässä rehellinen ja lahjomaton arvostelu tavikselta. Karua tekstiä skeidoista jonka kaikki jo tietääkin.
https://www.youtube.com/watch?v=-k4ZyLbJffU
https://www.youtube.com/watch?v=kZnULo8sN64&feature=youtu.be
Onnettomia ruppanoita nuo skeidat.
Kaikenlisäksi raakasti ylihintaisia heikkoon laatuunsa nähden.- politrukki
Mitä sitten? Hyvin menee kuitenkin kaupaksi.
- Kesäkissaskooda
Kyllä minä melkeinpä pistäisin MIG:llä pienet helmet joka pultin juureen ja puikolla perään niin pysyy kunnolla. Poishan niitä ei tarvitse ottaa, ihme on jos skoodan romusi elää kesän yli.
- koneistaja-Toveri
Teräsputkista kehikko ja lukkopulteilla kiinni skeidan peltivanteen läpi
- Apina.ja.gorilla
Hauskasti taipuu skoota genetiivimuodossa: Octaviaani... tulee mieleen paviaani.
- Botoxit.laitettu
Katsoit peiliin ja hokasit.
- Jorma.Von.Octavianus
Monet skodistit vääntävät tuon muotoon "Octavi-anus". Kuin joku antiikin rooman anusteleva keisari.
- Apina.ja.gorilla
Niin, mullahan on octaaviaani.
Banaania on lounaaksi. - possuTuotanto_Et_Hieront
Skodan malleista tulee mieleen sika ja paviaani.
- vanhatsananlaskut
possuTuotanto_Et_Hieront kirjoitti:
Skodan malleista tulee mieleen sika ja paviaani.
Muista kuitenkin että skodasta ei ikinä autoa saa, eikä siasta hieromalla koiraa.
- CliffGallup
Jorma.Von.Octavianus kirjoitti:
Monet skodistit vääntävät tuon muotoon "Octavi-anus". Kuin joku antiikin rooman anusteleva keisari.
Kantasi homoseksuaalisuuteen ja sen harjoittamiseen?
- Apinakapina
Tieteellinen tosiasia on että octaviaanilla ja paviaanilla on 95%:sti sama geeniperimä.
- pystykierre
Sanovat että noissa on pystykierre pultit. Eli laitetaan hakkaamalla kiinni.
- JokerienFani
Eläköön Yhtenäinen Venäjä ja sen Suuri Johtaja Vladimir Putin!
- Kääpiösarjaa
Putte-setä edustaa vai oks susta 170-senttinen äijänkäppyrä tän päivän mitoilla suuri?
- KHLrulettaa
Kääpiösarjaa kirjoitti:
Putte-setä edustaa vai oks susta 170-senttinen äijänkäppyrä tän päivän mitoilla suuri?
Suuren Venäjän Johtaja on aina Suuri.
- Hybrid_Yaris
Ling long, ling long, alla Yarikseni on.
Ling long, ling long Hypridini hinta noussut on!- Hybrid_Yaris
Ling long, ling long, eikä jätä välille kuin russo-skooda, ling long.
- Yabrid_Hyris
Ding, dong, ding, dong, takaisinkutsussa Yarikseni on.
Ding, dong, ding , dong, pian tuhkaläjänä Yarikseni on.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201809052201182907_oa.shtml
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088