Niitä & näitä

Sormenpää

Pariin viikkoon en juuri liikkunut vuoteestani muualle kuin vessaan tai keittiöön. Kuukausia sitten haljennut keskisormen pää, ei juuri auttanut tylsistymisen torjunnassa, sillä en ole koskaan ollut lukijatyyppi, vaan enemmänkin kirjoittelija. Kaikki ne kirjasimet, joita vasemman käden etusormella tuli painaa, olivat pieniä hermoimpulsseja aivoille olla tekemättä niin. Oli hämmentävää olla niin monesta kohtaa rikki, ettei kokenut mielekkääksi enää kertoa siitä kenellekään. Oli oltava vain ja katseltava ympärilleen, yritettävä olla olematta avaamattomien lainakirjojen seassa, ja lueskella erilaisten chattien uutis- ja valitusvirtaa - naureskella huumorikohdissa.

Chat mediana oli minulle uutta; sain reaaliaikaisia säätiedotuksia paikoista, joiden sijaintia en tiennyt; ikkunalautakasvien itämistilanteet ja lumipeitteiden paksuus, teiden liukkaus ja muuttolintujen odottelun intensiteetti/esiintymistieheys, olivat kaikki määrällisesti runsaana esillä; toisinaan joku kusi kukkaruukkuun, mutta tällaisen performanssin saattoi ”ruksia.”
Olin vallan ihmeissäni. Sillä olihan niin, että chatin reaaliaikainen verbaliikka muistutti paljolti kirjoitusasuun pukeutunutta puhetta, jolla oli sävyjä ja ulottuvuuksia sitä mukaa, kuka sanoi ja kuka vastaanotti. Ja vaikka mitään ei mistään tajunnutkaan, niin aina saattoi nauraa, - mutta tämä vain hymiön muodossa. No, oli miten oli, niin huomiolle pantavaa tässä kuitenkin on se että chatin luonne on tavallisen keskustelun luonnetta seuraileva, ei kirjallisuuden, joka kirjoitustilanteessa oli väistämättä monologimaista, vaikka olisi dialogi, ja näin kuvaisi ihmisen sisästä näkemystä keskustelusta.

(Hirn)

8

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä sun piäisi luopua peekionismisa ja kokeilla kijoiaa eksi jäämällä asemman eusomen meki äliin. Ihan hyää palsakeskiaoa lueauus yhä olisi.

Demonsaaion uoksi olen poisanu eksisä meki , , ja .

• Missä sinä olet ollut. Kipeänä?

Olin jo huolestunut. Vähintäänkin olen ajatellut, että olet joutunut neopreenimimmien vietäväksi.

Tässä on kohta läpikäyty koko Kreikan mytologia, merten mutapohjat, rauskut ja taskuravut, että oisko välillä sinun vuorosi kirjoittaa? Joudun muutoin siirtymään seuraavaan aihepiiriin eli Toscanan kukkuloille ja viinitarhoille.

Enkä jaksa yksinäni! Luulen, että minullakin on tätä menoa jännetuppitulehdus. Pitäis tehdä päivätyötkin. Tule takaisin...paketoidaan se sormenpää.

Saisimmeko vaikka tarinan majakoista, myrskylyhdyistä, haaksirikoista, kadonneista aarteista, merestä ja laivoista?

Ihan mistä vaan. Kunhan kirjoitat. :)

• Minä luulen, että Donskulla on meneillään joku uuden synnytysvaihe. Jännityksellä odotan mitä saadaankaan kohta.

Huomasitko muuten hirnahduksen lopussa? Selvä elon merkki!

Sieltä se Donsku putkahtaa eetteriin kunnolla, kun vähiten odotetaan.

Elä huoli...

• .. Harmi kuulla, että noin on käynyt, mutta onneksi ei sentään ole käynyt mitään tuosta pahempaa.. ;P
      .. Toivottavasti paranee mahdollisimman ripeästi ja hyvin.. ;P

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241