Ootteko huomannut että bulimia pitää flunssa taudit poissa? Olen oksennellut yhdeksän vuotta, jonka aikana mulla on ollut flunssaa vaan niinä parina kertoina kun olen oksentamisen onnistunut hetkeksi lopettamaan. Kurkkukipua ollut kyllä useammin, mutta siinä se.
Tuntuu että oksentaessa kaikki lima tulee keuhkoista ja poskionteloista ulos, koska voi luoja sitä rään määrää mitä oksentamisen jälkeen niistää.
Muilla samoja havaintoja?
Oksennus päivässä pitää lääkärin loitolla-ei kun?.
5
500
Vastaukset
- ensuosittele
Ei ole samanlaisia havaintoja. Olen ollut terve nyt kahdeksan vuotta ja sinä aikana olen sairastanut flunssan muistaakseni kaksi kertaa. Vaikka oksentamisen yhteydessä irtoaisi limaa, ei se vaikuta liman muodostumiseen, saati viruksiin. Pikemminkin se, että monta kertaa päivässä tunkee sormet kurkkuunsa lisää virusten limakalvoille pääsyn todennäköisyyttä etenkin, jos käsiä ei pese ennen operaatiota. Puhumattakaan nyt siitä, että bulimia lisää terveysriskejä niin monessa muussa asiassa, alkaen vaikka hammasterveydestä.
- sairasmuttaterve
Juu siis tietenkään bulimian kaikki muut terveyshaitat ei ole mitään satunnaiseen flunssailuin vertattaessa! Eli tarkoitus ei ollut ”ylistää” kuinka näin pysyy räkätaudit poissa.
Mietiskelin vain onko vaan ihan sattumaa että sairastun vain oksentamattomina kausina vai onko muilla ollut samoja kokemuksia.
- Flunssaton
Sama kokemus täällä! 6 vuotta bulimiaa takana,ja flunssassa tai kuumeessa en ole ollut kertaakaan. Tätä ennen olin noin kerran vuodessa flunssassa. Oon pohtinu ihan samaa, että onko oikeesti oksentamisella vaikutus. Mieluusti kyllä olisin vaikka kokoajan flunssassa kun sairastaisin bulimiaa...
- tttttttttttaaaaaaaaavvv
Miten usein oksennat? Viikossa?
- sairasmuttaterve
7-21 kertaa viikossa. Vaihtelee paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820