Miten saa lämpöpatterin yläpuolella olevan lian (noen) pois maalatusta kiviseinästä.Lika ei lähde ainakaan astianpesuaineella eikä mäntynestesaippualla. Maalausurakkaan ei ole mitään mieltä ryhtyä, koska maalipinta on muuten hyvä ja talo vasta kolme vuotta vanha.
Lika (noki) pois lämpöpatterin päältä
6
3665
Vastaukset
- ammattimaalari
Solmaster - maalarin pesu
Maston - maalarin pesu
...noilla kannattaa yrittää, mutta jos kiviaines on kovin huokoista (vrt. tiili)niin vaikea poistaa.- Nokiseinä
Käykö Solmaster tai Maston valkoiseksi maalatulle sisäseinälle ? Voiko maali tai seinäpinta vaurioitua tällä aineella ? Missä sitä myydään ?
Seinä ei ole tasaisesti nokinen vaan siinä on raitoja, jotka johtuvat patterin aiheuttamasta ilmavirtauksesta. - ammattimaalari
Nokiseinä kirjoitti:
Käykö Solmaster tai Maston valkoiseksi maalatulle sisäseinälle ? Voiko maali tai seinäpinta vaurioitua tällä aineella ? Missä sitä myydään ?
Seinä ei ole tasaisesti nokinen vaan siinä on raitoja, jotka johtuvat patterin aiheuttamasta ilmavirtauksesta.kyllä käy, mutta tuotteet ovat tosi tujuja ja ohjeissakin kehotetaan laimentamaan reippaasti.
Itse käytän noita päivittäin ja melkein raakana käytettynä poistaa melkein mitä vaan pinttynyttä töhnää, kun antaa vähän aikaa vaikuttaa.
- Imheisään
Tietääkö joku mistä tuo noe jatkuva tulo johtuu. Uudet lämpöpatterit asennetettu ammatilaisella vajaa vuosi sitten. Kaikki ikkunat patteireiden yläpuolella tulivat nokisiksi samoin seinät?
- Kiertoilmaa
Lämmin ilma nousee patterista kuljettaen muassaan ilman epäpuhtauksia(entisistä ikkunoista ulkoa tuleva, huonepöly ja vaihteleva ilmankosteus ja jopa "kylmät" ikkunaseinät edesauttavat likaantumista).
Nythän vaikuttaisi siltä, että radiaattorien vaihdon yhteydessä ei ole taustaseiniä huoltomaalattu ja entiset ilmavirtauksien lika-/patinajäljet erottuvat selvästi.
Yksinkertainen toimiva kemikaaliton vaihtoehto on taikasieni.
- Tympääntynyt
Maalaamalla seinä, olen itse yrittänyt kaikkea. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657