Huomasin netistä, että nyt on suurta huutoa ja uusinta muotia rikkinäiset farkut:
Ei muuta kuin sakset käteen ja ehjiä housuja pilkkomaan!
Ajattelin liittyä mukaan tähän muotitietoisten laatujoukkoon.
Kaivoin kaapista kaikki pukuni ja ryhdyin toimeen.
Leikkelin lahkeet poikki polvenkorkeudelta, hihat pätkin 20 sentin tyngiksi ja tein takkien kauluksiin omasta mielestäni oikein nuorekkaan leikkauskuvion.
Taskuista silppusin pohjat pois.
Samoin kävi kaikille kauluspaidoille, joista lisäksi lyhensin hieman helmanpituutta.
Näyttivät kyllä heti raikkaan muodikkailta.
Ja nilkkasukkia muotoilin yli tunnin, jotta ne ovat samalla aaltopituudella muiden asusteiden kanssa ja antavat hienostuneen vaikutuksen koko asukokonaisuuteen.
Myöskin alusvaatteet saivat kokea uuden tulemisen.
Alushousihin väkersin loivan leikkauksen pohkeiden paikkeille ja paitoihin jätin vain toisen hihan.
Hain vielä naulakosta vanhan karvalakkini.
Muutamalla hassulla saksen liikkeellä sain sen vaikuttamaan huvin kultturelliselta.Vielä kengännauhat pätkiksi ja nyt olisi köyhillä pällistelemistä...
Onnistuneen vaatehuollon päätteeksi join makoisat kahvit.
Sitten valitsin muotikokoelmastani sen parhaat helmet päälleni.
Ja ei kun lähikauppaan!
Jukoliste!!!
Ainakin minut huomattiin!
Ihmiset kääntyivät perääni tuijottamaan huuli pyöreänä ja leuat auki loksahtaneina.
Kiinnitin itseeni koko lähistön jakamattoman huomion ja jopa ohitseni ajanut poliisiauto hiljensi vauhtiaan.
Nauratti. kun konstaapelit tuijottivat toisiaan tyrmistyneinä ja sisäisesti kadehtivat uutta tyyliäni.
Lähikauppaan mennessäni myyjät painuivat tiskin alle piiloon, ilmeisestihäpeissään omasta alipukeutuneisuudestaan.
Kauppias itse linnoittautui omaan koppiinsa ja ennen kuin lukitsi oven, huusi kateudesta värisevällä äänellä:
"Ota sieltä mitä vain itse haluat. Eikä maksa mitään!"
Täytyy kyllä myöntää, että meidän oma lähikauppias on tosi reilu mies
Lastasin siinä sitten kassini pullolleen kaikenlaisia herkkuja.
Ulos mennessäni aurinko paistoi, linnut lauloivat ja ajattelin itsekseni:
"Kyllä vaatteet miehen tekevät! Yes Sir!"
Muotitietoinen 60-vuotias eläkeläismies
22
871
Vastaukset
- Bengalitikku
Viva il nuovo uomo!
Toivottavasti tämä uni päättyy onnellisesti!
Enpä ole nauranut näin aikoihin. Naama märkänä!
Hiton hyvin kirjoitettu! Minut on todettu typerykseksi ja huomaan olevani myös tällaisen huumorin tajuton.
Mitäpä tuosta.Kuka sellaista on todennut ansalanka ? Hunksia ei lasketa.
Ja sun kannattaa muistaa se paljon toistettu selitys: kaikki hakut perustuvat kateuteen..)).demeter1 kirjoitti:
Kuka sellaista on todennut ansalanka ? Hunksia ei lasketa.
Ja sun kannattaa muistaa se paljon toistettu selitys: kaikki hakut perustuvat kateuteen..)).Hajataitto iski: viimeinen lause: kaikki haukut... Hakuista en ole varma.))
demeter1 kirjoitti:
Kuka sellaista on todennut ansalanka ? Hunksia ei lasketa.
Ja sun kannattaa muistaa se paljon toistettu selitys: kaikki hakut perustuvat kateuteen..)).Ahaa, no sitten ei kukaan :)
Ja minusta aloittajan muoti muistuttaa hyvin paljon joidenkin entisaikojen maalaisukkojen tyyliä, kulmista solmittu nenäliina vain puuttuu.ansalanka kirjoitti:
Ahaa, no sitten ei kukaan :)
Ja minusta aloittajan muoti muistuttaa hyvin paljon joidenkin entisaikojen maalaisukkojen tyyliä, kulmista solmittu nenäliina vain puuttuu.No. Mieluummin maalaisukko muoti-ikoniksi kuin liituraitajuppi..))
demeter1 kirjoitti:
No. Mieluummin maalaisukko muoti-ikoniksi kuin liituraitajuppi..))
Totta tosiaan mieluummin niin, sen nenäliinan kulmiin siis solmut ja sitten päähän, tämmöinen pikku tarkennus.
- Ite_paljasti_asian
ansalanka kirjoitti:
Ahaa, no sitten ei kukaan :)
Ja minusta aloittajan muoti muistuttaa hyvin paljon joidenkin entisaikojen maalaisukkojen tyyliä, kulmista solmittu nenäliina vain puuttuu.Oliskos toi Jaakko vienyt ne nästyykit, sillähän oli jo nuoruudesta tapana tehdä niistä paitoja.
Hyvä sinä (aloittaja)...)) Mitä tästä opimme: persoona peliin ja baanalle - mieluiten hyvin ja muodikkaasti pukeutuneena niin menestys on taattu..))
Kun mennään äärilaitaan, kaikki kääntyy päälaelleen.
Kohta ne revityt farkutkin on vanhanaikaiset.
Aina tarvitaan se ensimmäinen, josta muotivillitykset lähtevät, niinkuin kaikille asioillekin ja seuraajat seuraavat.ei iskeny mun nauruhermoon
ja noi revityt farkut taitaa olla jo vähän out
eikä niitä edes varmaan myydä dresmannilla
mistä suurin osa kuuskymppisistä miehistä varmaan ostaa vaatteensa
mutta olihan aloituksessa nähty vaivaa ja aikaakin varmaan
jos ei sit jos ei sit oo sellainen tyyppi
joka on enemmänkin kirjoitellut tarinoita
sinänsä ihan hyvä tarina oli
mutta vähän yliampuva eikä niin vähääkään.- ainanaakka
kun vertaa tätä avausta sinun tekemiin paaska-aloituksiin tämä on ihan ylivertainen niihin nähden ja kokonaisuutena ihan mukava
ainanaakka kirjoitti:
kun vertaa tätä avausta sinun tekemiin paaska-aloituksiin tämä on ihan ylivertainen niihin nähden ja kokonaisuutena ihan mukava
onko avausten tekemisen tarkoitus se
että niitä verrataan aina jonkun tekemään avaukseen
ymmärsinkö oikein.ainanaakka kirjoitti:
ja arvaa kun kirjoitin ettei iskeny mun nauruhermoon
mutta et varmaan huomannut että kehuin kyllä että ihan hyvä tarina
sillon mulla tuli mieleen että täällä on ollu aika lyhkäisiä ketjuja ollut
kukaan ei ole haukkunut että korppis pilaa kaikki ketjut
vaikka hän on kyllä kommentoinut
mietin mielessäni
onko kaikki ilkeilijät saaneet bannin
mutta sieltähän sää hyökkäsit pitkän nokkas kanssa
oli jo vähän ikäväkin.- Korppis11
viivatiina kirjoitti:
ja arvaa kun kirjoitin ettei iskeny mun nauruhermoon
mutta et varmaan huomannut että kehuin kyllä että ihan hyvä tarina
sillon mulla tuli mieleen että täällä on ollu aika lyhkäisiä ketjuja ollut
kukaan ei ole haukkunut että korppis pilaa kaikki ketjut
vaikka hän on kyllä kommentoinut
mietin mielessäni
onko kaikki ilkeilijät saaneet bannin
mutta sieltähän sää hyökkäsit pitkän nokkas kanssa
oli jo vähän ikäväkin.Väliinhuuto paljasti aloittajan. Niin näitä miehiähän, jotka ovat tarinankertojia ei taida olla kuin miesmenneisyydestä ja tämä toinen.
Korppis11 kirjoitti:
Väliinhuuto paljasti aloittajan. Niin näitä miehiähän, jotka ovat tarinankertojia ei taida olla kuin miesmenneisyydestä ja tämä toinen.
Vanha kaava toimii täydellisesti. Korpikirjailija on kuollut eläköön PorvoonParoni.
Hienoa että kuusikymppinen pysyy ajan hermolla :)
Ensin voi tuottaa ikäisillemme vaikeuksia ymmärtää kertakäyttökulttuuria. Kun vaatteita ei pidetä loppuun asti, pitää edes näyttää siltä että näin on.
Mukava aloitus, nauratti kun kuvittelin ilmeitä.Kannattaa näemmä olla muotitietoinen, säästyy rahaa ruokakaupassa.
Meikäläistä ei voisi vähempää kiinnostaa, muoti. Pukeudun just niinkuin hyvältä tuntuu. Tai no, kotioloissa taidan sittenkin olla aika muodikas. Nuo iänikuiset kotifarkut kun alkaa olla niin repaleiset, että hyvä kun jalassa pysyy. Roskiin ne jo monta kertaa pitänyt heivata vaan jotenkin ne aina pesukoneeseen päätyneet ja taas uudelleen jalkaan.- muotitietoinenhunttari
juu kun tulin suomeniemelle toissa kesana farmaritakissa jonka auton turvavyo oli hangannut lapirikki tosta etuolkapaan kohdalta niin olin varsin muotitietoinen hunttari ...kateellisena teinit katseli vaarin rotsia.olihan se jameksi kuitenkin..
.vaemo ei kylla ollut yhta otettu,olis halunnut kulkea ehka kadun toesta puolta..kun mina..ja seuraavat matkat tuon rotsin kanssa on korkeemmalta taholta kielletty.. - kesäontulossa
Naisille on vaatteiden valinta vaikeaa.
Miehet pääsevät paljon helpommalla ja ovat kuitenkin aina muodikkaita ja tyylikkäästi pukeutuneita.- Bengalitikku
Ai aina?
Mutta, jos mies on koko-bees. Talven kalpeus, vaaleat hiukset ja beessit vaatteet, niin lopputulema on totaali-bees.
Kivemman näköistä, jos on tummempi takki ja beessit pitkikset tai tummat pitkikset ja beessi pusakka.
Ja saa ne pitkikset tai farkut istua takapuolesta. Härzyykeli. Ei kukaan ole kieltänyt. juu määkin haluaisin nähdä sen päivän
kun jokainen vastaantuleva mies on tyylikäs
täytyy sanoo että kyllä ne naiset enemmän
siihen tyylikkyyteen satsaa kun miehet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116