Terassini edestä kaadettiin isoja koivuja. On niillä hienot laitteet, millä puut pätkitään.
Tänäaamuna olin niin virkeä, että hoitokoiran lenkin jälken pesin ikkunat etikkavedellä
Mikä lika ja pöly niissä olikaan.
Auttaa mielialaankin kirkkaat puhtaat klasit.
Ja vielä kun on saanut itsestään jotain hyödyllistä irti.
Kun kevät koittaa ja valo lisääntyy, likaiset ikkunat ärsyttävät eniten.
Puiden kaatamisen jälkeen lähti suojaisa varjo.
Aurinko paistaa nyt ihan suoraan terassille.
Ei muuta kuin rottinkikalusteet ulos ja iltapäiväkahvit ulkona.
Näkyvyyttä tuli senverran lisää, että meren rannalla olevat tuulimyllyt näkyvät horisontissa.
Ikkunat kirkkaiksi
20
611
Vastaukset
Eipä minun ikkunapesusavottani kiinnostanut ketään.
Vajaa kymmenen vuotta sitten tähän aikaan lauantaista oli kyllä muut kirkkaat mielessä ja päässä.
Kossua meni alas ja kun se loppui, eikun taxia tilaamaan ja pubiin pitkiä nauttimaan ja skeidaa jauhamaan.
Tietty viinakaupan kautta kotiin.
Nyt kun aikaa on kulunut juopottelusta, en tajua, miten pää kesti niitä järkkyjä krapuloita.
Kädet tärisi ja kaamea pelko ja häpeä oli ihmisten ilmoilla.
Johkaantui taas mieleen kun olin veljeni synttäreillä.
Kädet vakaina join kahvia ja söin kakkua. Sukulaisten kanssa samassa pöydässä. Ennen ei olisi tullut mitään.
Tuskan hiki olisi pukannut niskaan ja otsalle.
Tai enhän koskaan edes mennyt sukujuhliin "kahvikuppineuroosini" takia. Suomennettuna krapulan.
Olen kiitollinen ja onnellinen, että avasin viinapullon korkit ja kaadoin kaikki vessanpytystä alas.
Elämäni suurimpia käännekohtia. Ja parhaita päätöksiä mitä olen ikinä tehnyt.mietin vähän aikaa vastaisinko minkälainen hulabaloo nousee
mutta joo se on hatun nostoinen asia kun pystyy juomisen lopettamaan
silloin kun siitä tulee tärkeempi asia kun elämä itse
itse käytän alkoholia mutta en kirkkaita viinoja
eikä mun tarvii juoda loppuun asti eikä hakee lisää
voin jättää seuraavallekkin kerralle
ja se että en oo koskaan kokenu kuvaamaasi krapulaa
siihen ei ehkä yhden illan viinipullolla varmaan vielä pääse
tarttee varmaan vetää kaksin käsin aamusta iltaan
ja jatkaa muutama viikko samaan tahtiin
mutta nyt ihan mielenkiinnolla kysyn onko sulle tullu alkoholin tilalle
mitään pahetta koska muutaman
entisen alkoholistin kanssa olen jutellut ja he sanovat että paheiden summa on vakio
mutta oon aidosti onnellinen puolestasi
että olet päässyt eroon
mutta toivon myös ettet sen päätöksen jälkeen
ole ruvennut paheksumaan meitä ns sillon tällön tissuttelijoita.- 1lesken
viivatiina kirjoitti:
mietin vähän aikaa vastaisinko minkälainen hulabaloo nousee
mutta joo se on hatun nostoinen asia kun pystyy juomisen lopettamaan
silloin kun siitä tulee tärkeempi asia kun elämä itse
itse käytän alkoholia mutta en kirkkaita viinoja
eikä mun tarvii juoda loppuun asti eikä hakee lisää
voin jättää seuraavallekkin kerralle
ja se että en oo koskaan kokenu kuvaamaasi krapulaa
siihen ei ehkä yhden illan viinipullolla varmaan vielä pääse
tarttee varmaan vetää kaksin käsin aamusta iltaan
ja jatkaa muutama viikko samaan tahtiin
mutta nyt ihan mielenkiinnolla kysyn onko sulle tullu alkoholin tilalle
mitään pahetta koska muutaman
entisen alkoholistin kanssa olen jutellut ja he sanovat että paheiden summa on vakio
mutta oon aidosti onnellinen puolestasi
että olet päässyt eroon
mutta toivon myös ettet sen päätöksen jälkeen
ole ruvennut paheksumaan meitä ns sillon tällön tissuttelijoita.viivatiina
En ole koskaan osannut ottaa paria lasia viinaa tai kaljaa.
Aina mennyt koko lekkeri. Ja jatkot päälle. Joku mania se on.
Viikonloput meni rillutellen ja viikolla töitten jälkeen kuppilaan.
Nuorena palatui nopeasti, mutta ikää myöden palautuminen hidastui ja kunto oli mitä oli.
Mitäkö on tullut tilalle?
Herkuttelu ainakin ja se näkyy valitettavasti kropassa, ylipainona.
Ja taidanpa viivähtää liian usein pokerikoneen ääreen kaupassa ostosten jälkeen.
Pelasimme aikoinaan edesmenneen mieheni kanssa paljon korttia, samalla kun kallistelimme laseja.
Siitä on jäänyt jonkinasteinen pelihimo.
En todellakaan paheksu ketään.
Ei minulla ole siihen varaa.
Sen huomasin kun miehen kuoleman jälkeen treffailin paria miestä.
Molemmat ottivat kohtuudella huikkaa, mutta en jaksanut sitäkään katsella ja kuunnella.
Tunnen monia raitistuneita alkoholisteja, jotka eivät uskalla ottaa pisaraakaan, niinkuin en itsekään.
Pelko, kun tietää, mitä siitä yhdestä ryypystä seuraa on iskostunut päähän.
Moni on kokeillut sitä normi ottamista, mutta kun holistilta se ei onnistu. Kaikki tai ei mitään.
2lesken. (Kirjautuminen unohtui tuossa alussa) 1lesken kirjoitti:
viivatiina
En ole koskaan osannut ottaa paria lasia viinaa tai kaljaa.
Aina mennyt koko lekkeri. Ja jatkot päälle. Joku mania se on.
Viikonloput meni rillutellen ja viikolla töitten jälkeen kuppilaan.
Nuorena palatui nopeasti, mutta ikää myöden palautuminen hidastui ja kunto oli mitä oli.
Mitäkö on tullut tilalle?
Herkuttelu ainakin ja se näkyy valitettavasti kropassa, ylipainona.
Ja taidanpa viivähtää liian usein pokerikoneen ääreen kaupassa ostosten jälkeen.
Pelasimme aikoinaan edesmenneen mieheni kanssa paljon korttia, samalla kun kallistelimme laseja.
Siitä on jäänyt jonkinasteinen pelihimo.
En todellakaan paheksu ketään.
Ei minulla ole siihen varaa.
Sen huomasin kun miehen kuoleman jälkeen treffailin paria miestä.
Molemmat ottivat kohtuudella huikkaa, mutta en jaksanut sitäkään katsella ja kuunnella.
Tunnen monia raitistuneita alkoholisteja, jotka eivät uskalla ottaa pisaraakaan, niinkuin en itsekään.
Pelko, kun tietää, mitä siitä yhdestä ryypystä seuraa on iskostunut päähän.
Moni on kokeillut sitä normi ottamista, mutta kun holistilta se ei onnistu. Kaikki tai ei mitään.
2lesken. (Kirjautuminen unohtui tuossa alussa)ton mää oon kanssa kuullu pariltakin raitistuneelta
että pelihimo iskee se on varmaan jotenkin rinnastettavissa alkoholismiin
tietysti terveellisempää on
kaikille ei vaan alkoholi sovi ja sillon on hyvä kun pystyy lopettamaan
ja se on vähän sama kun mulla entisellä tupakoitsijalla
etten oo kohta kolmeenkymmeneen vuoteen uskaltanu maistaakkaan
koska tiedän sen koukuttavuuden ja olen varma
että jos maistaisin niin koukkuun jäisin
oon myöhään valveilla
kun käytin naapurin emäntää luokkakokouksessa
ei ollu ihan niin hauskat bileet kun
siinä kotimaisessa elokuvassa.
niin no joo
ja voisithan tulla peseen meidänkin ikkunat
näkyy niistä nyt vielä ulos
mutta täytyy myöntää että kyllä tuolla ikkunoiden välissä
on parin kesän kärpäsenraadot.viivat
Olen asunut suurimman osan elämästäni kerrostalossa ja ikkunoiden avaaminen oli tylsää hommaa.
Nyt rivarissa on helpompaa, mutta ei niin mukavaa, että jonkun muun ikkunoita alkaisin luuttuamaan.
Laiskuus iskee siinä kohtaa.
Minun ikkunoiden välissä oli hämähäkinseittejä.
- ka.me
Naapurissa oli 3 vuotta sitten kone peli ja vehkeet kaksi hyvin suurtanärettä, poistaminen lähti koneella jossa oli moottorisaha ja suuret kauhat jotka keräsivät oksat ja puun pätkittäin laittoi perälavaan joita oli kaksi koko työn hoiti yksi mies kaukoohjainella, siis ylhäältä alas loppukannossa piti olla tosi pitkä vaippa.
Ei koskaan ole ollut krapulaa, tietenkin muutamia kertoja elämässä on tullut otettua liikaa ja siitä pieni henkinen paha jota tosin oli vähäinen aika. Ei koskaan toisena päivänä tai päivinä.
Kyllä ihminen itse tuntee oman elämän näin ei kylläkään ole kaikilla.
Hyvää kevättä.ka.me
Juuri samanlainen systeemi oli sillä miehellä. Katselin ihaillen hänen työtään.
Olet osannut ja hallinnut viinan käytön.
Se on taitolaji niinkuin tuo nykyaikainen puun pätkäiseminen.
Samoin toivotan mukavaa kevättä.
Vasta hoksasin aloituksesi, minulla oli tänään ikkunanpesupäivä.
Ajattelin jo, että jääkö nuo pesemättä, ennenkuin maalle muutan, kun täällä oli niin viileää. Vaan nyt tuli 14. Tuosta kun katson olohuoneen ikkunanläpi terassin ikkunoiden läpi, on kuin ei laseja olisikaan.
Minulla on sellainen ihmeliina, jonka ole ostanut kauan sitten. Ensin pestään toisella puolen ja sitten toisella, vain pelkkää vettä tarvitaan. Ei ole vileda.
Hukkasin sen välillä, kun monessa huushollissa käytän. Onneksi löysin.
Tuolla maatilalla meillä oli kanssa suuria puita pihassa ja poika halusi, että pari kaadetaan.
Paljon hoidamme itse kaatohommia, mutta nyt oli rakennukset ja sähkölinja niin lähellä. että otimme ammattilaisen. Tosiaan, kyllä niillä niin hienot vehkeet on, ettei ole juurikaan vaaraelementtejä.
Valoa tuli keittiöön.eppu
Jopa löytyi toinenkin ikkunapesijä.
Itse käytän mikrokuituliinaa kaikissa siivoushommissa.
On se vaan hieno tunne kun on kirkkaat klasit.
Ihan kuin sielukin samalla puhdistuisi pitkän pimeän talven jälkeen.
Nuo sähkölinjat täälläkin kulkee ja siksi kait niitä puitakin on kaadettava. Aika usein on muutaman sekunnin sähkökatkoja.- Kaikki-kunnia-teolle
Arvon leidit, väitättekö tosiaan ikkunoitanne puhtaiksi jonkin mikro -tai ihmeliinan "räkäisyn" jälkeen? Minä veikkaan optista harhaa, uskoa siinä hyvän mielen ohessa, että on tullut tehtyä tärkeä työ.
Tai sitten asutte niin puhtaassa ympäristössä, etteivät ikkunat varsinaisesti likaannu, kuin ehkä hieman harmaantuvat. Kaikki-kunnia-teolle kirjoitti:
Arvon leidit, väitättekö tosiaan ikkunoitanne puhtaiksi jonkin mikro -tai ihmeliinan "räkäisyn" jälkeen? Minä veikkaan optista harhaa, uskoa siinä hyvän mielen ohessa, että on tullut tehtyä tärkeä työ.
Tai sitten asutte niin puhtaassa ympäristössä, etteivät ikkunat varsinaisesti likaannu, kuin ehkä hieman harmaantuvat.Jollet usko niin tule katsomaan.
Vain jotkut pahat läiskät jos niitä on, tarvitsevat Fairya.
Jos ikkunassasi on tervaa tai jotain muuta vastaavaa, asia on eri.
Totta on tietysti se, missä asuu. ilmanlaatu siis.- Kaikki-kunnia-teolle
Monen muun muassa ikkunoitakin 35 vuotta ammatikseni pesseenä...kunhan kysyin :)
Kaikki-kunnia-teolle kirjoitti:
Monen muun muassa ikkunoitakin 35 vuotta ammatikseni pesseenä...kunhan kysyin :)
35 vuodessa ja sen jälkeen jo kaikki muuttuu.
Kaikki kunnia työurallesi.Kaikki-kunnia-teolle kirjoitti:
Tai sitten asutte niin puhtaassa ympäristössä, etteivät ikkunat varsinaisesti likaannu, kuin ehkä hieman harmaantuvat.Kaikkl-kunnia
Asun maalla. Ikkunat ovat likaiset pölystä ja talven jäljiltä.
Veden sekaan laitan etikkaa.
Kaupungissa asuin tehtaan varjossa. Ikkunat olivat noesta mustat. Silloin tarvittin järeämpiä aineita pesuun.
Niin, mitenkä ammattilainen pesee?- Kaikki-kunnia-teolle
eppu2 kirjoitti:
35 vuodessa ja sen jälkeen jo kaikki muuttuu.
Kaikki kunnia työurallesi.Ammattivälineet eivät ole erityisesti muuttuneet miksikään, parantuneet vaan, kumeja myöden. Puhun ikkunakuivaimen aidosta kumista, en market muovista.
Välineitä minulla riittää varastossa kuin muitakin työvälineitä ja koneita ja ammattejakin kymmenkunta. Työuria on riittänyt mutta leivät ovat pienentyneet. Muistan kun joskus oli mm Elannossa myynnissä valtavan kokoisia limppuja. Nyt ne ovat jotakuinkin sämpylän kokoisia. - Kaikki-kunnia-teolle
2lesken kirjoitti:
Kaikkl-kunnia
Asun maalla. Ikkunat ovat likaiset pölystä ja talven jäljiltä.
Veden sekaan laitan etikkaa.
Kaupungissa asuin tehtaan varjossa. Ikkunat olivat noesta mustat. Silloin tarvittin järeämpiä aineita pesuun.
Niin, mitenkä ammattilainen pesee?Keskiarvolla 8 ikkunaa tunnissa.
Kuin merkkivaatteilla tai laukuilla on (joillekin) merkitystä, myös välineillä on merkitystä. Esim (tämä ei ole liikemainos, tuotteet ostan muualta)
http://cleanimport.fi/tuotemerkit/ettore/
Eli noita saa hyvinvarustetuista ammattiliikkeistä. Pari muutakin merkkiä on mm Unger.
- ayyyy
Ikkunat eivät kuitenkaan ole totuus elämään. Ikkunat päässä yhdessä aivojen kanssa voivat luoda paratiisin lähes ilman rahaa, tietenkin ilman omaa rahaa on ihminen eläintarhassa tänään siis apina.
- Näin-apinalandiassa
Eikä aurinkolasitkaan suojaa kaikelta. Aurinkolasit päässä astuu herkemmin koiranpaskaan kun luulee että se ruskea pientareella on silmällä oleva linssi.
- pas.ka
Näin-apinalandiassa kirjoitti:
Eikä aurinkolasitkaan suojaa kaikelta. Aurinkolasit päässä astuu herkemmin koiranpaskaan kun luulee että se ruskea pientareella on silmällä oleva linssi.
Vain Suomessa on joka on vain paskaa!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955