Miten sinä haluaisit lähteä viimeiselle matkallesi?
Mikä olisi parasta?
Entä pahinta?
Minä haluaisin saada hetken valmistautumisaikaa ja tilaisuuden hyvästellä rakkaani.
.
Läksiäisjuhlat on jo suunniteltu valmiiksi. Isot mukavat juhlat ja hyviä ruokia ja juomia. Oikeat kunnon kestit. Hyvää ohjelmaa.
Mikä sinusta olisi sinulle sopivin lähtö?
Pelottaako?
Minne lähdet?
Palaatko joskus vai mtä seuraa sitten?
Miten lähtisin - sitten kun...
36
767
Vastaukset
Alkaa olla aika pyöräillä vanhan-kaupungin lintu-lahdelle.
Kamera kaulassa.
Vain tyhjyyttä muisti-kortilla.
Siellä kaikki katsovat sähkö-polku-pyörääni kadehtien:
Vaan jopas on komealla miehellä kevyt askellus.
H.- meaculpameamaxima
Haluaisin lähteä itselleni yllätyksenä, mukavan asian äärellä. Vaikkapa syksyisessä, aurinkoisessa ja lämpimässä puolukkametsässä :) Suorilta jaloilta.
Pahinta olisi joutua sänkyyn ns. käänneltäväksi terkkarin osastolle ja siellä hitaasti hiutua pois.
En erityisesti pelkää lähtöä (joskus jopa toivon sitä), en mene minnekään, muutun maaksi. Yhteiset geenit sukulaisten kanssa jatkavat eloaan jossain muodossa. En jaksa uskoa taivaaseen/kadotukseen tms.
Uskomatonta miten nopeasti kuollut ihminen unohtuu! Parikymmentä vuotta ja harva enää muistaa, viisikymmentä ja vielä paljon harvempi. Vähän jää ihmisestä jäljelle.hunksz kirjoitti:
Onko sinulla sähkö-polku-pyörä?
H.Minullapa on. Takakumi oli tyhjentynyt, kaveri laittoi uuden kumin, nyt kelpaa taas viilettää pitkin teitä.
Eilen tein pitkän lenkin kun pyörän kumi oli korjattu. Nyt lähden taas kun aurinko alkaa lämmittää.
En luopuisi sähköpyörästäni mistään hinnasta.mielikki.mummo kirjoitti:
Minullapa on. Takakumi oli tyhjentynyt, kaveri laittoi uuden kumin, nyt kelpaa taas viilettää pitkin teitä.
Eilen tein pitkän lenkin kun pyörän kumi oli korjattu. Nyt lähden taas kun aurinko alkaa lämmittää.
En luopuisi sähköpyörästäni mistään hinnasta.En osaa vastata kuinka haluaisin kuolla, viikatemies ei kysy mielipidettäni.
Mutta mikäli kysyisi tahtoani niin nukkuessa vielä voimissani olevana, se olisi mukavin poistuminen.
Olen valvonut monen kuolinvuoteen äärellä, se on poistanut kuolemanpelon. Eniten pelkään vuosikausien kitumista autettavana. Olen tehnyt hoitotestamentin, ei elvytystä, ja eutanasiakin, mikäli ei toivoa paremmasta ole, jos se on silloin laillinen.
Hautajaisilleni en uhraa ajajtustakaan, itse en ole niitä näkemässä.- Bengalitikku
Pastilli ja tuhkaus.
Toinen vaihtoehto tulikin aamulla: tammiarkku ilman ankkuria ja langat ja puikot mukaan - ja rummut - musaa voin tehdä jonniinmoista itsekin.
Kukat johonkin palvelutaloon ilahduttamaan.
No, mutta ei. Eikö meidän pitäisi nyt elää kuin viimeistä päivää.
Pitäisi tehdä vielä se, mitä täytyy. Matkata sinne, mihin pitäisi. Tavata niitä ihmisiä, joita täytyy. - Bengalitikku
Lisäys: otan aina vinkistä vaarin!
- Halle.lujaa
Etsi itsellesi sopiva usko uskonlahko viimeiselle matkalle iankaikkisuuteen jossa ei ole hammasten kiristystä, on vain tanssia laulua viiniä ja naisia.
hunksz kirjoitti:
Niin.
On hyvä olla sähkö-polku-pyörä myös.
H.Oletko siis sinäkin kuullut sen lasten laulun:
"Millä minä pääsen taivaaseen?
Pyörälläkö vinhasti polkien?
Autollako ajan vaiko raketilla meen?
Millä minä pääsen taivaaseen?"
nukkuisin ikiuneen omassa sängyssäni
toinen vaihtoehto olis jos sairastuisin vakavasti
saisin itse päättää kun olo käy liian hankalaksi lähtöpäiväni
mitään hyvästely draamoja en haluaisi omaisten enkä ystävien kanssa
tuikataan tuleen ja tuhkat huitsin nevadaan
eikä minkäänlaisia itku muisteluja missään seurakuntakodilla.hunksz kirjoitti:
"viivatiina"
Sähkö-Grilli?
H.ei ne taida saada ihan sähkögrillissä tuhkaks asti
saattas vaan lihat paistua.
- vanhanaakka
Toivottavasti pääsen lähtemään yllättäen vaikka kesken matkan tms, tai jos sairastun vakavasti niin toivottavasti pystyn/saan päättää päiväni ilman että tänne tarvitsee jäädä kitumaan..... Jälkeläiselleni olen sanonut että krematorioon ja tuhkat tunturiin, ei muistolaattoja mihinkään eikä muistelutilaisuutta missään...... ja kun en kuulu kirkkoon niin en todellakaan halua viimeistä sijaani kirkkomaahan
Tänne metsän siimekseen olisi hyvä kuukahtaa, elleivät ajoissa löytäisi, niin karhu tulisi ja popsisi poskeensa.
Jatkaisin elämääni karhunpaskakasoissa ympäri metsää, joku sähköpyöräilijä maistaisi mustikan tai puolukan, sylkäisisi pois miettien hyh, olipa kitkerä maku, aivan kuin karhunpaskaa ja vanhaa mummoa siinä seassa.Sinulla on pikkuveljeni kanssa samat haaveet.
Kysyin häneltä kerran, että eikö häntä pelota kuljeksia metsissä, kun siinä ihan nurkilla oli käynyt karhu pihan reunassa ja sen kakkaa oli aikaisemminkin näkynyt lähimetsissä.
Hän sanoi olevansa oikein ylpeä, jos pääsisi karhun raatelemaksi ja syömäksi. Se olisi hänen mielestään niin paljon kunniallisempi lähtö kuin kuolla viskin juontiin ja piipun polttoon.Tellukka kirjoitti:
Sinulla on pikkuveljeni kanssa samat haaveet.
Kysyin häneltä kerran, että eikö häntä pelota kuljeksia metsissä, kun siinä ihan nurkilla oli käynyt karhu pihan reunassa ja sen kakkaa oli aikaisemminkin näkynyt lähimetsissä.
Hän sanoi olevansa oikein ylpeä, jos pääsisi karhun raatelemaksi ja syömäksi. Se olisi hänen mielestään niin paljon kunniallisempi lähtö kuin kuolla viskin juontiin ja piipun polttoon.En nyt varsinaisesti haaveile karhun raatelemaksi joutumisesta, mutta sekin mahdollisuus on otettava huomioon, kun metsässä kuljeskelee.
Ainakin lähtisin kirjaimellisesti saappaat jalassa, mustat kontionriekaleet jäisivät jälkeeni ja sehän sopisi karhullekin.
Jospa nostaisin takapuoleni kannolta ja lähtisin tallustelemaan kotiin, ennen kuin alkavat liikoja odottaa. Onhan tässä jo pari tuntia kulunutkin.
- tööttt
- mietittekö koskaan mikä olisi päällimmäinen syy lähnnä mairittelevien viestien postauksissa , joissa vanhusten toiveita otettaisi joskus huomioon - kenties eka keraa elonsa aikana - ylleisin käsitys on että vanhusten pitäis ainakin sata remonttia maksella varoistaan, roudata romunsa jonnekin huitsinperille ja siivota huonokuntoisena ympäristöäkin vähänkuin ihmismäiseen kuntoon - maahantulijoita kentiespaljon ja asuntojen kysyntää kenties enempi kuin markkinoilla tarvetta tai sitä kroonista rahapulaa riittämiin......
- jos on saanu ihmisten "armoista" jo ihan kylläkseen , kysyisin vain että mitäpä sekin asia teitille kuuluu - kaikki elossa jokseenkin keskeneräistä ja nopeesti välillä sappi kiehahtaa
- kauniina kevätpäivänä pitäis vielä kuoloakin miettiä - jos vaihtoehdot vähissä
-oisko viisainta ottaa välillä levon kannalta - yleensä tottunut ikänsä huilaamaan töitä tehden - keskittyen yhteen asiaan kerrallaan. - Mukavia-vaihtoehtoja
Jos Kela suo, toki haluaisin lähteä matkalle taksisetelillä enkä maksaa omasta pussista moista. Jäisi perinnöksi muutama kymppi enemmän.
Ajattaisin itseäni kauaksi tuntemattomuuteen. Koska osoitetta ei olisi, matkahan olisi vain viimeinen matka ilman päämäärää.
Ehkä kävisin kadehtimassa Hunkszin sähköpyörää ja sanoisin taksikuskille, että ajapa varovasti siinä Ouninpohjassa, ettei satu umpisuoleen.
Viiva-Tiinan kaupassa kävisin pummaamassa kiuaskiviä 2000 kg jotka tiina kantaisi tilataksiin. Kivet veisin korppiksen laiturille, että se uppoaisi Nuasjärveen. Laskun pyytäisin lähettämään rikkaalle hunkszille.
Ehkä nauraisin mennessäni. Toki selain auki suomi24 palstalle ja livevideo kuvaa.
Pohjoisessa nousisin tuntureille ja toteaisin, minähän elän vieläkin, olikohan paska matka. Joudunko sittenkin maksumieheksi. - Aina.valmis
Viimeisen matkan voi valita itse, jäät ovat sopivan heikkoja että sinne vaan, hirressä on moni viettänyt viime hetket.
Kylä tappelussa oiva keino saada puukolla kylkeen, taikka matkusta Syyriaan niin on ihme että selviät hengissä.
Kotikadulla heittäydy rekanalle, mielikuvituksen puutetta jos on niin saat kyllä odotella 100 vuotiaaksi.- toivonmerkit
Itsemurhan tekeminen ei vaan oikeasti ole useimmille niin helppoa kuin tuossa esität. Jokin kumma pitää ihmistä elämässä, vaikka se elämä olisi toivotonta ja yksinäistä kärsimystä.
- vfihimsf
- mun mielestä on vähän kummaa ett' eri maiden kansoista yleensä puhutaan yhtenäisenä joukkona kun joka maassa on paljon - eri kansalaisuuksia, eri ikäisiä, erilaisine organisaatioineen ja eirilaisine toimialoineen ja bisneksineen
jotkuthan llähtevät aina ensimmäisellekin matkalle - tärkeintä matka - ei päämäärä. - Lemmenkäinen
Naidessa, kuin lampun sammuttais :D
- Hörähdys
Sinä se et pääse koskaan pidemmälle kuin naintiisi.
- Virnahdus
Aikasti moni mies ei haluakaan pidemmälle, kunhan pääsevät edes naintiin saakka.
- Elämäonjulmaa
Niiih, ilimankos ...
- Lemmenkäinen
Hörähdys kirjoitti:
Sinä se et pääse koskaan pidemmälle kuin naintiisi.
Eikös rukouksessakin sanota että: Päästä meidät pahasta :) ja Junnullakin "Se" oli aina mielessä :D Elämä ilman seksiä on tylsää, oli sitten yksin tai kaksin !
- Siitäpuhemistäpuutos
Suoattaapipa olla tai suoattaapipa olla olemati ...
- staka
Haluaisin kuukahtaa tuosta vaan, vaikka omaan sänkyyni. Toivottavasti ilman kipuja.
Ei suurempia krumeluureja sitten! Puupalttoo ylle ja kotipitäjän kuiviin multiin, kiitos.
Lähtö ei pelota, olen jo sen verran saanut maistaa taistelua vaarallisen taudin kanssa. Jatkosta ei voi tietää, enkä välitäkään. Kuolema tulee kun on tullakseen.
Käykää muuten katsomssa elokuva Viimeinen loma. Helen Mirren ym., menee nyt elokuvateattereissa ainakin meillä päin. - poistoon
Toivoisin etteivät lapsenlapset olisi paikalla kuukahtaessa... ainakaan jos tässä muutaman vuoden sisällä on lähtö.
- lannenkemikaalit
tuonne vaan syyriaan kemikaalivarastoon jos olisi bussilastillinen elamaansa kyllastyneita mummoja ja vaareja mennyt pari paivaa sitten,,niin olisi tullut nopeita ja edullisia lahtoja.eika olisi hautauskustannuksetkaan olleet kummoiset..seuraavalla kierroksella kannattaa paikat varata ajoissa.
eihanta sinne tarvii ostaa ,,kuin yhden suunnan tiketti.....halukkaita asiakkaita kehoitetaan seuraamaan maailmanpolitiikkaa tarkasti..kun kemiallisia aseita kaytetaan taas jossakin..niiden varastoihin ja tehtaisiin kannattaa menna tutustumismatkoille oikealla aikataululla..
tama on ns, kemikaalihuumoria..- Bengalitikku
Tämän tekstin rivien välissä on vinhaa totuutta.
En oikeastaan jatka kuvailuja.
Me istumme tietsikan ääressä ja voimme nähdä uutiset siitä, joissa sodan jäljet ovat finaali monelle vanhuksille ja lapsille ilman viimeistä toivomusta.
Sota...niin turhaa...
Tehkää hoitotestamentti/tahto sille varalle että henki onkin sitkeämmässä kuin suorilta jaloilta poispääsy. Sillä pystytte monta asiaa sulkemaan pois.
Itsellä ei ole tavasta oikeastaan mitää muuta toivetta kuin että ei kovin kauaa tarvitsisi kitua.- tööttt
- mun mielestä hyvin valituissa aiheissa näkyy miten kuolemankauhujen torjunta toimii samoin kuin joku asia jota vois nimittää animaaliseksi magnetismiksiksi - läsnä elossa maa ja taivas - kuin kansanperinteen kalevalalaiset ennenmuinoin - nous karhut kankahalle tähtiä tähyämähän otavasta oppimahan - uskon ja epäuskon aineksineen kuin hirtehis- ja mustan huumorin aineksineen - kalevalataruissa nykyaikaan aseteltuna viimeiseksi paikallle tallustaisi verokarhu modernismin edustajana. Kirkon opetuksissa läsnä on siunatun maan ohella taivas enkelijoukkoineen ja lupaus toivosta evankeliumin mukaan - olipa elo jumalan selän takaista tai kasvojen edessä elämää.
- RealistiN
Ennalta suunniteltuna ajankohtana mieluiten lähtisin, ollessani vielä puhe- ja kuuntelukykyinen. Kaikista rakkaimpieni haluaisin silloin olevan vierelläni, viimeiset kiitokset ja terveiset toisillemme toivottelisimme, lähtömaljan haluaisin itse kaataa kurkkuuni.
Vähiten tahtoisin kuolla niin, että joku löytäisi vasta päivien tai viikkojen päästä haisevan paisuneen mätänevän ruumiini. - kysynn
Oletteko huomanneet miten eri tavoin eri alojen ihmiset ajattelevat ja myös toimivat maailmassa - jos asia-aiheina esm politiikka, uskonnot, koulumaaailma, seksismi tai huumori, talous ja ihmisten varat tai niiden puute, velat ja konkurssit, riippuvu usongelmat , vanhusten ryönät ym - kumpi tärkeämp tavoite - matka vai päämäärä -mitä misssä mlloin mihin miten koska kuin kulloinkin - epämääräisyys tavoitteiden asettelussa - mitä hyotyä tai haittaa maalllisten asioiden miettimisesssä vajaakuntoisten asialistoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421