tai en siis minä vaan artikkelin tekijät.
Oikeesti ihan hyviä oivalluksia ja pari uuttakin juttua jota en vielä tiennyt kuten että "Lidl" ei lausuta "lidl" vaan "liidel" (kysy keneltä tahansa saksalaiselta:)
Mikä rakastumisen ja rakastamisen välinen ero on.
Mitä jääkaapissasi tulee aina olla.
Mitä tehdä jos taloosi on tulossa putkiremontti.
Monta muuta hauskaa ja hyödyllistä tietoiskua tässä:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005642532.html
Aurinkoista kevätsunnuntaita kaikille tasapuolisesti.
(ja nyt taas roudaan istutusmultaa taimilaatikkoihin punssiverannalle)
Sunnuntaikevennystä: mitä olen oppinut elämältä
34
617
Vastaukset
J.P.Marquand
Vilpittömästi teidän.
...
Haluatko taas reseptini leikkeistä'?
...
Remontti-naisille aiheesta laitoin aamulla renkun.
...
Onko sinulla sähkö-polku-pyörä?
H.Ei, minulla on terveet jalat.
Ja auto.
Ja moottorivene jossa on myös airot.
Ja mielikuvitusta.
Ja siivet.
Ei tarvi junnaa keittiönoven karmien välissä sähköpyörällä, kuten pahat kielet kertovat sinun tekevän. Marquandin kirja kädessä (jota ei löydy e-kirjana)Paloma.se.co kirjoitti:
Ei, minulla on terveet jalat.
Ja auto.
Ja moottorivene jossa on myös airot.
Ja mielikuvitusta.
Ja siivet.
Ei tarvi junnaa keittiönoven karmien välissä sähköpyörällä, kuten pahat kielet kertovat sinun tekevän. Marquandin kirja kädessä (jota ei löydy e-kirjana)"Paloma.se.co"
SE kirja on kädessäsi!?
Hyvät jumalien pyssyt!
Kun olet sen lukenut et ihan heti tajua.
Pian kuitenkin.
Miten paljon tunteittesi väreily vaikuttaa ympäristösi miehiin ja naisiin.
-
En junnaa enää.
Olen jo polkenut ulkonakin.
Ensi keväänä, toivottavasti junnaan taas.
H.
espanjassa ollessa tulin myös huomaamaan lidl ei oo lidli
juu ja rakastumisella ja rakkaudella on vankka ero
on paljon ihmisiä jotka rakastaa rakastumista
mutta sen jälkeen kun pitäis rakastaa ihmistä johon on rakastunu
niin se ei ookkaan aina niin helppoo ja yksinkertaista
toi mitä jääkaapissa pitää aina olla on vähän vaihtelevaa
melkeinpä voisin sanoo että rasvaa leivän päälle niin sillä pääsee uuden päivän alkuun
leipää kun meillä ei säilytetä jääkaapissa joku tekee senkin
ja oikeestaan tärkee juttu tässäkin asiassa on se
että sähkölasku on maksettu että jääkaapissa on valot ja kylmää
putkiremonttia en oo ajatellu
mutta ehkä pitää tilata putkimies
ja pistää kämppä sellaiseen kuntoon että hän pystyy putkirempan tekemään
linkkiä en aukaise sieltä vois löytyä vaikka mitä muutakin
mutta johan sää tässä hyviä esimerkkejä annoit.Linkki on hesariin...ei se ole vaarallinen :)
"Jos elämä tuntuu vaikealta, voit aina syyttää vanhempiasi. Syy on geeneissä, kasvatuksessa tai ympäristötekijöissä, ja vanhempasi ovat vastuussa niistä kaikista."
Käytä haavateippiä laastarin asemasta.
Jos autosi lämmityslaite lakkaa toimimasta aja tien sivuun. Moottori voi olla leikkaamassa.
***Paloma.se.co kirjoitti:
Linkki on hesariin...ei se ole vaarallinen :)
"Jos elämä tuntuu vaikealta, voit aina syyttää vanhempiasi. Syy on geeneissä, kasvatuksessa tai ympäristötekijöissä, ja vanhempasi ovat vastuussa niistä kaikista."
Käytä haavateippiä laastarin asemasta.
Jos autosi lämmityslaite lakkaa toimimasta aja tien sivuun. Moottori voi olla leikkaamassa.
***oon tehny sellasen päätöksen etten linkkejä availe
suurin osahan niistä on ihan turvallisia
mutta oon päättäny tulla toimeen ilman niitä
kun en itsekkään osaa jakaa niitä linkkejä
niiiiin ja jos elämä tuntuu vaikealta ei voi syyttää kun itseään
miksi jatkaa vaikeeta elämää kun vaan itse voi tehdä siitä paremman
päätökset on monesti myös vaikeita
mutta kun aikaa kuluu niin voi kiittää itseään että tuli tehtyä vaikea päätös
- Opitut.taidot
Lapsesta asti opittu eikä oppiminen lopu koskaan.
Voisin aiheesta kirjoittaa kirjan ensimmäiseltä vuodelta ei ole muistoja, myöhäisemmiltä ajoilta tärkeimmät muistaa.
Muistoissa ovat sillä siisti, opitut tulevat mieleen tarvittaessa. - Heikunkeikku
Yks sunnuntaikevennyspuuha voisi olla semmonen, että ottaa syliinsä, polvien päälle tai pistää pöydälle Tee-laatikon. En tähän hätään muista teelaadun nimeä, mutta se on semmonen musta pahvilaatikko jossa ainaski 100 teepussia ellei enemmän.
Jokaisen teepussin narun päässä on se pahviklipare, josta pidetään kiinni, niin niis klipareis on elämänohjeita, lausahduksia, aforismeja, jopa semmosia jotka menee vitsin puolelle.
Niitten ohjeitten mukaan jos eläisi, niin voi hitto ku olis elo hyvänpuoleista.
Olen kuullut joidenkin lausuvan "lidlin" "Liideliksi" ja oon ittekseni tuuminut, että Pyh, mukamas liideli ha haa hah eikö ny oo keksinyt muuta parempaa väännöstä ha haa.
Jep, tuli hieman nolo tunne. Ei koskaan pitäisi ittekseen naureskella muille.
Tuosta tulikin mieleen Oma ohje: Älä koskaan mielessäsi toiselle naura, vaan naura päin naamaa, niin ei tuu epäselvyyksiä.
Ei toi nyt niin hyvä ollutkaan, kun tekstiksi pistin:) Mutta en mä mikään elämänohjeopettaja olekaan, että sen puoleen ihan hyvä ei-ammattilaiselta.
Toinenkin oma täältä putkahtaa:
Jos auto toppaa tielle, mee letkun kans auton viereen odottamaan ohikulkijaa ja pyydä jos sais imeä bensaa sen tankista.Vieläkö niitä myydään, olivatko Lipton-teetä, vuosia sitten niitä lueskelin aina kun teepussia tarvitsin.
Voisin nyt keventyä semmoiset 50 kiloa, niin uskaltaisin kävellä tuon lammenjään päällä, mutta ei taida olla mahdollista.
Sananlasku; älä mee jäälle, tulet kastuessas pahalle päälle.- Heikunkeikku
ansalanka kirjoitti:
Vieläkö niitä myydään, olivatko Lipton-teetä, vuosia sitten niitä lueskelin aina kun teepussia tarvitsin.
Voisin nyt keventyä semmoiset 50 kiloa, niin uskaltaisin kävellä tuon lammenjään päällä, mutta ei taida olla mahdollista.
Sananlasku; älä mee jäälle, tulet kastuessas pahalle päälle.Ei ollut Lipton-teetä. Se on keltaisessa laatikossa. Mun mielestä Liptonissa on kitkerä maku. Ohimennen sanottuna.
Vaivas tuo mustapakkauksellinen tee, kun ei mitenkään tullut nimeä mieleen. Nyt tätä kirjottaessani se putkahti mieleen, vaikken nimenomaan sitä ajatellut.
Eli tarkoittamani tee on Princess-tee. Jep se se on. Mainio kitkeröimätön tee. Lempeä, tasapainoinen, maku vastaa tuoksua. Jättää suuta lämmittävän jälkivaikutelman:)
Ostakaa. Ostakaa. Ostakaa. Hokasin, että tein mainoksen:)
Vahingos.
En usko, että yhtäkkiä saat 50 kiloa veks. Menee siihen aikaa sen verran, että kun 50 kiloa on hävitetty, niin lampesi jää on vain muisto ja liplatus lentelee ympäristöön.
Vastine: Älä mene jäälle seisomaan, kilkahuta jää mieluummin lasiisi. Heikunkeikku kirjoitti:
Ei ollut Lipton-teetä. Se on keltaisessa laatikossa. Mun mielestä Liptonissa on kitkerä maku. Ohimennen sanottuna.
Vaivas tuo mustapakkauksellinen tee, kun ei mitenkään tullut nimeä mieleen. Nyt tätä kirjottaessani se putkahti mieleen, vaikken nimenomaan sitä ajatellut.
Eli tarkoittamani tee on Princess-tee. Jep se se on. Mainio kitkeröimätön tee. Lempeä, tasapainoinen, maku vastaa tuoksua. Jättää suuta lämmittävän jälkivaikutelman:)
Ostakaa. Ostakaa. Ostakaa. Hokasin, että tein mainoksen:)
Vahingos.
En usko, että yhtäkkiä saat 50 kiloa veks. Menee siihen aikaa sen verran, että kun 50 kiloa on hävitetty, niin lampesi jää on vain muisto ja liplatus lentelee ympäristöön.
Vastine: Älä mene jäälle seisomaan, kilkahuta jää mieluummin lasiisi.Kun aloin lukemaan viestiäsi, tupsahti mieleeni Princess-tee ja hetikohta sen olit kirjoittanutkin. Muisti palailee pätkissä.
No joo, sitten kun olen laihtunut 50 kiloa, niin en ole enää elävien kirjoissa.
"Istu mieluummin kannolla, niin et kaada saappaasta vettä sangolla"- Heikunkeikku
ansalanka kirjoitti:
Kun aloin lukemaan viestiäsi, tupsahti mieleeni Princess-tee ja hetikohta sen olit kirjoittanutkin. Muisti palailee pätkissä.
No joo, sitten kun olen laihtunut 50 kiloa, niin en ole enää elävien kirjoissa.
"Istu mieluummin kannolla, niin et kaada saappaasta vettä sangolla"Meinaatko, että jos viiskytä kiloa lähtis, niin menis miinuksen puolelle? :)
Mun muistini palailee vähän väliä pätkittäin. Yleensä jos oikein kovasti yritän muistella, niin sitten en ainakaan muista, mutta siso, kun päätän että pah ei tuu mieleen, olokoot, niin sitten pätkyys esiin astuu ja muistan asian, vaikka tosiaan en enää edes asiaa ajattele.
"Istu mieluummin kannolla, niin et kaada saappaasta vettä sangolla"
Heh he hee, hyvin kekattu. Sain kivat naurut. Eka nauru tälle päivälle.
Kääntäen verrannollinen: "Parempi vesi sangossa, kuin saappaassa."
Tiedän, että sul´oli parempi, mutta mistä mä tähän hätään miksikään sanailijaksi voisin opiskella. Heikunkeikku kirjoitti:
Meinaatko, että jos viiskytä kiloa lähtis, niin menis miinuksen puolelle? :)
Mun muistini palailee vähän väliä pätkittäin. Yleensä jos oikein kovasti yritän muistella, niin sitten en ainakaan muista, mutta siso, kun päätän että pah ei tuu mieleen, olokoot, niin sitten pätkyys esiin astuu ja muistan asian, vaikka tosiaan en enää edes asiaa ajattele.
"Istu mieluummin kannolla, niin et kaada saappaasta vettä sangolla"
Heh he hee, hyvin kekattu. Sain kivat naurut. Eka nauru tälle päivälle.
Kääntäen verrannollinen: "Parempi vesi sangossa, kuin saappaassa."
Tiedän, että sul´oli parempi, mutta mistä mä tähän hätään miksikään sanailijaksi voisin opiskella.Herran jestas, ei nyt sentään miinukselle, mutta kymmenkiloinen vanhus on kyllä jo heikossa hapessa.
Muistamatonta nimeä ei kannata jahdata, se pakenee vinhaa vauhtia. On niin kuin ei yhtään välittäisi, ei kiinnosta, olkoon mikä tahansa. Silloin se saattaa hiipiä hiljalleen takaisin, että muistathan sinä minut, tässä olen, Princess-tee ;)
"Päiväkahvin aika, loppuu lorun taika,
suklaakeksin suuhun työnnän,
sen verran itselleni iloa myönnän"- bessie--
"Jos auto toppaa tielle, mee letkun kans auton viereen odottamaan ohikulkijaa ja pyydä jos sais imeä bensaa sen tankista."
Voipi tulla aika pitkä odotus. Ei mahda olla enää kovinkaan paljon liikenteessä sellaisia autoja joiden tankista pystyisi imemään bensaa.
- maailman-napa-
" mitä olet oppinut elämältä "
vastaus :
nöyryyttä, maalima menee menojaan ilman minuaki,- Bengalitikku
Jos lähden HS:n artikkelin kautta.
Tiskiharja roikkuu ritilässä. Syytä vaihtaa harjapää, muutoin siitä tulee ikävännäköinen mobile.
Lidlistä paras väännös on Liiteri. Yritetäänkö lausua samoin kuin "little", mutta onneksi ei voi reputtaa, koska raha kelpaa. Nimi voisi olla Sampokin.
Hankalan elämän syitä on viisasta pohtia, joten geenit etc. jää, koska niistä jo kirjoitin muualla.
Lapsentekoa ei tarvitse miettiä.
Auto-ongelmaa ei ole.
Rakastuminen on kuumotusta, rakkaus on jotain mistä ei pääse irti, kuin takiainen ja takiainen on kaunis.
Lisään vielä: olen oppinut naislogiikkaa, mikä on selitysrunsaudeltaan parasta antia.
Minusta se, minkä elämässä on oppinut, kulkee mukana. Omnia mea mecum porto! Vähän kuin kilotkin. Tai omantunnon.
Jos elämä ei muuta opeta niin ainakin hiljaa kävelemään, vanhan aforismin sanoin.
Minä yritän nyt kävellä enemmän ja lujempaa, jos se vaikka lisäisi vuosia elämään. Elämää vuosiin olisi se toinen vaihtoehto populäärifilosofian alueelta. Miksei molempia?- noohjooh
Olen oppinut että
¤ minua voi pistää vartioimaan rahaa, mutta ei karkkia.
¤ jääkaapissa pitää aina olla sipulia ja porkkanaa.
¤ jos tuijottaa valoon tulee hetkellisesti sokeaksi.
¤ tee kaikkesi, ja ihmiset odottaa aina vähän vielä lisää.
¤ tuulta päin menee hitaammin, mutta pelkällä myötätuulella eksyy tosi kauas kotoa.- noohjooh
Ainiin... Lidl, lausutaan Suomessa liiteri.
noi oli ihan käyttökelpoisia viisauksia
paitsi sipuli ja porkkana jääkaapissa...
litra maitoa on aina oltava ja puolukkamurskaa omasta kellarista
niillä pärjää pitkään
vihanneksista limettiä, avokadoa ja lehtipersiljaa, mutta ne ei tarvi jääkaappia, samoin tomaatit, mutta talvella vaikeeta kun ei tahdo saada tomaatinmakuisia tomaatteja ja kurkut maistuu homeelle
- bessie--
Luulin että Ruotsissa lausutaan 'automaattisesti' "liidel"? Niin teen itsekin, ellen sitten tuttavallisesti puhu litlistä. Pitkä ii tulee ihan luonnostaan, e-kirjain taas tulee jos tulee enempi vahingossa.
Pakollisissa ja ikäviksi kokemissani askareissa menen yleensä siitä missä aita on matalin. Tiedä onko sitä elämä opettanut, mielelläni ajattelen sen olevan oman ajattelun tuottama järkevä päätös. Elämän opettamaksi katson sen, että en juurikaan siirtele niitä pakollisia ja ikäviä hommia tuonnemmaksi vaan teen ne alta pois sitä mukaa kun eteen tulevat. Omistettu Tunturi-Pöllölle :)
-
"Jos on pyörässä virtaa tyypin pyllyssä nahvaa
on helppoa kantaa selässään isoakin rinkkaa.
Perä-vaunulla kulkee raskaskin lasti
salkku kaljaa plus makkaraakin minne vaan asti.
Alas miettiä onko niin pakko huohottaa
kun voi laulellen luonnossa ylös-päinkin jotostaa."
-
https://www.youtube.com/watch?v=3jHuZUrHxMo
H.- eiihanvielä60
Muistin jonkun sanoneen: ei voida läksyttää, älä tee samoja virheitä kuin minä, ihmisen on tehtävä omat virheet ja opittava niistä.
Ja näin: ei voida sanoa, jos sinä ne samat jalanjäljet kulkisit kuin minä.. Minkä takia pitäisi?
Sanoisin näin, aika turha analysoida tai laskea rakastamista. Se joko on tai ei, huomaa siitä kun toinen puolustaa. - kovassa.koulussa
"Älä jää tuleen makaamaan". Niin se vaan menee, vaikka joskus on vaikea nousta.
"Vierivä kivi ei sammaloidu". Jep, mutta vähempikin vauhti riittää kierimään, muutoin voi tulla purnautti.- Heikunkeikku
"kovassa.koulussa"
Kyllä se on aikamoisen sisukas tyyppi, joka pystyy tulessa makaamaan.
Arvelen, että kaikki hyvin mielellään nousevat ylös. Jopa nopiaatte :)
Eli aika omituinen neuvo. :)
Niinku nyt sekin sanonta, että "heittää lapsi pesuveden mukana veks" vai miten se tarkalleen menikään?
Kukahan senkin on keksinyt.
- Nauroinääneen
Huvittavin tapa lausua Lidl oli siinä radiomainoksessa jossa selväkielisesti sanottiin; l i d - L.
Opin tänään uusia taitoja. En käynyt Lidlissä. Opittuani ulkona polttamaan keramiikkaa, palasin kotiin ja haisin savulta. Olin oppinut ennen tätä päivää, että ulkohommissa sattuu ja tapahtuu ja niin tänäänkin. Saunoin, vaihdoin savunhajuiset vaatteet, söin, olen väsynyt, ihan pian unimaa.
- Bengalitikku
Poltit siis rakusavea. Miten polton jälkeen? Puhdistus? Savihan on kauniin vaaleaa, vähän rosoista, huokoista. Tuttu teki triptyykin. En kerennyt tutustua rakuun. Punasaven makkarat ja muunlaista muovailua ja lasitusta
opettelin. Pääsiäisenä otin 35 v vanhat tiput koristeiksi. Mukava muistella sitä elämänvaihetta. Oli hirmiän nuar. Bengalitikku kirjoitti:
Poltit siis rakusavea. Miten polton jälkeen? Puhdistus? Savihan on kauniin vaaleaa, vähän rosoista, huokoista. Tuttu teki triptyykin. En kerennyt tutustua rakuun. Punasaven makkarat ja muunlaista muovailua ja lasitusta
opettelin. Pääsiäisenä otin 35 v vanhat tiput koristeiksi. Mukava muistella sitä elämänvaihetta. Oli hirmiän nuar.Profiilissani yksi rakupolton työ. Ei sopinut koko naama ; ) työt nostetaan kuumasta uunista pihdeillä sahanpurujen joukkoon, kansi päälle. JonkIn ajan päästä nostimme työt hankeen koska sitä oli polttopaikan ympärillä. Sieltä työt kylmävesipesuun patapadalla.
Illalla pesin vielä saunassa lisää. Rakupolton jälki on elävä rosoinen jos lasitusvärit ovat olleet onnistuneesti valitut lopputulokset ovat upeita.
Sain kaikki ehjinä, mutta joidenkin kurssilaisten töitä rikkoutui.- Bengalitikku
Kiitos vastauksesta. Vähän harrmittaa, kun en aikoinaan edes kokeillut.
Kait se maakuoppapoltto arvelutti. Tämä mainitsemani ystävä oli täpinöissään.
Minusta kaikenlaiseen käsintekemiseen kannattaa tehdä excursio.
Posliiniakin olen maalannut. Mutta en oikein ole pipertäjätyyppiä, joten se jäi. Bengalitikku kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Vähän harrmittaa, kun en aikoinaan edes kokeillut.
Kait se maakuoppapoltto arvelutti. Tämä mainitsemani ystävä oli täpinöissään.
Minusta kaikenlaiseen käsintekemiseen kannattaa tehdä excursio.
Posliiniakin olen maalannut. Mutta en oikein ole pipertäjätyyppiä, joten se jäi.Maakuoppapolttoa ei rakupoltto ollet. Meillä oli tynnyreistä valmistetut jollain erikoisvillalla eristetyt ùnit, joihin johdimme kaasuliekit. Tynnyrin sisällä oli kiviä ja levy, jonka päälle työt nostettiin. Eka poltto kesti tunnin, mutta tynnyrin kuumumisen jälkeen polto oli nopeampaa. Meillä oli kaksi uunia. Töitä paljon. Saimme kaikki valmiiksi kello 15.30 , jolloin olimme touhuilleet jo 6,5 tuntia.
Posliinia maalasin joku vuosi sitten, kivaa sekin.
Vierailin tänään kuvataide luokassa, jossa kurssilaiset asettelivat töitään näyttelyyn. Tuntui kivalta kun kysyttiin, milloin palaat maalaamaan. Sanoin, että maalaan toki, mutta kotioloissa.- Bengalitikku
Nuo lämpötilat on hurjia, milloin savi muuttuu keramiikaksi.
Katsoin netistä Savipaja tuliaistupa. Siinä oli hieno lampunjalka ja kuusi ym.
Onko Habitare-messuilla keramiikkaa? Lasi- tms. Lamppuja on. Kodin tekstiilejä on.
Nyt ei aurinko paista, mutta se on kai tilapäistä, mikäli sääkuviin on uskomista.
Velipoika sanoo, että kävin Litkussa.
Eikö tuolla rakastumisella rakastamisella ole aikaero.
Rakastuminen kestää lyhyemmän ajan, kuin rakastaminen.
Ne myös tulevat tuossa järjestyksessä.
No, olisihan se jääkaapissa hyvä olla valo, kaiken muun saa ruokakaupasta.
Putkiremontti, kun kerran oli, menin yövuoron jälkeen äiten huusholliin nukkumaan ja vapaalla häivyin maalle.
Kyllä se elämä opettaa. Kaiken tarpeellisen, jos vain vastaan ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421