Mielestäni valtio voisi harkita voisiko työttömät saada kulkea ilmaiseksi tai puoleen hintaan julkisilla kulkuneuvoilla. Helsingissä kuukausikortti julkisiin kulkuneuvoihin maksaa noin 56 e. Jos ei ole kuukausikorttia, maksu on noin 4,50-5 e edestakaisin.
Asiassa on kaksi puolta. Kun ihminen pääsee kotoaan liikkeelle hänen mielensä aktivoituu ja myös työnhakuun jaksaa keskittyä paremmin. Jos on päivät vain kotona ja ei pääse kauemmaksi muualle käymään, masentuu mieli ja tällöin myös työnhaku hidastuu. Esimerkiksi jos kävisi 2 kertaa viikossa ilman kuukausikorttia jossakin, tulisi siitä kuukaudessa 40 euroa, joten samantien kannattaisi melkeinpä olla tuo kuukausikortti. Talvi on pitkä ja samoin etäisyydet pääkaupungissa, joten pyörällä ei voi olettaa ihmisten kulkevan koko aikaa.
Toisaalta, voiko käydä myös niin, että jos työtön saa "liikaa" etuuksia, niin työnhaku hidastuu? Tähän en itse usko. Työnhaku on parhaimmillaan silloin, kun mieli on virkeä. Tähän auttaa paljon se, että pääsee liikkeelle.
Työttömille ilmaiset liput julkisiin?
kulkuneuvoihin
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111682Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411435- 541163
- 641142
- 741045
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960- 107947
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6831