https://svenska.yle.fi/artikel/2017/08/17/sverige-blev-strangare-mot-studenter-fran-finland-fanny-kom-pa-reservplats-653
Suomen hallitus on hylännyt suomenruotsalaiset ja heikentänt heidän etujaan.
Ruotsi on nyt myös lähtenyt Suomen hallituksen linjoille ja korottanut arvosanoja, jotta sinne pääsee opiskelemaan. Ulkoministeri Soini tai opetusministeri Sanni-Grahn Laasonen eivät ole reagoineet mitenkään. Suomenruotsalaisten olisi luontevaa opiskella Ruotsissa ja opinnot sujuisivat helpommin, kun voisi koko ajan käyttää ruotsia.
Ahvenanmaalaiset ovat samassa ahdingossa. Hjälp!
Suomenkielisiä asia tuskin kinnostaa, koska ruotsin opiskelu on lopahtanut.
Auttakaa suomenruotsallaisia.
10
164
Vastaukset
Olet oikeassa Ruotsi ei ole tippaakaan kiinnostunut Suomen vähemmistöstä.
Luulisi tosiaankin, että avustaisi ruotsia osaavia pääsemään koulutukseen.
Suomenkielisten kannattaa hylätä ruotsi ja alkaa opiskella saksaa. Saksa on paras maa lähteä ulkomaille opiskelemaan, myös Itävalta ja Sveitsi käyvät saaksan opiskelijalle.Joo ja itse olen ruotsinkielinen Suomessa asuva ruotsinsuomalainen, jota on syrjitty niin Ruotsissa kuin Suomessakin. Ruotsissa äidinkieltä ei ole rekisteritiedoissa, joten yleensä aina saan viranomaisilta postin suomeksi. Sitten palautan sen niille ruotsiksi käännettäväksi ja ne lähettävät sen sitten ruotsiksi käännettynä takaisin. Näppärää, eikö totta?
Viranomainen kääntää ruotsinkielisen tekstin suomeksi, lähettää sen minulle, minä lähetän takaisin viranomaiselle, viranomainen kääntää suomenkielisen tekstin ruotsiksi ja lähettää sen minulle.
Olen kysynyt että onko tuo nyt varmasti helpoin tapa toimia ja kyllä se kuulemma on!
- 32514177
Totta suomenkieliset älkää hirttäytykö kahteen microkieleen. Ruotsin kohdellessa suomalaisia opiskelijoita huonommin, kuin muita pohjoismaalaisia, apua pitää hakea saksankielestä.
Yliopistoilta on leikattu resursseja. Olisi luonnollista, että Helsingin yliopisto hakisi yhteistyötä Ruotsista ja siirtäisi ainakin ruotsinkielisen tutkimuksen sinne.
Pohjoismaisen yhteistyön pitäisi kantaa hedelmää myös yliopiston saralla.Anna-Maja Henriksson borde sätta foten ned och kräva åtgärder från regeringen, att finnarna kommer in studera som förut i Sverige!
Ruotsi ei välitä Suomen ruotsia puhuvasta vähemmistöstä enää, kun putosivat hallituksesta. Unohdettu kansa.
Mikä puolue auttaisi Ruotsiin opiskelemaan haluavia? RKP näyttää hylänneen, eikä välitä.
Kokoomuksen opetusministeri ei ole sanonut asiasta sanaakaan. Sinisten ulkoministeriä asia ei tietenkään kiinnosta, hän ei halua, että kukaan suomalainen osaa ruotsia.
Mistä saamme ruotsia osaavia lääkäreitä, joita on kouluttautunut Ruotsissa satoja vuosittain?
Anna-Maja Henriksson varifrån får vi läkarna, som talar svenska?Voi olla, että A-M Henriksson haluaa tuottaa ruotsia puhuvat lääkärit Ruotsista, kuten hän on tehnyt Pietarsaaressa? Kumpi on parempi kouluttaa suomalaisia lääkäreiksi Ruotsissa, kuten on aina tehty, tai tuottaa isolla rahalla ruotsalaisia lääkäreitä? Eihän tässä ole mitään tolkkua.
Det finns ingen förnut, att inte skicka studerande till Sverige, som har gjorts för decennier. Kostar mycket, att rekrytera svenska läkäre!https://svenska.yle.fi/artikel/2017/08/17/alanningar-vill-studera-i-sverige-skarpta-krav-drabbar-oss-rejalt-sager
SFP har bedragit ålänningarna! Det på grund av SFP:s begäran, att förhindra finlandssvenska studerande flytta till Sverige. Ålänningarna och övriga finnar får fördra bevaring av finlandssvenskar i Finland. Vad tror ni , att finlandssvenska flickor tycker då dom inte mera kommer till universitet i Sverige.Svenska Ungdomen SU har konsentrerat sitt focus till droger!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144