Epigeneesi osa evoluutiota

TheMainman

On tavallaa hienoa, että bibbeli jaksaa suoltaa palstalle epigeneesistä, koska sehän on osa evoluutiota ja yksi evoluution mekanismeista. Ainakin siis jos kysytään iha tieteentekijöiltä, eikä kretupelleltä joka haluaa määritellä käsitteet mieleisekseen.

Linkit tuttuun tapaan ketjussa

12

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epigeneettiset mekanismit eivät lisää biologisen informaation määrää solussa vaan ne ainoastaan säätelevät olemassaolevaa.

Miten kuvittelet evoluutiota tapahtuvan tällä konseptilla?

• Miksi määrittelet evoluution eri tavoin kuin tiedeyhteisö?

• salmiakkisaluki kirjoitti:

Miksi määrittelet evoluution eri tavoin kuin tiedeyhteisö?

ROT on nostanut itsensä kaikkivoivaksi jumalaksi, jolla on valta julistaa mikä tahansa oikeaksi tai vääräksi riippumatta muista ihmisistä.

• salmiakkisaluki kirjoitti:

Miksi määrittelet evoluution eri tavoin kuin tiedeyhteisö?

Olkiukko on aina helpompi nitistää kuin oikea Ukko.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005663806.html

• PuhuvaKärmes kirjoitti:

"Ei hullumpaa kun ottaa huomioon." - Michael Chrichton: Aivoryöstö

Crichton oli monilahjakas kaveri, paitsi kirjailija myös ohjaaja. Harmi että kuoli vähän liian nuorena (66 v).

• Hups, nimeen lipsahti ylimääräinen hoo. Hännänpäällä kirjoittamisessa on riskinsä, pitää ehkä taas kokeilla kielen käyttöä.

• RiskinsäSiinäkin
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

Hups, nimeen lipsahti ylimääräinen hoo. Hännänpäällä kirjoittamisessa on riskinsä, pitää ehkä taas kokeilla kielen käyttöä.

Voi mennä kaksi vierekkäistä kirjainta kerralla.

• gfgfgfd
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

ROT on nostanut itsensä kaikkivoivaksi jumalaksi, jolla on valta julistaa mikä tahansa oikeaksi tai vääräksi riippumatta muista ihmisistä.

Uskisten ongelma on siinä että kun he nielevät mitään kyseenalaistamatta kaiken uskonnollisen sonnan niin he menettävät kyvyn arvioida edes oman osaamisensa ja ymmärryksensä rajoja. Kuten ROT hyvin todistaa.

Uskiksilla lienee jonkinlainen jumalkompleksi, sillä mitä vähemmän he tietävät ja ymmärtävät, sitä enemmän he luulevat tietävänsä ja ymmärtävänsä. Kunnon läpimätä hihhuli luulee tietävänsä kaikesta kaiken vaikka on tosiasiassa tollompi kuin vasemman jalan saapas.

• PotkitTutkaintaVastaan

"Miten kuvittelet evoluutiota tapahtuvan tällä konseptilla? "

Epigenetiikka toimii evoluutiossa, kuten entsyymi kemiassa. Vaikka se ei itse aiheuta evoluutiota, se tukee evoluutiota nopeuttamalla adaptaatiota ympäristön muuttuessa evoluutioprosessin kannalta liian nopeasti. Varsinainen evoluutio tapahtuu genomin muuntumisen kautta.
      Ja kyllä sille on mekanismi. Jo säteilyttämällä tapahtuva kasvijalostus osoittaa sen. Genomi mutantoituu ja hyödyllisimmät rikastuvat populaatiossa.
      Ja aprikoos, taas on epigeneesillä enemmän mahdollisuutta toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4854
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      13
      3463
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2014
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1956
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      682
      1921
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      118
      1855
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1441
    Aihe