Uskovaisten kokema aggressiivisuus

kuison

Uskovaiset väittävät kokevansa aggressiivisuutta ateistien taholta. Johtuuko se siitä että he tulkitsevat aggressiivisuudeksi erimielisyyden uskonasioissa vai siitä että sitä saa mitä tilaa?

23

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet uskovaisista elävät mustavalkoisessa "jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan" -todellisuudessa.

• eihöynäytettävissä

Totta. Periaatehan on sama kuin mafioissa: "Jos et ole yksi meistä, olet vihollisemme". Näin suoraan varmaan kukaan uskova asiaa ilmaisee, mutta heidän sanomisistaan, asenteistaan ja teoistaan se on sitäkin helpompi tulkita.

• Oikeassa olevat usein ovat agressiivisia, totuus lienee että lopulta huomaamme että olemme kaikki olleet väärässä.

• järkikäteen

Joko olet uskovaisen kanssa samaa mieltä asioista, taikka sitten olet aina heitä (ja heidän uskoaan) vastaan. Niin se vaan menee...

• räyhräyh

Toisaalta uskovaiset elävät "jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan" maailmassa ja toisaalta uskovaiset itse käyttäytyvät niin, että tuottavat negatiivista asennetta itseään kohtaan.
      Uskovainen usein tulee sekaantumaan muiden elämään, julistamaan omaa "totuuttaan" asettuen muiden yläpuolelle neuvomaan, miten heidän tulisi elää, on halveksiva, syyllistävä, yrittää pelotella julmalla kohtalolla, väittää totuuksina täysin toteennäyttämättömiä asioita, käyttäytyy ylimielisesti, tyrkyttää uskoaan.

Sitten ihmettelee, että miksikäs tuo nyt suuttui, miksi sanoi pahasti.

• uskonPuolesta

Aloits on suora hyökäys uskoa vatsaan väittämälä että uskovaset saa mitä tilaa kun ateisit käy päälle

• gfgfgfd

Lukihäiriö helpottaa Raamatun kirjaimellista tulkintaa. Ja selittää myös sen miksi Raamattua tulkitaan kirjaimellisesti.

• gfgfgfd kirjoitti:

Lukihäiriö helpottaa Raamatun kirjaimellista tulkintaa. Ja selittää myös sen miksi Raamattua tulkitaan kirjaimellisesti.

Myös Pyhän hengen vastaanottaminen aiheuttaa usein hitosti kirjoitusvirheitä, vaikka luulisi olevan Pyhikselle edullista poistaa ne, jos haluaa että myös peruskoulun yli kutosen keskiarvolla läpäisseitä tulisi uskoon.

• 12_____13

Hyökkäävä Aloitz, onkose Israelin väkeä? :(

• Uskovaiset tulkitsevat muita ihmisiä oman aggressiivisuutensa kautta.

• hohhoijaaaa

Juurikin näin. Sama tilanne kun ALFAheteromiehet valittavat homoista pukuhuoneissa, kun pelkäävät tulevansa kohdelluksi samalla tavoin kuin ITSE kohtelevat naisia...

• TätähänSe

Ateistit ovat uskovaisten mielestä aggressiivisia, jos he vastustavat hihhuleiden aivan ystävällisesti toivottamaa helvettiin joutumista. Helvettiin lähettäminen on vain uskovan lähimmäisrakkautta.

• Helvetiltähän välttyy, jos tekee täsmälleen kuten "uskova" opastaa. Tavoite on, että kohteesta tulee henkisesti "uskovan" klooni.

• Saattojoukko

Itse tunnen syvää lähemmäisen rakkautta uskovaisia kohtaan. Haluaisinkin lähettää heidät taivaan paratiisiin mahdollisimman pikaisesti jotta heilläkin olisi ikuisesti hyvä olla.

• Ikävä kyllä tässä ketjussa on tullut esille paljon Totuuksia. ☹️

• Lähimmäisenhakkaus

Uskovan mielestä häntä kiusataan agressiivisesti, jos sanon että en usko hänen minulle väkisin tuputtamia satuja ja kutsun niitä oikealla nimellä, eli saduiksi.

Ja kannattaa muistaa, että siitä ei ole kovinkaan pitkä aika kun olisin joutunut tuollaisesta toteamisesta jalkapuuhun, kidutettavaksi tai mestattavaksi.

• 7865

Itse asiassa, siitä mestataan vieläkin jossain päin maailmaa.

• >Uskovan mielestä häntä kiusataan aggressiivisesti, jos sanon että en usko hänen minulle väkisin tuputtamia satuja ja kutsun niitä oikealla nimellä, eli saduiksi.

Pitkälti näin. "Uskovan" uskomusten kutsuminen niiden (todennäköisesti) oikealla nimellä on tuhoisaa aggressiivisuutta ja kristittyjen vainoamista. Siitä on hyvin lyhyt matka kristittyjen ristiinnaulitsemiseen, joka voi alkaa piankin. Merkit ovat nyt sellaiset.

• vm41

Älkää sekoittako uskovaisten uskomista ateismiin, sillä jokainenhan saa uskoa mihin vain, jopa siihen paljon puhuttuun jumalolentoon.
      Ateistihan ei vain usko siihen jumalolentoon, joten pysytään vain oikeassa katekoreassa.

• Totta

Täällä on myös vääriä tulkintoja ja olettamuksia uskovien kokemuksista. Yleensä uskovat ei koe agressiivisena normaalia keskustelua. Kaikesta maan ja taivaan välillä voi keskustella niin että ei hyökätä ja herjata, mitä täällä tapahtuu. Joidenkin taholta täällä tulee suoraa agressiivista hyökkäämistä uskovien kommentteihin. Sivut ovat kaikille avoimet keskustella.
      Aina kun joku tuo helvetin katkuisen Raamatun kohdan esille se on Raamatusta sekin koska Jumala on myös kiivas Jumala, mutta ennen kaikkea hän on rakkaus joka tahtoo jokaiselle pelkkää hyvää. On tulkintoja ja kommentteja ihmisiltä joille tämä ei ole vielä selvillä.
      On aina muistettava se totuus että Jumala on pyhä, oikeudenmukainen, kiivas, mutta myös rakastava Jumala. Hänessä on eri ominaisuuksia ja ne eivät ole ihmisen omia mielikuvia vaan Raamatussa kirjoitettuja totuuksia. Hänessä on laki ja armo. Jos tätä ei ymmärretä tulee paljon myös väärinkäsityksiä. Kun lukee tietää enemmän ja luulee vähemmän.
      Agressiiviset kommentit osoittaa usein vain sen miten vähän asiasta tiedetään. Ollaan kuin puolustuskannalla ja hyökätään vastaan jos mielipide on omaa aatetta vastaan tai kokonaan toisen suuntainen.
      Räksytys ja mielenvikaiseksi haukkuminen on alhaisinta mitä termiä täälläkin käytetään helposti uskovista. Halventavia nimityksiä ihmisistä ja asioista joista ei räksyttäjillä ole mitään tietoa.
      Virheitä tekee ateistit ja niin myös uskovat. Armollisuus olisi aina muistettava keskusteluissakin.

• >Jumala on myös kiivas Jumala, mutta ennen kaikkea hän on rakkaus joka tahtoo jokaiselle pelkkää hyvää.

Rajattomat kyvyt, voimat ja resurssit omaavan entiteetin ei todellakaan tarvitse olla kiivas. Miksi ihmeessä Hän sellainen olisi? Muinaiset juutalaispäälliköt kirjoittivat Jumalan kiivaaksi, koska he olivat itse sellaisia ja halusivat legitimoida tuon ominaisuutensa.

• Identiteetti

Uskovaiset väittävät kokevansa aggressiivisuutta ateistien taholta. Johtuuko se siitä että he tulkitsevat aggressiivisuudeksi erimielisyyden uskonasioissa vai siitä että sitä saa mitä tilaa?

===================
      Mahdollisesta aggressiivisuudesta vähät välitän, mutta vähän on harmittanut, kun on saanut tavallaan enemmän kuin mitä on tilannut. Nimittäin nimimerkkiäni kopioidaan samassa keskustelussa surutta ja nyt olen kyllästynyt näihin ”identiteettivarkauksiin”.

Kerran rekisteröin nimimerkkini, mutta se ei vain toiminut: joku muukin alkoi kommentoida samalla 'sinisellä' nikillä. Sitten pistin kuvan tähän siniseen nikkiin, mutta ei onnistunut, ja hämmästykseni oli melkoinen: joku kopioi sen saman kuvan omaan nikkiinsä (jolloin siis oli kaksi täysin samaa nimimerkkiä & kuvaa - mutta kahdella eri henkilöllä: minulla ja jollain muulla!). En viitsinyt mainita asiasta ylläpidolle – mitäs pienistä. Sen jälkeen arvelin että sama millä nikillä kirjoitan, mutta luvattoman paljon kopioidaan samaan keskusteluun näitä nikkejäni.

Eli tällä palstalla ei voi keskustella rehellisesti, kun ei tiedä millon mitäkin joku kirjoittaa nimimerkilläni. Kyllä se on niin, että minun on parasta hylätä ateistit näissä keskusteluissa tänne omalle palstalleen. Ehkä kaiken sanottavani olen jo sanonutkin – ja moneen kertaan. Ja eihän se ”sota” tunnetusti yhtä miestä kaipaa.

• uskonPuolesta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4814
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      679
      1903
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1747
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1515
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe