jouduin lomautetuksi 3 kk sitten, sanoin itseni irti kuukausi sitten ja kerroin koska aloitan uudessa työpaikassa. Kaikki lomapäivät pitämättä sekä kertyneet pekkaset yhteensä 10 päivää.
Nyt sain lopputili palkkalaskelman.
maksettu vain sisään jäänneiltä lomapäiviltä lomakorvaus (kk päivä / 25 kertaa lomapäivät) ei muuta.
Olenko väärässä
minulle olisi kuulunut maksaa lomakorvaus korotetulla palkalla siis omaan kk palkkaan laskettu myös tuo huhtikuun yleiskorotus mukaan eli kk palkkani on 2000 euroa niin lopputilissä olisi pitänyt käyttää kuukausipalkka laskennassa 2042 euroa.
pekkaset maksuun
sekä lomaraha.
Lomaraha meillä on maksettu aina ennen lomaa toukokuun viimeinen päivä vaikka loma olisi ollut elokuu, eli se ei ole mikään lomaltapaluu raha.
lopputili ja lomaraha
typerä78
1
317
Vastaukset
- sala
Lomarahan saaminen riippuu siitä, mitä alan työehtosopimuksessa on sovittu. Aika monessa tessissä taitaa olla sovittu, että päättäessään itse työsuhteensa jää ilman lomarahaa paitsi, jos on jäämässä eläkkeelle. Saadaksesi vastauksen lomarahakysymykseesi joudut lukemaan työehtosopimuksen tai kysymään joltain luotetulta taholta, joka tuntee sen.
Lomakorvauksen perusteena olevan palkan osalta kannattaisi toimia niin, että kysyy lopputtilin laskeneelta, miksi yleiskorotusta ei ole huomioitu. Sitten voi tarvittessa esittää kirjallisen palkkasaatavavaatimuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657