Tämä jumala on vain ihmisen vajavaisen mielikuvituksen tuote.
jumalaa eli kaiken luonutta ei ole
33
375
Vastaukset
- Krevokki
Katsopas ihmisen luomistöitä? Arveletteko, että auto tai tietokone, jos ne osaisivat edes ajatella ajattelisivat, että IHMISTÄ sen LUOJAA ei ole? Tietokone tuskin niin ajattelisi, näkeehän se jatkuvasti näytöllään ihmisten kuvia, ja miksi siis ihminen ajattelisi, ettei Häntä luonutta olentoa ole? Se, oliko se persoonattomampi ja "sosiaalisesti kyvyttömämpikin" olento kuin Ihminen, SE LUOJAJUMALA, niin mitä siitä, jos olikin?! Ei sosiaalista lahjakkuutta nimittäin synny ehkä Jumalille paljoakaan,(vedenpaisumus esimerkkinä) koska ei niitä kai montaa ole, mutta ihmisiä on maan päällä elossa kohta 8 miljardia, ja ihmisen on selvittävä, ei niinkään älyllisistä ongelmista, vaan sosiaalisen elämänsä ongelmista. Luojaa ei ole? No tällöin ei ole taidetta, ei koneitakaan, ei tiedettäkään, uskonnoista puhumattakaan, ja kuitenkin niitäkin on. Luojaus on silti metafyysinen, henkinen ilmaus, aivan kuin matematiikan algebra, että miksi numeroa seuraa seuraava numero tms, ja siksi ei kannata etsiä ihmiselle vielä ihmistä suurempaa Luotua olentoa, maamme päälle. Toki ihmisen lapsuus JOSKUS LOPPUU; ja saamme nähdä, noita meitä tietämään opettaneita "Vartijajumalia"; vaikka en ovatkin langenneita Jumalia, ja niitäkin parempia, mutta tällöinkin näemme ne vain YMMÄRTÄMISMERKITYKSESSÄÄN! Nuo olennot eivät itse halua esiintyä eläimellisissä, edes ihmisen kaltaisissa ruumiissa, jat tämänkin vuoksi, Jeesuksen tulo tänne ihmisyyteen oli suuri ihme...
- bakteerieiymmärrä
Tietokone tuhoaa hyväksikäyttäjän eli ihmisen, kun kone huomaa olevansa olemassa.
Ateistin ongelma on siinä, että hänen mukaansa Jumalaa ei ole, ellei hänellä itsellään ole todistetta Jumalasta.
Jumalan olemassaolo ei kuitenkaan edellytä sitä, että jokaisella ihmisellä pitäisi olla havainto hänestä.
Jos kuitenkin sadoilla miljoonilla ihmisillä on todiste Jumalasta, niin kyllä Jumala on jo silloin todistettu riittävän luotettavasti, että sellainenkin ihminen, jolla itsellään ei ole todistetta Jumalasta, voi uskoa Häneen jos vain HALUAA. Juuri tästä halusta on ateismissa nimenomaan kysymys.
Ihminen, joka haluaa uskoa Jumalaan, saa varmasti myös todisteen Jumalasta. Jos rosvo haluaa löytää poliisin, niin varmasti hän myös löytää poliisin tai jos hiiri haluaa löytää kissan, niin varmasti kissa myös löytyy.- jumalanedut
Kyse on valheesta josta hyödytään. Sinun tarvitsee olla jakomielitautinen uskoaksesi jumalaan.
Ateisti ei voi olla samaa mieltä ja erimieltä yhtä aikaan, koska se on huiputusta. - uskokaa_jo
Ei jumalan olemattomuus ole mikään ongelma vaan ihmiset ketkä uskovat näihin mielikuvitus jumaliinsa. Eikä sekään olisi ongelma mutta kun nämä samat jumaluskovaiset vaativat että muidenkin, jopa ei uskovien, pitäisi elää heidän barbaaristen mielipiteiden ja uskonnollisten käsitysten mukaan. Käsityksiä joita nämä uskovaiset kyllä esittelevät mielellään jumalansa tahtona vaikka tosiasiassa ne ovat uskovaisten oman uskonnon vääristämän mielikuvituksen tuotetta. Käsityksiä joille haetaan oikeutusta "jumalan tahtona" kun ei kehdata edes myöntää että ne ovat uskovaisten oman mielikuvituksen tuotetta.
Minun puolesta muut saavat uskoa mihin lystäävät mutta yhdelläkään hihhulilla tai muulla jeesuksenmorsiamella ei ole mitään asiaa tulla kertomaan minulle miten minun pitää elää ja olla niin kauan kuin noudatan hyviä tapoja ja maan lakeja.
Jos ateistilla ei ole todistetta Jumalasta, se todistaa vain sen, että hän ei ole etsinytkään niitä tai on etsinyt niitä väärästä paikasta. Todisteet Jumalasta eivät ole ateismissa, vaan sen ulkopuolella.
- sivustatarkkailija
Sinä eikä kukaan muukaan ole esittänyt objektiivisia todisteita yhdenkään jumalan olemassaolosta, ei isolla tai pienellä alkukirjaimella. Subjektiivisia tuntoja voi monilla olla mutta ne ovat vain heidän henkilökohtaisia mielipiteitään eikä niillä ole yleisempää todistusarvoa.
- Spark5
Mark5 ei näköjään tunne Jumalaa. Jumalaa ei voi löytää etsimällä vaan Jumala ottaa itse yhteyttä keneen haluaa. Erityisesti pitää huomata, että Jumala ei missään tapauksessa käytä Mark5:n, RaamattuOnTotuus:n ja yurki1000js:n kaltaisia ihmisiä sanansaattajinaan! Jos joku kuvittelee olevansa Jumalan asialla, on se selvä merkki siitä, että hänet on vallannut Saatana!
Ateismi edustaa järjenvastaista ja ristiriitaista logiikkaa. Ateisti uskoo maailman olemassaoloon, mutta ei usko (=tunnusta) maailman luojan olemassaoloa.
Yhtä hyvin hän voisi sanoa, että leipä on olemassa, mutta leipuria ei ole olemassa tai että kuvapatsas on olemassa, mutta kuvanveistäjää ei ole olemassa.- osaatkovastata
Universumin rakenne, synty sekä elämän kehittyminen tunnetaan sen verran hyvin että kreationismin esittämän väitteet on osoitettu hevonkukuksi. Lisäksi on osoitettu että jumalasi lymypaikat tässä universumissa ovat todella vähissä mikäli hän yleensäkään on olemassa ja vaikuttamassa tämän universumin elämänmenoon.
Miksi jumalasi muuten lymyilee eikä siten kehtaa näyttää naamaansa? Onko hän mokannut sen verran usein ja pahasti että aristelee julkisia esiintymiä? Hän tuntuu vain hiippailevan hämärässä seinänvierustoja ja ojan pohjia pitkin huomiota välttääkseen. Ihmisillä kuitenkin olisi lukuisia kysymyksiä niistä perusteista miten hän on päätynyt moninaisiin ihmisten elämiin vaikuttaneisiin ratkaisuihinsa.
- jumala-on-vajakeille
Siis jos minä keksin auton, minä haluan liikkua helposti paikasta toiseen.
Jos jumala keksi ihmisen, mitä helvettiä se kaiken luonut ihmisestä hyötyy.- etkö.tajuu.toope
Jumala ei keksi asioita hyödyttääkseen itseään, sillä Jumala on Suurin Hyvyys.
etkö.tajuu.toope kirjoitti:
Jumala ei keksi asioita hyödyttääkseen itseään, sillä Jumala on Suurin Hyvyys.
Kuinka hyvin tunnet tämän kaverin "Jumala"? Vaikuttaa vähän siltä, että sinä odotat siltä kaverilta lämpöä, rikasta älyllistä keskustelua ja kynttiläillallista, kun oikeasti se kaveri haluaa vain nussia sinua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816