Evoluutioteorian sovelluksia on lukemattomia lääketieteesssä, tuotekehityksessä ja informaatioteknologiassa. Evoluution periaatteilla robotit oppivat itse kävelemään. Evoluutioteorian sovelluksetkin jo todistavat että evoluution periaatteilla toimivat systeemit kykenevät tuottamaan uutta hyödyllistä informaatiota. Linkki seuraavassa kommentissa.
Ja missä ovat kreationismin sovellukset? Ainoat kreationismin sovellukset jotka tiedän ovat rahastus, kusetus ja paskanjauhanta. Tai sitten vaikka pseudotieteellisen plagiointiblogien kirjoittaminen - tiedättehän kenen pseudotieteellisen palstapellen blogiin viittaan.
Evoluutioteorian sovellutuksia
11
182
Vastaukset
Yritys-erehdys menetelmän kautta oppiminen ei nyt mahda kuulua evoluutioon.
Missä periytyminen?kekek-kekek kirjoitti:
Yritys-erehdys menetelmän kautta oppiminen ei nyt mahda kuulua evoluutioon.
Missä periytyminen?YLE:
"Suunnatun evoluution kehittäjä, Caltech-yliopiston professori Frances Arnold palkittiin edellisellä Millenium-palkinnolla vuonna 2016. Arnold on kehittänyt suunnatuksi evoluutioksi nimeämänsä tekniikan, jonka avulla voidaan nopeuttaa entsyymien evoluutiota ja ohjailla sitä haluttuun suuntaan.
Arnoldin menetelmää sovelletaan nykyisin laajasti yrityksissä ja laboratorioissa ympäri maailmaa. Tuloksena on esimerkiksi uudenlaisia ja entistä tehokkaampia biopolttoaineita, lääkkeitä, maatalouden kemikaaleja tai vaikkapa pesuaineita. Uudella tekniikalla korvataan kallista tai fossiilisia raaka-aineita käyttävää tuotantoa. "
Laajasti ajateltuna yritys ja erehdys oppiminen kuuluu evoluutioon. Yritys on mutaatio ja erehdykset karsii luonnonvalinta.- evohörhöt.naurattaa
agnoskepo kirjoitti:
YLE:
"Suunnatun evoluution kehittäjä, Caltech-yliopiston professori Frances Arnold palkittiin edellisellä Millenium-palkinnolla vuonna 2016. Arnold on kehittänyt suunnatuksi evoluutioksi nimeämänsä tekniikan, jonka avulla voidaan nopeuttaa entsyymien evoluutiota ja ohjailla sitä haluttuun suuntaan.
Arnoldin menetelmää sovelletaan nykyisin laajasti yrityksissä ja laboratorioissa ympäri maailmaa. Tuloksena on esimerkiksi uudenlaisia ja entistä tehokkaampia biopolttoaineita, lääkkeitä, maatalouden kemikaaleja tai vaikkapa pesuaineita. Uudella tekniikalla korvataan kallista tai fossiilisia raaka-aineita käyttävää tuotantoa. "
Laajasti ajateltuna yritys ja erehdys oppiminen kuuluu evoluutioon. Yritys on mutaatio ja erehdykset karsii luonnonvalinta.Niin, evoluutioteorian laajimmalle levinnyt sovellutus maassamme on toki Lotto-kuponki, heti bingo-kupongin jälkeen.
Milloinkas ensimmäinen Arnolds-tuote on tulossa markkinoille? evohörhöt.naurattaa kirjoitti:
Niin, evoluutioteorian laajimmalle levinnyt sovellutus maassamme on toki Lotto-kuponki, heti bingo-kupongin jälkeen.
Milloinkas ensimmäinen Arnolds-tuote on tulossa markkinoille?Milloinko?
Etkö osaa lukea: "Sovelletaan laajasti...tuloksena uudenlaisia... biopolttoaineita, lääkkeitä, maatalouden kemikaaleja tai vaikkapa pesuaineita. "
Kyllä tuosta saa sen käsityksen, että menetelmällä tuotettuja tuotteita on paljon ja useilta eri aloilta. Ainakin minä sain.
- OIJ
Ylistäkäämme evoluution autuutta ja ihanuutta.
- asdfss
Hehe. Huuhaaseen uskovaa hihua risoo.
Mitäs olet noin tyhmä ja uskot Raamatun satuihin.
Naurakaamme kreationistien pöljyydelle ja herkkä uskoisuudelle.
- Epiphaniuseikirj
"Ja missä ovat kreationismin sovellukset? "
Kreationismin eli luomisopin sovellukset kattavat lähes kaikki ihmisten luovan ajattelun tuotokset.
Tuo robottikin on tietysti ihmisen luomus.
Pienimmätkin sen osat on ensin syntynyt ihmisen näkymättömässä mielessä, josta ne sitten on ulostettu.
En oikein näe miten aloituksesi todistaisi satunnaisuuden ja "itsestäänsyntymisen" puolesta?- räyhräyh2
Hyvä kun toit esille yhden aloittajan luettelosta, paskanjauhannan. Olet tollo.
"Ainoat kreationismin sovellukset jotka tiedän ovat rahastus, kusetus ja paskanjauhanta." - Epiphaniuseikirj
räyhräyh2 kirjoitti:
Hyvä kun toit esille yhden aloittajan luettelosta, paskanjauhannan. Olet tollo.
"Ainoat kreationismin sovellukset jotka tiedän ovat rahastus, kusetus ja paskanjauhanta."Ennemmin olen tollo kuin tyhjänräyhääjä.
- räyhräyh2
Epiphaniuseikirj kirjoitti:
Ennemmin olen tollo kuin tyhjänräyhääjä.
Se ei taas ole sinun päätettävissäsi, tollo. Sinä olet tollo, halusit tai et. Minä taas päätän, räyhäänkö vai en ja noin tollolla ei ole mitään edellytyksiä sanoa, räyhäänkö tyhjästä vai aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131742Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 761303
- 541183
- 741075
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81012- 1091009
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850