Elikkäs tilanne on siis se, että minä ja minun mieheni olemme seurustelleet viisi vuotta ja ongelma on se, että me emme ole edenneet seurustelua pidemmälle. Ja aina, kun minä yritän ottaa suhteen vakavoitumisen puheenaiheeksi niin ainoa reaktio jonka saan poikaystävältäni on välitön puheenaiheen vaihto.
Miten tämä reaktio tulisi teidän mielestänne tulkita? Pettääkö minun mies minua ja ei halua sen takia edetä ? Olenko minä hänellä vain varalla siihen saakka, kunnes hän löytää jonkun paremman jonka kanssa haluaa edetä?
Vain asiallisia vastauksia, kiitos. Ja ennen kaikkea rehellisiä. Rehellinen voi myös olla olematta töykeä.
Miehet auttakaa! Tarvitaan rehellisiä mielipiteitä
28
2401
Vastaukset
- Miespuolinenkommentti
Poikaystäväsi ei ole varma, haluaako lopunelämää viettää kanssasi. Voi olla jo vähän kyllästynyt, muttei jaksa etsiä uuttakaan, kun ei tiedä parempaa. Tuskin pettää, muttei taida rakastaa sinua.
- Neuvoton_Nainen91
Kiitos rehellisestä ja ennenkaikea asiallisesta vastauksestasi. Vähän tuollaista mitä sinä kirjoiti niin minä olen vähän ounastellutkin, mutta nyt minä sain siihen varmistuksen että olen ollut kokoajan oikeassa.
Ero edessä siis ja sellaisen miehen etsintä joka haluaa minut kaikista maailman naisista eikä vain tyydy minuun koska ei sattunut ketään "parempaakaan" löytämään. Kiitos miespuolinenkommentti kun autoit minua näkemään totuuden, vaikka se ei helppoa ollutkaan. - Miespuolinenkommentti
Suhteissa on vaikea päättää, mihin tyytyy ja mikä riittää. Sitten voi hämmästellä tarinoita, joissa ei ole mitään epäselvää: https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/ei_voi_olla_nain_sopoa_tama_rakkaustarina_sarkee_sydamen
Kaunista. Jotkut ovat yhdessä tavan vuoksi. Toiset siksi, kun toinen on tärkeä.
Olet nuori, aikaa on.
- 50js
Yhdyn aiempaan kommenttiin. Olin juuri suhteessa, jossa toimin juuri tuolla tavalla.
Ikävä kyllä. - Kakkossmiess
Riippuu mitä tarkoitat vakavoitumisella?
- Neuvoton_Nainen91
No tässä tapauksessa se olisi tarkoittanut ihan avoliittoa ja jossain kohtaa ehkä jälkeläisiä. (: Naimisiinkin olisi ollut ihanaa päästä.
- myyrä
Kysyt suomi24 palstalta mitä mieltä miehesi on. No hyvin teillä ei ainakaan mene. Kysy mieheltäni.
- Kysynpä_vaan
Mitä sinä koet saavasi siitä, että tulet v*lemaan toiselle ihmiselle jolla on selkeästi ongelmia joihin se koettaa saada apua? Pänniikö oma elämä niin paljon, että pitää purkaa omaa pahaa oloa toisiin ihmisiin?
- TotuusSattuuQC
Ongelmallisinta tuossa ei ole että miehesi ei ehkä halua vakavoitua vaan että hän ei kykene keskustelemaan asiasta ja kertomaan sinulle omia ajatuksiaan asiasta.
Vakavaa parisuhdetta tuskin kannattaa harkita ihmisen kanssa jonka kanssa ei pysty keskustelmaan elämän isoista päätöksistä. - mitäonseurustelu
Mitä teidän tapauksessa tarkoittaa "seurustelu"?
Millaista teidän seurustelunne on?
Ilmeisesti ette asu yhdessä, kuinka usein tapaatte?
Mitä te teette yhdessä?
Normaalisti kun ihastutaan ja rakastutaan, vietetään mahdollisimman paljon aikaa toisen kanssa, harrastetaan, matkustellaan, tehdään ruokaa, nukutaan yöt yhdessä, liikutaan yhdessä kavereitten kanssa, käydään molempien sukulaisten luona, ollaan pari, ollaan kimpassa, viihdytään yhdessä, tykätään tehdä asioita kaksisteen ja muiden kanssa niin että molemmat ovat paikalla.
5 vuotta on todella pitkä aika, jos kerran mitään ei ole luvattu puolin eikä toisin.
Ymmärrän tämän jos teidän "seurustelu" on alkanut 12 vuotiaana, silloin 5 vuotta ei ole mitään, mutta jos kyse on aikuisena aloitetusta suhteesta, niin itse olisin viheltänyt pelin poikki jo aikapäivää sitten. - Mies36
Kokemuksesta sanon, että yleensä siihen löytyy syy jos joku ei täsmää tai homma ei luonnista. Puoliso menee ja tulee miten sattuu, ilman kunnon selitystä. Puoliso ei ole kiinnostunut seksistä, puoliso ei suostu suukottelemaan, puoliso pakoilee totuutta jne jne. Tässä vaiheessa on yleensä joku ongelma ja aika usein sellainen jonka yli ei päästä. Jos nykyinen suhde ei tyydytä sinua niin ota asia reilusti puheeksi ja sano, että nyt asiat keskustellaan halki poikki ja pinoon tai suhde on ohi. Jos ei suostu niin jatka elämääsi. Mikään ei ole niin ärsyttäävää kuin keskustelun välttely ja puheenaiheen vaihtaminen. Nykyinen puolisoni harrastaa juuri tätä tällä hetkellä ja olen itsekin alkanut hyväksyä ajatuksen, että avioliitto on ohi. Ainoa mikä hidastaa on lapset. Jos ei olisi lapsia niin olisin jo lähtenyt. T mies36.
- Nainen43
Omasta (naisen) kokemuksesta voin sanoa, että itse olin edellisessä parisuhteessa tuon kaltainen. Mies kyllä otti monta kertaa suhteen "vakavoittamisen" esille, kosi jne., mutta minä en halunnut kuunnella tai puhua aiheesta. Ehkä jossain sisimmissäni tiesin tai tunsin, ettei hän ole minulle se, jonka kanssa haluan ns. virallistaa suhdetta sen enempää. Edellinen suhde loppui vuosien yhteiselon jälkeen minun tahdostani ja nyt olen uudessa suhteessa, jossa koen voivani vaikka kihlautuakin...vaikka olin aina jotenkin "periaatteessa" sitä vastaan. Myös nykyinen miesystävänä on puhunut aiheesta ja häntä on pyydetty naimisiin edellisessä suhteessa moneen otteeseen, mutta asia ei vaan jotenkin ole tuntunut "oikealta"...tämä miehen empiminen johti vuosien jälkeen eroon. Nainen ei jaksanut enää odottaa ja loppupeleissä ratkaisu oli oikea, nainen ei ollut miehelle "se oikea".
Pohdiskele rauhassa, että miltä sinusta sisimmissäsi tuntuu. Haluatko enemmän, mitä suhteelta koet saavasi, jaksatko odottaa, että miehen mieli muuttuu ja hän jaksaa/haluaa puhua aiheesta. Jos tilanne alkaa syödä sinua, niin nosta kissa pöydälle sano, että asiasta pitää jutella, jotta saat itsellesi sielunrauhaa. Jos mies ei siihen kykene tai halua, niin sitten ei taida kyetä/ haluta muutakaan : / Yksi keino purkaa tilanne on kirjoittaa.
Sovi tietysti ensin asiasta miehen kanssa.
Eli, ensin sinä kirjoitat paperille miltä sinusta tuntuu.
Sitten hän vastaa omalle paperille miltä sinun viestisi tuntuu ja miltä asiat hänestä näyttävät, eli miltä hänestä ylipäätään tuntuu.
Ja sitten sinä vastaat miltä hänen vastaus sinusta tuntuu.
Ja niin edelleen.
Kannattaa kokeilla.- Neuvoton_Nainen91
Tätä minä taidan kokeilla. Kiitos! :) Voisi jopa toimiakkin tässä tapauksessa, kun puhuminen ei ota onnistuakseen.
- mkmkmkmkmk
Neuvoton_Nainen91 kirjoitti:
Tätä minä taidan kokeilla. Kiitos! :) Voisi jopa toimiakkin tässä tapauksessa, kun puhuminen ei ota onnistuakseen.
Mies välttelee sitä aihetta koska ei halua sanoa suoraan, ettei kanssasi tule koskaan mitään vakavampaa. Sellaista on vaikea sanoa kenellekään, johon on kuitenkin kiintynyt ja jonka haluaa pitää elämässään omilla ehdoillaan. En usko, että kirjoittaminen auttaa siihen ongelmaan, mutta voihan sitä kokeilla. Jos mies haluaa olla yhdessä naisen kanssa, niin kyllä se tapahtuu kyselemättä ja vaatimatta ihan omasta halusta. Sinulle löytyy rakastava mies muualta, päästäisin sinuna jo irti. Viisi vuotta on todella pitkä aika roikkua miehessä, joka ei anna sitä mitä kaipaat. Eivät keskustelut saa miestä muuta kuin vain selittelemään ja pelaamaan lisäaikaa, hän ei halua sinua sillä tavalla elämäänsä kuin sinä häntä.
- vaihtoonvaihtoonvain
mkmkmkmkmk kirjoitti:
Mies välttelee sitä aihetta koska ei halua sanoa suoraan, ettei kanssasi tule koskaan mitään vakavampaa. Sellaista on vaikea sanoa kenellekään, johon on kuitenkin kiintynyt ja jonka haluaa pitää elämässään omilla ehdoillaan. En usko, että kirjoittaminen auttaa siihen ongelmaan, mutta voihan sitä kokeilla. Jos mies haluaa olla yhdessä naisen kanssa, niin kyllä se tapahtuu kyselemättä ja vaatimatta ihan omasta halusta. Sinulle löytyy rakastava mies muualta, päästäisin sinuna jo irti. Viisi vuotta on todella pitkä aika roikkua miehessä, joka ei anna sitä mitä kaipaat. Eivät keskustelut saa miestä muuta kuin vain selittelemään ja pelaamaan lisäaikaa, hän ei halua sinua sillä tavalla elämäänsä kuin sinä häntä.
...Eivät keskustelut saa miestä muuta kuin vain selittelemään ja pelaamaan lisäaikaa, hän ei halua sinua sillä tavalla elämäänsä kuin sinä häntä.....
Eihän se mies edes selittele, jos kerran vaihtaa puheenaihetta heti.
Ei ole sinulle oikea kaveri, ei muuta kuin uutta etsimään.
- mr.kex
Miestäsi tuntematta kukaan ei voi kuin arvailla hänen aikeitaan ja ajatuksiaan. Ehkä hän ei ole vielä selvittänyt itselleen mitä tahtoo ja mitä hänen tarvitsee tehdä sen eteen, tai ehkä hän on sitä tyyppiä, joka ei tosiasiassa halua luopua omasta henkilökohtaisesta vapaudestaan elääkseen toisen kanssa ja ehkä perustaakseen tämän kanssa vieläpä perheen. Molemmat näistä voivat käyttäytyä samalla tavalla.
Ratkaisevinta sinun kohdallasi on ehkä se, että miltä hänen kanssaan eläminen sinusta tuntuu. Aina ei ole kyse pelkästään siitä, että rakastaako itse, vaan myös siitä, että millaisen olon rakkauden kohde itselle tekee. - vittusentään
Naiset pui omgelmiaan muualla koska eivät osaa tai uskalla puhua miehelleen. Mikset puhu sille miehellesi. ollei halua olla suhteessa niin sitten ero. Niin helppoa se on joko seurustelee tai sitten eroaa.
- Moona9911
Miten puhua sellaiselle, joka vain vaihtaa puheenaihetta? Ja ap pyytää aloituksessaan vain asiallisia vastauksia. Sinun vastaus ei ollu kauhean asiallinen. Eikö äiti opettanu, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin ei kannata sanoa mitään?
- Neuvoton_Nainen91
Kiitos kaikille asiallisen vastauksen antaneille ihmisille.
Ero tuli ja minä palaan takaisin synnyinseudulleni hyvillä mielin siitä, että pysyin itselleni uskollisena ja uskalsin alkaa vaatimaan parempaa kohtelua itselleni enkä vain tyytynyt suhteeseen joka ei loppupeleissä johtanut yhtään mihinkään. :) Lopetan myös tämän ketjun seuraamisen, koska päätös on tehty ja sen myötä asiaa ei tarvitse enää spekuloida sen enempää. - ikämiesukko
Ihmettelen kyllä sitä ajatusta että pitäisi olla jokin vikana. Eikö sitä voi olla yhdessä ilman avioliittoja? Itse en tule menemään koskaan naimisiin ja jos nainen niin välttämättä haluaa niin joutuu katselemaan uuden miehen rinnalleen joka haluaa naimisiin.
Ihmeellistä vöyhötystä naimisiin menosta. Ei ihmisiä ole luotu yksiavioisiksi ja siksi on turha edes sitoutua liian kiintesästi kehenkään. Ja olen ollut siis saman naisen kanssa itse jo 19 vuotta. Ensi vuonna juhlitaan 20 vuotispäivää.- MmMm
Mitä se sinun p*ä kynsityttää, jos joku haaveileekin avioliitosta?
Kaikki eivät välttämättä halua elää susiparina vaan haluavat mennä kunniallisesti avioliittoon ja saada sen myötä yhteisen sukunimen
- Parisuhdemies-
Haluatko siis että mies kosii sinua. 5 vuotta seurustelua on minusta vakavaa. Asutteko erillään vai miten. Kysyppä mieheltä mikä on suunnitelma tulevaisuudelle. Ei kukaan muu voi ratkoa ongelmiasi kun te.
- dddlö
Parisuhdemieshän antaa loistavia neuvoja, miten sitä ei itse olisi tuollaista keksinyt? Et tainnut lukea ap,n aloitusta ollenkaan etkä muitakaan vastauksia ketjussa.
Ap,hän erosi jo monta päivää sitten, ota silmä käteen ellet muuten näe.
- Selväpeli
Vaihtoaika kuin hammasharjalle - täytyikö tuota edes kysyä, kun on selviö.
- Mmmm
Ja kaikkia kiinnosti niiiiiiiin kauheasti tuo sinun vastaus. -.-"
- RobJoy
Ehkä mies ei ole sitoutunut, muttei halua käydä keskustelua joka loukkaa sinua tai lopettaa suhteen. Ei kuitenkaan kuulosta siltä, että toisella on mielessä suhteen eteenpäin vieminen.
Viisi vuotta on pitkä aika. Minulla on takana suhteessa kolme vuotta. Itsestäni tuntuu, että se aika on käytännön asioiden takia mennyt hukkaan. Sinun olisi syytä miettiä mitä haluat ja miten asiat ovat menossa sitä kohti. Sinun elämäsi tässä on kyseessä. Ei ole reilua että et pääse sitä kohti sen takia, että toinen sulkee suunsa. Sinä kuitenkin olet vastuussa sinusta ja siitä, että 1) avaat suusi 2) käyt keskustelun läpi 3) seuraat että sovitut asiat etenevät ja 4) jos eivät, niin pidät kiinni omasta edustasi.
Monesti ihmiset eivät osaa puhua omia asioitaan auki ja sen takia ne jäävät rakentamaan katkeruutta. Joskus ihmiset puhuvat niistä, mutta eivät pidä huolta siitä, että sovitusta pidetään kiinni - ja eivät pakkaa laukkujaan jos niistä ei pidetä kiinni. Sitten ihmetellään vuosien päästä, että miten on tällainen tilanne tai miksi minulla on näin paha olo.- Nnnainen
Muuten hyvä, mutta ap erosi jo 18.06.. Luitko tuota viestiketjua ollenkaan ennenkuin kirjoitit kommenttisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022