Meillä on ollut useita sitikoita nyt C5 vm. 2001 manu ja 2002 automaatti. Ovat toimineet moitteetomasti useita vuosia. Kuten myös välillä ollut C5 2004 2,2 Hd autom jonka kolaroin ajokelvottomaksi. Autoilla on mahtavat ajo-ominaisuudet ja käyttökustannukset. Korin ruostevaurioita ei ole ollut sinkityksen ansiosta. Kumpaankin vaihdettiin itse takatukivarsien laakerit. Helppo homma ja osat maksoi n. 70 €/auto. Laakerit ja akselittiivisteet Etolasta.
Työ kesti n. 2 tuntia/auto. Nosturilla se oli tehtävä ja perustyökalut olivat ja kekseliäisyyttä.
Aikaisempana kokemuksena Pösö 306 jossa on lähes samalainen laakerointi. No onkan jousituksessa eroa. Sitikassa hydraulinen ja pösössä kiertokankijouset. Lopuksi sanon että ranskalaiset tekevät mukavan auton vaikkakin jostain syystä aliarvostetun. Nythän Opel on PSO:n tukevien hartioiden suojissa. Kuinkahan kehitys jatkuu Opelilla ?
Citroen aliarvostettu.
2
171
Vastaukset
- arvostusPitääAnsaita
Aika moni auto on ihan toimiva ja luotettava kun sitä välillä korjataan ja huolletaan.
- MaailmassaJoLiikaaRomua
Ranskalaisten parasta osaamista ovat konjakit, ja hajuvedet. Autot tehdäänkin sitten jo ihan muualla...
Ps. En aja, enkä omista Toyotaa, en myöskään millään saksalaisella kinnerillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706