Ajomatka on pitkä. Kotimökkini sijaitsee Pielavedellä. Lampaanjärvestä saan kalaa omiksi tarpeiksi, ehkä naapurillekin viemäkalaa. Hän sinnikäs ikänainen. Ei enää paljoa liiku ulkona.
Verottajalle me mökkiläiset olemme lypsylehmiä. Valitettavasti.
Hyvää juhannusviikon viettoa itsekullekin.
Juhannus työnmerkeissä. Mökillä jotain puuhaan.
4
127
Vastaukset
- Turhaanvalitat
Käytätte kunnan palveluja, eikä se mökin kiinteistövero niin suuri ole ainakaan pienestä tönöstä. Luovu mökistä, jos et pysty sitä maksamaan.
- e-varis
Toki pystyn. Sitä paitsi tuolla takamailla kesämökkien tai huviloiden verotus on paljon huokeampaa kuin varsinaisissa mökkikunnissa.
Kolmen hehtaarin tonin ja mökin vero on siinä 800 euron hujakoilla. Minä myös ajelen kesäpaikkaani monta sataa kilometriä. Töitä ja kunnostamista, pieniä sisustusmuutoksia ja ulkoilua siellä voi harrastaa, mutta pakkoa ei ole.
Kyllä nainenkin osaa korjata ja rakentaa, mutta osaa myös vain olla ja naattia elämästä. Käsityö seurana.
Kalliiksihan se tietenkin tulee omallakin autolla ajella matkoja, mutta miksi en maksaisi siitä, että pääsen paikkaan jossa on hyvä olla ja mieli nauttii täydellistä onnea. Yksin, niin, vaikka joskus mietin puhe kaveria tuohon viereiseen lepotuoliin aurinkoon iltapäivä kahville. Kukaan ei tule edes kalakaveriksi, joten olkoon onkinkin paketissa, virvelin vieressä.
Kivaa, hyttysetöntä Juhannusta sinulla ja koko palstan mukana kulkeville.- e-varis
Täällä kuten tästä itärajalle päin oli runsas lumitalvi. Sanovat tuon mahdollistavan runsaan hyttysmäärän. Niitä on paljon. Hyttysverkko on joissa puuhissa hyvä varuste.
Tervasin vanhan savolaismallisen puuveneeni. Olen aina uskonut että lämmitetyn hautatervan tuoksu tekee hyvää lievälle astmaoireelleni.
Sain lainaksi naapurin venettä. Riimuverkossa oli muutama savustettavaksi kelpaava lahna. Ei kai gourmet tason ruokaa, mutta 10x parempaa kuin kaupan tonnikalasäilykepurkin anti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154