Onko mahdollista kuristaa/alivirittää moottoripyörää muuhun kuin pienempiin A luokkiin (35Kw) olin lukevinani että yli 70kw ei saa kuristettua tuohon 35kw... Ja nyt ei ole kyseessä korttiluokka mihin omia toiveita pyrin toteuttaa vaan ihan liian suuri pyörä tehoillaan että uskallus loppuu ja samalla vakuutusmaksut saisi pienemmäksi ..
Kuristaminen muuksi kuin 35kw?
7
222
Vastaukset
- Jutustelija1
Kukaan ei osta pyörääsi jos räpellät siitä tehot pois, eli jälleenmyynti tai keräily arvo on nolla.
Bensankulutus todennäköisesti kasvaa ja vikoja ilmaantuu kun sen menet tekemään.
Eli jos et nykyisellä aja itse sellaisena kuin se on, niin myy se pois ja osta pienempi/laiskempi.- Erkkimotomies
Täh:)
Voihan siinä olla perää että liian tehokkaan olisi turvallisuussyistäkin tiputettava vaikka 150hv 90hv:seen
Ja mitä parasta vakuutusmaksut pienemmäksi
Mutta onkohan siinä jokin laki, ettei näin voi tehdä.....
Ja niin taitaapi 35kw olla aika haluttu pyörä jos ajattelee korttiluokkaa, että turha luulo!
Uskalluksen puute on motoristille terveellinen asia ja pyörän heikentämisen sijaan parantaisin kuskia pyörän käsittelyä ja nähdyn ymmärtämistä opettavalla ennakoivan ajon kurssilla. Siinä menee rahat paremmin talteen kuin pyörää tuunaamalla.
Kuristus on teknisesti mahdollista toteuttaa, mutta väärä tapa sopeuttaa epävarma kuski pyörään. Harjoitteleminen on se oikea tapa. Selvitä mahdollinen vakuutusmaksuvaikutus ennen kuin menet räpeltämään pyörää, ettei käy ikävää yllätystä kun rahaa kuluu tuunaamiseen, dynoajoihin ja pyörän katsastamiseen, mutta vakuutusyhtiösi ei ehkä haluakaan antaa alennusta?
Vanhaankin pyörään voi tehdä tehonrajoituksen joko kaasuttimien imukurkkuja kuristaen tai vaihtaen tai kaasuvivuston liikevaroja rajoittamalla. Pyörästä riippuen tuo saattaa toimia yllättävänkin hyvin. Meillä yhden kuljettajan ajokorttiluokan vuoksi 100 hv -> 35 hv kuristettu kuussatanen muoviluoti oli ainakin ihan asiallinen ajettava, vaikka kaasurullan liikevara hävisi lähes olemattomiin.
Saadakseen pyörän myös rekisteriin alemmalle teholle, tarvitaan katsastusasemalle tekninen kuvaus rajoituksen toteutustavasta sekä dynoajon tehokäyrä, joka osoittaa uuden maksimitehon. Vaihtoarvolle ei tietenkään käy yhtään mitenkään, koska kuristuksen poiston jälkeen mopo käydään rekisteröimässä takaisin täysitehoiseksi. Jälkimmäisessä pitää olla varovainen, ettei anna katsurin merkitä papereihin mitä sattuu. Dynokäyriä ei tässä tilanteessa tarvita, kun pyörä palautetaan tehtaan spekseihin ja nimenomaan vakiotehoiseksi myös paperilla, ettei kenenkään tarvi ihmetellä outoja teholukemia- Peukkutälle
Kiitos oli hyvä vastaus!, täällä on kaikennäköisiä kirjoittelijoita, mutta näköjään on osaavatkin
- voiluojanäitä
vaihda ruohonsyöjän kone mopoos.. jollet ajaa uskalla. Tai mitä yleensä teet moottoripyörällä? mopot on mopoja, treenaa niillä, ja parempi ehkä pysytellä myös.
- Mopomies69
Voi luoja sinunkin vastausta :)
- Jutustelija1
Jos pelkää voimaa niin joku 600cc supersportti on ihan vakiona sopivasti laiskempi kuin kilokyykky, sellaista ei tarvitse kuristaa sayseämpään menoon...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131712Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411445- 701192
- 541163
- 741065
- 109989
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6911Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840