Olen ollut vege jo useamman vuoden. Kuukausi sitten siirryin kokonaan vegaaniselle ruokavaliolle, mutta vatsa on kipeä koko ajan, enkä tiedä mitä muuttaisin. Olen ennen syönyt munia ja maitotuotteita sekä mereneläviä. Mitä kannattaisi kokeilla?
Vegaaninen ruoka sattuu
3
445
Vastaukset
- KatsoMitäSyöt
Yritä syödä terveellisesti. Unohda ihan ensimmäiseksi kaikki vegaaniset, teolliset elintarvikkeet! Varmaan tiedät mitä nämä ovat, mutta varmistuksen vuoksi, en tarkoita pelkästään kasviseinesruokia, myös härkis, nyhtökaura, quorn, tofu yms. ovat ihmisen ruuansulatukselle ja aineenvaihdunnalle sopimatonta.
Sokeri ja vehnä kannattaa myös jättää pois ruokavaliosta. Samoin soija, maissi, peruna ja palmuöljyn kaltaiset, ei luonnonmukaiset rasvat. Voi myös olla, että vatsasi ei kestä gluteenia. - jokutunnus
Kannattaa kokeilla mikä itselle sopii. Netistä löytyy jos jonkinlaista noitatohtoria joka haluaa kertoa sinulle kuinka syödä. Joissain ruoka-aineissa elimistö voi alkuun vieroksua niitä mutta tottuu ajan myötä. Toisissa taas ei.
Yleisesti ottaen ylhäällä oli se hyvä neuvo että liian prosessoitua kannattaa välttää. Vehnä tai peruna eivät välttämättä ole huonoja juttuja. Ihmisestä kiinni - JotainAiheest
On mahdollista, että syöt jotain sellaista jolle olet allerginen. Tutki jättämällä ruokia pois ja taas palauttamalla ruokavalioon ja koita löytää mahdollinen allergian aiheuttaja.
Toinen vaihtoehto on että syöt liikaa proteiinia. Se voi myös tehdä vatsan kipeäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645