Vinkuvat jarrut

jarrupalat

Uusi auto ja jarrut vinkuu. Mitä asialle voisi tehdä?

7

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mekaanikko

Eipä edes takuukorjaukseen mene koska jarruosat luokitellaan kuluvien osien listaan. Kannattaa silti käydä liikkessä (mistä auton ostit) kitisemässä asiasta ja katsoa mitä sanovat siihen jos auto on aivan uusi. Suomessa on aivan normaalia, että jarrut menevät pilalle todella nopeasti johtuen teiden suolauksesta eikä sille voi muuta kuin huoltaa niitä . Kerran vuodessa vaihdat jarrunesteet ja pari kertaa vuodessa herkistelet ja putsaat jarrusatulat osineen, niin ei pitäisi vinkua.

• kullervo

olen kuullut huhuja että autta jos rautasahalla sahaa X kuvion jarrupalan jarrupintaan, noin millin syvyisen, niin kitinä pitäis loppua. en oo kyllä ite koittanu, ja nyt kun kyseessä on uusi auto niin ei ehkä oikein tee mieli sitä ruveta "vanhan kansan konsteilla" korjaileen.
      mutta pitipä mun ny kuitenki tää kirjottaa tähän, jos joku toinen haluais kokeilla tätä konstia. onkohan tää muuten totta? onko kukaa kokeillu?

• levittää jarrupalan taakse eli sille jarrumännän puolelle jäykkää vaseliinia. Tarkasta samalla, että jarrupalassa on keskellä jarrupintaa poikittainen ura ja jos ei ole, tee sellainen (noin 2 - 3 mm leveä). Joihinkin jarruihin on saatavilla ohuesta pellistä tehtyjä kitinänvaimennussarjoja jarrupalan ja sylinterin väliin; sellaistakin voi kysellä. Ja viime kädessä merkkihuollon asentaja tietää parhaiten.
      Jarrunesteen vaihto, mitä mekaanikko käskee tehdä, on humpuukia ja siitä on hyötyä vain kauppiaalle, ei vähääkään auton omistajalle.

• ei usko lukemaansa

tai ei ymmärrä sitä, jarrunesteet vesittyvät noin kahdessa vuodessa (vesiprosentti yli 2) jolloin alkaa syöpyminen ja jarrujen tehon heikkeneminen.

• Vaseliinia??

..on tottunut"virittämään"autoja!!Vaseliinia jarrujen läheisyyteen??Mitäs sitte,ku tulee lämpimät oltavat vaseliinille?Kai se jonnekki siit sit valuu,ihme ku et neuvonnu voiteleen koko levyä vaseliinilla,tai neuvonu poistamaan paloja kokonaan.Eikä mitään jarrunesteitten vaihtoa kannata tehdä,pistää vaa vettä tilalle,kyl se siitä sitte kitinät poistuu.Sitikka-hemmolla on ennenki ollu"tosi"hyvii visioi monestaki jutusta.Hän on varmaan saannu joskus Nobelin neuvoistaan!

• ei usko lukemaansa kirjoitti:

tai ei ymmärrä sitä, jarrunesteet vesittyvät noin kahdessa vuodessa (vesiprosentti yli 2) jolloin alkaa syöpyminen ja jarrujen tehon heikkeneminen.

joskus, mihin kohti se ruoste tulee jarrusylinterissä ja neuvo sitten vasta muita.
        Leuhkimmat neuvojat näkyy olevan niitä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä asioista. On täällä niin monta ihmeuskomusta ollut, että.... Tosin asiaakin silloin tällöin.

• Kari

Itse olen käyttänyt jarruissa kuparitahnaa, mutta kyllä jäykkä vaseliinikin käy. Tietysti perusasiat täytyy olla sen verran hallussa, ettei lyki vaseliinia mihin tahansa ja kuinka paljon tahansa. Sitä ei laiteta jarrupinnoille tai paikkoihin, mistä se voi joutua sinne. Sitä käytetään jarrukaliberin liukupinnoilla, palojen takana ja päissä. Samoin sitä voi sipaista kierteisiin, joiden ei halua hapettuvat ja takertelevan tulevaisuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe