Hei! Toivoisin, että joku joka on sairastanut anoreksian tai on parantumaan päin siitä niin kertoisi jotain vinkkejä miten siitä parannutaan? Olen 2 vuotta kamppailut tämän sairauden kanssa ja nyt vasta pystyn ekan kerran myöntämään että minulla on ongelma. Käyn punnituksissa, ravitsemusterapeutilla ja syömishäiriö polilla. Kaikki käynnit on ihan turhaan, huijaan punnituksissa, koska painoni on jo mennyt ostastolle joutumiseni rajan alle. Mittani ovat 164cm/41kg ja painoni ei olisi saanut laskea alle 45. Puhuminen on vaikeaa, koska kaikki ovat aina vaan, että ”syö, syö, syö niin paranet” ei se ole niin helppoa. Ensin tavoite painoni oli 44kg ja toivoin, että se pysyisi siinä, mutta ainakun se laskee niin minua ahdistaa, jos se nousee takaisin siihen 44 vaikka se oli vähän aikaa sitten mun tavoite paino. Syön 3-4 krt päivässä, aamupala: 1 leipää, kinkulla & kurkulla, lounas: ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan ja sitten syön vielä illemmalla leivän ja jogurtin ja ennen nukkumaan menoa syön ehkä vielä hedelmiä, eli n.800-1000 kaloria ja paino silti vaan laskee?? Ravintosuunnotelmassani minun pitäisi syödä 2400kcal päivässä, mutta se on vaikeaa! En edes liiku koska en jaksa, muutakuin sillon jos vaan tuntuu et on ihan pakko! Haluun tästä eroon, mutta mulla ei oo aikaa mennä osastolle, mulla alkaa opiskelut jotka vie aikaa ja haluan menestyä. Pelkään laihtuvani lisää ja pelkään myös painonnousua. Kertokaa vinkkejä miten pystyn unohtamaan painoni ja tilanteeni edes hetkeksi ja antakaa minulle voimaa ja neuvoa kuinka noudattaa minulle suunnattua ravintosuunnitelmaa. Kaverini ovat hylänneet minut ja kaikki haukkuu anorektikoks. Haluun olla terve ja onnellinen, haluun takas ne kaverit ja elämänilon, haluun ees joskus pystyä syömään herkkuja ja harrastamaan urheilua, haluisin joskus tästä asiasta eroon. Mulla ei oo ketään luotettavaa kelle puhua, siks mä kirjotanki tänne, että auttakaa mua!
Vinkkejä anoreksiasta parantumiseen
16v
2
285
Vastaukset
- Kaikentämänkokenut
Osastohoito. Jos ei itse pysty muutokseen. Puhu rehellisesti sun hoitajille ja lopeta tankkaaminen. Se on hengenvaarallista.
- Ap1
Pystyn kyllä, haluan vaan väärän ajattelumaailman ruokaa kohtaan pois itsestäni. Mitenniin vesitankkaus on vaarallista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717