Eikö pienet koirat kuolaa

koiraminä

Nyt sakujen entisenä omistajana ja tämän pienen monirotuisen omistajana huomasin asian että koira ei kuolaa vaikka mitä herkkua olisi.
Kun laitan sille mieleistä kuppiin se lipoo kyllä huuliaan mutta suupielistä ei tule mitään ulos.

Kaikki meidän sakumme kuolasivat kun oli herkkua tarjolla. Osasivat silloin ja tällöin komennolla lipaise siivota ne itse pois mutta joskus piti avittaa.

Onko niin että nämä pienet/kääpiörodut eivät osaa kuolata vai eikö niillä ole tarvetta siihen.

Itse ajattelen että kun ihminen sanoo että tuli vesi suuhun (esim hyvä tuoksu ja jos vielä on nälkä) käsitän sen hyvin.
Onko koirani erikoinen tämän asian suhteen vai tietääkö joku sille asialle jonkun faktaan perustuvan merkityksen.

Hassu havainto kymmenien vuosien sakujen jälkeen. Minusta kuolaaminen oli aina asiaan kuuluvaa.

4

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetysmyös

Aika jännä, meidän ei myöskään kerjää ja kuolaa.Mikset ottanut uutta sakua?

• koiraminä

Meidän viimeiseksi sakuksi oli otettu se joka nyt oli. Se kuitenkin halvaantui 3v 7 kk vanhana. Surin sitä niin että en käynyt ulkona melkein 4 kk:teen.

Sitten ajattelin että nyt on pakko tehdä jotain. Uutta sakua en uskaltanut enää ottaa, tämä oli yhdeksäs joka nyt kuoli, meillä nuorempina oli niitä aina pareittain ja ihania koiria olivat. Joku söi sohvan ja joku jotain muuta mutta se kuulu ikäänkuin asiaan.

Nyt kuitenkin tuli oma ikäni (65) ja mieheni aivoinfarkti vastaan. Joku oli otettava että osaisin mennä ulos. Olen kaiken ikäni aina kävellyt koiran /koirien kanssa enkä voinut kuvitella nyt lähteväni ulos tallustamaan ilman kaveria.

Niinpä meillä on tämä pikkukoira Jesse joka on ties mitä rotua. Terrieriä varmasti mutta mitä muuta. Ihana koira.

Meillä on kodin seinät täysi sakuja ja kiva aina palauttaa mieliin niitä sattumuksia mitä milloinkin tapahtui.

Saksanpaimen on hyvä koira oikeissa käsissä. Itselläni ei ole koskaan ollut huonoluontoista koiraa. Vahtimisvaisto oli jollain enemmän kuin toisella ja jotain muitakin eroja oli.
        Ihania koiria olivat ja minulla on varmaan 100 kuvaa niistä.

• Kääpiösusi

Niin taitavat pienet kuolata vähemmän. Tietysti vaikuttaa myös huulten rakenne, eli roikkuuko alahuulten reunat. Ehkä pienempi suu eli lyhyempi huuli ei yhtä helposti lörpy ulospäin?

Oon kans melko vakuuttunu että noitten pienten kääpiöseurakoirien jalostuksessa on suosittu kuivaa suuta. Esimerkiksi kun vertaan nykyistä terrieriä entiseen chihuahuaan. Terrierin pusut on ällöttävän limasia ja lelut on hyvin nopeasti märkiä ja tahmasia, vaikka kyseinen koira ei näkyvästi kuolaa juuri ollenkaan. Chihun lipasuista taas ei jääny iholle minkäänlaista limaa ja lelut pysy siisteinä. Ainoastaan juoksuaikasten tyttöjen hajut nostatti hitusen vaahtoa suupieliin.

• Joo vielä palaan tuohon aiheeseen. Kuivahkot ovat pusut ja narttujen hajut ei saa muuta kuin paljon pissaa aikaan. Esim. saku kuolasi tosi vuolaasti juoksunarttujen jälkiä.
        Tämäkin on kyllä muuten ehdottomasti ja kiivaasti kiinnostunut mutta suu pysyy kuivana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7145
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3294
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      138
      1568
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      237
      1367
    5. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    6. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1335
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1210
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1155
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1114
    Aihe