Miksi Pielavedellä tollotetaan vieraspaikkakuntalaista kuin suurintakin ihmettä? Lähes kaikki tuijottaa. Keiteleellä en esimerkiksi ole tällaista havainnut...
Pielavesi, töllistelijöiden luvattu kylä..
56
1530
Vastaukset
- Eino
Siksi, että sieltä on lähteneet kaikki järjissään olevat. Jäljellä vain suu auki toljottajat.
- pielavesj
Kekkonen olisi saanut jäädä sinne.
- seonnäin
Pienillä paikkakunnilla odotetaan, että vieras aloittaisi ns. small talkin mutta turhaksihan se toive yleensä nykyaikana jää. Tuppisuutahan pidetään yhä vieläkin jotenkin erikoisena tyyppinä.
Tämä ongelma koskee lähinnä suomea muualla aloitetaan välittömästi kommunikointi eikä kestetä hiljaisia hetkiä. - semmostajuu
"small talk" ..heh.."tuota joo ilmoja on pitäny, voepi olle että kohta sattaa tahi ei tae paestaa aarinko"
Sama se jokaisessa pienessä kylässä, ollaan uteliaita kuka tuo muukalainen on, ei sen sen pahempaa, ihan ovat vaarattomia lähes kaikki jotka tuijottaa joten voit liikkua kylällä tai ajaa kylän läpi ihan turvallisin mielin. - Näinminäteen
Parhaiten välttyy tuolta ikävältä töllistelyltä kun ei poistu koskaan asunnostaan, ja pitää sielläkin pimennysverhot tiukasti kiinni.
- Lyhyt_kysymys
Miten Pielavesi siis poikkeaa suomalaisesta peruskunnasta?
- Lyhyt_vastaus
Nyt jo edesmennyt presidenttimme Urho Kaleva Kekkonen on syntynyt siellä, missään muussa peruskunnassa näin ei ole tiettävästi käynyt.
- ihanminnevaan
Lyhyt_vastaus kirjoitti:
Nyt jo edesmennyt presidenttimme Urho Kaleva Kekkonen on syntynyt siellä, missään muussa peruskunnassa näin ei ole tiettävästi käynyt.
Joo mutta Kekkonen oli fiksu ja häippäsi hyvin äkkiä Kajaaniin!
- nyttäällä
Lyhyt_vastaus kirjoitti:
Minäkin synnyin Pielavedellä ja en tiettävästi missään muussa kunnassa ja asuin Pielavedellä kauemmin kuin Kekkonen.
- Ihminenerehtyy
nyttäällä kirjoitti:
Minäkin synnyin Pielavedellä ja en tiettävästi missään muussa kunnassa ja asuin Pielavedellä kauemmin kuin Kekkonen.
, mutta suotakoon se sinulle anteeksi.
- ehyiuw
On se kumma kun huumoria sisältävä viesti poistetaan, onko moderaattori täysin huumoritajuton tampio!
- Huolestunut
Tällä palstalla on lupa vain kehua pielavetisiä. Mitään negatiivistahan ei saa kirjoittaa, ettei tämän kunnan aateliset loukkaannu. Kehittämis tms on varovasti esiteltävä näille aatelisille. Arvioin, että tämä viesti säilyy noin 5 minuuttia, kunnes poistetaan sääntöjen vastaisena. Eikö Keitele voisi ottaa Pielaveden kuntaa ja ryhtyä opettamaan heille tapoja ja yritysten, että talouden hoitoa.
- oleparehellinen
Olet selvästi täysin väärässä, kuten kaikki hyvin näkevät. Ei ole kyllä myöskään mikään pakko olla apokalyptisen negatiivinen.
- Ihmetellään
Kenet viranhaltijan ajattelette seuraavaksi savustaa Pielavedeltä?
- ukkkkk
Kekkosen.
- NähtyONtämäkin
Jos pielavetisten matkailu on pääasiassa ulottunut oman kunnan rajojen sisäpuolelle niin mitteepä tiällä voep muuta oottoo kun katteellisten töllistelyjä ja äetissä roikkuvia aekamiespoekija.
- 648732
Eikö se mene kaaliin että kukaan täällä kirjoittelija ei voi poistaa viestejä itse, kyllä se on ylläpito joka viestejä poistaa!!!
- Haukku
Minua todella varotettiin kun halusin kokeilla tätä keskustelu palstaa . että siellä on ihan "sairaita " . Nyt olen huomannut minkälaiset ihmiset kirjottelee ajan kuluksi (muita haukutaan se on heidän hupi.) Minä en todellakaan komentoida enää mitään. Jatkakaa iha samaan malliin ei Kiinosta minua tämmöset keskustelut. Minä pystyn keskustelemaan ihmisten kanssa kasvotusten enkä tarvitse mitään nimi merkkiä.
- Kiuruvesi
Kyllä tämän sivuston ylläpitäminen on aivan samanlaista naapuri kunnissakin.
- anonyymi_ZaG
Pielavesi on ehkä tällä hetkellä vähän turvallisempi paikkakunta asua kuin Kiuruvesi. Luetaampa uutisia.
- anonyymi_vRY
Voi luoja tätä sivustoa.
- anonyymi_Eq7
Vain näillä nimimerkeillä kirjoituksesi hyväksytään.ano
- Sairaala-apulainen
Mikä viesti on sääntöjen vastainen ja kuka sen määrittelee.
- Sairaala-apulainen
Mikähän viesti on niin sanotusti sääntöjä noudattava.
- sitäodotellessa
Ainakin pyydettäessä osaisin pois lähteä, enkä väkisin roikkuisi kenessäkään kiinni. Onneksi on helpotusta luvassa :)
- Töllistelijä
Sinistätietä Keitleeltä Kuopioon suoraan ohi Pielaveden.
- fjhgf
Tolloja töllätään. Käykääpä läpi muiden paikkakuntien viestejä niin huomaatte, että ihmisillä on tapana katsoa toisiaan. Aika oudolta tuntuisi, jos vaan seiniä tuijotettaisiin.
- taloilmanikkunoita
Miksi talossa on ikkunat? No ehkä siksi, että voisi ulos katsoa. Niin minä ainakin luulin, mutta naapuri luulee, että kyttään häntä. Tälläistä ei voi tapahtua muualla, kuin Pielavedellä, joten parempi pitää verhot kiinni.
- Huokauss
Täällä ei saa esittää kritiikkiä, ainakaan paikkakunnan eliitistä. Sananvapaus Pielavedellä tuntematon asia. Järkevät lähtee. Katsokaas tänä poistetaan kohta sääntöjen vastaisena :)
- Juguuo
Pielavesi, Suomen pärsläpi!
- Tötötötöööö
Kyllä Pielavesi on töllistelijöiden Mekka koska näin aktiivinen tämä viestiketju!
- Mitähänasiaa
Kyllä sitä saa katsoa kuka ja mikä se nurkilla luuhaa.
- IAmARobot
Olisi ollut kiva lukea - koko keskustelu !
- Suentassuuu
Sitä vaan lukemaan, aika yks totista tekstiä vaan suurin osa!
- Anonyymi
Tupakoitsijat on reilua sakkia kerros -ja rivitaloissa tuijottavat porukalla kaikkia sisälle menijöitä ja tulijoita istuessaan oven kupeella tulee selväksi asiat...
- Anonyymi
Varmaan ratkaisu asiaan olisi että tupakoitsiat pitäisivät silmiään kiini.
- Anonyymi
Onko erroo niissä jotka ite kiärii sätkäsä,tuijottaako ne yhtäpaljo.
- Anonyymi
Onko erroo tupakoehtijoessa,ovatko erlaesia ne jotka ite sätkäsä kiärii. Kirjotin tämän jo yhesti van heti poestivat.
- Anonyymi
Pielavedellä asuu todella mukavia läheisistään ja muistakin välittäviä ihmisiä.
- Anonyymi
Jos kerrostalon rappujen pielessä penkit ja tupakan vetäjät joutilaat siinä kyttäävät tulijat ja menijät mutta vielä räkyttävät ohi menijöille ikää sentään lähellä 70 vuotta.Onko tuijotus juoruaminen ja huutelu kohteliasta .
Ketjusta on poistettu 635 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670