lastensa kanssa olla missään tekemisissä arvon palstalaisten mielestä?
Ehkä suuret perhejuhlat ovat sallittuja mutta voiko oma tytär soittaa äidilleen? Entä poika - vai onko kyseessä heti insesti / läheisriippuvuussuhde?
Voiko tytär soittaa isälleen tai käydä hänen kanssaan kalassa tai elokuvissa vai onko se sairasta koska onhan tyttärellä mies joka voi suuttua tästä?
Pitäisikö muuttaa toiseen maahan asumaan ettei näkisi liian usein koska sairastahan se on nähdä omia AIKUISIA lapsiaan?
Kuka asettaa rajat nuoren perheen ulkopuolisessa kanssakäymisessä? Onko se kumppani joka päättää että kuka talossa vierailee?
Voiko omien, aikuisten
32
554
Vastaukset
Sosiaali-huolto tietää.
He joutuvat päivittäin kohtaamaan kuvaamiasi ongelmia.
Aina voit myös kysyä lääkäriltäsi.
On näköjään ihan aihettakin.
H.- oIkaahyvät
Televisiossa on ohjelmia joissa etsitään kissojen ja koirien voimien maailman ääristä omia kadonneita vanhempia vaikka itsekin ollaan jo aikuisia ja sukupolvien välinen kanssakäyminen on monille kauhistus.
Suositteletko heillekin sosiaalitointa / lääkäriä / poliisia / ? oIkaahyvät kirjoitti:
Televisiossa on ohjelmia joissa etsitään kissojen ja koirien voimien maailman ääristä omia kadonneita vanhempia vaikka itsekin ollaan jo aikuisia ja sukupolvien välinen kanssakäyminen on monille kauhistus.
Suositteletko heillekin sosiaalitointa / lääkäriä / poliisia / ?"oIkaahyvät"
Kyllä.
Suosittelen hullujen-apua.
-
Kerran kadottuja ei ole mitään järkeä raahata takaisin.
Ei edes niin, että joku maksaa kyyneleistä.
H.hunksz kirjoitti:
"oIkaahyvät"
Kyllä.
Suosittelen hullujen-apua.
-
Kerran kadottuja ei ole mitään järkeä raahata takaisin.
Ei edes niin, että joku maksaa kyyneleistä.
H....hylättyjä ei
H.- oIkaahyvät
hunksz kirjoitti:
...hylättyjä ei
H.Edustanet palstan yleistä mielipidettä eikä eriäviä mielipiteitä ole.
- tietääkseni
hunksz kirjoitti:
...hylättyjä ei
H.Hunksilla ei ole lapsia eikä vanhempia.
tietääkseni kirjoitti:
Hunksilla ei ole lapsia eikä vanhempia.
jos et tiedä
älä rupee arvuutteleen
ketä kelläkin on
ja uskon että jokaisella on vanhemmat.
Kyllä omien lastensa kanssa pitää olla hyvät välit.
Ainakin minulle olisi hyvin vaikea tilanne jos jälkikasvu ei antaisi kuulua itsestään.
En halua puuttua enkä tuppautua lasten elämään, annan heidän elää elämäänsä, jos apua tarvitsevat niin autan vointini mukaan.
Nykyisin apu jää nukkumapaikan laitoksi kun tulevat käymään, syömisestä huolehdimme yhdessä.
Mielestäni aloitus on outo, varman kaikenlaista löytyy, mutta uskon että tuollainen on aika harvinaista.- oIkaahyvät
Toisessa ketjussa oli yleinen mielipide ettei aikuiseen lapseensa saa olla missään yhteydessä - ei ainakaan jos kyseessä on vastakkainen sukupuoli.
- riippuuanopista
oIkaahyvät kirjoitti:
Toisessa ketjussa oli yleinen mielipide ettei aikuiseen lapseensa saa olla missään yhteydessä - ei ainakaan jos kyseessä on vastakkainen sukupuoli.
eikös siinä ketjussa ollut kysymys siellä miniän kotona vierailuista ilman että miniä olisi kotosalla?
miten se liittyy siihen ettei omaan lapseensa saisi olla minkäänlaisessa yhteydessä?
onneksi mulla on ollut mukava anoppi, ei haitta vaikka milloin piipahtaa, olen kotona tahi en - oIkaahyvät
riippuuanopista kirjoitti:
eikös siinä ketjussa ollut kysymys siellä miniän kotona vierailuista ilman että miniä olisi kotosalla?
miten se liittyy siihen ettei omaan lapseensa saisi olla minkäänlaisessa yhteydessä?
onneksi mulla on ollut mukava anoppi, ei haitta vaikka milloin piipahtaa, olen kotona tahi enKyläilyä pidettiin kauheana asiana eri sukupolvien välillä joten miten se nyt olisi hyväksyttävää kumpaankaan suuntaan. Ja mikä nyt on sitten sallittua kun kyläily ei sitä ole ja puheväleissäkään ei saa olla.
- tapaseonsekin
oIkaahyvät kirjoitti:
Kyläilyä pidettiin kauheana asiana eri sukupolvien välillä joten miten se nyt olisi hyväksyttävää kumpaankaan suuntaan. Ja mikä nyt on sitten sallittua kun kyläily ei sitä ole ja puheväleissäkään ei saa olla.
oot tainnut lukea niin kuin piru raamattua
- oIkaahyvät
tapaseonsekin kirjoitti:
oot tainnut lukea niin kuin piru raamattua
Normaalina pidettiin sitä että lyödään ovi päin naamaa jos sukulainen tulee kylään. Kukaan ei kritisoinut tällaisia puheita. Siispä se on käsitettävä väkivallan ihannoinniksi ja eri sukupolvien välisten raja-aitojen pystyttämiseksi jotta nämä eivät vahingossakaan olisi puhe- saati muissa väleissä keskenään.
Outo aloitus.
Pidän vanhempiini yhteyttä suht säännöllisesti, lapsiini samoin, puhelimitse, watsapilla, postitse ja joskus harvoin kyläillen.
Ilmoittanevat, mikäli eivät halua yhteydenpitoa.- yksin-olet-sä-ihminen-
nocomment2
samoin, meillä suurinpiirtein samoin kuin sinulla peheesi piirissä,
normaali suhtautuminen aikuisiin jälkeläisiin on luonnonlaki,
heillä on täysi oikeus omaan elämäänsä,
meillä aikuinen poika elää täysin omaa elämäänsä,
olen hyvin onnellinen kun näen kaukaa että hän voi hyvin ,
on terve, reipas komee itsevarma monipuolisesti kouluttautunu
yliopistoa myöten eri ammateihin,
raamatussakin sanotaan että poika liittyköön vaimoonsa,
irrottautukoon omista vanemmistaan,
jotensakki sanoman sisältö on noin,
joten liika tunkeutuminen aikuisen pojanki perheeseen on väärin,
joten miniän mielipiteet on arvokkaita ja aina otettava huomioon,
kaikkein parasta on hyvät a s i a l l i s e t välit kaikkiin aikuisiin jälkeläisiin,
tavataan harvoin,
mutta aina saamme yhteyden tarvittaessa ja kuulumiset kerrotaan,
luopumisen tuska omista jälkeläisistään on monelle suuri,
mutta se on yksi kehitysvaihe ihmisen elämässä,
"yksin olet sä ihminen
yksin keskellä kaiken,
yksin tänne sä syntynyt oot
yksin lähtevä oot, "
niin ole minäki nyt yksin,
puoliso kutsuttiin taivaan kotiin pitkällisen sairauden saattelemana,
elämä on eletty, kaikki on nyt ohi,
hyvä niin,
lähden mielelläni heti kun luoja kutsuu,
väsytää jo,
sori, pyyhin kyyneleen,
- Korppis11
No, jopas ; )
Esikoinen oli lomalla luonani kolme viikkoa. Meillä synkkää hyvin samoin kuin miniänkin kanssa. Saimme mökin varastot ja pihapiirin hyvään kuntoon. Emme me työllä itseämme rasitettu. Tehtiin kaikki etukäteen suunnitellut työt siinä pojan riippumatossa maaten sekä minun laiturilla tai kumiveneessä löhöten. Illanistujaisten ja saunomisen lomassa suunniteltiin tulevia projekteja. Kuopus on luvannut tulla jahka kesätöiltä ehtii laiturin tolppien korjausprojektiin.
Minulla on hyvät auttavaiset lapset ja kivat miniät. - töött
Ihmiset harrastavat kaikenlaisia pelejä - toiset uhkien alla asettamistakin
- täydellstä terveyttäkään omistamatta - joka aikakauteen kuuluu että lapset lentää kuin linnunpojat pesästä avarampaan maailmaan - osasta ihmisiä tulee myös siipirikkoja ja silloin enempikin avuntarvetta - muittenkin viranomaisten kuin sossun toimesta. -ilman vallankumouksiakin.
Jos ihmset tuntevat syyllisyyttä ja epäilevät epäonneaan - läheisriippuvuuttakin nimitellään sairaaloiseks - tietysti ueammankin kerran kusetetut ovat toki hyvillään kuin vanhat papat aikoinaan - että hyvä asia on jos joskus pääsee perskärpäsistäkin eroon - ainakin viiman lujast puhaltaessä.
Pienmpien kohdalla joskus riittänyt että jokunpuhaltaa pipit pois
entäs isompien puhallusten tiimoilta? Onpas kummallista juttua.
Eikö ole ihan luonnollista olla tekemisissä omaistensa kanssa.
Minä ainakin olen, eikä tuollaiset aloittajan kertomat mietteet ole tulleet mieleenikään.- oIkaahyvät
Täällä palstalla nimenomaan kiellettiin ettei saa olla yhteydessä omiin lapsiinsa ja päinvastoin. Minustakin se on kummallista.
- Hellan.lettas
En minä heitä enään pidä lapsina, lähestyvät hekin ehtoopuolta.
- flegmaatti
Johan on kysymys!
En ymmärrä miksi olisi mitään esteitä jos maantieteellistä etäisyyttä ei lasketa sellaiseksi.
Pitkä etäisyys harventaa käyntejä mutta lisää muuta yhteyden pitoa.- oIkaahyvät
No en minäkään ymmärrä miksei saa puhua omille lapsilleen ja päinvastoin. Pitää olla vain hiljaa omassa kodissaan eikä saa ottaa yhteyttä kehenkään, sanoo tämän palstan väki.
- lopeta-murheesi
oIkaahyvät kirjoitti:
No en minäkään ymmärrä miksei saa puhua omille lapsilleen ja päinvastoin. Pitää olla vain hiljaa omassa kodissaan eikä saa ottaa yhteyttä kehenkään, sanoo tämän palstan väki.
"No en minäkään ymmärrä miksei saa puhua omille lapsilleen ja päinvastoin."
Nyt en kyllä ymmärrä mielipidettäsi, jos otat tämän palstan hajanaisia kirjoituksia vakavasti. Omista perhesuhteistasihan se riippuu täysin.
Minä voin soittaa koska vain ja he osaavat ilmoittaa, koska on paras hetki soittaa, kuten juuri soittaessani tyttärelleni. Hän on töissä, mutta ehti jutella hetken, että heille pitäisi mennä yöksi, kun lapset jäävät yksin. Tottakai minä menen.
Olihan tuo outo kirjoitus joltain mummilta, kun oli pahoittanut mielensä, koska ei saanut puhua 2-v lapsenlapsensa kanssa, koska hän katsoi juuri Pikku Kakkosta, jonka ymmärrän erittäin hyvin. Ei minullekkaan saanut soittaa Salkkareiden aikaan, silloin joskus.
Tuokin on ymmärrettävää, että miniä ei siedä, että hänen kotiinsa tullaan hänen poissa ollessaan, mutta ketä sielä oli silloin kotona ja oliko anopilla tapana veirailla vain silloin, kun miniä ei ollut kotona? MIksi?
No, meidän perhesuhteita ei liikuta pätkänvertaa, mitä täällä kirjoitetaan, koska "talo elää tavoillaan ja vieraat käy ajallaan". oIkaahyvät kirjoitti:
Minä en ymmärrä kommenttiasi.
Tässäkin ketjussa monet ovat sanoneet, ettei ymmärrä moista. Missä siis on se ´´tämän palstan väki´´, josta puhut.- oIkaahyvät
eppu2 kirjoitti:
Minä en ymmärrä kommenttiasi.
Tässäkin ketjussa monet ovat sanoneet, ettei ymmärrä moista. Missä siis on se ´´tämän palstan väki´´, josta puhut.Tällä palstalla kirjoittava väki oli sitä mieltä ettei vuorovaikutus eri sukupolvien välillä ole hyväksyttävää. Huudettiin hurraata kun tuli kehotuksia lyödä nekkuun.
Jos tällaista ei kritisoida niin se hyväksytään. - oIkaahyvät
lopeta-murheesi kirjoitti:
"No en minäkään ymmärrä miksei saa puhua omille lapsilleen ja päinvastoin."
Nyt en kyllä ymmärrä mielipidettäsi, jos otat tämän palstan hajanaisia kirjoituksia vakavasti. Omista perhesuhteistasihan se riippuu täysin.
Minä voin soittaa koska vain ja he osaavat ilmoittaa, koska on paras hetki soittaa, kuten juuri soittaessani tyttärelleni. Hän on töissä, mutta ehti jutella hetken, että heille pitäisi mennä yöksi, kun lapset jäävät yksin. Tottakai minä menen.
Olihan tuo outo kirjoitus joltain mummilta, kun oli pahoittanut mielensä, koska ei saanut puhua 2-v lapsenlapsensa kanssa, koska hän katsoi juuri Pikku Kakkosta, jonka ymmärrän erittäin hyvin. Ei minullekkaan saanut soittaa Salkkareiden aikaan, silloin joskus.
Tuokin on ymmärrettävää, että miniä ei siedä, että hänen kotiinsa tullaan hänen poissa ollessaan, mutta ketä sielä oli silloin kotona ja oliko anopilla tapana veirailla vain silloin, kun miniä ei ollut kotona? MIksi?
No, meidän perhesuhteita ei liikuta pätkänvertaa, mitä täällä kirjoitetaan, koska "talo elää tavoillaan ja vieraat käy ajallaan".Ei ollut kyseessä hajanaiset kirjoitukset vaan palstaväen yhtenäinen mielipide. Jos on eri mieltä niin se sanotaan. Jos ollaan samaa mieltä niin ollaan hiljaa tai myötäillään.
oIkaahyvät kirjoitti:
Tällä palstalla kirjoittava väki oli sitä mieltä ettei vuorovaikutus eri sukupolvien välillä ole hyväksyttävää. Huudettiin hurraata kun tuli kehotuksia lyödä nekkuun.
Jos tällaista ei kritisoida niin se hyväksytään.En ole tuollaista nähnyt, laitapa linkki siihen.
en pidä vanhempiini yhteyttä
isä on ollu mullan alla jo 36 vuotta
ja äiti tuhkana 22 vuotta
ennen oli erittäin tiiviit välit
tyttäreni kanssa soitellaan monta kertaa päivässä
vaikka hänellä on oma perhe
soittaa joka päivä kun rupee nukkuun hyvää yötä
ei olla kuitenkaan mitenkään läheisriippuvaisia
harvemmin yhdessä käydään missään
mutta voin mennä heille ilmoittamatta
niin myös he voivat tulla tänne.- Bengalitikku
No voi hyvä tavaton.
Sama jahkaaminen alkoi taas. Bengalitikku kirjoitti:
No voi hyvä tavaton.
Sama jahkaaminen alkoi taas.no sitähän tää on ollu kohta ykstoista vuotta
jestas kun aika menee nopeesti
sillon ostin ekan tietsikan kotiin
ja surffailin sen minkä osasin
en kyllä osaa paljoo vieläkään mitään
mutta jotain mää googletin ja se viiskymppispalsta pompsahti eteen
ja sillä tiellä ollaan
välillä aktiivisesti ja välillä vähemmän.- Bengalitikku
Niinpä voi käydä.
Mulla on kahden päivän suunnitelmat menneet vähän pipariksi, jolloin on enempi aikaa kirjoitella. Liikunta-aikeet menivät plöröksi.
Pidennettynä tulevana viikonloppuna lapseni perhe tulee, joten
huomio on sitten heissä.
- flegmaatti
Aivan kamalaa! Olimme vasta poikamme perheen kanssa Visbyn risteilyllä jonka he tarjosivat vaimolleni 70v lahjaksi ja minä menin mukaan "lisähenkilönä". Totta puhuen, tunnun olevan jotenkin tärkeä poikani vanhemmalle 6v tytölle.
Joku saattaa pitää hyväksikäyttönä vaimoni alttiutta mennä avaustamaan em. perheen lasten hoidossa mutta vaimoni tuntuu nauttivan siitä. Jengi oli vuoden Kittilässä ja poikamme joutui sieltä käsin tekemään jonkin työmatkan ja vaimolleni tarjoutui mahdollisuus tuntea itsensä tarpeelliseksi saadessaan Espanjaan kyselyn tulla kaitsemaan tenavia.
Muutenkin vierailuja tapahtuu usein koska matkaa vakiosauntojen välillä on vain n. 300km.
Meillä päin jengi käy harvemmin.
Oma tyttäremme on parhaillaan Espanjan asunnollamme lähetellen sieltä tekstiviesti kuuulumisia. Varsinkin ensimmäinen viikko hänellä kului remontin jälkiä siivoillessa.
Olen usein maininnut vaimoni tyttöjen matkat. Hohto katoaa koska ne ovat sinkku tyttäremme ja vaimoni rättien hypistely- ja kulttuurimatkoja.
Ollessani ahneuksissani kiinteämmin puutteen torjunnassa teki vaimoni teini-ikästen lastemme kanssa parin viikon matkan Sisiliaan mutta sehän on toinen juttu.
Minusta yhteyden pito on ollut varsin luonnollista puolin ja toisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236