ainanaakan aika lopettaa kirjoittelu täällä, kun ei muuta osaa kuin riitaa haastaa. Hyppää puskasta hyvän tilaisuuden tullen. Pilaa hyvät keskustelu ketjut keljuudellaan. Jos ei itse ymmärrä, niin toivottavasti tämä minun kirjoitus laittaa miettimään.
Olisikohan jo
44
754
Vastaukset
- Heikunkeikku
Eihän ketään voi kieltää kirjoittamasta. Tai kyllä voi, mutta mitäpä se hyödyttäisi, koska kuka tahansa halutessaan voi sormiaan heilutella ja pätkästä tekstin palstalle.
Jos joku haastaa riitaa, palstalla tai livessä, niin voi miettiä ottaako riitahaasteen vastaan.
Jos joku hyppisi livessä mun nenän edessä riitasanoja pulputtaen, niin ajattelisin, että siinäpä haastaa. Minä en tarttuisi haasteeseen. Flätiköisin pois tilanteesta.
Jos palstalla joku aukoo sormiaan, niin voihan sitä miettiä, että vastaako riita-aukojalle mitään. Parempi (mun mielestä) ohittaa koko teksti.
Riita ei jatku, jos vain yksin joutuu huseeraamaan. Olin viiskymppisissä, kun se alkoi hiipua.
Puole päivän aikaan oli vain muutamaan viestiin aamupäivällä vastattu, suurinosa eilisiä vastauksia.
Nyt täällä on sama tilanne.
Me vähät, jotka tänne kirjoitellaan, emme ole kiinnostavia kirjoittajia, siinä on se syy.
Kukaan ei kauan riitele yksinään, siihen tarvitaan aina vähintään kaksi, ei sitä kannata estää. Joskus oon yrittäny, menestys ei ole kaksinen ollut, niin antaa olla, panee vaan koneen kiinni.Minä hyppään yli jos joku alkaa keljuilemaan.
Olen saanut oman osani minäkin, palsta on hyvää siedätyshoitoa sellaiselle joka ei ole tottunut riitelemään.
Alkuun pahastuin, nykyisin viis veisaan.- vasta5-kymppinen
Ehkä ongelma näissä sisäpiirin keskusteluissa sama kuin lähinaapurien kanssa;
halutaan olla yhdessä, hyvissä väleissä, mutta....
kirjoitelkoot vaan, ei se minua haittaa, en ole koskaan lukenut mitään riitaketjuja, ja tuskin tulen jatkossakaan lukemaan, eli en tiedä riidoista tai tunne mainitsemaasi nimimerkkiä. naakathan ovat nykyään uhattuja otuksia, saa jopa ampua...
ei siinä kuka nasevimmin lohkaisee, ole mitään miun mielelle mielenkiintoista, aikoinaan kun
viiskymppisissä kirjoitin ja meni vähän poikkiteloin sain käskyn painua likaviemäriin,
no,,. siellä viemärissä olen ollut, ja ei täällä hassumpaa, saa olla omissa oloissaan … ei kukaan kiusaa, sen kun vain kirjoittelen... ja siitähän minä tykkään.
olen niin tuiki tavallinen ja tylsä tyyppi ja rakastan rauhaa (tuulikaapissani keinuu samalla keinulaudalla kaksi huovutustaiteilijan huovuttamaa henkilöhahmoa, toinen on Onni ja toinen Rauha, ajattelen aina ja toivon, että kaikilla, jotka kotiini tulevat olisi onnellinen ja rauhallinen olo,
niin kuin minullakin)- jankutavaan
KETÄÄN EI JAKSA KIINNOSTAA ylenpalttinen tyhjän jauhaminen ei vaikka lisäisit kilon voita!
jankutavaan kirjoitti:
KETÄÄN EI JAKSA KIINNOSTAA ylenpalttinen tyhjän jauhaminen ei vaikka lisäisit kilon voita!
Ja minä kun en näihin höpöhöpöjuttuihini voita tuhlaa vaikka kuinka jankuttaisit.
Sun on varmaan hyvin vaikeaa ymmärtää tätä elämääni, se on kuule surullista jos ei ketään kiinnosta, kun olen niin orpo ja yksinäinen salomaiden unohdettu eläjä, joka hetken elää keskellä suurta elämää kun saa tämän pienen yhteyden tänne viisaiden ja elämää nähneiden kanssasisarien ja veljien keskuuteen. Suurella vaivalla vaivaan pienen kirjoituksen ja hetken kuvittelen rikkaassa mielikuvituksessani, että joku lukee ne muutamat rivit ja tuntee jotain. Mutta nyt paljastit minulle sen suuren tuhjyyden, joka näitä kirjoituksia kohtaa täällä avarassa maailmassa, niillä ei ole mitään merkitystä kenellekään muulle kuin minulle, voi, voi, nyt murheiden laaksoni on yhä suurempi ja suurempi, se uppoaa johonkin, missä en ole koskaan käynyt ja mistä ei kukaan ole tullut kertomaan millaista siellä on.
Se on varmsti suuri ilo palstalle kun näin joutava höpöttäjä häviää olemattomuuden näkymättömään tyhjyyteen.- eiollutarkoitus
maissii kirjoitti:
Ja minä kun en näihin höpöhöpöjuttuihini voita tuhlaa vaikka kuinka jankuttaisit.
Sun on varmaan hyvin vaikeaa ymmärtää tätä elämääni, se on kuule surullista jos ei ketään kiinnosta, kun olen niin orpo ja yksinäinen salomaiden unohdettu eläjä, joka hetken elää keskellä suurta elämää kun saa tämän pienen yhteyden tänne viisaiden ja elämää nähneiden kanssasisarien ja veljien keskuuteen. Suurella vaivalla vaivaan pienen kirjoituksen ja hetken kuvittelen rikkaassa mielikuvituksessani, että joku lukee ne muutamat rivit ja tuntee jotain. Mutta nyt paljastit minulle sen suuren tuhjyyden, joka näitä kirjoituksia kohtaa täällä avarassa maailmassa, niillä ei ole mitään merkitystä kenellekään muulle kuin minulle, voi, voi, nyt murheiden laaksoni on yhä suurempi ja suurempi, se uppoaa johonkin, missä en ole koskaan käynyt ja mistä ei kukaan ole tullut kertomaan millaista siellä on.
Se on varmsti suuri ilo palstalle kun näin joutava höpöttäjä häviää olemattomuuden näkymättömään tyhjyyteen.Mun on ehkä vaikea uppoutua kaikkien saappaisiin,kukaan ei voi tietää kuin omat kuviot,välillä ei niitäkään.
Eikö olisi tuotteliampaa porista omissa ryhmissä tai päiväkirja jossain.On myös toimivat sähköpostia sun muut yksityisemmät viestivaihto paikat.
Tietenkään en halua enkä toivo ketään pois,jos saavat sitä henkistä apua toisista vertaustuen voimalla.
Minulle tulee surkuhupaisa fiilis aina välillä kun tänne poikkeaa.
Kirjoitat hyvin kaikkea hyvää elämääsi. eiollutarkoitus kirjoitti:
Mun on ehkä vaikea uppoutua kaikkien saappaisiin,kukaan ei voi tietää kuin omat kuviot,välillä ei niitäkään.
Eikö olisi tuotteliampaa porista omissa ryhmissä tai päiväkirja jossain.On myös toimivat sähköpostia sun muut yksityisemmät viestivaihto paikat.
Tietenkään en halua enkä toivo ketään pois,jos saavat sitä henkistä apua toisista vertaustuen voimalla.
Minulle tulee surkuhupaisa fiilis aina välillä kun tänne poikkeaa.
Kirjoitat hyvin kaikkea hyvää elämääsi.Ehei, mitään syytä...
en kuule lähde kulumallakaan täältä,
kun vain on joutilasta aikaa, niin on hauska kirjoitella tänne.
- Enhän-minäkään
Enhän minä riitele täällä. Ei kukaan.
Olemme ei ketään.
Asiathan ne riitelee keskenään. Ja jää unhoon jo illalla.
Hyvä riita päivässä pitää psykiatrin loitolla.- emmeole
Totta tuokin ettei tarvitse maksella kalliita kallonkutistaja käyntejä,mene vaikka raittiiseen ulkoilmaan,saat terveemmän mielen
- Typykäs
emmeole kirjoitti:
Totta tuokin ettei tarvitse maksella kalliita kallonkutistaja käyntejä,mene vaikka raittiiseen ulkoilmaan,saat terveemmän mielen
Mielenkiintoisammat nimimerkit on siirtyneet 70 puolelle! Tervetuloa sinne muutkin.
- iätön-tapaus
Typykäs kirjoitti:
Mielenkiintoisammat nimimerkit on siirtyneet 70 puolelle! Tervetuloa sinne muutkin.
Ei tulla, ei.
Alaikäisiä sorsitaan siellä.
Niin kuin täälläkin.
Kuinkahan moni, muuten, salaa ikänsä, kaikissa ikäryhmissä? - Ei.kiitos
Typykäs kirjoitti:
Tarkoittanet parhaat riitelijät.
- toinene
iätön-tapaus kirjoitti:
Ei tulla, ei.
Niin kuin täälläkin.
Kuinkahan moni, muuten, salaa ikänsä, kaikissa ikäryhmissä?Täällä ei kukaan tarkista mikä sun todellinen ikä on.
iätön-tapaus kirjoitti:
Ei tulla, ei.
Niin kuin täälläkin.
Kuinkahan moni, muuten, salaa ikänsä, kaikissa ikäryhmissä?En ainakaan minä salaa mitään,
kuusikymmentä seitsemän vuotta ja kaksikymmentä yhdeksän päivää ja jokunen tunti ja vielä enemmän minuutteja on plakkarissa.
Mutta ikäni ei estä ettenkö kirjoittele sinne tänne, huiskin haiskin minne milloinkin.
Ilman papereita olen mennyt muinoin ja kun mukava juttu löytyy niin silloin menen nytkin.
Ikähän on vain yksi ohjenuora elämässä ja ohjeet on tehty rikottavaksi.
- mimmimum-..mi
Olen niin allerginen riitelylle....en halua osallistua ...jotenkin sitä ihmettelee miksi tämänkin ikäinen tahtoo loukata ja pahoittaa toisen mielen....tavallaan tuntemattoman ihmisen...jos ollaan erimieltä asioista...niin silloin asiat riitelevät...ei ihmiset...
Kiusaaminen ja kiusaamisen muodot ovat muuttuneet...kun on tämä nettiaika...luin Ylen areenasta yhden tytön kertomuksen ..."ei me lopeteta ennen kuin tapat itsesi" ...On se todella rankkaa lukea kymmeniä haukkumaviestejä päivittäin...ja keksittyjä juttuja..Vahva lukiolaistyttö kesti ja kestää näitä...yhdestä teki rikosilmoituksen ja tämä kiusaaja sai sakkoja...
Tuttavani joka on sairaalassa osastolla jossa näkee paljon nuorten pahaaoloa ...itsemurhiakin..Miten ihmeessä tuo nettikiusaaminen loppuisi...kun sille on viranomaisetkin voimattomia...- KUKAAN.EI.OLE
Otat itseesi tuntemattomien sanat?
Ja loukkaannut, miksi?
Viattomia ei täälä ole. - ihmettelee
KUKAAN.EI.OLE kirjoitti:
Otat itseesi tuntemattomien sanat?
Ja loukkaannut, miksi?
Viattomia ei täälä ole.Ai ei?
No kerropas millainen mielestäsi 'viaton' on. Ihan omin sanoin.
Kun mielestäsi sellaisia ei täällä ole. - KUKAAN.EI.OLE
ihmettelee kirjoitti:
Ai ei?
No kerropas millainen mielestäsi 'viaton' on. Ihan omin sanoin.
Kun mielestäsi sellaisia ei täällä ole.Hän ken ei koskaan ole toista minkäänlaisella nimittelyllä loukannut, ei nälvijäksi tai idiootiksi sanonut.
- ihmettelee
KUKAAN.EI.OLE kirjoitti:
Hän ken ei koskaan ole toista minkäänlaisella nimittelyllä loukannut, ei nälvijäksi tai idiootiksi sanonut.
Olen ihan sitä mieltä että heitä on täällä kyllä.
Aika montakin - no, arviosta tuo lukumäärittely. Mutta vissisti on.
Eivät vaan älämölyä itsestään tee vaan kirjoittavat nätisti, ketään loukkaamatta.
- ErkkiTwistaa
Ei viivatiina nyt saa oikein vastakaikua avaukseensa?
- Tarkistanäkös
Tunnut olevan huononäköinen,ei ketjussa näy kirjoittavan viiva eikä tiinakaan
- ErkkiTwistaa
Tarkistanäkös kirjoitti:
Tunnut olevan huononäköinen,ei ketjussa näy kirjoittavan viiva eikä tiinakaan
Eikö...älä ole lapsellinen?
- nainaakka
ErkkiTwistaa kirjoitti:
Eikö...älä ole lapsellinen?
ErkkiTwistaa ja ainanaakka ovat saman ihmisen nimimerkkejä.
- Dändiiidiididiidiidän
Naama on kuin vekkihame.
nainaakka kirjoitti:
ErkkiTwistaa ja ainanaakka ovat saman ihmisen nimimerkkejä.
niinpä näyttää olevan
sanan käytöstä huomaa
mutta en todellakaan oo tässä ketjussa kirjoitellu
satuin olemaan yökylässä ja just tultiin
ja jos teen aloituksia teen omalla nimmarilla
että tiedoksi vaan sullekkin ainaerkkitwistaa.- ainanaakka
viivatiina kirjoitti:
niinpä näyttää olevan
sanan käytöstä huomaa
mutta en todellakaan oo tässä ketjussa kirjoitellu
satuin olemaan yökylässä ja just tultiin
ja jos teen aloituksia teen omalla nimmarilla
että tiedoksi vaan sullekkin ainaerkkitwistaa.tuolla iltasanomissa on ilmoitus että tatuoitu 60-luvulla syntynyt nainen on kadonnut saat luultavasti samanlaisen sillä erotuksella kun50-luvulla syntynyt jos satut katoamaan
Nocomment2
- mummuvaan
-mikä ahdistavinta olipa omia tai tuttavain nuoria ja lapsia jotka koukutettu jo lapsena maailman riskialttiisiin bisnesvetoisuuksiin täyttä ymmärrystä vailla olevina - monissa maissa vankeuden ohella jaellaan kuolemantuomioita myös
- ja aina se merkitsee aikuisille mielten murheilla maksamista.
Ei todellakaan ole riidan haastamista jos politikotkin yhteiskunnissaan joskus syventyisivät miettimään niin perheiden, lasten ja nuorten asioita enenevästi.
- ihmisten kodithan ovat niitä valtakuntain pienimpiä perusyksikköjä.
On minutkin uhattu tappaa useita kertoja - mutten välitä koska siinäkän asiassa yhtään mitään hauskaa koskaan ole että koko maailma todella välillä murheitten laakso. kyllä täällä riittää päällepärmäreitä muitakin, olen monesti osani v...lusta saanut minäkin ja ihan muilta kirjoittajilta, joten eiköhän anneta jokaisen harrastella sen sorttista kirjoittelua mitä pää tuottaa. kaikkea ei ole pakko lukea, eikä kaikesta tarvitse provosoitua ja vastata, harvapa yksin kauaa viitsii riidessä.
Luulen että aloittaja on joku rekattu nimimerkki jolla ei kantti kestä nimimerkillään tuota aloitusta tehdä. Aloittaja on selvästi joku mielensäpahoittaja joka katsoo oikeudekseen valita ketkä täällä saavat mielipiteitään kirjoitella. Mielensäpahoittajat siirtyköön muille saiteille, heitä ei täällä tarvita. En tiedä aloituksessa mainittua naakkaa, enkä paljon muitakaan kirjoittajia, en tallenna mieleeni sen enempää kirjoituksia kuin nimimerkkejäkään, tämä kirjoittelu kun ei ole kovinkaan tärkeää, eikä muiden mielipiteetkään.
- pienestäkin
Näkyy meissä rekkaamattomissakin olevan mielensäpahoittajia.
- vfihimsf
-vanhuksia ainakin monet sukujen nuoremmat ovat roudaamassa pois kodeistaan
ongelmakenttänä voi olla päihteet ja huumeet - velkaantuminen - raaka sukupolvista seuraaviin kestävä uhkailu - lahjonta- kiristystoiminta
-vanhuksilta viedään rahat ja varat - lisäksi ikänsä joutuu kokemaan töreää raakaa väkvaltaa - jossainhan se mättää että yhteiskunta on niin voimaton vanhuksiin kohdistuvan terrorismin puitteissa - turhaa mun mielesstä on vanhojen ryppyisyyttä hokea ja viattomuuden puutetta - eletty elämä on jättänyt jälkensä joka iikkaan ja lapsiinkiin kohdistuva raaaka väkivalta sukupolvista seuraaviin vuosisataista eri klttuurien, uskontojen ja riippuvuuksien vihaperintöä. - voihan.jummi
Jos kärsii ja pahoittaa mielensä palstan kirjoituksista on itse väärässä paikassa, eikä ala häätämään toista pois.
- sanan_arkkunsa_avannut
Ne ovat niitä kielensä pahoittajia, kärkkäitä kommentoimaan, melkein mitä sylki suuhun lorittaa.
Nekö on pyhäkoulunopettajat taas ajamassa kirjoittajia pois.
Saahan sitä yrittää.- ainakukavaan
Sinähän se osaat myös ilkeilyn taidon, niin että puolustele vaan ystistäsi ainanaakkaa. Siinä meillä on oikein kaksi neiti Näsää. Jokainen saa puolestani kirjoittaa kunhan ei mene liiallisuuksiin omahyväisyydessään.
- Jumankauta
ainakukavaan kirjoitti:
Sinähän se osaat myös ilkeilyn taidon, niin että puolustele vaan ystistäsi ainanaakkaa. Siinä meillä on oikein kaksi neiti Näsää. Jokainen saa puolestani kirjoittaa kunhan ei mene liiallisuuksiin omahyväisyydessään.
Lopeta nyt jo viivatiina tuo meuhkaaminen.
ainakukavaan kirjoitti:
Ei aavistustakaan kuka on ainanaakka, minun puolestani täällä voivat kirjoittaa kaikki halukkaat.
Myös sinä noita ilkeilyjäsi.- ainakukavaan
Jumankauta kirjoitti:
Lopeta nyt jo viivatiina tuo meuhkaaminen.
Ei aavistustakaan kuka on viivatiina.
Kukahan täällä meuhkaa. Tällä kertaa se olet sinä. - ainanaakka
Ancie kirjoitti:
Ei aavistustakaan kuka on ainanaakka, minun puolestani täällä voivat kirjoittaa kaikki halukkaat.
Myös sinä noita ilkeilyjäsi.höpö höpö kyllähän sinä minut ystiksesi tunnet minkä vuoksi pitää valehdella olisit kerrankin rehellinen
ainanaakka kirjoitti:
höpö höpö kyllähän sinä minut ystiksesi tunnet minkä vuoksi pitää valehdella olisit kerrankin rehellinen
Vai niin, kyllä on ystikseni vähissä, ei taida olla ainoatakaan.
Kaikkihan tällaisen apinan tuntee, minä en teistä puskalaisista tolkkua saa.- aina-ei-taakka
Ancie kirjoitti:
Vai niin, kyllä on ystikseni vähissä, ei taida olla ainoatakaan.
Kaikkihan tällaisen apinan tuntee, minä en teistä puskalaisista tolkkua saa.onko sinulla orkesterikin kun se jii karjalainenkin laulaa a-pi-na orkesteri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233460- 122286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141889Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681517Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301423- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101281- 141236