Pakettitiedostojen noutaminen epäonnistui

Miten.muilla

Tarkista internetyhteys

On tapahtunut nyt kolme kertaa kolmen päivän sisällä
Ubuntu 14.04

12

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensitarkastus

Toimiiko netti?

• näinmeilläkin

Hyvin toimii. no propleemia

• Aslakkias

Meille ei tule pakettipostia koskaan maanantaisin.

• Miten.muilla

Jätin tarkoituksella pääteltäväksi toimiiko netti....

Onko teillä tullut ohjelmistopäivitystä kolmen päivän sisään?

• Iga.Päev

Joka päivä on tullut ihan normaalisti, niin Ubuntuun kuin Linux Minttiin.

• hyvin_toimii

On tullut päivityksiä muistaakseni lauantaina joten hyvin toimii.

• M-Kar-ma-oon
        Iga.Päev kirjoitti:

Joka päivä on tullut ihan normaalisti, niin Ubuntuun kuin Linux Minttiin.

Taitaa olla melkoisen rupisia käyttiksiä nuo Ubuntu ja Mint kun joka päivä tulee päivityksiä.

• kyllähän_se

No 16.04:ssä on tällä hetkellä ainakin 56673 asennuspakettia. Eli noihin voi mihin tahansa tulla päivityksiä ja uusia ominaisuuksia/uutta koodia muun muassa. Miksi nuo pitäisi jättää odottamaan jotain puolivuotis-päivitystä, jolloin rysähtää kerralla ja niin kovaa, että hommat voi mennä pipariksi. Säännöllisesti päivittämällä pysyy paketti-chunkin koko pienenä ja on varsin helppo nähdä, mikä kohta päivityksestä meni rikki - jos meni. Päivitykset ovat pieniä, jolloin ne on nopeasti testattu etteivät riko yleensä mitään. Ja jos rikkovat, saa päivityksen 1. peruttua, 2. estettyä toistaiseksi ohjelman X kohdalta ja 3. poistettua. Ja kun kaikki on havaittu toimivaksi voi levytilan säästämiseksi poistaa vanhentuneet versiot.
        Eli päivitykset ja distro-upgradet pidetään erillään eikä sekoiteta miten sattuu! Distro-upgrade kun ei ole mitään muuta kuin toimiva setti ajan tasalla olevia koodeja ja kenties uusia versioita ohjelmista. Nuo puolivuotis-julkaisut taas on välitiloja, joissa mennään maalia kohti eli seuraavaa distro upgradea. Niiden kuuluukin olla välillä vähän rikki! Ja jos haluaa käyttää konetta eikä säätää, niin silloin LTS versio on suositeltava, sen kun voi unohtaa n. 5 vuodeksi kerrallaan ja se on vakainta mitä yleensäkään löytyy - testaukset on tehty aikaisemmissa versioissa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö LTS-versio päivittyisi - se vaan tekee sen stabiilia reittiä pitkin.

• haist_vee
        M-Kar-ma-oon kirjoitti:

Taitaa olla melkoisen rupisia käyttiksiä nuo Ubuntu ja Mint kun joka päivä tulee päivityksiä.

Rupinen olet itse! Kunnollisissa käyttiksissä korjataan vikoja usein, sen sijaan rupisissa kuten Windows, ne korjataan sitten joskus jos korjataan ollenkaan!

• Miten.muilla

Asensin Synaptic-pakettienhallinnan ja sillä sain ison läjän päivityksiä.
      Odotin ja oletin, että joku olisi ehdottanut tätä.

Kiitos kaikille.

• harrastelijairvistys

Eipä tullut mieleen että ubusta puuttuisi.

• pari-kikkaa

Synaptic on kivikautinen kikkare joka on korvattu uudemmilla, nykyaikaisimmilla systeemeillä. Voihan sen asentaa jos on siihen kovin kiintynyt mutta miksi pitää monta ohjelmaa jotka tekevät saman asian. Siksi Synaptic on juuri pois jätettykin.

Ubuntun voi päivittää sudo apt update ja sudo apt upgrade komennoilla.

Jos päivitys ehdottaa tarkistamaan nettiyhtettä, kannattaa tarkistaa nettiyhteys. Kohdasta "yksityistiedot" saat lisätietoja ongelmasta.

Päivityspalvelinta voi kokeilla vaihtaa eli "hae lähteestä" on yleensä Suomi, sen voi kokeilla vaihtaa pääpalvelimeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60