Toyotan vääristellyt kulutuslukemat

Tuijota_hyrbidiykönen

Tutkikaapa, kuinka paljon Toyotan autojen vero nousee 1.9 alkaen. Kansalle tulee nyt virallisesti julki kuinka paljon Toyotat todellakin kuluttavat ilmoitettuun kulutuslukemiin nähden. Kyllä Toyota osaa tuon huijauspolitiikan. VARMASTI OIKEIN TYÖRYHMÄ KEKSIMÄSSÄ MILLÄ TAVALLA ONNISTUVAT HUIJAAMAAN MAAPALLON ASUKKAITA.

Land Cruserin hinta nousee suuren kulutuksen takia jopa 11 000 €, mielenkiintoista nähdä, miten hybridit pärjäävät tässä uudessa tilanteessa, vai onko koko mittaustapa keksitty sen vuoksi, että saataisiin kaunisteltua hybridien todellista kulutusta.

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/uusimaa-taman-toyotan-hinta-nousee-ensi-viikolla-jopa-11-000-eurolla-ei-sen-pitanyt-menna-ollenkaan-nain/7036548#gs.EqonAW4

26

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattuukkohomppelia

      No ainakin auris hybrid active mallin hinta putoaa,eli huijaus nyt vaan päästöissä on vag yksinoikeus kuten myös heikot moottorit, vaihteistot,70-luvun korimuotoilu

      • muotovaliot

        Jokaisella vuosikymmenellä on tehty ihan nättejäkin autoja. Ei voi sanoa 70-luvun muotoilua siis, vaan ihan yksinkertaisesti rumia vaan. Skoda tässä ykkönen, VW:n tietyt mallit kakkosia


    • huijari.vai.varas

      Toyotan hybridi perustuu tosihuijaukseen, Antonov Automobilen patenttien härskiin käyttöön.

    • wltp

      Uusi päästömittaustapa näyttää aiheuttavan suurimmat veronkorotukset saksalaisille autoille, jotka ovat tunnetusti vääristelleet kulutuslukemia ja rakennelleet huijausohjelmistoja. Esim Tiguanin hinta nousee yli 5000, Mondeon ja Kugan hinnat samoin. Sen sijaan Toyota RAV:n hinta vain pari tonnia.

    • Väärinmitattu

      hybridien kulutuslukematntulisi mitata pitemmällä matkalla. Nykyinen mittaus tapahtuu täydellä akulla eikä vastaa todellisuutta. Ei se akku pelkillä jarrutuksilla täyty.

      • GS450h_rules

        Täytyy oikoa sen verran että oman hybridini kulutus on pienimmillään pitkässä siistissä moottoritieajossa. Tuolloin alin lukema on 6.7-6.8 l/100km. Tällä hetkellä maantieajossa sekä kaupunkipyörityksessä kulutus pyörii 7.5 l paikkeilla. Akun varauksella ei tavallisen lataavan hybridin kulutukseen ole oman kokemukseni mukaan mitään merkitystä koska sähkö vain avustaa liikettä, tosin tehokkaasti.


      • Mersustelija
        GS450h_rules kirjoitti:

        Täytyy oikoa sen verran että oman hybridini kulutus on pienimmillään pitkässä siistissä moottoritieajossa. Tuolloin alin lukema on 6.7-6.8 l/100km. Tällä hetkellä maantieajossa sekä kaupunkipyörityksessä kulutus pyörii 7.5 l paikkeilla. Akun varauksella ei tavallisen lataavan hybridin kulutukseen ole oman kokemukseni mukaan mitään merkitystä koska sähkö vain avustaa liikettä, tosin tehokkaasti.

        Ajoin automaattivaihteisella, 156 hv:n bensaturbomoottorilla varustetulla, 1500 kg:n painoisella farkunrohjakkeellani viime perjantaina pidemmän päivämatkan kuin vuosikausiin: 902 km. Tuohon lukemaan sisältyi aluksi kymmeniä kilometrejä kaupunkipyöritystä ja yli puoli tuntia Kehä I:n jättiruuhkassa matamista, sitten käynti Pohjois-Karjalassa. Päivämatkasta puhuminen ei ole ihan kohdallaan: kotiutuessani oli lauantaitakin kulunut jo yli 3 tuntia. En viivytellyt vaan etenin vähintään rajoitusten mukaan, välillä pikkutuhmiakin nopeuksia.

        Keskikulutus tuon 902 km:n ajosuoritteen päätteeksi? Ajotietokone näytti 6,7 l / 100 km. Jos joku väittää Mersun ajotietokoneen valehtelevan, väittäköön. Itse en ole välittänyt laskea kulutuslukemia tankkauksista.

        En osaa kaivata hybridiä – en Toyotaa sen enempää kuin omani merkkistäkään.


      • Hybridin päästöt mitataan sekä (Tyhjällä) että (Täydellä) akulla ja niistä lasketaan keskiarvo.


    • todelliset.voittajat

      Pikkuturbot ja kaasuautot kuuluvat suurimpien voittajien listoille.


      "Opel Astra CNG
      - 1 000 € (Maahantuojan arvio)

      Kia Ceed 1,0 T-GDI
      - 1 200 € (Kauppalehti)

      Toyota TS 1,8 Hybrid Active Edition
      - 370 € (Maahantuojan arvio)"

    • apinoitaKoijataaPumpataa

      Noitten hybridien mittaustapa on tehty niitä suosiviksi, todellisessa ajossa ne kuluttavat paljon enemmän. Näin meitä typeryksiä ohjataan ja valtiot saavat pienenettyä kokonaispäästöjä paperilla ja näin teollisuus saa paskoa entiseen tahtiin ilman sanktioita ja maitten ilmastomaksuja.

      • apinoihinmeneetäydestä

        Juurikin osuit naulan kantaan.
        Typerykset ostavat vag tuotteita vaikka niihin ollaan vuosia kyhäilty huijausohjelmistoja, puhumattakaan huonosti tehdyistä dsg laatikoista ja hajoavista koneista,onnettomasta 2v takuusta ja silläkin ajassa yritetään lykätä vastuuta ostajille.


      • mersumies2

        Kaiken tämän kuulin Esson baarin nurkkapöydässä kun serkunvuohenkumminkaima kertoi tämän tosiasian. Hän oli kuullut sen taas Tallinnan laivalla noutaessaan kuperkeikkajuomaa.


      • vaginakakkaa
        mersumies2 kirjoitti:

        Kaiken tämän kuulin Esson baarin nurkkapöydässä kun serkunvuohenkumminkaima kertoi tämän tosiasian. Hän oli kuullut sen taas Tallinnan laivalla noutaessaan kuperkeikkajuomaa.

        Jaa onko sulla vuohi kummina, no ihmekkös se "mersumies"'..lol


      • Valhettaon
        mersumies2 kirjoitti:

        Kaiken tämän kuulin Esson baarin nurkkapöydässä kun serkunvuohenkumminkaima kertoi tämän tosiasian. Hän oli kuullut sen taas Tallinnan laivalla noutaessaan kuperkeikkajuomaa.

        Ainakin hybridien kulutuksen mittaustapa on ihan netistä.löytyvä asia. Niiden virallinen kulutuslukema tosiaan mitataan TÄYDELLÄ akulla ja akusta saatu energia hyvitetään hybridejä suosivalla tavalla. Ilmankos priusta myydään 3,5 litran kulutuksella, vaikka totuus on kaksi kertaa enemmän.


      • tosielämä.ratkaisee

        Aika sama miten labroissa mitataan tai mitkä ovat normit. Televisiossa näimme kaikki kuinka bensaturbo vie vähemmän bensaa oikeassa elämässä verrattuna tojon hybridiin.
        Ei kenellekään kuluttajalle auta kovin paljoa mainosmateriaalin kulutuslukemat.


      • äläpässatuile
        tosielämä.ratkaisee kirjoitti:

        Aika sama miten labroissa mitataan tai mitkä ovat normit. Televisiossa näimme kaikki kuinka bensaturbo vie vähemmän bensaa oikeassa elämässä verrattuna tojon hybridiin.
        Ei kenellekään kuluttajalle auta kovin paljoa mainosmateriaalin kulutuslukemat.

        Missäs semmoinen ohjelma on tullut, jos tarkoitat ns. Harkin juontamaa ohjelmaa niin siinä tojo vei vähemmän kuin muut


      • Taajama.Tero
        Valhettaon kirjoitti:

        Ainakin hybridien kulutuksen mittaustapa on ihan netistä.löytyvä asia. Niiden virallinen kulutuslukema tosiaan mitataan TÄYDELLÄ akulla ja akusta saatu energia hyvitetään hybridejä suosivalla tavalla. Ilmankos priusta myydään 3,5 litran kulutuksella, vaikka totuus on kaksi kertaa enemmän.

        Etpä ole tainnut ajaa Toyotan hybrideillä ja silti luulet tietäväsi asiasta jotakin. Totuus on kuitenkin se, että Toyota hybridi kulkee pääasiassa taajamaliikenteen työmatka-ajossa reilusti alle 5 l/100km. Ei sellaiseen lukemaan pääse puutarhakoneturbollakaan. On nimittäin kokemusta ja yli 100 tkm ajoista.


      • Kajaanin_kauppakoulusta
        Taajama.Tero kirjoitti:

        Etpä ole tainnut ajaa Toyotan hybrideillä ja silti luulet tietäväsi asiasta jotakin. Totuus on kuitenkin se, että Toyota hybridi kulkee pääasiassa taajamaliikenteen työmatka-ajossa reilusti alle 5 l/100km. Ei sellaiseen lukemaan pääse puutarhakoneturbollakaan. On nimittäin kokemusta ja yli 100 tkm ajoista.

        Pentillähän ei hybrideistä olekaan mitään kokemusta. Se on paljastunut tässä vuosien myötä. Tosi noloa ja lapsellista trollata tietämättä asioista mitään.


      • Bi-fuel
        Kajaanin_kauppakoulusta kirjoitti:

        Pentillähän ei hybrideistä olekaan mitään kokemusta. Se on paljastunut tässä vuosien myötä. Tosi noloa ja lapsellista trollata tietämättä asioista mitään.

        Sinun juttuja kun on pari vuotta seurannut niin taidat olla niitä hybridejä, transitmiehiä koko ukko.


    • Pyörätsuoraan

      Millä valmistajilla on auton toimitukset jäädytetty ja odotellaan kauhulla uusia mittaustuloksia ja nörttisosaston uusia innovointeja päästöjen optimoinnissa?

      Esimerkkitapaukseesi liittyen kannattaa tutustua miten tämän hetken autoverotus kohtelee isopäästöisempiä autoja.
      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-autovero-muuttuu--verolain-muutoksen-vaikutus-syynataan-syksyn-aikana/QjKDxVX5
      n. 200 g päästöistä alkaen vero ei huomioi ollenkaan uuden normin n. 20% korkeampaa lukemaa ja nostaa veroja koko määrältään.

      • Tätähänsääkysyit

    • Kokkeli45

      Tökötät ovat jatkuvasti teiden pahimpia tietukkoja, joten eivät ne kyllä paljoa voi mitenkään kuluttaa!

    • sopiiko.näin

      Hybrideihin pitäisi saada ostaa vain se 4 litraa bensaa jokaista 100 km ajoa varten, että pysyisi homma hanskassa ja ajoneuvoverot matalina. Jos ei onnistu niin aina sanktioita.

      • Yarisman

        Toyotan hybrideille tuo ei tuota mitään ongelmaa, sillä ne noin paljoa kuluta. Pelkässä kaupunki ajossa tuo on tietysti mahdollista, mutta ei todennäköistä.


    • Eitaidaonnata

      Brittilehdessäkin kerrotaan miten huonosti homma pelittää: " mietityttää että miten mahtaa Aurikselta onnistua nuo luvatut kulutuslukemat"

      The CVT gearbox can be very frustrating. It tends to hold onto engine revs for longer than you’d want – which detrimental to fuel consumption and raises concerns as to how easily the Auris’ claimed fuel economy figures can be realised.

      Tuloksen voi saavuttaa ainoastaan virallisessa testissä jossa kulutus mitataan täydellä.akulla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3193
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2056
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      402
      1779
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1321
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1221
    9. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      432
      1071
    Aihe