Olen alkanut käyttäytyä ihan oudosti. Saatan katsella tvtä kuusikin tuntia yhteen putkeen. Sarjoja, elokuvia. Tänään olen katsonut 6-osaisen sarjan kaikki osat kerralla. Syön ja liikun vähän välillä ja sitten taas palaan tvn ääreen. Olisi ihan mukavaakin tekemistä mutta en vaan rupea. Olisi tietenkin vielä hurjempaa vetää kalsarikännejä koko päivän, mutta jonkinlaista riippuvuutta tämäkin on. Ja on ihan mukava olo, mitä nyt vähän mietityttää tekemättömät hommat. Niitä sitten teen yhteen putkeen vaikka 9n tai 10n jälkeen, en kuitenkaan vielä tiedä teenkö just tänä iltana ja osan jätän tekemättä. Onko eläkeläisellä yleensä säännöllinen päivän ohjelma?
Onko yhtään eläkeikään kuuluvaa
29
464
Vastaukset
Surullista.
Toivottavasti sinua lohduttaa tieto että et ole ainoa.
Etkä viimeiseksi jää.
-
Mikä parasta.
Olet hyvä esimerkki lapsen-lapsille.
Lapsemmehan ovat jo oppinsa ottaneet.
H.Parikin tuttua dementikkoa toimii juuri noin.
Tosin eivät saa mitään järkevää aikaan, toisella onkin jo ulosmenokielto, ovi avautuu vain avaimella, eikä sitä hänelle anneta.
Haki postin ja piilotteli laskuja.- eijymmärrä
Dementikolle rangaistus? Aika julmaa sairaalle, eikö ymmärrystä.
eijymmärrä kirjoitti:
"eijymmärrä"
Dementikko ei ymmärrä ymmärrystä.
Saati rangaistusta.
H.eijymmärrä kirjoitti:
Jollakin tavalla karkaaminenkin on estettävä, onhan hoitopaikoissakin ovet lukossa. Se on eri asia hänelle, joka dementikon kanssa elää.
- eijymmärrä
Ancie kirjoitti:
Jollakin tavalla karkaaminenkin on estettävä, onhan hoitopaikoissakin ovet lukossa. Se on eri asia hänelle, joka dementikon kanssa elää.
Karkaamista, jos piilottaa postin. Karkaamisia tapahtuu, mutta on eri tasoisia dementiasta kärsiviä.Kaikki eivät karkaile vaan elävät melko normaalisti , muistihäiriöstään huolimatta.
eijymmärrä kirjoitti:
Karkaamista, jos piilottaa postin. Karkaamisia tapahtuu, mutta on eri tasoisia dementiasta kärsiviä.Kaikki eivät karkaile vaan elävät melko normaalisti , muistihäiriöstään huolimatta.
Karkaamiseen liittyi postin otto ja piilottaminen.
Tietenkin on eritasoisia dementikkoja, olen tuntenut tämän henkilön n.40 vuotta ja on äärettömän surullista seurata hänen tilansa huononemista.
- vanhan-mieteitä-
Olen ajatellu lopettaa siivoamisen kokonaan,
käyn asioilla ja reissullain kaupungilla , syön jotain mikä ny vielä jotensakki suussa maistuu,
kuhan mahdun asunnossa istumaan ja yöksi kaadun sänkyyn samoihin peittoihin kuin aina enneki,
vanha ei jaksa enää siivota,
ku kuolen kyllä luonto kaiken hävittää aivan ittestään,
maaksi maatuu,
vanhalla ei ole enää elämää, elämä oli ja meni,
elämä on kokonaan meneisyydessä,
tulevaisuutta ei ole,Surullista.
Toivottavasti sinua lohduttaa tieto että et ole ainoa.
Etkä viimeiseksi jää.
-
Mikä parasta.
Olet hyvä esimerkki lapsen-lapsille.
Lapsemmehan ovat jo oppinsa ottaneet.
H.En minäkään siivoa yhtä paljon kuin nuorempana.
Minusta elämä kuluu hukkaan jos se on yhtä villakoirien jahtaamista.
Pakkohan on siivota sen verran että itse viihtyy ja voi avata oven vieraille.
Tykkään leipoa ja laittaa ruokaa, siivoaminen on pakkopullaa.
Ajoin juuri 18 km sähköpyörällä, kävin haudoilla ja kiertelen pitkin teitä. Raitis ilma virkistää.Jospa pyytäisit jonkun nuoremman polven edustajan siivoamaan pikku-korvausta vastaan, tai jos varasi sallivat, voisit palkata siivoojan. Siivooja voisi käydä viikon tai kahden välein.
Töissä käydessäni minulla kävi siivooja, joka itse ehdotti, että kävisi kahden viikon välein, koska hänellä ei mielestään ollut riittävästi tekemistä, jos kävi vain viikon välein.
- rutiinia.päiviin
Onko aloittaja ollut kauankin eläkkeellä? Meinaan, jos olet hiljattain jäänyt, niin jonkun aikaa menee levätessä ja tottumisessa. Nyt, kun olet jo havahtunut, niin alat virkoamaan ja saanut levättyä. Rutiinit, ne ovat tärkeät. Lukiessasi tätä palstaa huomaat täällä kirjoittavilla olevan omat rutiininsa.
Jollain on niin vahvat ruokavaliorutiini, että sama menu pläjähtää tuon tuostakin ketjuihin. Samoin huomannet, että usein sama teksti laitetaan useampaan ketjuun. Ne ovat niitä eläkeläisen rutiineja. Kyllä siihen tottuu ja oppii hyväksymään. Pitää suvaita. Se on aikuismaista ei sitä lapsenomaista.- Bengalitikku
Toivottavasti tämä ei ole tulsä ohje.
Aloittajalle: tee itsellesi jokin viikkolukujärjestys. Aloita kepeimmästä päästä.
Jotenkin Sua häiritsee tekemättömyys ja fuskatut hommat. Viikonloppuun mennessä olet kuitannut suuren osan rästeistä.
Lintsata saa, kun on fiilis.
TV:n liika tuijottelu hämää Sua. Oletko vähän alakuloinen?
Suosittelen johonkin ryhmäjuttuun lähtemistä. Oman napanöyhdän kaivelu, sekin kyllästyttää.
Tämä olisi nyt tällainen kevyt tönäisy perzauksille.
Saa pitää luppopäiviä. Saa vain ollakin. Kaikkihan eivät osaa.
Jotenkin kuitenkin sain vähän sellaisen vaikutelman, ettet ihan ole tuytyväinen olotilaasi.
Sitten soita sille ystävälle, josta et ole kuullut aikoihin mitään. - Bengalitikku
...taas korjaan: kaikkihan eivät osaa olla vain..
- tervevielä
Minä eläkeläinen olen kyllästynyt yläpuolelta tulevaan jatkuvaan koputteluun,kaiverrukseen, hakkaamiseen ja työkalujen pudotteluun lattialle. Yölläkin jos heräät, käyt vessassa ja kuulet jatkuvaa pientä naputtelua niin uni ei tahdo tulla takaisin. Mitä tehdä, naputtelenko takaisin?
- Ohjenuoranumerotämä
Eläkkeelle jäävän ensimmäinen tehtävä on ostaa katuharja, varsiluuta, jopa rautakanki. Pääasia, että esine toimii 24 h ja niistähän ei patterit lopu.
Esineiden tehtävänä on juurikin reagoida ympäristöstä kuuluviin ääniin eli melusaasteeseen, jota kenenkään ei ole syytä kärsiä.
Naputtelun ilmetessä on syytä kopauttaa vastareaktio joko seiniin tai kattoon. Painottaakseen tehtävän tärkeyttä, voi rautakangella jyväyttää patteria.
Yleisesti ottaen häiriön aiheuttaja ainakin pysähtyy kuuntelemaan, oliko viesti hänelle.
Tämän jälkeen voi keskittyä eläkkeellä olemiseen.
Ei vielä, mutta kovasti kyllä odotan eläkeikää. Sitten saattaisin alkaa käyttäytyä oudosti ja avata telkkarin ehkäpä kerran viikossa ja katsoa jotain muutakin kuin Vain Elämää, Voice of Finland, Idols, Tähdet Tähdet ja Lätkän MM Suomen ottelut.
- Bengalitikku
Joudutko odottamaan pitkään?
Jaksamista vielä sulle! - O-Orvokki
Kuvastasi päätellen sinulla eivät eläkevuodet ole voelä kovin lähellä.
Bengalitikku kirjoitti:
Joudutko odottamaan pitkään?
Jaksamista vielä sulle!Kiitos, jaksamista tarvitaankin. Vielä vuosi ja kolme kuukautta, tuntuu ikuisuudelta. Jännä juttu, taakse päin ajatellen vuosi ja kolme kuukautta yksi hujaus.
O-Orvokki kirjoitti:
Kuvastasi päätellen sinulla eivät eläkevuodet ole voelä kovin lähellä.
Hyvin säilynyt;)
kyllä minäkin joskus katson televisiota keskellä päivää monta tuntia putkeen jos löydän Areenasta tai Katsomosta jonkun kiinnostavan sarjan. en silloin malta jättää sarjaa kesken, vaan katson vaikka kaikki osat putkeen, ellei niitä ihan valtavasti ole. kotihommia teen kun sattuu huvittamaan, mitään säännöllistä järjestystä ei ole, siitä sain työelämässä tarpeekseni. minulla ei ole yhtään huono omatunto tästä mukavasta elämästäni jossa saan päättää milloin mitäkin teen, aina on kaikki tarvittavat asiat tullut hoidettua. ja kun ei ole tilivelvollinen kenellekään niin mikäs tässä on ollessa. noudattakoot koululaiset lukujärjestystä, minä olen kouluni käynyt ja teen kuten haluan......................
- Retuperällä
rutiinia.päiviin, tää kommentti oli aika hyvä. Toivottavasti ei tuu vielä ruokavaliorutiiniriippuvuus.
entinenmiäs, ja tää. Että oikein odotat tätä riippuvuutta.
Josko laittaisin vähän astioita koneeseen tiskipöydältä, ne enimmät että mahtuu uusia. Uutisiin on just sen verran aikaa, että ehtii siirrellä astioita, kirjoittaa tämän ja lukaista IL lööpit. - e.lä.mä
Nettiä ja TV. Lopetin työt yli 13 vuotta sitten, tietenkin tavallista kodin ja puutarhan hoitoa. Ruohoa ei ole tänä vuonna paljoa tarvinnut leikata. Päivittäin katselen maailman taloutta tv bloomberg. Hyvin nousee eläke ensi vuonna jos talous kasvaa tähän päivään mennessä tänä vuonna 35%.
Joku sanoisi verosta se on 30%, kunnan vero 34% siis lisä veroa on aina ollut. - lollolol
Ihan niinkuin siinä televisiomainoksessa, jossa nainen kutoo jotain pötkylää ja taustaääni kommentoi lipputangon suojasta.
- 1eero
Mikä olisi epäoutoa joutavalla, nykyää on mukava kun ei ylimääräiset menot häiritse jouteoloa, tv tai radio on auki ettei ole liian hiljaista, elämä on kuin mustilaisella sen minkä voit tehdä tänään voit yhtähyvin tehdä huomenna ylihuomenna tai olla tekemättä.
- mimmimum-..mi
Nautin myöskin siitä ettei ole mitään aikatauluja minnekään menoihin....telkkari minullakin usein auki vain siksi ettei ole aivan hiljaista ...ja joskus sitä aina vilkaiseekin...että mitähän sieltä tulee...Jätin kaikki kelloon ja aikaan ja paikkaan sidotut menot...näin on hyvä toistaiseksi...
- köyhämuteikipee
Viime syksystä asti ollut eläkkeellä, tosin sitä ennen sain putkessa harjoitella jouten oloa joten ei mitään ongelmia. Päivittäisiä rutiineita ei ole, teen mitä milloinkin huvittaa. Nyt taas syksy tuo muassaan eläkeläisyhdistyksen viikottaiset "kerhot" joihin osallistun 2 päivänä viikossa, muut päivät teen mitä milloinkin ja tarpeen mukaan hoidan myös lapsenlapsia. Telkkarin orja en ole koskaan ollut, eikä joka päivä ole radiokaan päällä. Kesällä pyöräilen paljon hyvällä kelillä ja saatan viihtyä 1-4 tuntia, 15 - 50 kilsaa, pyörän päällä pitkin kyliä. Onneksi on vain tavallinen 7 vaihteinen käytössä, jos olisi varaa sähköavusteiseen niin varmaan viihtyisin vielä pitemmillä matkoilla, mun haluama sähköavusteinen on vaan senverran kallis että ei näillä eläkkeillä sitä ihan heti pysty hommaamaan....nuo alle tonnin halvat rimpulat ei kelpaa kun niissä liian lyhyt toimintasäde, max 60-70 kilsaa.....
- Iätön
Melko pian voisin tuohon aloituksessa mainittuun harmaaseen joukkoon kuulua, mutta ei ole mitään tarkoitusta vielä piiitkään aikaan siihen asettua. Toivotaan että kunto ja terveys riittää ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.42516548Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1402640- 941966
- 861849
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te481414- 981295
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2901234Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341230Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831189Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211153