nyt kuitenkin kutistettu malli.
20 hengen miehistö ja tavoite kuu ja mars.
niinkin nopee aikataulu kuin 2022
Kiina herätti henkinn tähtiristeilijä hankkeen
89
402
Vastaukset
- huhhuhhuuh
marskilpa moikaan alieneita?
- Tekniikkaamarsista
Marsissa Nasa uskoo olevan paljon alien tekniikkaa.
- MarsVisa
Tekniikkaamarsista kirjoitti:
Marsissa Nasa uskoo olevan paljon alien tekniikkaa.
No nythän ne löysi sitä sieltä. oikeen kuvankin kanssa joka kyllä heti poistui, vaihka julkaisia on itse nasa.
Nyt tulee rajaton budjetti marslennnolle! - Rahallaeivaljä
Tekniikkaamarsista kirjoitti:
Marsissa Nasa uskoo olevan paljon alien tekniikkaa.
Niiden on pakko päästä hakeen se sieltä.
- kilpajuoksua
se teknologia kilpa alien teknologiaan on kovaa
- Kiinasta
Shanhain yliopisto julkaisi taas uuden mars aluksen, joka on huomattavasti pienempi ja miehistöä vain 5 henkeä. sekä erillisen rahtialuksen, joka toisi marsista juttuja tutkittavaksi maahan.
Ilmeisesti tähtiriisteilijät saa odottaa, Kiina suuntaa perinteiseen kilpajuoksuun. - leivänpaahdin
Kiinasta kirjoitti:
Shanhain yliopisto julkaisi taas uuden mars aluksen, joka on huomattavasti pienempi ja miehistöä vain 5 henkeä. sekä erillisen rahtialuksen, joka toisi marsista juttuja tutkittavaksi maahan.
Ilmeisesti tähtiriisteilijät saa odottaa, Kiina suuntaa perinteiseen kilpajuoksuun.Ai taas, edellinen olikin jo kulunut
- Anonyymi
Avaruudessa leijuu vettä, pitkän matkan alus voi alkaa pinnottautua lumella ja pölyllä.
- Anonyymi
Siis koko avaruus matkailu on tuomittu lumipalloksi,
- Anonyymi
kilpajuoksua kirjoitti:
se teknologia kilpa alien teknologiaan on kovaa
totta
Vaatii suuret ruokavarastot.
- avaruusodottaa
Niin varmaan tonneittain nuudelia :D
Mitä tulee näihin Kiinan suunitelmiin ei virallisiin, ei ole paljoa uskomista.
nehän on vain sellaisia heittoja joilla on jotain testattu ja visioitu, mutta toimiin ne ei ole johtanut.
Kaikessa hiljaisuudessahan Venäjä on rakentanun Pak Da pommittajan joka kiipee 100 km eli avaruuteen. sen valjastaminen oikeaksi avaruuskoneeksi tuskin enää olisi vaikeaa. Koka toinen prototyypeistä jo kivunnut avaruuteen.
Sen rahtitila ei vastaa sukkulan tilaa, mutta kuitenkin merkittävä ja voisi tarjota miehistölle lököisät olet avaruudessa jopa lennon kuuhun.
se on nyt 0-3 henken mihistölle.
Mikä parasta se lähtee ja laskee kiitoradalle.
Kiina taas on testannut Yuanzheng-1 konetta joka on uudenajan sukkula - dada
avaruusodottaa kirjoitti:
Niin varmaan tonneittain nuudelia :D
Mitä tulee näihin Kiinan suunitelmiin ei virallisiin, ei ole paljoa uskomista.
nehän on vain sellaisia heittoja joilla on jotain testattu ja visioitu, mutta toimiin ne ei ole johtanut.
Kaikessa hiljaisuudessahan Venäjä on rakentanun Pak Da pommittajan joka kiipee 100 km eli avaruuteen. sen valjastaminen oikeaksi avaruuskoneeksi tuskin enää olisi vaikeaa. Koka toinen prototyypeistä jo kivunnut avaruuteen.
Sen rahtitila ei vastaa sukkulan tilaa, mutta kuitenkin merkittävä ja voisi tarjota miehistölle lököisät olet avaruudessa jopa lennon kuuhun.
se on nyt 0-3 henken mihistölle.
Mikä parasta se lähtee ja laskee kiitoradalle.
Kiina taas on testannut Yuanzheng-1 konetta joka on uudenajan sukkulaUSA:n vanha toimiva ja käytössä ollut jo eläköitynyt sukkulakin on vähemmän kaukana avaruusristeilijästä kuin venäläisten pelkäksi suunnitelmaksi jäänyt Pak Da
- mitälueskellut
Kiinan alus huhuttu suuniteltavan ainakin tuotaan 20% ruovasta itse. lisäksi eräänlaisia automaatteja jotka valmistaa ruokaa eri tarveaineista.
USA ilmeisesti, kuin Venäjäkin, turvautuisi nykymuotoiseen avaruusruokaan. - Lurppakorva
dada kirjoitti:
USA:n vanha toimiva ja käytössä ollut jo eläköitynyt sukkulakin on vähemmän kaukana avaruusristeilijästä kuin venäläisten pelkäksi suunnitelmaksi jäänyt Pak Da
Sukkula ei kykene nousuun ilman rakettia. Vaihka Matsista pako onkin hitusen helpompaa.
Lisäksi sukkulan säteilysuoja on tosi heikko.
Lisäksi Marsissa ei ole kiitoratoja, jotenka kumpikaan vaihtoehto ei sovellu asiaan.
- melkostakilpaa
Mars kilpa saa vauhtia Kiinaan Usaan ja Venäjään, Myös Esalla on suunitelma, vaan raha puuttuu.
- Niinainaaa
Kiirettä bukkaa, muutama vuosi aikaa....
- Pahamailma
Mailma ei vieläkään pysty yhteityöhän! USA on sille este!
- lkjklkj
Se alkuperäinen oli uutisankka, joka tuli kun joku vertasi pilvenpiirtäjän it-järjetelmää tähtiristeilijään.
Aisa oli siis väärinymmärrystä.- Plutoksi
Enkös sanonutkin silloin...
- mennäkuuhub
Tiedä tosta, mutta mars ja kuukisa on kovaa.
- gggsssggggg
kukahan voittaa nyt?
- veikaan
Musk laitaa raketin kuuhun ekna...
- ennustajaseuraaja
Kiire tulee 2040 tekoälyjen mukaan tuntemamme yhteiskunta loppuu.
- KäyShahaissa
Ei tule kuin harvoihin paikkoihin.
Kiinassa on pilvenpiirtäjä jota ohjaa tekoäly. Järjestelmä on tarkoittettu avaruusalukseen.
Sitä koekäytetään pilvenpiirtäjän ohjauksessa, ei lukkoja ei nappuloita hisseissä - isovelisilmä
Kiinassa tekoäly valvoo kansalaisia joita pisteytetään. Henkilökohtaisen pistesaldon vähentyessä kansalainen menettää sitä mukaa oikeuksiaan. Toisinajattelijat katoavat kokonaan.
- varmaatietoa
Venäjän pak da kiipee jo yli 100 km, siittä ei pitkä matka ennään kauemmaksi.
paitsi säteilysuojaus tulee ongelmaksi.- entähermes
PAK DA on sopersonic pommikone, tuskin palvelee venäjä siviili avaruus toimintaa.
Sotilaalisella puolella tuskin on kiinnostusta avruuden valloitukseen enemppää kuin he tarvii. PAK DA pisin reissu kai kolme päivää, jos havainnoijiin on uskomista.
SU-41 tulee kai vastaava lähi avaruus hävittäjä.
Onko hermes hylätty? - BuranSukkula
entähermes kirjoitti:
PAK DA on sopersonic pommikone, tuskin palvelee venäjä siviili avaruus toimintaa.
Sotilaalisella puolella tuskin on kiinnostusta avruuden valloitukseen enemppää kuin he tarvii. PAK DA pisin reissu kai kolme päivää, jos havainnoijiin on uskomista.
SU-41 tulee kai vastaava lähi avaruus hävittäjä.
Onko hermes hylätty?Olihan venäjällä Buran, mutta sille ei ilmeiseti nähty mitään käyttöä.
- pakdat
Ei se Pak-Da mihinkään kiipeä kun ei sitä ole rakennetukaan. Neuvostoliiton Tupolev TU-144 yliäänimatkustajakoneista ensimmäinen valmistunut syöksyi maahan Pariisin ilmailunäytttelyssä v. 1973, ja niillä tehtiin yhteensä vain 55 matkustajalentoa ennenkuin niistä luovuttiin. Neuvostoliiton avaruussukkula Buranilla puolestaan tehtiin vain yksi lento ilman miehistöä ennenkuin niistä luovuttiin.
- rojekti
Neuvostoliiton yliäänimatkustajakone TU-144 oli venäläinen haastaja eurooppalaiselle Concordelle jonka suunnittelun yksityiskohtia venäläiset onnistuivat vakoilemaan. Concordesta poiketen Tupolev joutui ylläpitääkseen nopeutensa lentämään jatkuvasti jälkipoltto päällä joten suuren polttoaineenkulutuksen vuoksi toimintasäde ei yltänyt edes Neuvostoliiton toiselle puolelle ja matkustajat joutuivat kommunikoimaan valtavan moottorimelun vuoksi kirjoittamalla paperille. Näissä Tupoleveissa ilmeni niiden lyhyeksi jääneen liikennöinnin aikana lähes yhtä monta kriittistä vikaa kuin oli lentojakin joten niiden käyttämisen jatkaminen enää pidempään olisi ollut maineellekin riskaabelia. Lentäminen oli myös hyvin tappiollista koska kommunistimaassa ei ole kulut kattavia hintoja maksavia asiakkaita. Lento-ominaisuudet aliääninopeuksilla olivat myös huonot ja se joutui siksi käyttämään suurta laskeutumisnopeutta.
- Hohhoijaati
rojekti kirjoitti:
Neuvostoliiton yliäänimatkustajakone TU-144 oli venäläinen haastaja eurooppalaiselle Concordelle jonka suunnittelun yksityiskohtia venäläiset onnistuivat vakoilemaan. Concordesta poiketen Tupolev joutui ylläpitääkseen nopeutensa lentämään jatkuvasti jälkipoltto päällä joten suuren polttoaineenkulutuksen vuoksi toimintasäde ei yltänyt edes Neuvostoliiton toiselle puolelle ja matkustajat joutuivat kommunikoimaan valtavan moottorimelun vuoksi kirjoittamalla paperille. Näissä Tupoleveissa ilmeni niiden lyhyeksi jääneen liikennöinnin aikana lähes yhtä monta kriittistä vikaa kuin oli lentojakin joten niiden käyttämisen jatkaminen enää pidempään olisi ollut maineellekin riskaabelia. Lentäminen oli myös hyvin tappiollista koska kommunistimaassa ei ole kulut kattavia hintoja maksavia asiakkaita. Lento-ominaisuudet aliääninopeuksilla olivat myös huonot ja se joutui siksi käyttämään suurta laskeutumisnopeutta.
Nyt taisi taas valhe trolli iskee, suhkumoottorit ei tee järjetöntä melua.
Edes jälkipoltolla. - Oikeaatietoa
Hohhoijaati kirjoitti:
Nyt taisi taas valhe trolli iskee, suhkumoottorit ei tee järjetöntä melua.
Edes jälkipoltolla.Ei tarvinut jälkipolttimia kuin yllä väitetään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144 - kakofoniassa
Ilmavirran kitkaa jäähdytettiin valtavavilla metelöivillä ilmastointilatteilla: "Matkustajien oli kommunikoitava keskenään kirjoittamalla asiansa paperilapuille. Kaiken lisäksi Aleksei Tupolevin oli itse tarkastettava kone aina ennen sen lähtöä Moskovasta."
- concordski
Oikeaatietoa kirjoitti:
Ei tarvinut jälkipolttimia kuin yllä väitetään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144Vasta myöhäinen Tu 144:n D-malli pystyi ylläpitämään Mach 2 nopeutta ilman rajusti polttoainetta kuluttavia jälkipolttimia mutta matkustajalennot Tu-144:llä oli jo lopetettu ennen tätä D-mallia jonka sarjavalmistus loppui ennenkuin ehti alkaakaan.
- Hohhoijaati
Tuskin Neuvostoliitossa oli polttoaineen kulutus mikään kustannus erä :D
Eikä Kone mitenkään äänekäs ollut, jopa äänettömämpi kuin ranskalainen esikuvansa. kertoivat länsilähteet.
Tehoa oli myös hitusen enemmän. kuin Conkortissa.
Se miksi nää koneet ne US, Ranska ja NL ei menestynyt oli lentokulma.
Kone lensi nokka pystyssä. Joten lentotarjoilu oli hankalaa! Joka Yliääni lentäjille oli hyvin tärkeää. samoin Tu-144 oli hyvin karusti sisustettu.
Tu-144 pitää myös ennätys korkeilla lentäneestä siviikoneesta. - Buahahhahhhhahah
Ei sinne 70' luvun Tubolevillä lennetä :D
Joten EVVVK musekoneista.... - toimintasäde
Hohhoijaati kirjoitti:
Tuskin Neuvostoliitossa oli polttoaineen kulutus mikään kustannus erä :D
Eikä Kone mitenkään äänekäs ollut, jopa äänettömämpi kuin ranskalainen esikuvansa. kertoivat länsilähteet.
Tehoa oli myös hitusen enemmän. kuin Conkortissa.
Se miksi nää koneet ne US, Ranska ja NL ei menestynyt oli lentokulma.
Kone lensi nokka pystyssä. Joten lentotarjoilu oli hankalaa! Joka Yliääni lentäjille oli hyvin tärkeää. samoin Tu-144 oli hyvin karusti sisustettu.
Tu-144 pitää myös ennätys korkeilla lentäneestä siviikoneesta.Koneiden ideana oli lentää nopeasti kauas. Suuren polttoaineenkulutuksen vuoksi toimintasäde oli lyhyt joten silloin joutuu tekemään välilaskuja tankkausta varten eikä pääse nopeasti kauas eikä nopeudesta ole hyötyä. Koneen ilmavirran kitkassa kuumenevaa runkoa jäähdytettiin suurilla ja äänekkäillä ilmastointilaitteilla ja moottorit aiheuttivat tärinää joista seurasi murtumia siipiin, Matkustajat joutuivat käyttämään kynää ja paperia koska yhden istuimen yli ei pystynyt keskustelemaan edes huutamalla. Koneen takaosassa moottoreiden lähellä meteli oli sietämätöntä. Sitävastoin eurooppalaisessa Concordessa ohjaamomelu tai mikään muukaan ei matkustamossa poikennut tavallisista matkustajakoneista eikä suurta nopeutta havainnut muuta kuin matkustamon näyttötaulun lukemista.
Miten niin lensivät nokka pystyssä? Kääntyvä nokka ja ohjaamon ikkunoiden alas laskettava visiiri olivat vain laskeutumista varten jotta pitkän nokan takaa näkee laskeutuessaan kiitoradan. - Kollinpaskaa
toimintasäde kirjoitti:
Koneiden ideana oli lentää nopeasti kauas. Suuren polttoaineenkulutuksen vuoksi toimintasäde oli lyhyt joten silloin joutuu tekemään välilaskuja tankkausta varten eikä pääse nopeasti kauas eikä nopeudesta ole hyötyä. Koneen ilmavirran kitkassa kuumenevaa runkoa jäähdytettiin suurilla ja äänekkäillä ilmastointilaitteilla ja moottorit aiheuttivat tärinää joista seurasi murtumia siipiin, Matkustajat joutuivat käyttämään kynää ja paperia koska yhden istuimen yli ei pystynyt keskustelemaan edes huutamalla. Koneen takaosassa moottoreiden lähellä meteli oli sietämätöntä. Sitävastoin eurooppalaisessa Concordessa ohjaamomelu tai mikään muukaan ei matkustamossa poikennut tavallisista matkustajakoneista eikä suurta nopeutta havainnut muuta kuin matkustamon näyttötaulun lukemista.
Miten niin lensivät nokka pystyssä? Kääntyvä nokka ja ohjaamon ikkunoiden alas laskettava visiiri olivat vain laskeutumista varten jotta pitkän nokan takaa näkee laskeutuessaan kiitoradan.Ootko lentänyt silla?
- hähähähähäää
Tähtihöhlillä on tähtipölyä aivojen paikalla.
- moi-sörsseee
Taass karvat palsjastu. Täysipelle
Tietysti Kuu ensin, minusta vuonna 2022 jo jonkinlainen matka saattaisi onnistua (paluu on epävarmempaa), sillä Kiina sietänee suuretkin riskit. Siellähän on väkeä tarpeeksi kokeiluihin, joten sitä ei tarvitse sääliä. Eikä kansan ja median suhtautumisesta tappioihin tarvitse välittää, kuten jossakin muualla. - Mutta saattaapa jokin kaupallinen yritys ehtiä Kuuhun ennen kiinalaisia.
Meno Marsiin on tietysti kaikille vielä kaukana edessäpäin. Minä pidän Yhdysvaltain ensimmäistä sijaa 99 %:n varmana.- Kuu--Ukko
Siinä taaas niin tunnepitoinen skeptikko. USA fani.
Kinalla taitaa tällähetkellä olla isoimmat resussit oikeasti lentää kuuhun.
Jos kerran USA kuulentoja epäillään filmituotteeksi ja nyt jopa marsmönkijää.
Kiina tekee juurikin sen mistä kertoo.
Olisihan USA:lla Apollo teknologia, mutta nykyään kaikki tietää että Apollon säteilysuojauksella ei olisi läpimenoa Van Allenin vyöhykeen läpi. Joten kuusalkkait kunniaan.
Kuualus tai mikä tahansa avarruusaslus tarvitsee vahvan suojauksen, joka voidaan nykypäivänä toteuttaa erilaisilla yhdistelmä suojilla josta paasiivisten lisäksi alus tekee oman mangneetisen jtai joapa plasma suojan, joka onnistuisi suprajohteilla helposti,
Musk taas sen verran löytörekeilijä, että ei voi sulkee pois hänen toimintaansa. Mm viedä Tesla kuuhun ;) " Se Parempi kuuauto"
Venäjä taas ottaa varmanpäälle ja se ei sooloile millään testitekniikalla kuuhun.
Kun taas USA ja Kiina molemmat suunittelee Lentoa ja asemia kirtoradoille ja sieltä liikennettä kuuhun. Tässä kiina on pidemmällä, kiinalla on avaruusasma testausta jo korkean kirtoradan asemalla josta helpompi ponnistaa kuuhun. - hörhöilyt
Kuu--Ukko kirjoitti:
Siinä taaas niin tunnepitoinen skeptikko. USA fani.
Kinalla taitaa tällähetkellä olla isoimmat resussit oikeasti lentää kuuhun.
Jos kerran USA kuulentoja epäillään filmituotteeksi ja nyt jopa marsmönkijää.
Kiina tekee juurikin sen mistä kertoo.
Olisihan USA:lla Apollo teknologia, mutta nykyään kaikki tietää että Apollon säteilysuojauksella ei olisi läpimenoa Van Allenin vyöhykeen läpi. Joten kuusalkkait kunniaan.
Kuualus tai mikä tahansa avarruusaslus tarvitsee vahvan suojauksen, joka voidaan nykypäivänä toteuttaa erilaisilla yhdistelmä suojilla josta paasiivisten lisäksi alus tekee oman mangneetisen jtai joapa plasma suojan, joka onnistuisi suprajohteilla helposti,
Musk taas sen verran löytörekeilijä, että ei voi sulkee pois hänen toimintaansa. Mm viedä Tesla kuuhun ;) " Se Parempi kuuauto"
Venäjä taas ottaa varmanpäälle ja se ei sooloile millään testitekniikalla kuuhun.
Kun taas USA ja Kiina molemmat suunittelee Lentoa ja asemia kirtoradoille ja sieltä liikennettä kuuhun. Tässä kiina on pidemmällä, kiinalla on avaruusasma testausta jo korkean kirtoradan asemalla josta helpompi ponnistaa kuuhun.Ei kuulentoja epäillä muuta kuin salaliittohörhöjen palstoilla ja niillä ei ole mitään tekemistä tieteen kanssa.
- Kuu-Ukkoo
Vai niin, täällä terrorisoi joku joka haluaa pitää palstan jonkinlaisena oma kuvanaan.
https://mars.nasa.gov/mer/gallery/all/1/p/348/1P159077009EFF40DPP2594L7M1.JPG
Tuossa ei ole mitään salaliittoo ja on tosi että nasa hakee alien teknologiaa kuusta ja marsista ja nyt se sitä kai löytänyt.
Se takaa rahoitukse Marslennolle.
Kyllä tää on tosiasia eikä salaliitto huuhaata. - senhuomaa
Kuu-Ukkoo kirjoitti:
Vai niin, täällä terrorisoi joku joka haluaa pitää palstan jonkinlaisena oma kuvanaan.
https://mars.nasa.gov/mer/gallery/all/1/p/348/1P159077009EFF40DPP2594L7M1.JPG
Tuossa ei ole mitään salaliittoo ja on tosi että nasa hakee alien teknologiaa kuusta ja marsista ja nyt se sitä kai löytänyt.
Se takaa rahoitukse Marslennolle.
Kyllä tää on tosiasia eikä salaliitto huuhaata.Nasalle tuli kiire.
- Kinakuulumisia
Kiinasta ei tiedä, mikä on virallista ja mikä unia.
Nyt taas huhuja ison avaruudessa kootavan aluksen suunittelusta.
korkella kiertoradalla. jonne ellnot on vaikeempia kuin iss tasolla.
Ehkä kiina tekee tähtiristeilijää marslennon alustaksi.
Alus jossa olisi tilaa ainakin 20:lle henkilölle, ei täysin omavarainen mutta 20% ruoasta tutettaisiin aluksella.
3-4 sukulaa jotka kykenesi vielä laskeutumaan ja nousemaan marssista ja kuusta - Odottaen_vastausta
Mitä arvelette Marsista, onko siellä kasvanut puita? Kuusta tuodut sadat näytteet, ovat sisältäneet kivettynyttä puuta.
Mitä puulaatua, tutkitut kuun näytteet olivat?- wintumputtaja
Planeetat etääntyy aurinkosta ja muinainen mars on ollut ilmesen maan kaltainen muinoin. Oletetaan olleen elämälle suotuisa ja kantanut elämää.
Mars kuoli kun sen ydin jäähtyi ja mangneetikenttä planeeltalta katosi.
Maata odottaa sama kohtalo.Fossiilien löytyminen 10-20 miljoona vuoden jälkeen marssista voi olla haastavaa.
- rtrt4535
Usa on kieltänyt ettei heidän laskeutumispaikkojen lähelle saa mennä (miksiköhän).
Toivottavasti Kiina onnistuu ja päästään vihdoin kuuhun HD-kameran kera. Samalla paljastuu onko siellä käyty vai ei. Kummassakin tapauksessa ainostaan historian kirjat kirjoitettaisiin uusiksi, mitään muuta seuraamuksia ei kellekään siitä tulisi että valhe tai ei.- Hohhoijaatiii
Olihan siellä Japanin HD kuvaa ja apollosta ei näkynyt samaa kuin USA on filmannut, Kuvat poistukin Tokion Yliopiston sivuilta hetimmiten, Kun asia huomattiin.
- Kuussakäyjä
Kuuvale. voisiko olla?
- hdtv
Kuusta sadan kilometrin korkeudelta v. 2008 Kaguyja-luotaimella kuvattua japanilaista kuva-aineistoa löytyy tuolta paljon:
http://www.darts.isas.jaxa.jp/planet/project/selene/hdtv/index.html.en
- Marssilainen
Huhujen mukaan kiina rakentaa jo mini risteilijää, joka tarkoitettu mm Mars matkan tukialukseksi, 20-30 henkee ja kolme laskeutuvaa ja nousevaa 5-7 henken sukkulaa jossa voi asua max 2 viikkoo Marsin päällä.
1 sukkula vara-alus mutta 2 muuta laskeutuisi eri kohteisiin tekemään tutkimusta.
Koko kokonaisuus on ihan uutta tekniikkaa, jota testataan lähitulevaisuudessa.
Sukkula varmaan Pak-Da kopio.
Kiinan ei tarvi tutkia avaruutta filmistudioissa kuin Nasan! Vaan lentää oikeesti!- huhuillaan
Huhujen mukaan kirjoitusripuli on paha
- Analysoija
Nasa tekee miljardeilla tutkimusta mars lentoa varten, ikävä vaan että nasalla ei ole enää sellaisia visonäärejä, jotka pystyisi toteuttamaan lennon kohtuullisin kustannuksin. Koska Nasan tuohuissa kaikki maksaa 10-100 kertaa enemmän kuin Kiinalla tai Venäjällä. jopa tuhat kertaa enemmän kuin Intiassa.
Veikkaisin Kiinaa tämän kilvan voittajaksi. Kinalla kuitenkin rajattomat resussit niin halutessaan. Ja kiinalla kilvan voittaminen olisi kansallinen status. - Ressu1
20-30 hengen miehistö....ja 5,-7 laskeutuu pinnalle...helvatasti tyhjää hyötykuormaa...4 hengenmiehistö riittää koko reisulle
- Tallukkas
Ehkä niiden ajatusmailma on hitusen erilainen, Kuin Nasalla totuttu.
Ehkä kyse ei ole mikä riittä ja mihin riittää. Konsepti taitaa olla enemmän Star Trek tyylinen kuin puhtaasti tieteellinen lento.
Nasakin muutti suunitelmia, Nasa suunnittelee matkaa jossa maahan voitaisiin marssista tuosa tonneja painavia esineitä ( Alienteknologiaa oletettavasti)
- PlasmaMoottori
Venäjä ilmoitti että plasmamootori alkaa olla valmis kokeiltavaksi lennola.
Onko moottori plasma-fuusio? sitä ei mainittu
Mutta koska Fuusioenerkiaa on tutkittu ja se voisi siveltua paremmin avaruus moottoriin kuin vakaaseen fuusioplasman ylläpitämiseen.
Deuteriumia ei tarvisi olla paljokaan valtaisaan tehoon. Laukseen mahtusi poltoainetta ajalla ristiin rastiin aurinkokuntaa yhdellä tankkauksella.- Kuu-Ukkoo
Totta, kyseessä on Fuusio moottori. Myös Nasa kehittelee vastaavaa.
- OnMuttaEiGasoo
USA ja Venäjä jo testanneetkin kyseistä mottoria.
Kertoo netti. Ilmeisesti ongelma on poltoaineen saanissa jotta se voisi yleistyä.
Kuussa kai olis halium -3, Joka olisi se pääpolttoaine.
Joka napataan mangneettiliekaan ja kuunennetaan radiootaajukksilla plasmaksi jolloin syntyy fuusio.
Aikanaan Venäjän testiraketti sai aikaan seti hälytyksen kun se luulu salaisen okeen aihettamaa radiopursketta vieraaksi tekeleeksi jupiterin lähellä. - Nainritavaruuteen
Nonniin, siiten alkoi kaivostoiminta kuussa ja muolla.
- plasmatics
Nasa laukaisi jo v. 2011 satelliitin joka käytti avaruudessa moottorinaan plasmamoottoria.
- kanssa
Nainritavaruuteen kirjoitti:
Nonniin, siiten alkoi kaivostoiminta kuussa ja muolla.
Savossa muolla on kaekkea.
- Avaruusjutut
Kuu-Ukkoo kirjoitti:
Totta, kyseessä on Fuusio moottori. Myös Nasa kehittelee vastaavaa.
Opettele kirjoittamaan yhdyssanoja ensin.
- Kuu-Ukkoo
Fuusiomoottorit mahdollistaa risteilijät! ongelma on vaan että Helium3 se polttoaine on maassa kortilla!
- Koisomaattori
Fuusiomootttorit on edellytys
- Huoltooasemakuuhun
Kuusta Helium3 polttoaine.
- Kiinarakentaajo
Kiina rakentaa jo sitä alusta, sen osia valmistetaan jo ja on tehty jo vuoden verran. Tiangong 2 tilaukset mittakaavassa olisi valtava jos se kootaisiin yli kahdestakymmenestä modulista.
On uskottavaa että nämä komponentt valmistetaan ihan muuta käyttöä varten.- Kiinarakentaajo
Kyseessä siis Tiangong 3
- Haistelija
Kiina testaa kuuhun kvantti viestintää, kehittää fuusio moottoria kuin muutkin. Poltoaine vaan on kuussa ja kilpa on rajua. jos meinaa mennä hakeen marsista alieni romua.
Veikaan että viralinen ilmoitus tulee pian Kiinan mars lennosta.- veikkaus.jalöttö
Mitä Haistelija haistelet?
- Kovaavauhtia
Kiina rakentaa jo.
- Täysitohina
Niin varmaan muutkin, kova on kilpa Marsiin ja kuuhun.
- Mitäontuleman
Tiangong 4 - Excalibur
Tulevan aluksen muuttorit ja voimayksikköt tekee nykytekniikalla aluksesta tietyn muotoisen. Yksi sellainen muoyo leffoista on Excalibur aluksen muoto joka siipiin ja niiden kärkiin voi asentaa ydinvoimayksiköt ja fuusiomoottorit, siten että säteily ei haittaa asumistilojen ihmisiä.
Aluksen rakentaminen maasta käsin olis hankalaa, koska nyt rakennelmat on mahdollisimma kevyitä materiaaleja, ne solveltuu kuitenkin huonosti aluksen materiaaleiksi. Kiina on tiettävästi kehittänyt metallikomposiittiä, joka olisi mahdollista valmistaa kuussa ja saada avaruustelakelle pienin ponnisteluin. Alus olisi huomattavasti kestävämpi kuin nykyiset, jontka voi tuhota pienikin mikrometeori, Materiaali mahdollistais myös mangneetikentän hallintaa aluksen ympärillä tasoon, joka voisi mahdollistaa aika-avaruus vääristämisen eli poimuajon.
Mir keinopaino kokeet ei kai ollut kovin hyväksi ihmiselle. Suurimassainen runko voisi auttaa tässäkin asiassa. Samalla se suojaisi säteilyltä ja auttaisi hallitsemaan lämmönsäätelyä
Vai onko kiinakin vai kusettamassa muita?- Vaktaa
No nyt ollaan ihan tiedon lähteillä, Näinhän on nähtävä DD
- 100Henkeä
Nasa 100 henkeä marsiin !!!
Nasa ottaa samaa agentaa jolla kiinan piti marsiin mennä.
Nasa julkisti maanantaina ensi vuoden budjettinsa. Se tähtää vahvaan rahoitukseen miehitettyjen lentojen ohjelmassa, mutta monesta muusta joudutaan tinkimään.
Pääjohtaja Jim Bridenstinen esittelemä budjetti on kokonaisuudessaan 18,6 miljardia euroa. Keskiössä olevia lentoja Kuuhun ja Marsiin luonnehditaan myös uudella esittelysivulla.
Merkittävimmät hahmotellut virstanpylväät ovat miehitetty lento SLS-kantoraketilla ja Orion-aluksella vuonna 2022, Gateway-avaruusaseman rakentamisen aloittaminen Kuun kiertoradalle 2022, miehitetty kuulento 2028 ja miehitetty Mars-lento 2030.
Jo aiemmin Bridenstine on korostanut miehitetyn kuulennon tavoitetta vuodelle 2028. Lähes jokainen Yhdysvaltojen presidentti tiedettä painottanutta Bill Clintonia lukuun ottamatta on julistanut vahvasti miehitettyjä lentoja.
Nasa on nojaamassa paljolti samaan suuntaan kuin George W. Bushin vuonna 2004 julkistettu Constellation-kuuohjelma, joka sittemmin kuivui kokoon. Ohjelma tähtäsi nopeasti ja halvalla kantoraketteihin ja alukseen, mutta siitä olisi tullut erittäin kallis käyttää.
Tällä hetkellä Nasan kuulentoja paljon todennäköisemmältä ja nopeammalta näyttää Elon Muskin jättikokoisen BFR-raketin eteneminen käyttöön asti. Ylempänä vaiheena toimiva Starship-alus on suunniteltu kuljettamaan sata ihmistä Marsiin.
Esimerkiksi Kiina ehti jo piikitellä Nasan budjetissa leikattavia tiedeosia sekä siitä kokonaan puuttuvaa kouluopetuksen osaa. Kiinallakin on toki omat vaikuttimensa, jotka tähtäävät miehitettyihin kuulentoihin ja Kuun hyödyntämiseen. Kiinalle olisi sitä edullisempaa, mitä vähemmän muut maat panostaisivat omiin kuuohjelmiinsa.- eeedee
lähenpänä20 kirjoitti:
No ei tohon pötkylään kyllä 100 henkee pistetä.
https://i.redd.it/s9p3bky5xk111.jpgPötkylä on 16 henken alus max
- Chinemoon
Kiinasta taas uutinen 120 hengen aluksesta. kahdella laskeutumisaluksella.
- Anonyymi
se alus on välillä iso ja välillä pieni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se alus on välillä iso ja välillä pieni
Joo, ei kovin uskotavaa tai sitten siellä kyhätään kahta alusta.
Iso alus olisi julmetun kallis, vattisi yli sata nostoa materiaaliosia.
Lisäksi mikropihaitta UV valo elinioinnilla ei toiminut mir ja skylab aluksillakaan vaan ne saastu.
Miten kiina ratkaisee ongelman? jotta aluksesta ei tule jättimäistä jäteläjää.
- Anonyymi
USA armeja patentoi ufo teknologian. pitäisikö nauraa vai pelästyä
- Anonyymi
se on puffia
- Anonyymi
Nasa tuntuu salaavan edellen niiden filmihommia. Kuuvaletta ym.
Toimivaa tekniikkaa ei tunnuolevan- Anonyymi
Ai kenen niiden?
- Anonyymi
Täälä onkin keskustelu aisiasta. hyvä
Nyt Kinasta tuli taas se 120 henken aluksen visio.
Moisen aluksen rakentaminen vaan älyttömän kallista, Onko kiinalla tahtoa moiseen?- Anonyymi
eiku nyt ihmiset on siellä saatu pienennettyä
- Anonyymi
Kiina jatkaa edeleen ristelijän suunittelua.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893328
- 623087
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802363
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402016- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil351563