konepaketti

jonsku

tälläinen konepaketti olisi myynnissä yhdessä liikkeessä turussa.
fujitsu siemens scaleo Ta A64 350-61
mainoksessa sanotaan:
64 bittinen AMD Athlon 64 3500 suoritin.
windows xp home fi.
1024 mt keskusmuisti.
200 gt kiintolevy.
Nvidia Geforce 6600 näytönohjain 256 mt.
Firewire.
tallentava DVD -RW -R Dual Layer asema.
mukana work suite 2004 ja photoshop elements.
sisältää näppäimistön.hiiren ja kaiuttimet.
takuu 3 vuotta.
norman internet control 3 vuotta.
1 vuoden käyttöoikeus music brigade palveluun.
Hinta 1199e.
eli kone tulisi tyttö opiskelijalle,en pelaa pelejä.
riittääkö nopeus ja tehot myös tulevaisuudessa?
mitä hyvää ja huonoa tässä on?
millainen tft näyttö olisi tähän sopiva,kun ajattelin senkin ostaa?

11

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.II

...saahan tuommosen paketin tietenki ostaa jos ei rahasta ole kiinni. Itse kasasin koneen puolet halvemmalla ja se riittää takuulla seuraavaksi 3:ksi vuodeksi. Itse en myöskään pelaa.

• jonsku

en siis osaa itse mitään kokoa mitään vaan haluisin siis ostaa koko paketin valmiina.
        mutta mitä huonoa/hyvää tuossa siis on?
        entä se näyttö?

• A.II
        jonsku kirjoitti:

en siis osaa itse mitään kokoa mitään vaan haluisin siis ostaa koko paketin valmiina.
        mutta mitä huonoa/hyvää tuossa siis on?
        entä se näyttö?

Oikeastaan tuossa ei ole mitään huonoa :) Peruskäyttöön hyvä kone pitkäksi aikaa eteenpäin. Helpottaa koneen valitsemista huomattavasti jos se ei tule pelikäyttöön, koska sillon ei tarvitse panostaa näytönohjaimiin esimerkiksi niin paljoa.

TFT-näytöistä en osaa sanoa kun en niiden kanssa ole ikinä ollut tekemisissä...

• A.II kirjoitti:

Oikeastaan tuossa ei ole mitään huonoa :) Peruskäyttöön hyvä kone pitkäksi aikaa eteenpäin. Helpottaa koneen valitsemista huomattavasti jos se ei tule pelikäyttöön, koska sillon ei tarvitse panostaa näytönohjaimiin esimerkiksi niin paljoa.

TFT-näytöistä en osaa sanoa kun en niiden kanssa ole ikinä ollut tekemisissä...

Tuo kone nimenomaan näköjään pelikäyttöön tehty!
        Sen verran säästetty ettei ole ammuttu yli ja laitettu 500 euron näytönohjainta vaan paras hinta/laatu.
        Jos et oikeasti tarvitse konetta pelikäyttöön,osta käytetty tai kannettava.Käytetyn saat puoli-ilmaiseksi ja kannettava mahtuu vaikka koululaukkuun.
        Jos littunäyttöä tuohon pakettiin niin littunäytöksi vaikka Samsung Syncmaster 17" 710T joka monta eri testiä voittanut.Hintaa noin 350euroa.

• pjotr

saat vielä näytön tuohon 1200euroon.littunäyttöjä saa alle 300eurolla
      http://www.pcsuperstore.fi/tuote.html?product_id=FUJ-FIN-CANDO001&category_id=1_1

• jonsku

en siis pelaa mitään pelejä.
      mutta jos siis tämä konepaketti on nopea niin eikö se nopeus vaikuta muuhunkin kuin vaan pelaamiseen?
      vai onko tämä kone siis aivan turha minulle kun vaan surffaan netissä, teen kouluhommia,katselen digikuvia ja poltan niitä ja jne.
      aattelin vaan ostaa kunnon koneen jos joskus innostun enemmänkin tietokone hommista.
      eikö tää olis hyvä myös tulevaisuudessa?

• Mämmi

Hei!

Ostin itse äskettäin koneen ohjenuoranani: " Älä maksa sellaisesta, mitä et tule todennäköisesti tarvitsemaan." Vanhenevat niin älyttömän nopeasti... Tietysti, jos rahasta ei ole puutetta ja haluaa vähän hemmotella itseään, niin mikäs siinä arvokkaampaakin hankkiessa. :)

• osta vanhaa

Tietokoneissa tulevaisuus on jo, vuoden päästä kone on vanhentunutta tekniikkaa, voisi karrikoiden sanoa. Osat josta eilen maksoi maltaita ovat tänään alennuksessa ja huomenna et löydä niiden kanssa sopivia komponentteja muuten kuin ryöstöhintaan.
        Tehokkaalla koneella pärjää kyllä pitempään mutta turha maksaa liikaa kun se tehonnälkä aikanaan iskee on uuden tekniikan hommaaminen halvempaa kun seisottaa rahaa komponenteissa varmuuden vuoksi.
        Vuonna 1998 tehokone saattoi maksaa 2000 €, tänään saa suhteessa samanlaisen (verraten 10 kertaa tehokkaamman) 1000 €:lla.
        Hukkaanhan ne rahat jokatapauksessa menevät vähän niinkuin autokaupassakin...:)

• järkeä

puoleen hintaan saat paketin mikä toimii täysin vastaavasti sinun käytössä

• näyttää kokoonpano

siinä on kaikki mitä sanot tarvitsevasi, ja potentiaalia jos tarpeesi muuttuvat. Jos hinta tuntuu korkealta, saa fujitsulta halvemmankin paketin joka riittää kertomaasi käyttöön pitkäksi aikaa. Jos et pelaa, näytönohjaimeksi riittää selvästi halvempikin.

Jotta myöhemmin välttyy monilta (takuu)ongelmilta, minusta kannattaa ostaa
      a) tunnetun valmistajan kone, esim. hp, fujitsu, dell, tms.
      b) hyvämaineisesta kaupasta

Pakettikone on siitä hyvä että siinä on mukana "samaan hintaan" ylimääräistäkin. Tosin tuo works suite on aika turha, sen voisi korvata vaikka openofficella.

Näytöksi TFT on varmaan hyvä sinulle, 17" olisi minimikoko, isompi=parempi. Hintoja näytöille voit katsoa vaikkapa www.verkkokauppa.com tai www.mbnet.fi/hintaseuranta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe