Talviglygolit Volvo Penta AD31P moottoriin

PakkasiaOdotellessa

Uudessa (vanhassa) veneessäni on otsikon mukainen moottori. Tämä on ensimmäinen sisäperäkone minulla ja monta uutta asiaa täytyy tässä oppia.

Koska moottorin käsikirja on vuosien saatossa jäänyt matkalla pois kyydistä, niin olen netistä vakoillut vinkkejä tähän talveen varustautumiseen.

Kuvien viesti on hieman sekava ja muutenkin olen saanut erilaisia vastauksia. Kysynkin miten palstalaiset tekevät tämän ”säilöön panon” kuten niissä Volvon kirjoissa lukee.

6

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin

Hae sähköinen omistajan käsikirja Volvo pentua sivustolta. Tarvitset moottorin valmiste numeron.

• PakkasiaOdotellessa

Kiitos, tämän teen. Sain antamasi ohjeen jo kesällä, mutta en vielä silloin ollut valmis sitä noudattamaan.

• Siellä on niitä tyhjennysproppuja pisin poikin, niistä pitäisi valuttaa ja sitten vesipumpun imuletku glykoliämpäriin ja myös glykolia vetariin päin tulee kaataa.
      Helpoin on pussiiin tai saaviin vetari ja kierrättelee siinä glykolissa jonkin aikaa.

• Ensin "Mikki hiiren korvilla" makeavesiajo. Korvat Volvoon alle 5e, Biltema, siis vetolaitteeseen.
      Sit vetarinletku irti konehuoneesta ja suppilo kiinni ja 8-10L 50/50glygoolia koneeseen. Toinen kaataa ja toinen käyttää konetta. Tulee pakoputken kautta ulos ja voi pyrkii ottaa talteen. Mikki hiiren korvilla vetarin läpi en ole onnistunut vaan saanu kauheen sotkun maahan.

• PakkasiaOdotellessa

Kiitos kaikille neuvoista. Täytyy tässä alkaa vähitellen asennoitumaan tuohon hommaan.

• Purskutellen

Mulla ei lähde D4:ssä millään irti koneen letku, niin hoidan mikkihiirenkorvien kautta glykolitkin. Kannu pari metriä koreammalla kuin vetarin sisäänottoreiät. Ehkä 50% ekstraa tarvitsee seosta kun korvat on vedetty jesarilla vetariin. "Haitari"pumppu letkussa auttaa, saa alun imun aikaseksi ilman että tarvii glykolia purskuttaa joka vuosi. Ei vihreä glykoli kovin vaarallista ole, voi sillä purskutellakin. Punainen on eri juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6435
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2737
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1175
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      90
      1160
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1103
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1090
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      280
      1084
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229