lagotto romagnolo ja allergia

ruu85

Lueskelin tossa näitä kirjoituksia ns. allergia koirista, vaikka itse uskon että kokonaan sellaista ei ole.. Olen itse hieman allerginen koirille ja elin lähes 5 vuotta sheltin kanssa, välillä nenä vuoti, mutta ei pahasti. Nyt haluaisin tietää lisää tästä lagotto Romagnolosta ja varsinkin niiltä ihmisiltä kenellä on allergiaa mutta myös tämä koira. Kävin katsomassa kuvia tästä rodusta ja täytyy sanoa että kyllä oli melkoinen nappisilmä :)!*rakastunut*

7

5203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati

Täällä meillä on ihana karvakuontalo lagottopoika. Meillä ei ole kukaan allerginen joten omakohtaista kokemusta ei ole. Olen kyllä kuullut muilta omistajilta että lagottoja on useassakin allergiaperheessä. Lagoton iho ei hilseile eikä karvaakkaan juuri irtoa. Tämä rotu on oikea laiskan siivojan unelma.

• lago

Meillä ei ole lagotto mitään aiheuttanut, vaikka suurin osa perheestämme on aleergisia..=)

• Harmiainen

Tädillä on 2 lagottoa joiden kanssa aina välillä käy meillä. Minun siskoni ja äitini ovat molemmat tosi allergisia (meillä 2 villakoiraa) ja eivät saa näistä lagotoista mitään oireita. Tosiaan allergisoivuus on yksilö -ja henkilö-kysymys.

• IHANA NAPPISILMÄ

lagotton on ihana nappisilmä ja olemme itsekkin harkisemassa sitä

• Anonyymi

Kirjoitan näin vuosia jälkikäteen, lähinnä siksi, että joku allerginen tätä ketjua vielä lukee. Meillä on nyt 8 kuukautta vanha lagottopoika ja minä olen vahvasti allerginen koirille, mulla on myös astma (esim. kultseista ja colliesta alan oirehtimaan heti).
      Ihan pentuna jonkin verran sylki kutitti ihoa, naskalihampaat ku maisteli kaikkea 😁 Mutta mitään hengitysoireita tai muita allergiaoireita ei ole tullut. Mutta huomaan, että toisten lagottojen rapsuttelusta voi nenä alkaa vuotamaan eli omaan olen jo siedättynyt. Paras olisi, jos voisi mennä jonnekin lagottokotiin vierailulle kokeilemaan, että tuleeko oireita.

• Anonyymi

Mukava kuulla kokemus oman koiran hankinnan jälkeen. Meidänkin allergiaperheeseen suunnitteilla koira joka aiheuttaisi vähemmän allergiaa... :)

• Allergisoimatonta rotua eri ole olemassa, on vain enemmän, tai vähemmän allergisoivia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2834
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2043
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe