On se kumma juttu, kun eläkepäivä on 1. ja vieläkään ei rahaa näy tilillä.
Suomessa on viimeisen päälle huipputekniikkaa, mutta pankit eivät pysty hoitamaan rahoja oikeina maksupäivinä tileille.
Vai onko kysymyksessä eläkeyhtiöiden venkoomisesta.
Sunnuntaina voit kyllä maksaa laskusi.
Hyvin kelpaa maksut.
Pikavippiyhtiöt pystyvät laittamaan rahaa joka päivä tilille.
Haluan eläkkeeni sinä päivänä, kun se on luvattu maksaa.
Missä on eläkerahat?
62
944
Vastaukset
- Bengalitikku
Olen muuten joskus samaa miettinyt. Palkka maksettiin, jos osui viikonlopulle, niin perjantaina tai juhlapäivää ennen. Tänä vuonna on 7 viivepäivää. Korkohyötyä eläkeyhtiöille isoista summista. Toisaalta nykyaikaisin järjestelmin pystyttäisiin maksamaan aitona eräpäivänä. Eläkkeiden maksuissa käytetään laskun maksukäytäntöä eli eräpäivän jälkeinen arkipäivä.
Olemme siis lasku.
Kela on tosin sählännyt useastikin (ei koske minua) ja maksupäivät tosi omituisia.
Välillä tulee tunne, onko likviditeettiongelmia.- flegmaatti
Korkohyöty ja henkilöstöpolitiikka. Asiaa sivuten mutta eläkeasian ulkopuolella.
Mennessäni 1964 Blekingeen autojen syylärien ja lämmitinlaitekennojen valmistuspajaan oli siellä käytössä viikkotilimaksut ja tilin laskenta-aika oli 2 viikkoa. Siis työviikon ensimmäisen päivän palkan sai 3:n viikon kuluttua.
Kyseisellä putiikilla oli eri yksiköissään henkilökuntaa yli 5000 sielua joten siitäkin kertyi korkohyötyä.
Se oli myös osa henkilöstöpolitiikkaa. Suomalaiset poikamiehet asuivat tahtaan läheisissä parakeissa. Pojat ottivat luonnollisesti palkkaennakkoa ja laskenta-ajasta johtuen monet saivat tilipäivänä tyhjän tilipussin joten työpaikan vaihto oli todella vaikeaa.
Erään työkaverini ehdonalaisvalvoja oli kyseisen yksikön lappilainen henkilöstöpäällikkö joten syylärin tinaajan työpaikkauskollisuus oli taattu.
Mutta asiaan. Pienistä summista kertyy mittava kokonaisuus kun kertaluku on riittävän suuri!
Oma eläkkeeni tulee aikanaan ja vaimon eläkkeen KELAn töydentävä osuus tulee muutaman päivän viiveellä verrattuna työperäiseen eläkkeeseen.
Yhteisten tilien ja vaimon luottokortin ansiosta ei ole nälkä päässyt yllättämään.
- bessie--
Tuskinpa sinulle on kukaan luvannut, että vuoden 2018 syyskuun eläkkeesi maksetaan 1.9.2018.
Se, että "eläkepäivä on 1." on vain sinun omaa virheellistä ajatteluasi, eli tämän virheen korjaamisen pitäisi olla hyvin helppoa.
Olen saanut omalta työeläkevakuutusyhtiöltäni 28.11.2017 päivätyn kirjeen jossa kerrotaan paljon kaikenlaista asiaa, esimerkiksi "vuoden 2018 eläkkeiden maksupäivät"
2.1.2018 1.2.2018 1.3.2018 3.4.2018 2.5.2018 1.6.2018
2.7.2018 1.8.2018 3.9.2018 1.10.2018 1.11.2018 3.12.2018- Bengalitikku
Tuossa noudatetaan laskun maksuperiaatetta, jolloin tulee viivepäiviä.
Virallinen maksupäivä on 1. pvä. - 1leskenn
Bess
Taas sinä pilkunnussija olet äällä
Minulle on kuvaannollisesti luvattu eläkemaksupäivät ja olen saanut vastaavan litanian.
Peräänkuulutan oikeita maksupäiviä ja rahojen siirtoa, olkoon sunnuntai tai mikä.pyhä lystää.
Tarvittaisisiin vain hyvää tahtoa.
2lesken - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Virallinen maksupäivä on 1. pvä.Noudatetaan mitä periaatetta hyvänsä tai tulkitaan miten hyvänsä, lihavoitu otsikko on "Vuoden 2018 eläkkeiden maksupäivät". Selvästi mustaa valkoisella; MAKSUPÄIVÄT. (Ja ne päivämäärätkin ovat saamassani ilmoituksessa huomattavasti selkeämmin kuin tuossa minun viestissäni, tekemiäni 'ylimääräisiä' välilyöntejä ei näemmä hyväksytty).
Jos saan hyvissä ajoin työeläkeyhtiöltäni ilmoituksen jossa kerrotaan (muun muassa) seuraavan vuoden eläkkeiden maksupäivät, niin kyllä minä pidän niitä "virallisina" maksupäivinä. - pilikunviilaaja
1leskenn kirjoitti:
Bess
Taas sinä pilkunnussija olet äällä
Minulle on kuvaannollisesti luvattu eläkemaksupäivät ja olen saanut vastaavan litanian.
Peräänkuulutan oikeita maksupäiviä ja rahojen siirtoa, olkoon sunnuntai tai mikä.pyhä lystää.
Tarvittaisisiin vain hyvää tahtoa.
2leskenSaanko vähän viilata pilkkua minäkin ? Muistan kerran ennen nukkumaanmenoa katsoneeni pankkitilini tapahtumia klo 00.05 ja siellä se eläke jo ns. pötkötti eli 5 minuuttia siitä kun vrk vaihtui ja eläkkeenmaksupäivä oli alkanut.
Eli menkää verkkopankkiin puolenyön maissa niin näette miten homma toimii. - bessie--
pilikunviilaaja kirjoitti:
Saanko vähän viilata pilkkua minäkin ? Muistan kerran ennen nukkumaanmenoa katsoneeni pankkitilini tapahtumia klo 00.05 ja siellä se eläke jo ns. pötkötti eli 5 minuuttia siitä kun vrk vaihtui ja eläkkeenmaksupäivä oli alkanut.
Eli menkää verkkopankkiin puolenyön maissa niin näette miten homma toimii.MITÄ!!!
Haluan ja vaadin ja peräänkuulutan, että minun rahojeni on oltava tililläni viimeistään 00:01! Oikeasti haluaisisin niiden ilmestyvän sinne kolmessäkymmenessä sekunnissa, mutta kun en sitä osannut kellonaikana merkitä niin laitoin koko minsan. - kylmätotuus
Listaamasi maksupäivät ovat useimpien eläkeyhtiöiden käytössä, mutta eivät kuitenkaan kaikkien yhtiöiden.
Kun virallinen maksupäivä ei ole pankkipäivä, niin joku yhtiö maksaa eläkkeet virallista maksupäivää edeltävänä arkipäivänä ja toinen firma vasta sitä seuraavana arkipäivänä. Näin ollen eläkkeensaajat joutuvat eriarvoiseen asemaan ja se sotii oikeustajuani vastaan.
Tänä vuonna on 6 kuukautta, jolloin maksupäivä siirtyy.
Maassamme on suuri joukko eläkeläisiä, joiden eläke on todella pieni. Minusta olisi toivottavaa, että eläke maksettaisiin edeltävänä arkipäivänä, jos virallinen maksupäivä ei ole pankkipäivä. Näinhän Kelakin toimii. - bessie--
kylmätotuus kirjoitti:
Listaamasi maksupäivät ovat useimpien eläkeyhtiöiden käytössä, mutta eivät kuitenkaan kaikkien yhtiöiden.
Kun virallinen maksupäivä ei ole pankkipäivä, niin joku yhtiö maksaa eläkkeet virallista maksupäivää edeltävänä arkipäivänä ja toinen firma vasta sitä seuraavana arkipäivänä. Näin ollen eläkkeensaajat joutuvat eriarvoiseen asemaan ja se sotii oikeustajuani vastaan.
Tänä vuonna on 6 kuukautta, jolloin maksupäivä siirtyy.
Maassamme on suuri joukko eläkeläisiä, joiden eläke on todella pieni. Minusta olisi toivottavaa, että eläke maksettaisiin edeltävänä arkipäivänä, jos virallinen maksupäivä ei ole pankkipäivä. Näinhän Kelakin toimii.Ketjussa puhutaan "oikeista" eläkepäivistä ja ettei vai olisi myös ilmaisua "aito eläkepäivä" käytetty ja periaatekin mainittiin. Näissä ilmaisuissa pysytellen; pääperiaate on se, että eläke maksetaan KERRAN KUUKAUDESSA ja vain siis kerran kuukaudessa. Tästä syystä maksupäiviä ei voi siirrellä edellisen kuukauden puolelle. Jos sattuisin huomenna kuolla kupsahtamaan saman tien kun eläke tililleni pätkähtää niin olen silti koko syyskuun eläkkeeseen oikeutettu, kuolinpesäni ei tarvitse palauttaa rahoja.
- kylmätotuus
bessie-- kirjoitti:
Ketjussa puhutaan "oikeista" eläkepäivistä ja ettei vai olisi myös ilmaisua "aito eläkepäivä" käytetty ja periaatekin mainittiin. Näissä ilmaisuissa pysytellen; pääperiaate on se, että eläke maksetaan KERRAN KUUKAUDESSA ja vain siis kerran kuukaudessa. Tästä syystä maksupäiviä ei voi siirrellä edellisen kuukauden puolelle. Jos sattuisin huomenna kuolla kupsahtamaan saman tien kun eläke tililleni pätkähtää niin olen silti koko syyskuun eläkkeeseen oikeutettu, kuolinpesäni ei tarvitse palauttaa rahoja.
Oikeassa olet, ettei kahta eläkettä voi saman kuukauden aikana maksaa.
Ehkäpä tulevaisuudessa eläkkeitä maksetaan myös niinä päivinä, kun pankit ovat kiinni. pilikunviilaaja kirjoitti:
Saanko vähän viilata pilkkua minäkin ? Muistan kerran ennen nukkumaanmenoa katsoneeni pankkitilini tapahtumia klo 00.05 ja siellä se eläke jo ns. pötkötti eli 5 minuuttia siitä kun vrk vaihtui ja eläkkeenmaksupäivä oli alkanut.
Eli menkää verkkopankkiin puolenyön maissa niin näette miten homma toimii.pilkun
Jos ollaan oikein tarkkoja, kaikkien eläkkeet eivät näy minuutin yli puolenyön. Eikä edes kahden tunnin.
Tietokoneajot pankeissa ja tileille tekevät sen tänäpäivänäkin, että rahat on luvattu olevan tileillä arkisin silloin, kun pankinovet aukeavat.bessie-- kirjoitti:
MITÄ!!!
Haluan ja vaadin ja peräänkuulutan, että minun rahojeni on oltava tililläni viimeistään 00:01! Oikeasti haluaisisin niiden ilmestyvän sinne kolmessäkymmenessä sekunnissa, mutta kun en sitä osannut kellonaikana merkitä niin laitoin koko minsan.bes
Luehan ohjeet tarkemmin.- bessie--
2lesken kirjoitti:
bes
Luehan ohjeet tarkemmin.Mitkä ohjeet? Et ole antanut mitään ohjeita tai käskyjä, kuvittelin vitsailun olevan sallittua.
- ere
bessie-- kirjoitti:
MITÄ!!!
Haluan ja vaadin ja peräänkuulutan, että minun rahojeni on oltava tililläni viimeistään 00:01! Oikeasti haluaisisin niiden ilmestyvän sinne kolmessäkymmenessä sekunnissa, mutta kun en sitä osannut kellonaikana merkitä niin laitoin koko minsan.onko kello varmasti oikeassa?
Bengalitikku kirjoitti:
Virallinen maksupäivä on 1. pvä.Minullakin samanlainen ilmoitus. Toisekseen talletuskorko suomessa.01% vuodessa. Ei paljon korkoa tule muutamaan päivään.
- parrikaadeille-porukka
Alotuksentekijän kanssa täysin samaa mieltä,
ON aika tehdä valitus,
vaadimme kovalla työllä tienatut eläkkeemme joka kuukauden 1 ensimmäisenä päivänä,
eläkkeitten maksupäivien vaihtelu ei ole hyväksyttävää toimintaa,
vaadimme korko hyvityksen jokaisesta myöhästyneestä eläkemaksuista,- ijug
Erään kommentoijan (=DW=) mukaan olemme "loispummieläkeläisiä" emmekä hänen mukaansa ole edes itse ansainneet/maksaneet eläkkeitämme,joten emme kai mitään eläkettä ansaitsekkaan/tarvitsekkaan. Näinköhän on?
ijug kirjoitti:
Erään kommentoijan (=DW=) mukaan olemme "loispummieläkeläisiä" emmekä hänen mukaansa ole edes itse ansainneet/maksaneet eläkkeitämme,joten emme kai mitään eläkettä ansaitsekkaan/tarvitsekkaan. Näinköhän on?
ljug
Pakko kiemurrellen myöntää, että kun saan 1. päivänä (tänään 3.päivänä) leskeneläkkeen,
ainoa asia, mitä sen eteen olen tehnyt, olen polkupyöräillyt maistraattiin ja sanonut, tahdon.
- mpenn
Kysy eläkkeen maksajalta.
- moitteet-on-paikallaan
Turha kysellä,
eläkkeet maksaa suomen kaksi suurinta työ- eläkefirmaa,
vastauksen tietää jo etukäteen,
johtuu viikonlopun päivistä,
se ei kuitenkaan ole hyväksyttävä selitys,
- voiteitäonnettomia
etkö nyt jo eläkeikään mennessä ole oppinut sen verran rahankäyttöä että pärjäät edellisen kuun eläkkeellä seuraavan kuukauden ensimmäiseen arkipäivään saakka
- Bengalitikku
Ei ole kyse tuosta vaan periaatteesta. Mietipä, miten palkkasi maksettiin.
voi
Olen puhki jo puolessavälissä kuluvaa kuukautta.
Kyse ei ole siitä.
Maksupäiväkin voi olla sunnuntai.
Siitä 14 pv ja pam, tulee 5 euron muikkari, jos maksat myöhässä.
- suakuunnellaan
Nythän on asia niin, että Eläketurva-keskus on seurannut näitä palstakirjoituksiasi täällä.
Ja tullut siihen tulokseen, että olet vieraantunut normaalista yhteiskunnasta niin pahasti, että sinulle ei enää jatkossa kannata maksella mitään eläkkeitä.
Ikävä kyllä, näin on nyt päässyt tapahtumaan kohdallasi!- yx-luuseri-vuaaan
juuu,
ovat kai huomanneet että neki rahat mamuille on enemmän tarpeeseen
kuin omalle alkuasukkaille , juuu,
me alkuasukkaat ei olla enään ihmisiäkään vissiinkään,
mikähän nimike meihin sopisi,
kauan eläneille entisille rehellisille ahkerille tunnollisille työntekijöille,
olisko se luuseri kauniimpi nimike,
ei muuta ku raaka leikkuri leikkaamaan eläkkeet kokonaan poijes,
niitä ei suomen luuserit tarvi,
neki rahat parempiin suihin, - Kunhanjoskustulee
yx-luuseri-vuaaan kirjoitti:
juuu,
ovat kai huomanneet että neki rahat mamuille on enemmän tarpeeseen
kuin omalle alkuasukkaille , juuu,
me alkuasukkaat ei olla enään ihmisiäkään vissiinkään,
mikähän nimike meihin sopisi,
kauan eläneille entisille rehellisille ahkerille tunnollisille työntekijöille,
olisko se luuseri kauniimpi nimike,
ei muuta ku raaka leikkuri leikkaamaan eläkkeet kokonaan poijes,
niitä ei suomen luuserit tarvi,
neki rahat parempiin suihin,Olemme loislahkolaisia, alkuasukkaiden varjokansaa. Siksi eläkkeetkin maksetaan hämäräperäisin pykälin ja käytännöin.
Minulle yksi ja sama, tuloja on eri lähteistä vieläkin. Huvittavaa että palkkoja tilille olen saanut myös viikonloppuisin, kerran keskellä pääsiäistä ja kerran jopa joulupäivänä.
Että se on kyllä maksajan intresseistä ja viitseliäisyydestä kiinni, etenkin jo nyt kun raha liikkuu reaaliajassa jopa eri pankkien välillä. sua
Kohdallani on käynyt näin.
Kun vuokra-,puhelin-,laina-ja muut ,hömppäyhtiöt vievät yön pimeinä tunteina tililtäni lähes kaiken, jää minulle nippanappa kahvipaketin ja hiivapaketin verran käyttörahaa.- säädä-säädä-säädä
2lesken kirjoitti:
sua
Kohdallani on käynyt näin.
Kun vuokra-,puhelin-,laina-ja muut ,hömppäyhtiöt vievät yön pimeinä tunteina tililtäni lähes kaiken, jää minulle nippanappa kahvipaketin ja hiivapaketin verran käyttörahaa.Hiivapaketilla voit tehdä kiljua, pistä sekaan pari rusinaa ja sitruunaa se muuttuu kotiviiniksi. Ja ei kun myyntiin 5 euroa kossupullollinen.
Piankos rahaa tulee rivarin etu ja takaovesta.
eläkkeellehän ei ole mitään yhtä lakisääteistä maksupäivää. minä saan eläkkeeni aina 20. päivä tai sitä edeltävänä arkipäivänä, joten maksupäivät riippuvat maksajasta ja ovat aina ne oikeat.
- ovistajaikkunoista
Lakisääteisiä tai ei, maksupäivät ovat ihan julkista tietoa;)
https://www.keva.fi/uutiset-ja-artikkelit/vuoden-2018-elakkeen-maksupaivat/
https://www.ilmarinen.fi/henkiloasiakas/elakkeella/
https://www.varma.fi/henkiloasiakas/elakkeensaaja/
https://www.elo.fi/elakkeet-ja-kuntoutus/tietoa-elakkeensaajalle
https://www.kela.fi/documents/10180/0/Esite Eläkkeiden maksupäivät/0b2dc89f-ed1b-4e59-8664-fbc87ccd24a9 ovistajaikkunoista kirjoitti:
Lakisääteisiä tai ei, maksupäivät ovat ihan julkista tietoa;)
https://www.keva.fi/uutiset-ja-artikkelit/vuoden-2018-elakkeen-maksupaivat/
https://www.ilmarinen.fi/henkiloasiakas/elakkeella/
https://www.varma.fi/henkiloasiakas/elakkeensaaja/
https://www.elo.fi/elakkeet-ja-kuntoutus/tietoa-elakkeensaajalle
https://www.kela.fi/documents/10180/0/Esite Eläkkeiden maksupäivät/0b2dc89f-ed1b-4e59-8664-fbc87ccd24a9olenko muuta väittänyt?
- Tilitäynnä
Joko taas tulee tilille eläkerahaa, en ole ehtinyt entisiäkään nostaa, mahtuukohan
- hyvämieli
Käyttämäni pankki toimii liiankin nopeasti ja taas sen sain huomata eilen, kun lapsenlapseni soitti, että tarvitsee rahaa. Huomautin, että sinulle tulee se 50,-€ nyt, mutta ei tullutkaan, kuin vasta tänään ja eilen hän tarvitsi e h d o t t o m a s t i rahaa, kun oli Ideaparkissa tuttaviensa kanssa.
Vaikka yritin selittää, että nyt on sunnuntai, mutta hän tiesi saavansa rahat heti, koska meillä on sama pankki ja ennenkin oli onnistunut. Lähetin siis pyytämänsä rahan ja heti lävähti hänen tililleen sunnuntaista huolimatta!
Oli hänellä mielestään hyvä perustelukin sille, miksi minun pitäisi antaa myös hänelle rahaa synttäreinä, koska olin antanut hänen veljelleen myös 100,-€, vaikka hänkin sai sen 50,-€ aina kk/alussa. Voi noita lapsukaisia ja ei minulta viellä mennyt viimeiset kolikot, vaikka eläkeeni sainkin vasta tänään.
Tosin edellisenkerran kun tein saman siirron, niin en huomannut ruksata sitä kertamaksu painiketta, vaan lopulla huomasin, että se lisärahan lähetys olikin toistuvais suoritus. Voihan rähmänkäki minunkin kanssa. Pitäisi olla hieman tarkempi. - ihka.uusi.juttu
hyvämieli kirjoitti:
Käyttämäni pankki toimii liiankin nopeasti ja taas sen sain huomata eilen, kun lapsenlapseni soitti, että tarvitsee rahaa. Huomautin, että sinulle tulee se 50,-€ nyt, mutta ei tullutkaan, kuin vasta tänään ja eilen hän tarvitsi e h d o t t o m a s t i rahaa, kun oli Ideaparkissa tuttaviensa kanssa.
Vaikka yritin selittää, että nyt on sunnuntai, mutta hän tiesi saavansa rahat heti, koska meillä on sama pankki ja ennenkin oli onnistunut. Lähetin siis pyytämänsä rahan ja heti lävähti hänen tililleen sunnuntaista huolimatta!
Oli hänellä mielestään hyvä perustelukin sille, miksi minun pitäisi antaa myös hänelle rahaa synttäreinä, koska olin antanut hänen veljelleen myös 100,-€, vaikka hänkin sai sen 50,-€ aina kk/alussa. Voi noita lapsukaisia ja ei minulta viellä mennyt viimeiset kolikot, vaikka eläkeeni sainkin vasta tänään.
Tosin edellisenkerran kun tein saman siirron, niin en huomannut ruksata sitä kertamaksu painiketta, vaan lopulla huomasin, että se lisärahan lähetys olikin toistuvais suoritus. Voihan rähmänkäki minunkin kanssa. Pitäisi olla hieman tarkempi.Missä pankissa maksun oletus on toistuva suoritus eikä kertaluonteinen?
Vai söhlitkö ihan itse? - hyvä-mieli
ihka.uusi.juttu kirjoitti:
Missä pankissa maksun oletus on toistuva suoritus eikä kertaluonteinen?
Vai söhlitkö ihan itse?"Vai söhlitkö ihan itse?"
Tietenkin söhlin itse, koska tuon samaisen saajan tilille on minulla se toistuvais suoritus ja pankki oletti, että samasumma on taas se toistuvaissuoritus. Nyt kyllä tarkistin, että eilen lähettämäni summa ei toistu.
Se tuotti edellisellä kerralla vaikeuksia, että maksu meni tuplana, koska tuolle saajalle on kaksi tiliä, joille menee minulta rahaa ja siinäkin söhlin taas ihan itse, mutta annan itselleni anteeksi, koska koskaan ei mene viimeiset pennoset minulta, joten hieman on tuota söhlimis varaakin.
Minulla on kaikki tulevat veloitukset e-laskuina ja toistuvina, jopa summaa olen muuttanut, että jos lasku on hieman isompi, kuten puhelimestakin voi joskus olla, niin aina menee rahat heti, ilman minun toimenpiteitä.
Onneksi sinä et söhli koskaan, joten ole siitä hyvilläsi, mutta on minullakin apu lähellä. Heti, kun allan liikaa söhlimään, siirrän tilieni hoidon tälle nohevalle lapsenlapselleni kaikilla valtuuksilla! Ainoa ehto on, että minut kuoltuani poltetaan lähimmällä krematorialla ja mitään muistojuhlia ei tarvitse järjestää ja siitäkin olen ottanut jo selvyyden, että halvimmillan alle 2000,-€ se onnistuu hyvin. Se raha täytyy olla aina tililläni. hyvämieli kirjoitti:
Tosin edellisenkerran kun tein saman siirron, niin en huomannut ruksata sitä kertamaksu painiketta, vaan lopulla huomasin, että se lisärahan lähetys olikin toistuvais suoritus. Voihan rähmänkäki minunkin kanssa. Pitäisi olla hieman tarkempi.hyvä
"Lapset tuovat leivän tullessaan"
Ilmankos olen aina peeaa.hyvä-mieli kirjoitti:
"Vai söhlitkö ihan itse?"
Tietenkin söhlin itse, koska tuon samaisen saajan tilille on minulla se toistuvais suoritus ja pankki oletti, että samasumma on taas se toistuvaissuoritus. Nyt kyllä tarkistin, että eilen lähettämäni summa ei toistu.
Se tuotti edellisellä kerralla vaikeuksia, että maksu meni tuplana, koska tuolle saajalle on kaksi tiliä, joille menee minulta rahaa ja siinäkin söhlin taas ihan itse, mutta annan itselleni anteeksi, koska koskaan ei mene viimeiset pennoset minulta, joten hieman on tuota söhlimis varaakin.
Minulla on kaikki tulevat veloitukset e-laskuina ja toistuvina, jopa summaa olen muuttanut, että jos lasku on hieman isompi, kuten puhelimestakin voi joskus olla, niin aina menee rahat heti, ilman minun toimenpiteitä.
Onneksi sinä et söhli koskaan, joten ole siitä hyvilläsi, mutta on minullakin apu lähellä. Heti, kun allan liikaa söhlimään, siirrän tilieni hoidon tälle nohevalle lapsenlapselleni kaikilla valtuuksilla! Ainoa ehto on, että minut kuoltuani poltetaan lähimmällä krematorialla ja mitään muistojuhlia ei tarvitse järjestää ja siitäkin olen ottanut jo selvyyden, että halvimmillan alle 2000,-€ se onnistuu hyvin. Se raha täytyy olla aina tililläni.hyvä
Tonnilla selviää hautajaisista ja jääkin vielä.
- flegmaatti
Kaksitilijärjestely.
Päädyimme tuohon järjestelyyn sen jälkeen kun muutama vuosi sitten Elisa onnistui nyysimään käyttelytililtämme tietoturvan 1000 kertaisena. Pankki ei enää mahtanut mitään ja vasta kolmas Elisan tyyppi suostui tarkistamaan reskontrasta kyseisen tapahtuman.
Rahat palautuivat alle kahden tunnin ja loppuvuoden palveluista Elisa ei laskuttanut mitään.
Syyskuun puolivälistä vuoden loppuun.
Toimenpiteet. Vaihdoimme operattoria ja rajoitimme käyttelytilin saldoa kuten myös asetin suoramaksuille ylärajat.
Pankkineuvoskelijani sanoi, että taphtuu sitä kummempiakin asioita!
Eläkkeemme olivat tulleet tänään tilillemme lukuun ottamatta vaimon nauttimaa KELAn täydennystä. Se tullee ensi viikolla. - Per-kel
Tulivat tänään 4.300 kr ja risat , Kiitos Suomi :-*
- Tulee-ja-menee
Osuupankilla oli, monenko kymmenennen kerran, taas ligvititeettiongelmia, kertoivat aamun uutiset. Ei ihme, olihan kuun vaihde, niin pankissa tökki eläkkeet ja palkan maksu.
Oopeen ongelmien vuoksi läksin pankista jo kymmenen vuotta sitten.
Eläkkeistä en tiedä, onko tullut vai ei. En ole kokenut tarvetta avata nettipankkia ennen perjantaita. Muistaakseni silloin on erässä jokunen lasku?
Erinäiset yksityiset maksut hoidan puhelimen suorasiirto palvelulla. Toimii Nordealla ja S-pankilla. Reaaliajassa.
Kuolemalle en rahaa kerää. Se ei sitä tarvitse. Enkä minä montussa. - pirremiinapas
Hyvin nuo kerkesi jo tuhlatakin, eto killingit.
- tulee-ja-menee
Nyt taitaa taas olla eläkkeiden maksu myöhässä, riippuen siitä, mikä on maksupäivä. Minulla on muistaakseni 3 pv, joten ei huolta ja onhan sitä entistäkin tilillä, koska en elä sitä viimeistäpäivää rahojeni suhteen, vaikka muuten voisi ollakin.D
- Bengalitikku
Viive. Viime vuonna veronpalautukset maksettiin 5.12.2017, tänä vuonna 11.12. eli 6 päivää myöhemmin. Ensin valtio saa rästit ja sitten palautellaan?
Mutta ensi vuonnahan kaikki on toisin. Nettiin vain, kipi kipi.
- gauhistunut
Mikä into on saada eläke kuun 1. päivänä ensimmäisen arkipäivän sijaan? Lisääntyykö se raha jotenkin tämän avulla?
- Bengalitikku
Korkohyöty! Hihhih.
- gauhistunut
Bengalitikku kirjoitti:
Korkohyöty! Hihhih.
Ai niin joo. Hih-hih....
- laskujataito
gauhistunut kirjoitti:
Ai niin joo. Hih-hih....
Korkohyödyllä tarkoitettaneen tässä maksajan mahdollista korkohyötyä: Jos vaikka 200000 eläkeläisen keskimäärin 1800 Euron eläkkeet maksetaan esim. kolme vrk "myöhässä", maksajan tilillähän se raha on korkoa kartuttamassa, riippuen siitä tietysti miten se on sijoitettu. Jos sijoitus tuottaa sanokaamme kolmen prosentin vuosikorkoa, se merkitsee noin 100000 Euron tuottoa maksun "myöhästymispäivien" ajalta..hih hih...
- Bengalitikku
Mielestäni myös kaikkea ei palauteta. Siinä on jokin raja. Jälkiverot pitää maksaa sentilleen. Tätäkin ihmettelen. Lotossa olen voittanut 0,60 € jengilapulla. Että meneekö se verokarhun hunajaan tuo tuolla lailla kerätty = voittoa palautuksista vai makoilevatko veroviranomaiset jossain kelomökissä Lapissa takkatulen ääressä ja tuijottavat tuntureita vai linnan kekkereihin?
- 09876
Bengalitikku kirjoitti:
Mielestäni myös kaikkea ei palauteta. Siinä on jokin raja. Jälkiverot pitää maksaa sentilleen. Tätäkin ihmettelen. Lotossa olen voittanut 0,60 € jengilapulla. Että meneekö se verokarhun hunajaan tuo tuolla lailla kerätty = voittoa palautuksista vai makoilevatko veroviranomaiset jossain kelomökissä Lapissa takkatulen ääressä ja tuijottavat tuntureita vai linnan kekkereihin?
Mielestäsi ja mielestäsi, jos asia on noin, tiedät myös mikä se jokin raja on? Ellet tiedä mikä se raja on, mihin tietämykseen väitteesi noin ylipäätään perustuu?
- Bengalitikku
09876 kirjoitti:
Mielestäsi ja mielestäsi, jos asia on noin, tiedät myös mikä se jokin raja on? Ellet tiedä mikä se raja on, mihin tietämykseen väitteesi noin ylipäätään perustuu?
Mikäli muistan oikein, olisin takavuosina saanut muutaman latin.
Tarkistin ja väitteeni pitää paikkansa. Alle 5 € olevaa summaa ei palauteta.
...
Sitten oma-aloitteisten verojen palautusraja on 20 €, mikä koskennee yrityksiä?
...
P.S. aika ikävään sävyyn kirjoittelet.
Ihan tiesin ja oikeassa olin! - mitentoimii
Bengalitikku kirjoitti:
Mikäli muistan oikein, olisin takavuosina saanut muutaman latin.
Tarkistin ja väitteeni pitää paikkansa. Alle 5 € olevaa summaa ei palauteta.
...
Sitten oma-aloitteisten verojen palautusraja on 20 €, mikä koskennee yrityksiä?
...
P.S. aika ikävään sävyyn kirjoittelet.
Ihan tiesin ja oikeassa olin!Mistä minä voin tarkistaa tietosi?
Pian on ensimmäinen lisäveron maksupäivä ja siinä näkyy itsellä olevan summa 885,16 Euroa, miten tuo 6 senttiä peritään kun sentit ja kaksisenttisetkään eivät meillä ole käytössä? - henrjii
pyöristetään kutosesta ylöspäin, ja vitosesta alaspäin lähinpään tasalukuun
- mitentoimii
henrjii kirjoitti:
pyöristetään kutosesta ylöspäin, ja vitosesta alaspäin lähinpään tasalukuun
Nyt ei ole ensinkään kyse pyöristyssäännöistä, vaan siitä kuinka esim. nim. "Bengalitikku", itse asiassa aiemmin jotkut muutkin tälläkin sivulla, kertovat maksun menevän verkkopankeissa sentilleen summasta riippumatta. Onko siellä siis käytössä raha jota ei ole käytössä?
- Bengalitikku
mitentoimii kirjoitti:
Nyt ei ole ensinkään kyse pyöristyssäännöistä, vaan siitä kuinka esim. nim. "Bengalitikku", itse asiassa aiemmin jotkut muutkin tälläkin sivulla, kertovat maksun menevän verkkopankeissa sentilleen summasta riippumatta. Onko siellä siis käytössä raha jota ei ole käytössä?
Täpselt tuo summa netissä tilisiirtona. Käteisellä, jos menet pankkiin makselemaan vaikkapa sukanvarresta kaivamillasi rahoilla pyöristyy summaksi 885,15, mutta tilisiirrolla pankin tiskillä 885,16, lisäksi veloitetaan mahdollinen pankin palkkio; se onnse hiekka....
Joo. Pyöristyssääntö ei ole tilisiirroissa, mutta käteisostoissa on.
Samoin kaupan korttimaksut menevät sentilleen. Rinnastettavissa tilisiirtoon.
Eli kuusisenttinen vai viissenttinen riippuu maksutavasta, mutta palkkiotako lisäksi haluat maksaa?
Minä kirjoitin palautuksista, siis verottajalta. Sinä maksat jälkiveroa verottajalle.
Tuo kysymys, onko käytettävissä rahaa, joka ei ole käytössä on jännä. Niin. Kysehän on merkkijärjestelmästä, konventionaalisesta. - Bengalitikku
Bengalitikku kirjoitti:
Täpselt tuo summa netissä tilisiirtona. Käteisellä, jos menet pankkiin makselemaan vaikkapa sukanvarresta kaivamillasi rahoilla pyöristyy summaksi 885,15, mutta tilisiirrolla pankin tiskillä 885,16, lisäksi veloitetaan mahdollinen pankin palkkio; se onnse hiekka....
Eli kuusisenttinen vai viissenttinen riippuu maksutavasta, mutta palkkiotako lisäksi haluat maksaa?
Minä kirjoitin palautuksista, siis verottajalta. Sinä maksat jälkiveroa verottajalle.
Tuo kysymys, onko käytettävissä rahaa, joka ei ole käytössä on jännä. Niin. Kysehän on merkkijärjestelmästä, konventionaalisesta.Ai niin, mistä voit tarkistaa.
Kirjoita hakusanaksi googleen veronpalautus tai tapauksessasi jäännösvero.
Kaikilla viranomaisilla on ohjeita verkossa. - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Tuo kysymys, onko käytettävissä rahaa, joka ei ole käytössä on jännä. Niin. Kysehän on merkkijärjestelmästä, konventionaalisesta."Konventiaalinen merkkijärjestelmä" jep jep...
Nythän on näin, että sentit OVAT KOKO AJAN KÄYTÖSSÄ JA KÄYTETTÄVISSÄ. Sadasosa ja silleen...
Järkevästi, tai pitäisikö sanoa rationaalisesti:), päätimme tulla toimeen ilman omia yhden ja kahden sentin kolikoita, mutta käytössä/käytettävissä nekin ovat. Aivan kuten aikoinaan pennit, kyllä nekin koko ajan käytössä olivat vaikka yhden tai viiden pennin kolikoita ei enää ollutkaan. - Bengalitikku
bessie-- kirjoitti:
"Konventiaalinen merkkijärjestelmä" jep jep...
Nythän on näin, että sentit OVAT KOKO AJAN KÄYTÖSSÄ JA KÄYTETTÄVISSÄ. Sadasosa ja silleen...
Järkevästi, tai pitäisikö sanoa rationaalisesti:), päätimme tulla toimeen ilman omia yhden ja kahden sentin kolikoita, mutta käytössä/käytettävissä nekin ovat. Aivan kuten aikoinaan pennit, kyllä nekin koko ajan käytössä olivat vaikka yhden tai viiden pennin kolikoita ei enää ollutkaan.Minulla on Viron senttejä, mutta eihän niitä voi k ä y t t ä ä.
Oikeastaan epämääräiset sentit näkyvät hinnoissa ja loppusummissa esim. kaupassa. Moni laskukin sisältää senttejä. Vain,,jos maksan käteisellä, pyöristetään seuraavaan viisisenttiseen ylös- tai alaspäin.
- henrjii
nyt kyllä on 28 päivä
- tihääralilla
Jos saan lisäveroa maksettavakseni 66,64 Euroa, paljonko maksan? Entä jos summa on 66, 65 Euroa, paljonko maksan? Jos maksan verkkopankissa ja tililläni on ollut 1000 Euroa, paljonko maksun jälkeen on tilillä rahaa?
- Bengalitikku
No höh. 933,36 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164