Älykästä ilman suunnittelua

BlueDevil

Niin, tämänhän ovat jopa kretut itse todenneet ja toteavat aina kun heiltä kysyy, että eikä jumalan joka on kyllin älykäs suunnittelemaan universumin pidä olla jonkin vielä älykkäämmän entiteetin suunnittelun tulosta. He sanovat ettei tarvitse, ja tässä herääkin se looginen ajatuskulku, että jos yksi näennäisen älykäs asia ei suunnittelijaa tarvitse, miksi tarvitsisi toinenkaan? Eihän siihen ole mitään automaattista syytä.

Kretut yrittävät kiertää tätä kysymystä esimerkiksi vastaamalla, että jumala on kaiken alkusyy, mutta ei se vastaa kysymykseen lainkaan. Miksi jumala on olemassa, ja miksi häntä ei ole tarvinnut suunnitella? Jos jumalan olemassaolon syyksi tarjotaan universumia tai jotain universumin osaa, niin silloinhan jumalan olemassaolo olisi tuosta osasta riippuvainen, joten tämäkään selitys ei kelpaa syyksi jumalalle.

Taitaa vaan olla niin, että ollakseen kretu pitää heittää järki ja logiikka romukoppaan ja vaan toistella papukaijana saarnaajan lausuntoja...

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala on kaikkein ja suurin kuviteltavissa oleva olento.

Jos Jumalalla olisi luoja/suunnittelija, niin loogisesti tämä Jumalan suunnittelija olisi vielä suurempi tai älyllisiltään kyvyiltään vielä korkeammalla kuin Jumala.
      Kuitenkin tämä on ristiriidassa Jumalan määritelmän kanssa.

Lisäksi Jumalalla EI voi olla alkua(eikä siten myös suunnittelijaa/luojaa), koska Jumala on ajan ja aineen ulkopuolella.
      Ajattomuudessa ei ole alkua eikä myöskään loppua. Aineettomat asiat ovat ajan ulkopuolella iankaikkisuudessa.
      Jumala ei ole ajassa, vaan hän on ajan luoja.

• BlueDevil

Mikään tuosta ei ole selitys sille miksi jumala voi olla olemassa ilman suunnittelua jos kerran kaikki älyllinen pitää suunnitella.

• aito.asdfman

Taasko tuo saatanan valtaama ateistitrolli ja nikkivaras on täällä höpöttämässä mitättömyyksiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1722
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      24
      1285
    Aihe