Minä vain haluaisin kertoa teille yhden todella varoittavan kertomuksen, joka tapahtui läheiselleni, jokin aikaa sitten. Tällä tavoin ei siis kannata IKINÄ toimia. Olen muuttanut henkilöiden nimet, joten ei ole mitään vaaraa, että he paljastuisivat.
Kaverini "Veera" oli mennyt chattiin ihan "hakupäällä". Oli tutustunut sitä kautta todella ihanaan, hurmaavaan ja asialliseen nuoreen mieheen. Ainakin tekstien perusteella. Tämä "Ville" oli kuitenkin "Veeraa" reilun vuoden vanhempi. "Veera" ja "Ville" kertoivat toisilleen, että miltä he oikeastaan totuuden mukaisesti näyttivät. "Veera" oli vielä lisäksi maininnut moneen otteeseen "Villelle", että hän olisi todella reilusti ylipainoinen. Varmisti sen myös "Villeltä", että olisi ihan ok ja, että se ei tulisi missään vaiheessa olemaan mikään este. "Ville" sanoi heti, ettei "Veeran" ylipaino olisi hänelle mikään este ja kaikki olisi hyvin(?). "Ville" oli sanojensa mukaan aina pitänyt pyöreimmistä naisista, eikä mistään langanlaihoista misseistä. Asia vaikutti "Veeran" mielestä olevan ihan loppuun hyväksytyltä, koska oli kuitenkin kertonut "Villelle" totuuden omasta kehostaan. "Veera" ja "Ville" jatkoivat kaikesta huolimatta aktiivista kirjoitteluaan ja tutustumista toisiinsa. "Veera" luuli kaiken olevan hyvin. Ensiksi kirjoittelu oli ollut chatissä todella kiivasta. Pitkien keskustelujen jälkeen olivat vaihtaneet sähköpostiosoitteita. Sen jälkeen oli alkanut todella kiivas sähköpostiviestien kirjoittelu. "Veera" sekä "Ville" saattoivat päivittäin lähetellä toisilleen useita sähköpostiviestejä. Jossakin vaiheessa "Veera" ja "Ville" olivat kuitenkin vaihtaneet puhelinnumeroitaan. Sen seurauksena pystyivät jatkuvasti lähettelemään toisilleen tekstiviestejä. Päivittäin saattoivat lähetellä toisilleen kymmeniä ellei, jopa satoja tekstiviestejä. "Villellä" oli todella liikkuva työ ja joutui olemaan todella paljon tien päällä sekä reissussa ympäri Suomea. Niin ja sekä siihen päälle tietysti omat menonsa. "Veeralla" oli tietysti oma työnsä ja juuri alkaneet opintonsa, jotka veivät todella paljon hänen vapaa-aikaansa. "Veerasta" tuntui kokoajan semmoiselta, ettei "Ville" erityisemmin pitänyt siitä. Lopulta "Veera" ja "Ville" olivat sopineet ajan ja paikan, jossa tulisivat vihdoin ja viimein näkemään. "Ville" olisi vielä, jossain vaiheessa halunnut mennä suoraan "Veeran" kotiin. Onneksi "Veera" ei ollut pitänyt ideasta, vaan oli vankasti sitä mieltä, että haluaisi tavata "Villen" ihan muiden ihmisten ilmoilla. "Veera" lähti loppujen lopuksi tapaamaan "Villeä" ihan innosta puhkuen, vaikka tapaaminen järjestyikin ihan viime hetkillä. "Veera" ei tosin ollut tapaamista pahemmin jännittänyt, koska tapaamisajankohta oli tullut hänelle vähän yllätyksenä. "Veera" oli vihdoin ja viimein todella tyytyväinen, että saisi vihdoinkin tavata "Villen" ihan henkilökohtaisesti sekä kasvotusten. "Veera" oli antanut "Villelle" tarkat kuvaukset itsestään ja minkälaiset vaatteet hänellä sillä hetkellä sattuisi olemaan päällään. "Ville" ei ollut antanut mitään tietoja omasta vaatetuksestaan "Veeralle". Oli kyllä aikaisemmin kertonut "Veeralle", että miltä hän oikein näyttäisi. Oli vain sanonut "Veeralle", että tulisi kyllä juttelemaan hänelle ja aivan varmasti löytäisi hänet käsiinsä. "Veera" oli lopulta saapunut heidän sopimalleen tapaamispaikalle, vaikka olikin hetken miettinyt, että menisikö sittenkään tapaamaan "Villeä". Oli kuitenkin pienen mietinnän ja harkinnan jälkeen päättänyt mennä, koska tulisi kuitenkin pian tapaamaan "Ville", eikä mitkään oharit tuntuisi reilulta "Villeä" kohtaan. Aika vain kului ja "Veera" vain odotteli "Villeä" sovitussa paikassa... Eikä "Villeä" näkynyt yhtään missään, eikä ollut vastannut "Veeran" lähettämiin tekstiviesteihin. Lopulta pitkän odottelun jälkeen "Veeran" oli aivan pakko todeta, että "Ville" oli tehnyt hänelle oharit. "Veera" on jälkeenpäin ihmitellyt, että mihin ihmeeseen oikein mahtoivat "Villen" tunteet häntä kohtaan kadota. Varsinkin niin nopeasti. "Ville" oli lukuisten "Veeran" yhteydenottojen jälkeen ilmoittanut, ettei häntä enää kiinnostanut Veeran seura. Näin jälkeenpäin on "Veera" kertonut, että hän mitä luultavammin näki "Villen" ja kerran heidän katseensa, jopa kohtasi, mutta "Ville" ei siitä huolimatta voinut tulla häntä tapaamaan tai edes juttelemaan. Olisi kuitenkin "Veeraa" kohtaan ollut huomattavasti helpompaa, jos "Ville" olisi pystynyt kertomaan tämän asian, ettei häntä enää millään tavoin kiinnosta "Veeran" seura. Ilmeisesti se vain oli "Villelle" liian vaikeata ja sen vuoksi oli lähtenyt kävelemään pois paikalta.
Mitä tästä kertomuksesta mahdoimme oppia? Chatissä tapaamiin ihmisiin ei voi millään tavoin luottaa tai ottaa ainakaan tosissaan. Tosin kyllä siellä chatissä ihan reilujakin ihmisiä on, mutta kaikesta huolimatta kannattaa olla varovainen. Eikä sille tietysti mitään voi, jos toisen ulkonäkö ei toista miellytä. Tarviiko sitä ihan tuommoisella tavalla toista kohtaan osoittaa ja tehdä hänelle oharit? Varsinkin kun molemmat(?) olivat odottaneet tätä tapaamista aivan innolla pidemmän aikaa. Eikä tuommoinen ole kenellekään mitenkään reilua, ettei sitten missään vaiheessa tulisikaan tapaamispaikalle. Tuommoinen on todella julmaa, mutta onneksi kaikesta huolimatta elämä jatkuu:)
Kiitos kun jaksoit lukea tämän ja mukavia talvipäiviä:)
Olkaa varovaisia chat-tapaamisten kanssa
21
5114
Vastaukset
- funnymari
on ihmisiä jotka nauttivat leikkiessään toisten tunteilla..varsinkin ylipainoiset naiset o helpommin laitettavissa pasmat sekasin jokun kivan miähen huomiosta.. mutt tsemppii tutulles...kyl tuol o jossaki sellanen ihminen joka on jo ohittanut ton leikkiiän....*hymy*
- AikuinenIhminen
"...varsinkin ylipainoiset naiset o helpommin laitettavissa pasmat sekasin..." Herranjumala mitä yleistystä! Puhutko itsestäsi?
- buubuu
ja "ylipainoset naiset" sulla on housuissasi. Vai että "ohittanut leikkiiän"? Tarkotatko leikkijän? Mites nyt tolleen?
- funnymari
AikuinenIhminen kirjoitti:
"...varsinkin ylipainoiset naiset o helpommin laitettavissa pasmat sekasin..." Herranjumala mitä yleistystä! Puhutko itsestäsi?
enhän mä erota pasmoja palikoista...ja eikä tarinan henkilö ollut minä vaikka siihen voi monikin samaistua..
- funnymari
buubuu kirjoitti:
ja "ylipainoset naiset" sulla on housuissasi. Vai että "ohittanut leikkiiän"? Tarkotatko leikkijän? Mites nyt tolleen?
mahtuu mulle sellasetkin housuihin ;) no meni seki leikkijä muille maille kasvamaan *hymy*
- .......
tuollainen käytös on tosi kakaramaista ja kertoo paljon henkilön arvomaailmasta.
Kuin he saisivat jonkinlaisen tyydytyksen toisen ihmisen tuskasta ja pahastaolosta.
Yleensä kärsijä on juuri nainen, vai onko vaan niin että miehet ei juurikaan puhu heille sattuneista vastaavista tilanteista.
Kertokaa miehet onko teitä joille on tehty oharit. - lukiessani
minkä vuoksi nämä veera ja ville eivät olleet vaihtaneet kuvia toisistaan, jos yhteydenpito oli ollut noin kiihkeää?? Siinähän olisi jo selvinnyt jotain toisistaan, aika huono on hahmottaa kuitenkaan pelkkien sanojen perusteella esim ulkonäköä.
- onneksi
esim. että ville olisi tavannut veeran ja huomannut ettei kiinnostakaan mutta olisi päättänyt kuitenkin pistäytyä veeran pöksyissä ja kadonnut sen jälkeen! Tämä kait se on yleisempi käytäntö miehiltä. Mutta ehkä ville piti veeraa kuitenkin niin mukavana ja kivana ihmisenä ettei raaskinut olla niin julma!
Otsikolla tarkoitan sitä että parasta olisi jos ennen tapaamista olisi keskusteltu puhelimessa ja vaihdettu kuvat. Tällöin säästyttäisiin monelta kiusalliselta tilanteelta. Nykyään ei enään ole niin hankalaa saada itsestään sähköpostissa lähetettävää kuvaa, että se olisi esteenä.
Ja sanonta tule sellaisena kuin olet ei sitten pidä paikkaansa. Kyllä vähän kannattaa nähdä vaivaa sen eteen jos meinaa jotain saavuttaa.- Rampa-aivo
Todella säälittävää, luulisi nyt yhdellä ilmoituksella menevän jakeluun, että ei kiinnosta enää. Pitääkö siitä kirjoittaa raportti (ja mitä siinä pitää lukea) jotta menisi edes viikossa perille?
Tuommoinen oi-miksi-miiiiiksi-utelu ei ainakaan tuo "Villeäsi" vaativien käsiesi ulottuville. Ville taisi aavistaa mitä tuleman pitää ja pelasti itsenäisyytensä ajoissa. Siis okei, surullinenhan tapaus tuo on, mut onko sitä pakko sitten "ihastua"/"rakastua" toiseen niin paljoa chattissä juttelun aikana.
Kaikkihan meistä joskus pettyy, itsekkin olen alkuaikoina täällä ollessa pettynyt toiseen, kun se sitten ei olekkaan pitänyt enää silleesti.
Mutta tämä on vain sitä elämää, eikä voi mitään.
Joten hyvät ihmiset nyt kaikki asentamaan messenger ohjelma, ja käykää ostamassa vaikka anttilasta web kamera (hinta: n. 20€) tämä säästää teidät osalta pettymyksista.
Mut täytyy sanoa että KUVA EI KERRO KOKO TOTUUTTA, vain osan siitä.
Itsekkin olen näyttänyt kuvan joillekkin henkilöille ja sitä ollaan oltu sitten niin varmoja että kaikki on ok, mut eipä niin sitten ollutkaan. elämä on kurjaa.
Mutta tuossa tapauksessahan "Ville" toimi aikalailla väärin, oishan se nyt voinut käydä sen tytön kanssa edes yksillä treffeillä, eipä hän siihen olis kuolut. Kahvilla edes, ja that its. Mutta meitä on moneen lähtöön.
Mutta kerran tässä ennemmin nostin esille, ja nostan viellä kerran nämä perfot.
Nekin leikkiivät täällä kilttiä, ja siihen asti KUN saavat jonkun sinne sänky hommiin, ja siinä sekin sitten on. ajatelkaas miten paljon semmoinen sitten sitä tyttöä satuttaa, eipä oikein tahdo edes ajatella sitä, mut ilkeetä se kuiteskin on.
Oke, nyt tässä on miehiä "poikia" syyllistetty, mut osaa ne naisetkin "tytötkin" samalla lailla pettää odotuksia jne jne....
Mut se nyt siitä pakko oli taas kerran mennä tökkämään käteni muurahais pesäään..
-antti1- sefu- mää
kävin itse vasta myös sokkotreffeillä.kuvat oli vaihdettu ja kaikki kuulosti aivan hyvältä ,olen itse myös ylipainoinen...ei pitänny haitata koon,mutta näin tais vaan käydä..me kyllä nähtiin vietettiin yö yhdessä,seuraavana päivänä lähdin pois äkkiä kun näytti ettei enää ollut kiinnostunut minusta mutta ei ole sen jälkeen kuulunut mitään sen verran raukkamainen oli ettei voinut edes sanoa mikä oli syynä..ei täältä netistä löydä muuta kun yhden yön jutun ei vakavampaa.
- Timo R.
mää kirjoitti:
kävin itse vasta myös sokkotreffeillä.kuvat oli vaihdettu ja kaikki kuulosti aivan hyvältä ,olen itse myös ylipainoinen...ei pitänny haitata koon,mutta näin tais vaan käydä..me kyllä nähtiin vietettiin yö yhdessä,seuraavana päivänä lähdin pois äkkiä kun näytti ettei enää ollut kiinnostunut minusta mutta ei ole sen jälkeen kuulunut mitään sen verran raukkamainen oli ettei voinut edes sanoa mikä oli syynä..ei täältä netistä löydä muuta kun yhden yön jutun ei vakavampaa.
"ei täältä netistä löydä muuta kun yhden yön jutun ei vakavampaa. "
Eikö tosiaan löydy?
Tunnen useampia kuin yhden parin, jotka ovat chatissa tavanneet ja suhde on kestänyt. Juuri nyt näyttää mesessäkin olevan yksi heistä. Pitäisiköhän laittaa sille viestiä, että lähtee ukkonsa luota, kun netistä ei saa kuin yhden yön suhteita ja nämä onnettomat ovat tietämättömyyttään nyt kolme vuotta asunneet yhdessä.
Ihan lisäyksenä vielä: Mitenkäs arvon neitien/rouvien baari-illat? Niistäkö sitten niitä kestäviä suhteita saadaan merkittävästi paremmalla prosentilla? - mää
Timo R. kirjoitti:
"ei täältä netistä löydä muuta kun yhden yön jutun ei vakavampaa. "
Eikö tosiaan löydy?
Tunnen useampia kuin yhden parin, jotka ovat chatissa tavanneet ja suhde on kestänyt. Juuri nyt näyttää mesessäkin olevan yksi heistä. Pitäisiköhän laittaa sille viestiä, että lähtee ukkonsa luota, kun netistä ei saa kuin yhden yön suhteita ja nämä onnettomat ovat tietämättömyyttään nyt kolme vuotta asunneet yhdessä.
Ihan lisäyksenä vielä: Mitenkäs arvon neitien/rouvien baari-illat? Niistäkö sitten niitä kestäviä suhteita saadaan merkittävästi paremmalla prosentilla?Sitt ne on sattunnu mulle kaikki sellaset miehet täällä netissä joilla ei muuta mielessä...sitt noi ravintola/baari jutut taas ei sieltäkään välttämättä löydy...aikanaan entisen mieheni tapasin kirjeenvaihto palstalla,vaikka olenkin tällanen isokokoinen niin silti kelpas kaippa se mullekkin jossain joku on.
- Muumimamma
Kaunista ja samalla surullista!
Kirjoituksesi oli pitkä ja ehkä samalla opettavainen,mut ihminen oppii virheistään vaikka toistaa niitä siitä huolimatta yhä edelleen...
Olisihan "Ville" todellakin voinut "Veeran" kanssa käydä edes kahvilla,mutta ei tainnut olla sen verran miestä,että olisi kasvotusten voinut sanoa,että ei kiinnosta.
Tuo tuntui pahalta,vaikka en itse ole samaa kokenutkaan.Mutta on väärin antaa sellainen "kuva",että olisi kiinnostunut ja sitten tulee tapaamispaikalle ja jänistää kun näkee toisen kauempaa.Elämä on julmaa!
Olen tavannut monia ihmisiä chatin kautta,ensin kuvat vaihdetttu ja sitten kasvotusten...on niin helppoo laittaa vain tekstari jos ei kiinnosta.Saakohan kyseinen henkilö sitte tuosta jotain mieli hyvää itselleen kun saa toisen tunteita satuttaa?Tästä "tarinasta"todella opimme ei kannata luottaa jokaiseen,lupaukset on tehty rikottaviksi.Mutta...kevat saapuu ja kesä sen myötä!Aurinkoa jokaiselle,vielä se päivä paistaa risukasaankin ja jos on uskoa on toivoakin olemassa!Jäi tuossa viellä sanomatta että muistakaahan sitten nämä teinit, ai että se on kiva jostain ärrältä hakea joku (niitä ihme liittymiä) ja sitten kusettaa toista henkilöä. ja kavereiden kans käydä sit nauramassa sille kun se tulee sinne tapaamis paikalle, ai että siitä ilo syttyy.
Mut sen ohjeen viellä antaisin, että kun saatte sen toisen numeron, niin ottakaa selville sen henkilön tiedot esim findista, näätte ylipäätänsä että onko se edes olemassa.
vai onko se täyttä feikkiä...
Ja muutenkin TUTUSTUKAA KUNNOLLA ENNEN TAPAMISTA
-antti1-- Tarua..
antti1 kirjoitti:
Jäi tuossa viellä sanomatta että muistakaahan sitten nämä teinit, ai että se on kiva jostain ärrältä hakea joku (niitä ihme liittymiä) ja sitten kusettaa toista henkilöä. ja kavereiden kans käydä sit nauramassa sille kun se tulee sinne tapaamis paikalle, ai että siitä ilo syttyy.
Mut sen ohjeen viellä antaisin, että kun saatte sen toisen numeron, niin ottakaa selville sen henkilön tiedot esim findista, näätte ylipäätänsä että onko se edes olemassa.
vai onko se täyttä feikkiä...
Ja muutenkin TUTUSTUKAA KUNNOLLA ENNEN TAPAMISTA
-antti1-ihmeellisenpää, sillä siihenkään ei voi luottaa että findissä henkilöt ovat oikeesti olemassa! Liittymän voi hankkia väärälle nimellekkin, nimimerkki "kokenut tietää."
- Pipari
Tarua.. kirjoitti:
ihmeellisenpää, sillä siihenkään ei voi luottaa että findissä henkilöt ovat oikeesti olemassa! Liittymän voi hankkia väärälle nimellekkin, nimimerkki "kokenut tietää."
Ihan kunnollisia ihmisiäkin. Itse oon siitä elävä esimerkki.
Tapasin viehättävän tytön täällä ja uutenavuotena oli kihlat ja kesällä uuteen kotiin. Älkää luopuko toivosta, meitä kunnollisia on..vaikkakin vähänlaisesti kokemusten perusteella.
- niiranen
Jos Luoja olisi halunnut parisuhteiden syntyvän ilman ilmeitä, tuoksuja, äänen sointeja, kosketuksia jne., niin Hän olisi luultavasti luonut chatit ennen ihmisiä.
Hyvänen aika, sitä saa, mitä tilaa! Menkää ihmiset liveen etsimään niitä oikeita kumppaneita, chatista saa sian säkissä!Jos kerran sika tulee säkissä niin minä taidan ruvetakkin ehtimään täältä sitä seuraa...
saapi viellä jouluksi paistin ;)
- maatuksa
olipa tosiaanki tyly toi ville"mä en ainaskaan lähtis sokkotreffeille olleskaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154