Jumalan nimen alkuperäinen lausumistapa ei ole unohtunut, vaikka yleisesti niin luullaan. Oikea tapa lausua Nimi on säilynyt juutalaisten keskuudessa. Sen osasivat lausua myös masoreetit, jotka kehittivät vokaalimerkit heprean kieleen. Sekaannus johtuu monista eri väärinkäsityksistä, jotka nyt ovat alkaneet paljastua.
Lisää tietoa Jumalan nimestä: https://jumalannimi.wordpress.com
Alkuperäinen Jumalan nimi
8
219
Vastaukset
- jumala.on.vale
Jumalalla ei ole nimeä, koska jumala ei ole syntynyt.
Eikö heti Raamatun alussa, kun sanotaan "Alussa Jumala loi taivaan ja maan", hepreankielinen sana ole elohim? Se on monikko, jumalat. Miksi Raamattu käännetään väärin, eikö haluta ihmisten tietävän, että muinaiset israelilaiset olivat polyteistejä?
Kaktuaari kirjoitti:
Katsoin netistä, ja tälle on syy, kunnioitetaan käyttämällä monikkoa. Olin väärässä.
Miksi Jumala puhuu itsekseen monikon 1. persoonassa?
26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen...
Jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi, täytyy olla myös naispuolinen Jumala?
27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
- Kirjakääröt
1Moos.3:22 Biblia (1776) Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.
- jumalakuoli
Toisen hyvä on toisen paha, senhän kaikki tietää.
- Voihanvitalis
2Moos.3:14-15 Jumala lähetti, itsensä matkaan.
Ukkohan se on, Ukko ylijumala.
Kyllä sen suomalainenkin on aina tiennyt. Kristinuskonharhaisetkin kyyristelevät ja juoksevat suojaan Ukon äänen kuullessaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124