opiskelu houkuttelevammaksi

jos työttömyyttä halutaan vähentää,eikö opiskelu pitäis olla houkuttelevampaa?nyt työttömän ei ole järkeä ottaa alkaa opiskelemaan koska tulotaso laskee ja opintolainaa ei kannata ottaa koska miten sitä sitten opintojen jälkeen työttömänä lainaa maksaa pois ja jos pääseeki lyhyelle työsuhteelle niin eihän työnteko kannata jos siitä ei käteen jää paljoa enempää kuin työttömänä kun joutuu velkoja lyhentää

8

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7 ammattia

Suomalaisia koulutetaan loputtomasti, mutta koulutuksella ei ole minkäänlaisia myönteisiä vaikutuksia. Jostain syystä suomalainen koulutus on täysin tehotonta ja tuloksetonta. Muualla Euroopassa koulutusajat ovat lyhempiä ja koulutettu työvoima tuottaa huomattavasti enemmän. Jos suomalaisille järjestettäisiin mahdollisuus opiskella ulkomailla entistä sujuvammin, opiskelulla olisi jotain merkitystä. Suomessa ei kannata opiskella, suomalainen koulutus ei kelpaa mihinkään.

• kira

just niin. itsekin jouduin juuri työttömäksi ja sain ajatuksen alkaa opiskelemaan toista korkeakoulututkintoa, joka tukisi sitä mitä työkseni haluan tehdä.

mutta yhtä nopeasti tajusin, että eihän tässä nyt asuntolainaa omaava ihminen voi heittäytyä opintotuen varaan, että se siitä sitten kai, ansiosidonnaisella elelemään eikä voi edes opiskella mitä haluaisi.

onko kellään mitään ideioita, mitä tällaisessä paatitilanteessa voi tehdä ?

• junnu

" ansiosidonnaisella elelemään eikä voi edes opiskella mitä haluaisi. "

Ansiosidonnaisella voi opiskella yliopistossa tai vast. ILTAISIN JA VIIKONLOPPUISIN , tai kokopäiväisesti aikuiskoulutuskeskuksissa .

Sehän tässä on kummallista , että se jolla olisi aikaa , ei saa päivällä sivistää itseään .....

Juniori , melkein valmis opistotasolla , sai kenkää ABB:lta , aloitti ilta- ja viikonloppuopiskelun , tulos : päiväraha vietiin .
        Onneksi pääsi parin kk:n jälkeen töihin .

• taivaanlahja, mutta

Vaikka täällä ei saakaan puhua positiivisesti tvp-koulutuksesta, niin kerron silti. Niillä on ollut ainakin minun tutkintojeni jatkoksi sopivia kursseja. Vielä en ole päässyt, kun hakijoita on ollut niin paljon. Oletko katsellut mol.fi:stä. Koulutuksen voi keskeyttää, jos sellainen kummajainen kävisi, että saatkin töitä.

• kira
        taivaanlahja, mutta kirjoitti:

Vaikka täällä ei saakaan puhua positiivisesti tvp-koulutuksesta, niin kerron silti. Niillä on ollut ainakin minun tutkintojeni jatkoksi sopivia kursseja. Vielä en ole päässyt, kun hakijoita on ollut niin paljon. Oletko katsellut mol.fi:stä. Koulutuksen voi keskeyttää, jos sellainen kummajainen kävisi, että saatkin töitä.

minä olen kyllä käynyt katsomassa mol.fi-koulutustarjontaa eikä toistaiseksi ole ollut tarjolla mitään minulle hyödyllistä ja sellaista mikä jatkaisi opintojani haluamaani suuntaan.

tässä vaiheessa olen vielä kriittinen, mutta tietysti jos (kun) työttömyys jatkuu, niin varmaankin pitää jotain fiksua tehdä aikansa kuuluttaakseen. nyt vielä tuntuu siltä, etten viitsisi aikaani käyttää sellaisen opiskeluun minkä jo osaan.

avoimessa yo:saa kai "saisi" opiskella, mutta kelläpä on varaa maksaa 90 euroa yhdestä kurssista, kun tutkinto-opiskelijana se olisi ilmaista. tosin kun opintotuella pitäisi elellä tuossa tilanteessa, niin rahat olisi kyllä kuitenkin todella vähissä. patti mikä patti!

• Mie

Miten voit olla varma, ettet opiskelun loputtua pääse töihin. Työnantajan edustajana olenkin sanonut monelle, jos ei ole luottanut itseensä sen vertaa, että olisi uskaltanut ottaa opiskeluun lainaa, miten voi kuvitella, että työnantaja voisi uskoa työntekijään.

• Älä yllytä

Yllytyksestä saa saman kuin teosta.
        Älä yllytä ottamaan lainaa ja ihmisiä elämään velaksi.Kukaan ei tulevaisuutta tiedä. voi vain arvailla.
        Loppupelissä kaikki on pakko maksaa takaisin.
        Ei ole sinulla minkäänlaista vastuuta.

"Miten voi kuvitella että työnantaja voisi uskoa työntekijään."
        Selitäppäs tämä!!!!!!
        Onko tämä joku blondivitsi, vai mikä on?

• Idiootti magneetti

Jouduin poliisien saatamana mielisairaalaan siksi, että olin väitteiden mukaan irtisanoutunut työstäni. Todellisuudessa minut irtisanottiin taloudellisista ja tuotannolisista syistä. Olin ansiosidoinnaisella päivärahalla, eikä työnhaussani ollut huomauttamista, mutta siltikin lanttumaakari väitti, että työttömyyttä ei sallita, mutta koulutus sallitaan. Tuolloin ei ollut yhteishaun aika. Vapaudenriistoa ei saatu oikeuden tutkittavaksi mielenterveys ja perustuslain mukaisesti.

Video kun pipittää olla työttömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe