Toyotaa tällä palstalla on valheellisilla väittämällä rienattu, että sillä ajetaan vähemmän kuin muilla autoilla. Trafin taulukosta näkyy kuitenkin totuus, että Toyotalla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla. Ainoastaan kolme taksiautoa ovat omana ryhmänään Volkswagen passat, Volvo ja Mersu. Pitää muistaa myös, että Passat on myös taksiauto. Voimme kuitenkin lukea, että Toyotalla ajetaan aivan yhtä paljon kuin muillakin autoilla.
Taksiauton kilometrejä ei pidä verrata arjen käyttöautoon, sillä aika syö autoa enemmän kuin kilometrit. Taksiautolla ajetaan kolmessa vuodessa 360.000 km. Vertasihan erään lehden tollo toimittaja Toyotalla ajettuja kilometrejä taksina ajettuihin Mersuihin kun ei muuten eroa ajokilometrehin saanut.
Klikkaa tuon ensimmäisen taulukon alla olevia vuosilukuja ja laita hiiri taulukon ympyrän päälle niin näet kultakin vuodelta tarkan hylkäysprosentin ja ajatut kilometrit, niin jokaisen vuoden kohdalta näet totuuden, että Toyotalla ajetaan yhä paljon kuin muillakin automerkeillä, mutta ne ovat silti äärettömän viattomia:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus
Toyotalla ajetaan aivan yhtä paljon kuin muillakin
59
421
Vastaukset
- VäinöAlimaa
Kävin tuon taulukon vuodet läpi ja oikea toteamus tosiaankin on, että Toyotalla ajetaan aivan yhtäoaljon kuin muillakin vastaavilla autoilla taksiautoja lukuun ottamatta, mutta silti Toyota on aivan uskomattoman viaton auto. Näin se vain on.
toyotilla ajetaan enemmän kuin joillain skodilla tai volkkareilla, pajalla nuo enimmäkseen näyttävät olevan tai hinausauton lavalla. onhan skoda ja vw suomen epäluotettavimmat automerkit.
- TodellaVikaisa
Kun minä näen Vw:n postia kuljettavan auton niin aina se on hinausauton lavalla. Uskomaton juttu. Silti postia ajava yritys osti noita vikaisia saksalaisia lisää. Myivät varmaan pilkkahinnalla. Korjauskulut ovat sitten valtavat.
Pyysin erään yrityksen toimitusjohtajaa tutustumaan tuloslaskelman Vw-kaluston korjauskuluihin ja hän järkyttyi.
- polkuauto
Linkki on hyvä, mutta taulukon lukutaito aivan nollatasoa.
Otetaanpa esimerkiksi vuonna 2008 rekisteröidyt autot:
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
Tuosta näkee tyhmempikin miten paljon vähemmän saman kokoluokan Auriksella/Corollalla ajetaan kuin Golfilla/Oculla/A4:llä
Samoin Passateissa on kilometrejä paaaaljon enemmän kuin Aveissa.
Tojo on pikkuajojen kikotin.- 13576848
Sitten kun vielä verrataan ajettuja kilometrejä:
Esim. Passat 230 tkm (vuosimalli 2008) -> hylkäysprosentti 13,6%
Avensis samoilla kilsoilla (228 tkm, vuosimalli 2004) -> hylkäysprosentti 16,8%
Eli reilu 200 tkm. ajettuna Passat menee Avensista todennäköisemmin katsastuksesta läpi.
- Älävääristele
Kyllä nuo tilastot on katsottu ja kyllä ne todistaa sen minkä arkijärkikin: muilla autoilla ajetaan, toyotalla hissutellaan kylille ja takaisin. Parinsadan tuhannen kilometrin päästä paaliin. Vain muutama yksilö vuodessa menee sinne Afrikan onnelaan.
- emmedeletoienää
Nyt sana on vapaa.
Nyt tällä palstalla saa tästä lähtien valehdella tojotan hyvyydestä miten haluaa.
Emme poista kirjoituksiasi, kuten olemme aiemmin tehneet valheiden vuoksi.
Voit valehdella sydämesi kyllyydestä mitä vain tojotan hyväksi.
Kaikki kirjoitukset julkaistaan.
Ei muuta kuin valehtelua peliin, niin lueskellaan niitä porukalla.
Rohkeasti vaan mukaan, kuten aina. - lukujen.selvennystä
Loppui se lässytys kun lyötiin Trafin taulukon oikeat luvut pöytään.
Ei pitäisi viitata johonkin taulukkoon jos ei osaa lukea sitä. Joku aina osaa ja sitten voi tulla tällaisia isoja takaiskuja kun oikeat luvut julkaistaan niin että myös näille tyhmille asia valkenee.
Miettikääs vähän.Saman hinta/kokoluokan Auriksella ajetaan kymmenessä vuodessa 130.000km kun taas Oculla painellaan 220.000km. On päivänselvää mitkä autot valitaan luotettavina kovaan ajoon ja mitkä päätyvät kuskeille joiden tarve on körötellä silloin tällöin kauppaan ja takaisin.
Konsernin kaarat kovaan käyttöön, japanialaiset joutenoleville. - ÄläValehtele
Toyotalla ajetaan aivan yhtä paljon kuin muillakin autoilla. Kyllähän tuosta voi vedellä lukuja eri vuosista jotka sopiviksi katsoo.
- Anna.vuosi
No kerro vuosi minä vuonna rekisteröidyillä tojoilla on ajettu yhtä paljon kuin volkkareilla niin katsotaan yhdessä.
Minkä vuoden sinä katsot sopivaksi? Valinta on sinun, yleisö odottaa. - faktoja_unohtamatta
Anna.vuosi kirjoitti:
No kerro vuosi minä vuonna rekisteröidyillä tojoilla on ajettu yhtä paljon kuin volkkareilla niin katsotaan yhdessä.
Minkä vuoden sinä katsot sopivaksi? Valinta on sinun, yleisö odottaa.Ei se kerro, koska edes Polon kokoluokan Toyotalla ei ole ajettu missään ikäryhmässä niin paljon kuin Volkkarilla.
- Ocu.vaan.kulkee
faktoja_unohtamatta kirjoitti:
Ei se kerro, koska edes Polon kokoluokan Toyotalla ei ole ajettu missään ikäryhmässä niin paljon kuin Volkkarilla.
Tuon b-segmentin Yariksen voisi oikeastaan pudottaa pois vertailusta koska saman luokan Polo ei ole mukana. Ei mahdo 20 myydyimmän mallin joukkoon.
C-segmentin luvut ovatkin sitten melko murhaavat ja tietysti Passat vs Ave. - Kuplia
Ocu.vaan.kulkee kirjoitti:
Tuon b-segmentin Yariksen voisi oikeastaan pudottaa pois vertailusta koska saman luokan Polo ei ole mukana. Ei mahdo 20 myydyimmän mallin joukkoon.
C-segmentin luvut ovatkin sitten melko murhaavat ja tietysti Passat vs Ave.Onhan nePpassatin hyväksi ja syykin näkyy taulukosta iso osa taksiautoja. Taksit vain kirovat nyt Passatin kuplivaa ruosteita pintaa. Taksimiehen mielestä se on tämä päivän todellinen kuplavolkkari kuplivine pintoineen.
- EttäSäJaksat
Kuplia kirjoitti:
Onhan nePpassatin hyväksi ja syykin näkyy taulukosta iso osa taksiautoja. Taksit vain kirovat nyt Passatin kuplivaa ruosteita pintaa. Taksimiehen mielestä se on tämä päivän todellinen kuplavolkkari kuplivine pintoineen.
Hehee, Holisti sulla kuplii päässä.
- Eivaankelvannut
Kuplia kirjoitti:
Onhan nePpassatin hyväksi ja syykin näkyy taulukosta iso osa taksiautoja. Taksit vain kirovat nyt Passatin kuplivaa ruosteita pintaa. Taksimiehen mielestä se on tämä päivän todellinen kuplavolkkari kuplivine pintoineen.
Nii-in, kas kun ne taksikuskit ei halunneet aveja....
- turha.selitellä
Miksei Toyota ole yleinen taksiauto,mikä mättää?
- hauskojaPoikiaOikeastaan
Sitkeitä nämä pari Toyotahurmiossa sokeutunutta uskovaista. No härnätäkseen he oikeasti tänne kirjoittelee kun ei ole pudokkailla muutakaan tekemistä ja näin saavat edes hiukan kontaktia jonnekin.
- Kansi.korkkaa
Siihen syynsä miksi tojoa ei taksissa näy. D-4D menee kokonaan uusiksi viimeistään 150tkm kohdalla kansivian takia. Ei sovi työkaluksi tai paljon ajavalle.
- 1800-lukua
Hullu. Taksissa ei ole tänä päivänä yhtään dieselautoa. Missä maailmassa sinä oikein elät??
- h.anuri
Milloin olet viimeksi käyttänyt taxia? Hybridejä on tullut tolpille, mutta suurin osa on edelleen dieseliä. Muutenkin pienet Tojotan hybridit eivät ole takseja, kyllä rahalla pitää saada taksi. Hinnoitteluhan on nyt vapaata eli kyllä nämäkin pikkuautot suomessa asiakaskuntansa löytää, kunhan hinta ja laatu kohtaa ja silloin hinnan pitää olla todella edullinen.
- outo.tarve
Nytpä taas iso pyörä heittää kunnolla. Käypä laskemassa tolpalta kuinka paljon dieseleitä on. Yli 90% aivan varmasti.
Miksi vedät tuollaista idioottiroolia?
- eitojoaedestaksina
Eikö yhtään dieseliä takseissa, missä maailmassa te oikein elätte?
Minä ainakin ajoin dieseltaksin kyydissä viikonloppuna kotiin.
Ei ollut tojota, ja jos olisi ollut en olisi slllä matkaani pilannut.
Olisin valinnut jonkun muun, - Mediaanilla.mitattu
"Onhan nePpassatin hyväksi ja syykin näkyy taulukosta iso osa taksiautoja. "
Tässä taas tojo-tero puhuu asiasta josta ei mitään ymmärrä. Katsopa sen pallohässäkän x-akselin selitys tekstiä. Se on mediaani, ei keskiarvo.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mediaani
Fiksumpi ymmärtää itsekin miten tämä vaikuttaa tilastoon merkittävästi, mutta koska tämä on tojo-palstalla niin väännän hieman rautalankaa avuksi.
Keskiarvoon vaikuttaa se jos 10-20% Passateista olisi takseja ja niilllä ajettaisiin niin maan perkeleesti.
Mediaani on kuitenkin sen kilometreiltään keskimmäisen Passatin mittarilukema ja siihen ei vaikuta taksi-Passattien ajomäärät mitenkään. Trafi on tehnyt fiksusti kun käyttää mediaania keskiarvon sijaan.
Kun pitää tämän mielessä niin ero Toyotan ja VW:n välisessä kilometrimäärissä korostuu entisestään. Itsekin luulin ensin että tilasto perustuisi keskiarvoon, ei mediaaniin.- ÄläVäännä
Älä väännä mustaa valkoiseksi.
- PitkäMatematiikka
"Mediaani on kuitenkin sen kilometreiltään keskimmäisen Passatin mittarilukema ja siihen ei vaikuta taksi-Passattien ajomäärät mitenkään. "
Mediaani ei tarkoita tätä. Mediaani poimii pois ääripäät mutta ei noin. Mediaaneja ne ovat ne Toyotankin luvut. Taksiauton paljon ajetut kilometrit tietysti vaikuttavat mediaaniinkin. - insinöörisetä
PitkäMatematiikka kirjoitti:
"Mediaani on kuitenkin sen kilometreiltään keskimmäisen Passatin mittarilukema ja siihen ei vaikuta taksi-Passattien ajomäärät mitenkään. "
Mediaani ei tarkoita tätä. Mediaani poimii pois ääripäät mutta ei noin. Mediaaneja ne ovat ne Toyotankin luvut. Taksiauton paljon ajetut kilometrit tietysti vaikuttavat mediaaniinkin.Nyt olet hakoteillä. Mediaani tarkoittaa nimenomaan sitä että Passati/Avet laitetaan järjestykseen ajettujen kilometrien mukaan ja otetaan sen keskimmäisen auton kilometrilukema. Jos mediaani ei ole mielestäsi tämä niin kerro mikä mediaani on. Saat luntata tuosta likatusta wikipediasta jos haluat.
Samalla voit kertoa miten taksi-Passateilla ajetut kilometrit vaikuttavat siihen mediaani-passatilla ajettujen kilometrien määrään. Odotan innolla tällaista tilaisuutta oppia uutta.
Onhan se nyt kumma jos Trafin tilastoa syytetään siitä että se yrittää tedä mustasta valkoista. Tuo on erittäin hyvin tehty vertailu ja yksi syy laadukkuuteen on nimenomaan se että on käytetty mediaania eikä keskiarvoa. - tilastoOnIhmeAsia
insinöörisetä kirjoitti:
Nyt olet hakoteillä. Mediaani tarkoittaa nimenomaan sitä että Passati/Avet laitetaan järjestykseen ajettujen kilometrien mukaan ja otetaan sen keskimmäisen auton kilometrilukema. Jos mediaani ei ole mielestäsi tämä niin kerro mikä mediaani on. Saat luntata tuosta likatusta wikipediasta jos haluat.
Samalla voit kertoa miten taksi-Passateilla ajetut kilometrit vaikuttavat siihen mediaani-passatilla ajettujen kilometrien määrään. Odotan innolla tällaista tilaisuutta oppia uutta.
Onhan se nyt kumma jos Trafin tilastoa syytetään siitä että se yrittää tedä mustasta valkoista. Tuo on erittäin hyvin tehty vertailu ja yksi syy laadukkuuteen on nimenomaan se että on käytetty mediaania eikä keskiarvoa.Trafi kertoo vain sen yksinkertaisen totuuden kuinka tunnollisesti autoa korjautetaan ennen katsastusta. Tässä hieman parempaa tietoa samasta asiasta: https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/onko-autoni-luotettava-patevan-vastauksen-antaa-kattava-katsastusraportti/
- Insinöörisetä
tilastoOnIhmeAsia kirjoitti:
Trafi kertoo vain sen yksinkertaisen totuuden kuinka tunnollisesti autoa korjautetaan ennen katsastusta. Tässä hieman parempaa tietoa samasta asiasta: https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/onko-autoni-luotettava-patevan-vastauksen-antaa-kattava-katsastusraportti/
Jos tarkkoja ollaan niin tämä topic on ajetuista kilometreistä, ei katsastuksen läpäisemisestä. Samoin postaukseni koski vain ajettujen kilometrien vertailua.
Voi tietysti puhua myös läpäisyprosenteista jos siltä tuntuu, mutta silloin ei ole tarpeellista lainata kirjoituksia joilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.
Ehkä vähän pilkunnussimista tällainen, mutta se on insinöörin selkärangassa. Pysytään asiassa ja lainataan oikein. Hymiö, jos insinööri käyttäisi sellaisia, mutta kun ei käytä.
- nytOllaanAsianYtimessä
Toyotat putoavat pelistä huomattavasti pienemmillä kilometreillä kuin muut, vuodet ei tapa vaan kilometrit kuten oheisesta tilastosta voimme todeta. Ne harvat Toyotat jotka nousevat vähän ajettuna kärjen tuntumaan katoavat listalta pois kun niillä ajetaan enemmän. Ottakaa opiksi todella laajasta ja monipuolisesta tutkimuksesta jossa otetaan muutakin huomioon kuin määräaikaiskatsastukset joihin voidaan autot korjauttaa sitä ennen.
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/onko-autoni-luotettava-patevan-vastauksen-antaa-kattava-katsastusraportti/- kyllä.tiedetään
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
Osa myös kilistelee, kolistelee ja rämistelee mutta onneksi ajavat hiljaa - trafi.kertoo
kyllä.tiedetään kirjoitti:
"Trafin tilastojen mukaan yli 15 vuotta vanhoista autoista liikenteessä huristelee eniten Toyota-merkkisiä autoja, joita on ollut liikennekäytössä kesäkuussa 2016 yhteensä lähes 115 000."
Osa myös kilistelee, kolistelee ja rämistelee mutta onneksi ajavat hiljaaTuo Trafin tilasto näyttää että sen ikäisillä Passateilla on ajettu (mediaani) 50.000km enemmän kuin Avella.
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan nykyisin enemmän kuin saksalaiskonsernin autoilla.
- Anonyymi
On aina ilo lukea postaus joka on perusteltu näin hyvin.
Oikeesti. Mitä järkeä on tällaisissa heitoissa joissa ei ole mitään perusteluja tai lähdetietoa. Täysin aivotonta toimintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aina ilo lukea postaus joka on perusteltu näin hyvin.
Oikeesti. Mitä järkeä on tällaisissa heitoissa joissa ei ole mitään perusteluja tai lähdetietoa. Täysin aivotonta toimintaa.Kirjoittaja viittaa aloituksen tietoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja viittaa aloituksen tietoihin.
Trafin tilastot kertovat saman asian nyt kuin silloinkin. Toyotan ajokilometrit ovat huomattavasti pienemmät kuin saksalaisten.
Otetaanpa esimerkiksi vuonna 2008 rekisteröidyt autot:
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
Tuosta näkee tyhmempikin miten paljon vähemmän saman kokoluokan Auriksella/Corollalla ajetaan kuin Golfilla/Oculla/A4:llä.
Jos asia on jotenkin muuttunut niin ole hyvä ja postaa kilometrit 10 vuotta vanhoista autoista. Tai jonkun muun ikäisistä. Saat valita.
Lopputulos on aina sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafin tilastot kertovat saman asian nyt kuin silloinkin. Toyotan ajokilometrit ovat huomattavasti pienemmät kuin saksalaisten.
Otetaanpa esimerkiksi vuonna 2008 rekisteröidyt autot:
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
Tuosta näkee tyhmempikin miten paljon vähemmän saman kokoluokan Auriksella/Corollalla ajetaan kuin Golfilla/Oculla/A4:llä.
Jos asia on jotenkin muuttunut niin ole hyvä ja postaa kilometrit 10 vuotta vanhoista autoista. Tai jonkun muun ikäisistä. Saat valita.
Lopputulos on aina sama.Katsoin 2019 katsastettujen Toyotien ja Volkswagenien tallennettujen ajokilometrien keskiarvoja kaikista vuosimalleista. Tulos ei yllättänyt yhtään. Volkswageneilla on ajettu selvästi, jopa 50% enemmän kuin vastaavilla Toyotilla. Selvä ero näkyy jo 1. katsastuksessa eli 3 vuoden iässä ja ero kasvaa kaiken aikaa aivan vanhimpiin ( vm. 2004) saakka. Ainoa poikkeus oli Toyota Aygo, jolla oli ajettu hieman enemmän kuin Volkswagen Upilla.
Passaa itse tutkia jos epäilee havaintojani. Tuossa linkki:
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2019.xlsx - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafin tilastot kertovat saman asian nyt kuin silloinkin. Toyotan ajokilometrit ovat huomattavasti pienemmät kuin saksalaisten.
Otetaanpa esimerkiksi vuonna 2008 rekisteröidyt autot:
Yaris 112.000
Auris 129.000
Corolla 133.000
Avensis 181.000
Polo NA
Golf 165.000
Octavia 218.000
Passat 230.000
A4 204.000
Tuosta näkee tyhmempikin miten paljon vähemmän saman kokoluokan Auriksella/Corollalla ajetaan kuin Golfilla/Oculla/A4:llä.
Jos asia on jotenkin muuttunut niin ole hyvä ja postaa kilometrit 10 vuotta vanhoista autoista. Tai jonkun muun ikäisistä. Saat valita.
Lopputulos on aina sama."Jos asia on jotenkin muuttunut niin ole hyvä ja postaa kilometrit 10 vuotta vanhoista autoista. Tai jonkun muun ikäisistä. Saat valita."
Ei tarvitse vaivautua, mikään ei ole muuttunut! Volkswageneilla ja Skodilla ajetaan keskimäärin selvästi enemmän per auto kuin vastaavilla Toyotilla. Ei pienintäkään epäilystä!
Mutta jos tojousko (lue: tojoharhaisuus) on kova ja ottaa käyttöön trumppilaiset vaihtoehtoiset faktat, saattaa seuraavakin tilasto näyttäytyä tojohihhulille aivan toisenlaisena.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2019.xlsx
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan keskimäärin yhtä paljon kuin muillakin, ellei jopa enemmän. Toyota kestää kaiken lisäksi kilometrejä paremmin kuin keskivertoauto.
- Anonyymi
Tässä taas yksi malliesimerkki tojohönön postauksista. Pelkkä väite ilman mitään pohjaa.
Tojohönön elämä on tyhjän päällä.
- Anonyymi
Täytyy ihmetellä näitten tojohihhulien tarvetta häpäistä itseään kerta toisensa jälkeen!
Eikö siinä ole kurjuutta kylliksi kun Toyotalla ajellen uskottelee itselleen muitten kärsivän valinnoistaan. Sen lisäksi vielä saattaa itsensä julkiseen häpeään inttämällä päiväselvästi harhaisiksi osoitettavilla käsityksillään Toyotasta.- Anonyymi
Pahoin pelkään että tällä hihhulilla ei ole sama käsitys häpeästä kuin tavantallaajalla.
- Anonyymi
Toyotalla tosiaan ajetaan samat kilometrit kuin muillakin. Toyotat ovat luotettavia autoja, tässä juttua siitä: https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-katsastustilastot-kertovat-mitka-autot-sailyvat-kymmenen-vuotta-muita-vahavikaisempina/836395/
- Anonyymi
Mitä tekemistä Tojolla ajamisella on kovan käytön kanssa. Ajetaan kuin vietäisiin sairasta pask*lle.
- Anonyymi
Tässä taas esimerkki teron tavasta ymmärtää asioita. Puhutaan siitä kuinka paljon erimerkkisillä autoilla ajetaan ja linkkaa katsastustilastoja joissa ei kerrota mitään kuinka paljon erimerkki autoilla on ajettu.
Yleensäkin on ihmeellistä vängätä asiasta joka on todistettu kiistattomasti Trafin tilastoissa. Mikä saa tojohönön vänkäämään luotettavan tilaston kertomaa asiaa vastaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taas esimerkki teron tavasta ymmärtää asioita. Puhutaan siitä kuinka paljon erimerkkisillä autoilla ajetaan ja linkkaa katsastustilastoja joissa ei kerrota mitään kuinka paljon erimerkki autoilla on ajettu.
Yleensäkin on ihmeellistä vängätä asiasta joka on todistettu kiistattomasti Trafin tilastoissa. Mikä saa tojohönön vänkäämään luotettavan tilaston kertomaa asiaa vastaan?Täytyy olla hirveä kärsimys jos vaggineilla ajetaan noinkin paljon!
- Anonyymi
A-karsastus: "Yli 800 000 kilometriin ylsivät enää vain Volvot ja Mercedekset ja yli 900 000 luokassa oli jäljellä vain 56 Mercedes-merkkistä autoa."
- Anonyymi
Tuo kertoo suomalaisesta köyhälistöstä. Pidetään kaikin voimin loppuun ajetusta mersun lintasta kiinni vaikka se ei tarjoa minkäälaista ajamisen nautintoa tai luotettavuutta.
Vanhan mersunraadon katsastuskunnossapitämiseen on mennyt jo jonkin halppis-skoodantai hyundain hinta ja aivan hukkaan.
Valtiovallan pitäisi ohjeistaa veroluonteisten rangaistusmaksuin pois loppuunajetun kaluston tekohengittämisestä. Toyotan itselataaville hybrideille voisi verohelpotuksia suodakin koska ne toimivat ympäristöystävällisesti itselataavana yksikkönä.
- Anonyymi
Alkoi kiinnostaa tämä avaus, koska ihan mutu-tuntumallakin aloittajan väite vaikuttaa absurdilta.
Vertailin vuoden 2019 Trafin tilastosta oman autoni, jonka käyttöönottovuosi on 2009, katsastustietoja Avensiksen vastaaviin.
Siispä VW Passat, käyttöönottovuosi 2009, keskimääräiset ajokilometrit ovat 243000km, mediaani 241000km. Saman käyttöönottovuoden Avensiksen keskimääräiset kilometrit ovat 189000km ja mediaani 180000km.
Avensiksen kohdalla piti mennä niinkin kauas taaksepäin kuin käyttöönottovuoteen 2006 (ka 242000, mediaani 229000km), ennenkuin niillä olisi ajettu edes lähelle sama kuin 2009-Passateilla. Avensiksella on siis pitänyt ajaa 3 vuotta kauemmin samoihin kilometreihin tuossa ikäluokassa kuin Passatilla. Tulos on aivan saman suuntainen kaikissa ikäluokissa vaikka numerot vaihtelevatkin.
Faktojen valossa aloittajan väite on puutaheinää ja minun mutu-tuntuma oikea, MOT!
Ilmankos Avensiksen katsastuksen hylkäysprosentit ovat Passatia suuremmat samoilla ajokilometreillä.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2019.xlsx- Anonyymi
Tuleehan se todellisuuskin esiin kun täysipäiset osallistuvat keskusteluun hihhuleiden kyllästyttyä ja keskittyessä uusiin spämmeihin!
- Anonyymi
Kyllä se totta on että Toyotilla ajetaan hitusen vähemmän MUTTA jos unohtaa auton iän niin silti saman verran ajetussa Toyotassa on vähemmän vikoja kuin tyypillisesti muissa vaikka ikää onkin sitten pari vuotta enemmän.
Kannattaa muuten huomata että osa autojen vioista ei ei juuri tule ajomäärästä vaan auton iästä. Sähköviat ja erilaiset hapertumiset johtuu vain osien ikääntymisestä ei kulumisesta.
Onnksi jokainen saa ostaa sellaisen kun itse haluaa ja on varaa.
Typerintä on haukkua toisten valintoja. Siinä ei oikein ole mitään mieltä. Jokainen ostaa auton omaan käyttöönsä ja tarpeeseensa.
Ite olen nyt kokeillut sekä Bemarin että Audin uudesta ostaen eikä löytynyt mitään syytä miksi kyseisiä merkkejä hankkisin jatkossa. Bemari oli niin umpisurkea suuntavakaudeltaan että tuli mieleen 90-luvun alun Carina e ja Audin vaihteisto taas huonoin automaatti mitä maa päällään kantaa. Kumpaakin ihmeteltiin pajalla kymmeniä kertoja näistä ongelmista eikä niitä koskaan saatu kuntoon.
Mikään Tojotin mitän olen koeajanut ei ole ollut yhtä surkea ajoltaa kuin bemarini eikä yhdessäkään ollut yhtä surekasti toimivaa automaattia kuin Audissa.
Arvostelen näitä siis täysin oman usean vuoden kokemuksella kyseisistä autoista. Minulle riitti. Onko nyky Toyota kaikitla osin parempi? Ei ole mutta ehkä se on veähemmän huono kuin nuo Saksalaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se totta on että Toyotilla ajetaan hitusen vähemmän MUTTA jos unohtaa auton iän niin silti saman verran ajetussa Toyotassa on vähemmän vikoja kuin tyypillisesti muissa vaikka ikää onkin sitten pari vuotta enemmän.
Kannattaa muuten huomata että osa autojen vioista ei ei juuri tule ajomäärästä vaan auton iästä. Sähköviat ja erilaiset hapertumiset johtuu vain osien ikääntymisestä ei kulumisesta.
Onnksi jokainen saa ostaa sellaisen kun itse haluaa ja on varaa.
Typerintä on haukkua toisten valintoja. Siinä ei oikein ole mitään mieltä. Jokainen ostaa auton omaan käyttöönsä ja tarpeeseensa.
Ite olen nyt kokeillut sekä Bemarin että Audin uudesta ostaen eikä löytynyt mitään syytä miksi kyseisiä merkkejä hankkisin jatkossa. Bemari oli niin umpisurkea suuntavakaudeltaan että tuli mieleen 90-luvun alun Carina e ja Audin vaihteisto taas huonoin automaatti mitä maa päällään kantaa. Kumpaakin ihmeteltiin pajalla kymmeniä kertoja näistä ongelmista eikä niitä koskaan saatu kuntoon.
Mikään Tojotin mitän olen koeajanut ei ole ollut yhtä surkea ajoltaa kuin bemarini eikä yhdessäkään ollut yhtä surekasti toimivaa automaattia kuin Audissa.
Arvostelen näitä siis täysin oman usean vuoden kokemuksella kyseisistä autoista. Minulle riitti. Onko nyky Toyota kaikitla osin parempi? Ei ole mutta ehkä se on veähemmän huono kuin nuo Saksalaiset.Toyota on varmaan katsastustilastoissa keskiarvon paremmalla puolella noin kokonaisuutena kun ajettuja kilometrejäkin katsotaan, mutta aika helposti löytyy myös tapauksia joissa sijoitus on huonompi kuin merkittävällä kilpailijalla, esim:
Auris 82 tkm - 3,2%
Octavia 94 tkm - 2,2%
Yaris 56 tkm - 4,7%
Fabia 57 tkm - 3,0%
Avensis 238 tkm - 20,7%
Passat 241 tkm - 18,9%
Kuitenkin katsastusten tyypillisiä hylkäyskohteita ovat esim. renkaat tai alustan nivelet, ja noiden kuluminen johtuu nimenomaan ajetuista kilometreistä eikä auton iästä.
- Anonyymi
Tojon kone kestää jopa 500000 km nätillä ajolla mutta kuskin penkki putoaa mädän lattian läpi maantielle jo 400000 km kohdalla.
- Anonyymi
"Kyllä se totta on että Toyotilla ajetaan hitusen vähemmän "
Kun Corollalla ajetaan 10 vuodessa 128.000km ja Octavialla 228.000km niin ero on vähän enemmän kuin hitunen. Tojomiehien värilasit vääristävät maailmaan enemmän kuin hitusen.- Anonyymi
Eihän tuo pidä paikkaansa, on tojo autoja joilla ajetaan 300 000km ja itä-skoodia joilla ajetaan 10 000km.
Turhaa länkytystä, Toyota vaan kestää paremmin kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo pidä paikkaansa, on tojo autoja joilla ajetaan 300 000km ja itä-skoodia joilla ajetaan 10 000km.
Turhaa länkytystä, Toyota vaan kestää paremmin kilometrejä.Näinpä. Aina löytyy yksilöitä ja niitähän autot on. Kukin voi kommentoida vain omalta osaltaan.
Itse en omalla rahalla ostaisi autoa missä on riski erittäin kalliille ongelmille. Lasken tähän kategoriaan DSG askit joista itsellä kokemusta kahdesta dieselistä. Askit kyllä toimi mutta huonosti. Sen sijaan voisin kuvitella ostavani vaikak Pösön tai Citikan. Niissä on vikoja mutta ne ei vie konkurssiin. Sitäpaitt Brittien selvityksen mukaan luotettavin oli Pösö ja BMW häivisi jopa Fiatille. Pistää miettimään mutta soihtuna palavat diesel bemarit (uusin eli B-kone) ja porsivat nelivetojakolaatikot, puhumattakaan N-koneiden jakopääongelmista ei varmasti ainakaan nosta sijoitusta.
Saksan merkkien halvat huoltohinnatkin tuntuu olevan harhaa. Listalla on hinta mutta jos haluat että auto pysyy pitkään nipussa, pitääkin tehdä joka huollossa paljon muutakin.
Audi A4 (oma auto) 60tkm todellinen huolto maksaa karvan yli tonnin, kun ilmoitetut huoltokulut koko 60tkm ajalle on alle tuon. jokin ei täsmää. - Anonyymi
Tojolla ajetaan sama tuntimäärä.
- Anonyymi
Toyootilla ajetaan. Saksalaiskonsernin Vw ja Skoda hinataan.
- Anonyymi
Noissa Trafin ajokilometrilukemissa ei ole mitään erityistä eroa Toyotan tappioksi.
- Anonyymi
Vaikka se on jumalaton pettymys Skoda-pösilöille niin Toyotilla ajetaan aivan yhtä paljon kuin katsastuksessa todetuilla risoilla Skodillakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164