Onko rakastaminen tunne vai päätös

Olen sitä mieltä, että nykyelämässä annetaan liian helposti periksi. Parissuhteissa, liitoissa, mutta oikeastaan myös ihan kaikilla elämän osa-alueilla.

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/eronneet-miehet-paljastavat-mita-toivoisivat-tehneensa-toisin-liittonsa-aikana-toivoisin-etta-olisin-mennyt-sankyyn-samaan-aikaan/7077170#gs.W2i_pO8

Parisuhteista on tullut pikaruokaloiden Drive in-luukkuja; hetki mielihyvää, sitten roskat pois, ja taas maistetaan uutta. Mihin ihmisten välinen pitkäjänteisyys, järkiajattelu, sitoutuminen ja panostaminen ovat kadonneet? Media ja naapurustot ovat täynnä vain vuoden kestäneitä liittoja. Ovatko 60-vuotiset liitot menetettyjä? Tilalle on tullut luovuttaminen.

Elämä ei aina voi olla huvipuistoa ja sitä sen hurjinta, kiehtovinta laitetta.

41

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Riippuu ihan siitä millainen Yksilö Itse Kukin On (Geeneiltään jne.) ja siitä, että kuinka Pahasti on Pantu Peiskaks Kyvyt&Ominaisuudet (.. Jos Sellaisia on Joskus Ollut), johonkin Aidompaan, Suurempaan, Vahvempaan jne. Sitoutumiseen&Rakkauteen jne., kun on Ns. Pantu Menemähän jne.. ;P

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15371620/valkoisten-heteromiesten-syrjimisen-on-loputtava!#comment-94662474

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perinnöllinen_ominaisuus

.. Siinä nyt jotain tähän(kin) aiheeseen Liittyvää tietoa siitä, että kuinka paljon Verellä (Geeneillä) on Vaikutusta MonenMoneen Asiaan.. ;P

• Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? Kumpaa esimerkkiä kannatat? Ja onko sinulla siihen uskoa?

• misspönttöuuni kirjoitti:

Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? Kumpaa esimerkkiä kannatat? Ja onko sinulla siihen uskoa?

.. Tarkenna&Täsmennä.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Tarkenna&Täsmennä.. ;P

Kysyin otsikon aihetta sinulta? Drive-in-suhde roskineen vai pitkä liitto päämärineen?

Kysyin otsikon aihetta sinulta? Drive-in-suhde roskineen vai pitkä liitto päämärineen?

.. PitkäLiitto Tällä MolemminPuolisella RakkaudenKaavalla.. "tarvitsen sinua, Koska Rakastan Sinua".. ;P

.. ""rakastan" sinua, koska Tarvitsen Sinua".. On Taas jotain Aivan Muuta.. Markkina "rakkautta" jne.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. PitkäLiitto Tällä MolemminPuolisella RakkaudenKaavalla.. "tarvitsen sinua, Koska Rakastan Sinua".. ;P

.. ""rakastan" sinua, koska Tarvitsen Sinua".. On Taas jotain Aivan Muuta.. Markkina "rakkautta" jne.. ;P

".. PitkäLiitto Tällä MolemminPuolisella RakkaudenKaavalla.. "tarvitsen sinua, Koska Rakastan Sinua".. ;P"

Erittäin mieltä ylentävää, aika hieno vastaus. :)
        Kun annetaan helposti periksi, se on pelottavaa.

Elämässä on aina vastoinkäymisiä, mutta ihmisten rajat ja kipukynnykset ovat todella häilyviä, ja jotenkin 2000-luku on vain lisää sitä korostanut. Kun tunne loppuu, tarvitaan tahtoa.

• Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

".. PitkäLiitto Tällä MolemminPuolisella RakkaudenKaavalla.. "tarvitsen sinua, Koska Rakastan Sinua".. ;P"

Elämässä on aina vastoinkäymisiä, mutta ihmisten rajat ja kipukynnykset ovat todella häilyviä, ja jotenkin 2000-luku on vain lisää sitä korostanut. Kun tunne loppuu, tarvitaan tahtoa.

Ei väkisin yrittäminenkään voi olla itseisarvo.

• Ananias.Palstamäki kirjoitti:

Ei väkisin yrittäminenkään voi olla itseisarvo.

Ei väkisin, mutta ajatuksella.

Tuo linkki oli siitä hyvä, että jotkut asiat tulevat vasta myöhemmin mieleen kun kaikki on jo ohi. Että miten kovin pieniä asioita ne loppupelissä olivatkaan.

Kun se tunne kuitenkin katoaa, niin sitten jää jäljelle järjen päätökset ja tietynlainen mukautuminen. Tahto asioihin.

En jotenkin ymmärrä periksiantamista...tai sitä lyhytjännitteisyyttä siinä.

• Ananias.Palstamäki

Ei väkisin, mutta ajatuksella.

Tuo linkki oli siitä hyvä, että jotkut asiat tulevat vasta myöhemmin mieleen kun kaikki on jo ohi. Että miten kovin pieniä asioita ne loppupelissä olivatkaan.

Kun se tunne kuitenkin katoaa, niin sitten jää jäljelle järjen päätökset ja tietynlainen mukautuminen. Tahto asioihin.

En jotenkin ymmärrä periksiantamista...tai sitä lyhytjännitteisyyttä siinä.

Aika kultaa muistot, se lienee noissakin purkautumisissa taustalla.

Kyllä minäkin tiesin aikoinaan minun ja exäni ristiriitojen johtavaan avioeroon jos emme muuta kurssia. Päätös ei ollut yksin minun, me molemmat pidimme päämme ja näkemyksemme. Exäni ei halunnut sovitella, miksi siis minä olisin lähtenyt yksin sille tielle?

Mu tulimme umpikujaan. Piste!

Ei ollut enää muuta tietä, jälkiviisaus ei auta.

Aika kultaa muistot, se lienee noissakin purkautumisissa taustalla.

Kyllä minäkin tiesin aikoinaan minun ja exäni ristiriitojen johtavaan avioeroon jos emme muuta kurssia. Päätös ei ollut yksin minun, me molemmat pidimme päämme ja näkemyksemme. Exäni ei halunnut sovitella, miksi siis minä olisin lähtenyt yksin sille tielle?

Mu tulimme umpikujaan. Piste!

Ei ollut enää muuta tietä, jälkiviisaus ei auta.

Vaikea sanoa.

Tapahtumia ei tiedä.

• Ananias.Palstamäki

Vaikea sanoa.

Tapahtumia ei tiedä.

Kuinka paljon on ollut ennen vanhaan sellaisia suhteita joissa kärsimystä oli enemmän kuin iloa? Varmaan aika paljon.

Ei suhde voi olla työleiri (keskitysleiri tai gulak). Pitkä suhde on siunaus jos siinä viihtyy, mutta kirous jos siinä ei viihdy.

Kuinka paljon on ollut ennen vanhaan sellaisia suhteita joissa kärsimystä oli enemmän kuin iloa? Varmaan aika paljon.

Ei suhde voi olla työleiri (keskitysleiri tai gulak). Pitkä suhde on siunaus jos siinä viihtyy, mutta kirous jos siinä ei viihdy.

On varmasti ollut, mutta silloin oli sotaa ja paljon muutakin pahempaa ja silti kestettiin hautaan asti.

Pitkässä suhteessa tulee kaikki eteen. Sillon just kysytään sitä luonteen lujuutta, on kärsimystä, mutta on armoakin, rakkautta ja hyväksyntää.

Siitähän se elämä syntyy. Haluaisitko sinä kirjaan vain pelkkiä värikuvia?

• Olet.stalkattu

On varmasti ollut, mutta silloin oli sotaa ja paljon muutakin pahempaa ja silti kestettiin hautaan asti.

Pitkässä suhteessa tulee kaikki eteen. Sillon just kysytään sitä luonteen lujuutta, on kärsimystä, mutta on armoakin, rakkautta ja hyväksyntää.

Olet se sinäkin kunnon kuseen itsesi järjestänyt tuon Pertin kanssa. Ei siunaaman rauhaa sulle anna.
        Kannattiko alkaa alunpitäen setämiehelle lirkuttelemaan?

• Ananias.Palstamäki

"Sillon just kysytään sitä luonteen lujuutta, on kärsimystä, mutta on armoakin, rakkautta ja hyväksyntää."

Ei kaikissa suhteissa ole, maailmassa on runsain mitoin ihmisiä jotka eivät kykene elämään muita kunnioittaen.

• Ananias.Palstamäki
        Olet.stalkattu kirjoitti:

Olet se sinäkin kunnon kuseen itsesi järjestänyt tuon Pertin kanssa. Ei siunaaman rauhaa sulle anna.

Mitä se pojanrimpula häiriköi?

Jos Pönttis kiinnostaa, niin osoita se muuten kuin minusta kirjoittelemalla.

• On.stalkattu
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

Mitä se pojanrimpula häiriköi?

Jos Pönttis kiinnostaa, niin osoita se muuten kuin minusta kirjoittelemalla.

Ei kiinnosta pönttikset, että huoli pois setä. Ennemminkin olen pahoillaan hänen puolestaan.

• Ananias.Palstamäki
        On.stalkattu kirjoitti:

Ei kiinnosta pönttikset, että huoli pois setä. Ennemminkin olen pahoillaan hänen puolestaan.

Et ole sattunut lukemaan tasoteorioista?

Alan vasta lähestymään markkina-arvoni huippua.

• Olet.stalkattu kirjoitti:

No eipähän tuo "Pertti"(?) eli Ananias ole mulle pienen palstarettelöimisen lisäksi mitään muuta tehnyt? Tiettävästi? Vai onko... Vai onko multa jäänyt jotain huomaamatta?

En minä tuota nyt vielä stalkkaamisena pidä. Avoin ketju vastata kaikille ja ajattelin tänää, että välillä vois olla aloituksissa naistenkin laittamia aiheita.

"Sillon just kysytään sitä luonteen lujuutta, on kärsimystä, mutta on armoakin, rakkautta ja hyväksyntää."

Ei kaikissa suhteissa ole, maailmassa on runsain mitoin ihmisiä jotka eivät kykene elämään muita kunnioittaen.

Kunnioitus on kaiken kivijalka.

• On.stalkattu kirjoitti:

No olen otettu jos joku välittää minunkin selustastani, mutta en olisi vielä järkyttävän paljon huolissani? Onko tässä nyt sinusta paha tilanne?

• Ananias.Palstamäki

Kunnioitus on kaiken kivijalka.

Aina sitäkään ei ole. Joskus suhteesta pitää vain tajuta lähteä.

• Ananias.Palstamäki

No eipähän tuo "Pertti"(?) eli Ananias ole mulle pienen palstarettelöimisen lisäksi mitään muuta tehnyt? Tiettävästi? Vai onko... Vai onko multa jäänyt jotain huomaamatta?

En minä tuota nyt vielä stalkkaamisena pidä. Avoin ketju vastata kaikille ja ajattelin tänää, että välillä vois olla aloituksissa naistenkin laittamia aiheita.

Palstarettelöintikin on aika liioitellusti sanottu. Itse sanoisin että on kirjoiteltu ajankuluksi niitä näitä.

Aina sitäkään ei ole. Joskus suhteesta pitää vain tajuta lähteä.

Omista tekemisistä on otettava vastuu ja siitä toisesta osapuolestakin on vastuu (miten hän voi ja miten häntä kohtelet. Koskee miehiä niin kuin naisiakin.).

Jos tekee jotain väärin, saattaa tulla tietynlainen etiikka kuvioihin. Ylipäätään jos ihminen joutuu jonkun asian kysymysmerkin alle laittamaan suhteessa, silloin siinä on jotain sellaista, että asia ei välttämättä ole oikein. Minusta se kysymysmerkki on selvä, hyvä merkki kaikkeen.

Joskus joutuu kysymään itseltään ja siltä kumppanilta. MM. mikä on oikein ja mikä on väärin. Arvomaailma ohjaa tätä.

Palstarettelöintikin on aika liioitellusti sanottu. Itse sanoisin että on kirjoiteltu ajankuluksi niitä näitä.

No sitä minäkin ajattelen. Palsta on ajankulua, ei välttämättä hyvää sellaista, mutta onpahan kumminkin.

En minä sinua nyt vielä ahdistelijana pitäisi. Aika kevyttä huttua tämä on ollut, ja molemmat sen tietää.

Sitä paitsi luin sen kohdan, jossa sanoit olevasi palstan viihdekäyttäjä. Jokainenhan sillä pohjalla on ja hyvä niin.

• Ananias.Palstamäki

No sitä minäkin ajattelen. Palsta on ajankulua, ei välttämättä hyvää sellaista, mutta onpahan kumminkin.

En minä sinua nyt vielä ahdistelijana pitäisi. Aika kevyttä huttua tämä on ollut, ja molemmat sen tietää.

Sitä paitsi luin sen kohdan, jossa sanoit olevasi palstan viihdekäyttäjä. Jokainenhan sillä pohjalla on ja hyvä niin.

Tykkään kyllä joskus keskustella syvällisiäkin, mutta en jaksa sitä loputtomiin. Välillä pitää päästä tuulettamaankin...

Lopetan palstailun siihen kun täällä on enää asiakirjoittajia.

Tykkään kyllä joskus keskustella syvällisiäkin, mutta en jaksa sitä loputtomiin. Välillä pitää päästä tuulettamaankin...

Lopetan palstailun siihen kun täällä on enää asiakirjoittajia.

Kaikillahan se on niin. Pieni hurlumhei piristää. Palstalla ei vaan aina tiedä, kuka pitää minkäkin laisesta huumorista, että joskus se voi olla kuin kepillä jäätä koputtelisi kun sitten lähtee asiaa selvittelemään...

Mutta siitä huolimatta, totuus on se, että pieni "sekoilu" saa ihmiset valpastumaan :D

(nyt on naurettava jo)

.. Pidättäydyn Ensimmäisessä Vastauksessani.. Tämän(kään) Asian ja Termin Suhteen ei tule Löytymään YleisPätevää ja Kaikkien Hyväksymää GraalinMalja Vastausta, koska IhmisApina Yksilöt Poikkeavat, niin Paljon Toisistaan jo ihan Geneettisestikin jne.. ;P

.. Jokainen Määrittelee Nämä(kin) asiat Verensä Mukaisesti.. ;P

• Ei kumpaakaan noista. Se on kyky.

• Mitä se sinulla se kyky tarkoittaa sitten?

Mitä se sinulla se kyky tarkoittaa sitten?

Ei kaikki edes tiedä miten rakastetaan toisia.

• kukintyylillään
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Onko siihen jokin erikoinen tapa olemassa?

• kukintyylillään kirjoitti:

Onko siihen jokin erikoinen tapa olemassa?

Ei. Joka ikistä ihmistä voi rakastaa jotekin eri tavoin.

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Ei varmaan, jos on rakentanut muurin ympärilleen, mutta kaikilla se kyky on, paitsi jollain psykopaateilla/narsisteilla.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei varmaan, jos on rakentanut muurin ympärilleen, mutta kaikilla se kyky on, paitsi jollain psykopaateilla/narsisteilla.

Voi olla.

Voi olla.

Usein on niinkin ettei vaan haluta rakastaa muita, koska siitä ei koeta saavan itselleen mitään hyötyä.

Usein on niinkin ettei vaan haluta rakastaa muita, koska siitä ei koeta saavan itselleen mitään hyötyä.

Vaikka se on päinvastoin, kuten kaiketi tiedätkin.

Se on pelottavaa jos rakkaus on pelkkä hyöty. Sittenhän se ei ole tervettä eikä muuta kuin yksipuolista...jotakin, mitä ei pitäisi edes olla olemassa.

Nykypäivän ihminen on levoton sielu. Mikään vanha ei ohjaa enää mitään.

• Jos ei ole saanut kokea rakastamisen hyviä puolia, voi olla vaikeaa antaa muille rakkautta. Olen monta kertaa sanonut, että vastuu ei ole pelkästään itsellä. Se on myös muilla. Toisaalta, tuskin kukaan on täysin syypää juuri mihinkään juttuihin mitä kukin ajautuu milloinkin tekemään. Joku pahantekijä ei joko voi itselleen mitään tai sitten hän on joku joka tarvitsisi kipeästi muilta rakkautta, jotta voisi itsekin uskoa sen voimaan.

• seon

Molempia.

• Tämä..

"On niin paljon asioita, joita ymmärrän, että olisin voinut tehdä paremmin, mutta jos pitäisi valita vain yksi, se olisi se, että pysyin hiljaa kaikista murheista, mitä minulla oli. Olipa se sitten jotain vakavaa, kuten yhteen muutto ennen kuin olin siihen valmis, tai jotain vähemmän vakavaa, kuten hänen parsakaaliruokansa syöminen, vaikka se sai minut yökkäämään, minusta tuntui jotenkin epälojaalilta jakaa apeuteni, kertoo Craig Tomashoff.
      Jälkiviisaana Craig on huomannut, että todellisten tunteiden osoittaminen olisi ollut rehellistä."

Siis mitä ihmettä? Äitikö se pakottaa syömään parsakaalia, siltä kuulostaa..ja muutenkin, hohhoijaa.

Ja aloituksen kysymykseen, niin tunne se on, muutoin voisi päättää rakastua keneen tahansa. Romanttisesta rakkaudesta jos puhutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe