Yle perjantai... mielenkiintoinen keskusteluohjelma introvertti vai exrovertti.
Ohjelma pisti ajattelemaan kumpi olen?
Kumpi sinä koet olevasi?
Exroverttikö?
46
914
Vastaukset
- HevonBerse
Sinä ainakin olet selvästi puupää - ei se ole mikään exrovertti, vaan ihan suomeksi ekstrovertti. Tämä on samassa sarjassa, kun taannoin vänkäsit ansioluettelon olen CW, vaikka tosiasiassa kyseessä on CV jos haluaa hienostella. Buahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
- trr
Mitä tarkoittaa ...vänkäsit ansioluettelon olen CW. ???? Ei tunnu kirjoitus sujuvan. Mutta olethan HevonBerse niin ei voi paljoa odottaakaan.
Et siis ymmärtänyt?
Introvertti tässä.
Minulle jäi epäselväksi omani. Kun kuuntelin psykologin mielipiteitä introvertistä tunsin yhtäläisyyttä, mutta omasta mielestäni olen exrovertti. Oma mielipide mm. ohjelman osallistujilla ei jokaisen kohdalla pitänyt paikkaansa.
Otan tilan haltuuni ja pystyn kommunikoimaan kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta, mutta viihdyn itsekseni hyvin. Tämä piirre on lisääntynyt iän myötä. En kaipaa enää huvituksiin enkä esillä oloa.
- voihan-vertti
Introvertti viimosen päälle.
- mitäse-hjyövejää
Täältä voit tarkastella, kumpi olet
"Introvertti ja ekstrovertti ovat persoonallisuuden orientoitumisen piirteitä, jotka kuuluvat sveitsiläisen psykiatrin ja syvyyspsykologin C.G. Jungin psykologiseen typologiaan. Typologiaa on kauan käytetty psykologisten persoonallisuustestien peruskysymyksiin.
Introvertti ja ekstrovertti – Wikipedia" mitäse-hjyövejää kirjoitti:
"Introvertti ja ekstrovertti ovat persoonallisuuden orientoitumisen piirteitä, jotka kuuluvat sveitsiläisen psykiatrin ja syvyyspsykologin C.G. Jungin psykologiseen typologiaan. Typologiaa on kauan käytetty psykologisten persoonallisuustestien peruskysymyksiin.
Introvertti ja ekstrovertti – Wikipedia"Wiki tietää, mutta tiedätkö tai osaatko erpttaa kumpi olet ulospäinsuuntautunut tao sisäänpäinkääntynyt?
- de-meter
mitäse-hjyövejää kirjoitti:
Introvertti ja ekstrovertti – Wikipedia"Jungin mukaan ihminen muuttuu vanhetessaan niin, että hän kääntyy sisäänpäin. Ekstrovertistä voi tulla introvertti. Sitähän korppis jossakin toisessa keskustelussa itsekin sanoi.
Tuo ohjelma oli nyt mielestäni jotenkin väljähtynyt. Jos introvertti - Janne Kataja - tykkääkin olla seuroissa, mutta kaipaa myös yksin oloa, niin mitä leimallista siinä nyt oli ?
Psykologinkaan määritelmästä ei juuri ottanut tolkkua. Eikö se riitä, että ihminen on sekä että ? Se on tietysti totta, että ekstrovertti mielellään ottaa kaiken tilan, esittelykulttuurissa kun eletään, mutta introvertti voi olla sisältä päin vahva. - hyvää-matkaa
korppis kirjoitti:
Wiki tietää, mutta tiedätkö tai osaatko erpttaa kumpi olet ulospäinsuuntautunut tao sisäänpäinkääntynyt?
"erpttaa" , siis mitä?
Sinänän pian lähdet sinne "uudelle kirkolle" ja katso nyt tarkaan menetkö Kamppin, vai Kämpiin ja onko sinulla mukana tämä CW, vai CV-paperi, ettei vain olisi tullut pyyhittyä väärällä paperilla peppuaan? hyvää-matkaa kirjoitti:
"erpttaa" , siis mitä?
Sinänän pian lähdet sinne "uudelle kirkolle" ja katso nyt tarkaan menetkö Kamppin, vai Kämpiin ja onko sinulla mukana tämä CW, vai CV-paperi, ettei vain olisi tullut pyyhittyä väärällä paperilla peppuaan?Sinulla on jäänyt neula päälle. En voi auttaa, hae apua ammattiauttajilta.
- tyhjästä.nyhjäät
hyvää-matkaa kirjoitti:
"erpttaa" , siis mitä?
Sinänän pian lähdet sinne "uudelle kirkolle" ja katso nyt tarkaan menetkö Kamppin, vai Kämpiin ja onko sinulla mukana tämä CW, vai CV-paperi, ettei vain olisi tullut pyyhittyä väärällä paperilla peppuaan?Käsittämätöntä että jaksat vuodesta toiseen jankuttaa tuota Kamppi Kämppi juttua. Koittaisit nyt viimein tajuta että sinä olet ainoa jolle se ei ole mennyt kaaliin. Kyllä sulla on helvetin tyhjä elämä kun ei sinne mahdu muuta kuin nälviminen kirjoittaako joku A vai Ä.
- tositietämätön
Onkohan kellä tietoa mistä erottaa miehen ja naisen?
Kertpkaa kun brobleemi selviää!Kysymykseesi on vaikea yksiselitteisesti vastata sillä miessukupuolisten tai naissukupuolisten eroavaisuudet voivat näkyä ulkonäössä joskus taas eroavaisuuksia on vaikea havaita. Psyyke naisella voi olla miehen ja päinvastoin.
Huomenta@
Kerropas sinä miten eroitat eksmiehen exmiehestä?.- joutavia-jorinoita
korppis kirjoitti:
Kysymykseesi on vaikea yksiselitteisesti vastata sillä miessukupuolisten tai naissukupuolisten eroavaisuudet voivat näkyä ulkonäössä joskus taas eroavaisuuksia on vaikea havaita. Psyyke naisella voi olla miehen ja päinvastoin.
Huomenta@
Kerropas sinä miten eroitat eksmiehen exmiehestä?." sillä miessukupuolisten tai naissukupuolisten eroavaisuudet voivat näkyä ulkonäössä joskus taas eroavaisuuksia on vaikea havaita. Psyyke naisella voi olla miehen ja päinvastoin."
Kiva, että vaihdoit aloituksen lennosta toiseen, sillä katselin eilen tämän ohjelman Sannikka&Ukkola, jossa oli toisena haastateltavana tras lapsen äiti ja toisena Sirkka-Liisa Anttila.
Keskustelun aiheena oli, täytyisikö luopua näistä tyttö/poika nimityksistä ja kutsua lapsia vain etunimillä, tai pelkästää lapsiksi. Nyt on perustettu myös sellaisia vessoja, joissa ei ole määritelmää, kumpi niihin menee, mutta tämä tras-lapsenäiti vaati, että ei enää koskaan eroiteltaisi tyttöjä ja poikia, kun taas Sirkka-Liisan näkemys oli, että aina on iät-ja ajat ollut käsitys tytöistä ja pojista ja siihen ei voi vaikuttaa jonkun vähemmistön näkemys, että niitä ei saisi käyttää jatkossakin.
de-meter
22.9.2018 8:57
Mielestäni kirjoitti hyvin, sillä ainakin itseni koen vaihtaneen tätä termiä, koska ennen olin hyvinkin ulospäin suuntautunut ja nyt taas en. Valitettavasti se tulee kuitenkin ilmi puheliaisuudestani, jota en joskus pysty hillitsemään, jos kiva porukka on koolla. Minä en ymmärrä, miksi minun täytyy olla "suunapäänä" laukomassa mielipiteitäni, mutta onneksi on hyvinkin introverttejä, tasapainoisia rauhoittamassa minua.
No, näillä mennään ja näistä en ota paineita itselleni. Toisaalta en halua enää testailla, mikä minä olen, koska ainakin luulen tietäväni erittäin hyvin, mikä olen ja epävarma vain haluaa viellä tarkastaa joutavanpäiväisillä testeillä itseään. - de-meter
joutavia-jorinoita kirjoitti:
" sillä miessukupuolisten tai naissukupuolisten eroavaisuudet voivat näkyä ulkonäössä joskus taas eroavaisuuksia on vaikea havaita. Psyyke naisella voi olla miehen ja päinvastoin."
Kiva, että vaihdoit aloituksen lennosta toiseen, sillä katselin eilen tämän ohjelman Sannikka&Ukkola, jossa oli toisena haastateltavana tras lapsen äiti ja toisena Sirkka-Liisa Anttila.
Keskustelun aiheena oli, täytyisikö luopua näistä tyttö/poika nimityksistä ja kutsua lapsia vain etunimillä, tai pelkästää lapsiksi. Nyt on perustettu myös sellaisia vessoja, joissa ei ole määritelmää, kumpi niihin menee, mutta tämä tras-lapsenäiti vaati, että ei enää koskaan eroiteltaisi tyttöjä ja poikia, kun taas Sirkka-Liisan näkemys oli, että aina on iät-ja ajat ollut käsitys tytöistä ja pojista ja siihen ei voi vaikuttaa jonkun vähemmistön näkemys, että niitä ei saisi käyttää jatkossakin.
de-meter
Mielestäni kirjoitti hyvin, sillä ainakin itseni koen vaihtaneen tätä termiä, koska ennen olin hyvinkin ulospäin suuntautunut ja nyt taas en. Valitettavasti se tulee kuitenkin ilmi puheliaisuudestani, jota en joskus pysty hillitsemään, jos kiva porukka on koolla. Minä en ymmärrä, miksi minun täytyy olla "suunapäänä" laukomassa mielipiteitäni, mutta onneksi on hyvinkin introverttejä, tasapainoisia rauhoittamassa minua.
No, näillä mennään ja näistä en ota paineita itselleni. Toisaalta en halua enää testailla, mikä minä olen, koska ainakin luulen tietäväni erittäin hyvin, mikä olen ja epävarma vain haluaa viellä tarkastaa joutavanpäiväisillä testeillä itseään.Juuri noin on käynyt minullekin "joutavia-jorinoita". Minäkin saatan olla puhelias, jäädä suustani kiinni, jos seura on innoittavaa..))
Samaa mieltä olen myös tuosta viimeisestä kappaleestasi. Itsetuntemus on tervetullut ominaisuus, uskon, että se on lahja, minkä me "tässä kohtaa" elämää saamme - jos otamme vastaan, emmekä haikaile muuta.
Katselin myös tuon Sannikka/Ukkola- ohjelman ja olin samaa mieltä Sirkka-Liisa Anttilan kanssa. Vähemmistön huomioon ottaminen ei saisi johtaa vähemmistön diktatuuriin. Jos jokainen valtavirrasta poikkeava vaatisi kulttuurin muutosta, jotta hänellä olisi helpompi elää, siitä sekametelisopasta ei selviäisi hengissä kukaan, ainakaan sellainen, joka yrittää sopeutua vallitseviin normeihin ja elää tekemättä itsestään sen isompaa numeroa. joutavia-jorinoita kirjoitti:
" sillä miessukupuolisten tai naissukupuolisten eroavaisuudet voivat näkyä ulkonäössä joskus taas eroavaisuuksia on vaikea havaita. Psyyke naisella voi olla miehen ja päinvastoin."
de-meter
No, näillä mennään ja näistä en ota paineita itselleni. Toisaalta en halua enää testailla, mikä minä olen, koska ainakin luulen tietäväni erittäin hyvin, mikä olen ja epävarma vain haluaa viellä tarkastaa joutavanpäiväisillä testeillä itseään.Harmi, Sannikka&Ukkola ohjelma jäi minulta näkemättä. En seuraa Tv-ohjelmia joten unohtui. Katsoin ensimmäisen ja tykkäsin.
En muuttanut aloituksen suuntaa vaan vastasin nimimerkki tositietämättömälle.
Olen Anttilan kanssa samaa mieltä.- Miten.tuttua..minullekin
de-meter kirjoitti:
Juuri noin on käynyt minullekin "joutavia-jorinoita". Minäkin saatan olla puhelias, jäädä suustani kiinni, jos seura on innoittavaa..))
Samaa mieltä olen myös tuosta viimeisestä kappaleestasi. Itsetuntemus on tervetullut ominaisuus, uskon, että se on lahja, minkä me "tässä kohtaa" elämää saamme - jos otamme vastaan, emmekä haikaile muuta.
Katselin myös tuon Sannikka/Ukkola- ohjelman ja olin samaa mieltä Sirkka-Liisa Anttilan kanssa. Vähemmistön huomioon ottaminen ei saisi johtaa vähemmistön diktatuuriin. Jos jokainen valtavirrasta poikkeava vaatisi kulttuurin muutosta, jotta hänellä olisi helpompi elää, siitä sekametelisopasta ei selviäisi hengissä kukaan, ainakaan sellainen, joka yrittää sopeutua vallitseviin normeihin ja elää tekemättä itsestään sen isompaa numeroa.Ja juuri noin kuten Demeter kirjoitti, voisin kirjoittaa minäkin.
Mistään en nauti enempää kuin isossa ryhmässä iloisesta juttelusta, se on elämän ihanimpia asioita, mutta onneksi on introvertteja, jotka tasoittavat innostustani pelkällä olemassaolollaan. ML
Sekä että, enemmän extrovertti luulisin. Suhteessa 70-30% Elikkä osaan sekä pälpättää että olla hiljaa.
Heiton uuden jonninjoutavan jorina kysymyksen.
Sanotaan, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Miten on parisuhteissanne, onko introvertti&exrovertti kokemuksia?- ikuinen-avioliitto
"Heiton uuden jonninjoutavan jorina kysymyksen.
Sanotaan, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Miten on parisuhteissanne, onko introvertti&exrovertti kokemuksia?"
Muistatko, kun joskus heitit kysymyksen, elämmekö "Valheiden verkossa" ja silloin olit sitämieltä, että me jokainen elämme siinä ja sitten huomasin, että itse sinä olit siinä LAT- suhteessa ja oletit, että kukaan toinenkaan vakituisessa parisuhteessa ei voisi elää sitä elämää, vaan kaiki on siellä "valheidenverkossa" elämistä?
Nyt tuli mieleeni, että elätkö nyt itse siinä "valheidenverkossa", koska alat jo jonkun testin takia kysellä omaa ja toistenkin mielipidettä?
Jotenkin alat vaikuttamaan siltä, että tuo LAT-suhde ei ole sinulle riittävä kaikesta rikkaudesta huolimatta, vaan kaipaisit kuitenkin pysyvää avioliiton tuomaa vakautta. ikuinen-avioliitto kirjoitti:
"Heiton uuden jonninjoutavan jorina kysymyksen.
Sanotaan, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Miten on parisuhteissanne, onko introvertti&exrovertti kokemuksia?"
Muistatko, kun joskus heitit kysymyksen, elämmekö "Valheiden verkossa" ja silloin olit sitämieltä, että me jokainen elämme siinä ja sitten huomasin, että itse sinä olit siinä LAT- suhteessa ja oletit, että kukaan toinenkaan vakituisessa parisuhteessa ei voisi elää sitä elämää, vaan kaiki on siellä "valheidenverkossa" elämistä?
Nyt tuli mieleeni, että elätkö nyt itse siinä "valheidenverkossa", koska alat jo jonkun testin takia kysellä omaa ja toistenkin mielipidettä?
Jotenkin alat vaikuttamaan siltä, että tuo LAT-suhde ei ole sinulle riittävä kaikesta rikkaudesta huolimatta, vaan kaipaisit kuitenkin pysyvää avioliiton tuomaa vakautta.Sinulla kristiina on kuten eräs kanssakirjoittaja kuvasi tapa aloittaa vastaus aikaisemman kommentin kopioimisella ja jatkaa....ja kuten hän kirjoitti niistä kommenteista tunnistaa kristiinan.
Tämän olen kyllä itsekin jo kauan sitten tiedostanut jo plus 60-palstalla.
Yritun sovintoa ja sloitusta puhtaalta pöydältä.
Koeta jo ymmärtää olet hukassa kaikessa mitä kirjoitat.
- Orientoitumistaolotilaan
Kylläpä on taas käsittämättömiä vastauksia aloitukseen.
Eikö siinä eilisessä po. ohjelmassa tultu hiukan siihen lopputulemaan, että aniharva on pelkästään intro- tai ekstro-. Keskivertoja ollaan kai suurin osa, tarvitsemme sekä yksinäisyyttä että toisten seuraa, toiset enemmän, toiset vähemmän.
Olisiko se aiheessa merkittävämpää, mitä kanssakäymisistä toisten kanssa saa 'irti', jää 'käteen' eli parantavatko suhteet omaa olemista ja elämistä vai tekevätkö vain hankalaksi ja ristiriitaiseksi sellaisen tyypin elon ja olon, joka aina ymmärtää väärin tai jollain vinolla tavalla mitä toiset koettavat viestittää.
Ekstrovertti siis voimaantuu ja saa virtaa ihmissuhteistaan, introverttiä samat suhteet 'syövät' ja haurastuttavat ehkä heikkoa itsetuntoa ja -kuntoa, joka möyrii liiaksi omassa mustanoloisessa mielen maisemassa.Odotin jo kannanottoa välimuodoista. En puuttunut ambiverteihin, joita suurin osa meistä on eli introvertin ja exrovertin sekoituksia.
Yleensä ainakin palstakirjoituksista voi päätellä, että halutaan olla introverttejä, joka on vaatimattomampi kuin extrovertti. Exrovertti koetaan väärin joku taisikin kirjoitella jotain hölösuista extroverttejä määritellessään.
Niin kuten kirjoitit, extrovertti saa voimaa ihmissuhteista ja introvertti kokee ihmissuhteet rasittavina.
Itse voimaannuin eilen istuessani kaksi tuntia erään tuttavani kanssa. Sain häneltä positiivista energiaa kuin myös hän minulta. Kaiketi kaksi exroverttia ; )- Keskitienkulkija
Tuon sanan (ambivertti) unohdinkin, kai koska se kalskahtaa uudemmalta kuin entiset, 'vanhat' määreet persoonan suuntautumisesta.
- bobgeldof
Oikeasti ekstrovertin tunnistaa mm seuraavista asioista: Pakkaantuu vaikkapa laulamaan julkisesti vaikka ei osaakkaan..Tyyliin "Minä,minä" - Introvertti taas lymyilee muiden selän takana mieluiten,ja esiintulo- tai kaikkinainen muiden edessä esillä olo hermostuttaa,,kädet vapisevat,,ja esimerkiksi kitaran soittamisesta ei tule mitään - vaikka yksin olisi kuinka hyvä tahansa
- Ehkä.ei
nyt noin kuitenkaan.
- Tämä..tuntuu..todemmalta
Nikki "orientoitumista-olotilaan" kirjoitti mm:
"Ekstrovertti siis voimaantuu ja saa virtaa ihmissuhteistaan, introverttiä samat suhteet 'syövät' ja haurastuttavat ehkä heikkoa itsetuntoa ja -kuntoa, joka möyrii liiaksi omassa mustanoloisessa mielen maisemassa." - Erilainennäkemys
Tekisi mieli väitellä tuon "bob geldofin" kanssa, jonka näkemys aiheesta on varsin kapea-alainen. Mutta taitaisi tulla omien kokemusten perusteella niiin liian pitkä kommentti, että anti olla.
- bobgeldof
Erilainennäkemys kirjoitti:
Tekisi mieli väitellä tuon "bob geldofin" kanssa, jonka näkemys aiheesta on varsin kapea-alainen. Mutta taitaisi tulla omien kokemusten perusteella niiin liian pitkä kommentti, että anti olla.
Mistähän johtunee synkkä mielipiteeni...No tasan siitä että tunnistan itseni juuri tuollaisista seikoista introvertiksi. Myös elämänkokemuksesta,,niin monta olen nähnyt tunkevan itseään esille,,täydellisen osaamatonta ja taidoiltaan vajavaista ekstroverttiä!
- Taitavamuttapiilossa
Suomi on vapaa maa, täällä saavat kaikki vapaasti yrittää, mitä tahansa. En osaa sanoa kumpi on parempi tai pahempi, hyvä ja taitava introvertti, joka jää syrjään kun ei uskalla tai 'voi', vai osaamaton ekstrovertti, jolla on uskallusta ja itsetuntoa tällätä itsensä tilanteisiin arvosteltavaksi ja arvioitavaksi. Siis mitä "vajavaista" ?
Yrittäminen on luvallista ja jopa toivottavaa ja ihmiselle hyväksi. Jotensakin terveemmän oloista. Kokonaan toinen juttu ja aihe onkin sitten se, miksi tässä sivistyneessä yhteiskunnassamme kovasti ja paljon yrittävät latistetaan ja haukutaan. Onko se kateutta vai joku muu mielen möhnä, kun joku uskaltaa vaikka itse ei. - bobgeldof
Taitavamuttapiilossa kirjoitti:
Suomi on vapaa maa, täällä saavat kaikki vapaasti yrittää, mitä tahansa. En osaa sanoa kumpi on parempi tai pahempi, hyvä ja taitava introvertti, joka jää syrjään kun ei uskalla tai 'voi', vai osaamaton ekstrovertti, jolla on uskallusta ja itsetuntoa tällätä itsensä tilanteisiin arvosteltavaksi ja arvioitavaksi. Siis mitä "vajavaista" ?
Yrittäminen on luvallista ja jopa toivottavaa ja ihmiselle hyväksi. Jotensakin terveemmän oloista. Kokonaan toinen juttu ja aihe onkin sitten se, miksi tässä sivistyneessä yhteiskunnassamme kovasti ja paljon yrittävät latistetaan ja haukutaan. Onko se kateutta vai joku muu mielen möhnä, kun joku uskaltaa vaikka itse ei.Ainakin se on hirvittävää kuultavaa,jos joku tavattomalla innolla vaikkapa laulaa,,pahasti nuotin vierestä! Esiintyen suurilukuisen joukon edessä... Mutta sehän ei kai haittaa,koska kaikkea tulisi vaan "suvaita",,tuollaisessa tilanteessa tunnen syvää "myötähäpeää" ja usein huomaan kuinka moni muukin kokee asiaa juuri samalla tavalla.
Palatakseni tuohon syrjään jäämiseen vielä:Onhan siinä sellainen etu etten kenenkään mieltä "pahoita" tai nolostuta kehnolla esiintymiselläni. - Häpeämätön
Eikö se ole tämän ajan buumi, että kaikki haluavat saavat laulaa tai esittää mitä ovat osaavinaan jos kovasti tahtovat. Ei siitä oikeastaan heitä voi syyttää, ehkä enemmän sitä kuuntelevaa kansaa, joka ei erota 'hyvää' ja 'huono' tosistaan. Itse en siitä huolimatta viitsi olla niin ahdasmielinen, että suostuisin häpeämään jotakin jonkun muun puolesta.
- koettu
Avoin extrvertti tulee toimeen kaikkien kanssa, ehkä ei silti niin pidetty ole. Introvertti katsoo alta kulmien epäluuloisena kanssaihmisiään.
- terve_sielu
Extrovertteissä on enempi mielenvikaisia, väkivaltaisia ja rikollisia tutkimusten mukaan.
- Korppis..hyvääyötä
Täällä ketjun jälkipäässä on exrovertit vastaan introvertit, näinkö on, kysyin aloituksessa kumpi sinä koet olevasi.
- e.lä.mä
Jakomieli tauti joka toisella suomalaisella asui missä tahansa maailmalla.
- Syyjaseuraus
On huomattu.
- karamatti
Etkö tunnista itseäsi. Jatkuvasti näköharhoja, ilman lääkitystä sinulla on vakavia ongelmia.
- Patakattilaasoi-maa
Kantsisko nukkua yöllä kun kommentista päätellen on aivan samankaltaisia ...
Pitäisikö olla jompi kumpi?
Eikö voisi yksinkertaisesti olla vain se joksi on syntynyt, määrittelemättä psykologien mielipiteiden mukaan itseänsä tai muita.
Eihän se minun elämän ilooni mitenkään vaikuta, viihdynkö seurassa, vai istunko mieluummin yksin kynttilän valossa.
Molemmista nautin suunnattomasti.- Mrs.W
Olen varmaan introvertti. Mietin mieluummin asioita itsekseni, ja sisäpiirini ei ole suuren suuri. Tarkoituksella en haali suuria joukkoja ympärilleni - joskus kavereita kokoontui lähelleni niin paljon että melkein ahdistuin. Se oli nuorena se.
Nyt osaan valita seuraani ihmiset, joita arvostan, ja väistyn sulavasti takavasemmalle toisenlaisesta seurasta. Pelkkä henkilön ponteva esilläolo tai edes 'hyvät jutut' eivät tee kenestäkään mielestäni kiinnostavaa persoonaa. Usein päinvastoin.
Keskusteluohjelmaa en katsonut, mutta lukaisin ohimennen (Hesarista?) asiaa jollain lailla sivuavan jutun. Enpä painanut mieleeni... :)- tervemenooo
Onneksi en osaa enkä halua valita arvostamiani ihmisiä kuten sinä. Mikä helevetinoikeus on valita ne mukavat ja vaivattomat, jotka kenties sinua nuoleskelee. Miksi ihmisen pitäisi olla kiinnostava, että hän olisi arvostettu. Olen lojaali,uskolllinen ja rakastava näille läheisilleni , ilman että heidän tarvitsee olla muuta kuin oma itsensä. Olen tavallinen persoona, en yritä olla kiinnostava enkä sitä vaadi muiltakaan. Mutta sinähän olet joku mrs W ulkomaisella nikillä, siitä vaan voit häipyä sinne kiinnostaviin sfääreihisi !
- N.N
Persläpien mielipiteistä ei ole niin väliä.
- Mrs.W
tervemenooo kirjoitti:
Onneksi en osaa enkä halua valita arvostamiani ihmisiä kuten sinä. Mikä helevetinoikeus on valita ne mukavat ja vaivattomat, jotka kenties sinua nuoleskelee. Miksi ihmisen pitäisi olla kiinnostava, että hän olisi arvostettu. Olen lojaali,uskolllinen ja rakastava näille läheisilleni , ilman että heidän tarvitsee olla muuta kuin oma itsensä. Olen tavallinen persoona, en yritä olla kiinnostava enkä sitä vaadi muiltakaan. Mutta sinähän olet joku mrs W ulkomaisella nikillä, siitä vaan voit häipyä sinne kiinnostaviin sfääreihisi !
No eihän tässä olla mihinkään menossa. Jospa lukisit ajatuksella niin ei tarvitsisi oksentaa niin kovasti. Varmaan olet ihan mukava, kunhan hölmäjä kirjoittelet.
Ei minua kukaan ole koskaan nuoleskellut. Enkä minä ketään. Mutta en ole haukkunutkaan.
- Väärin
kirjoitettu tuo:
exrovertti luetaan siis eksrovertti, siitähän puuttuu se t-kirjain.
Jos x-kirjainta käyttää, se on myös oltava siinä: extrovertti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329