Oikeassa olevat, väärin vastaavat ja sopukin hukas

Voit väitellä asioista, siitä ei ole epäilystäkään.
Kokeile tätä ajatusta lähipäivinä: "Se, että sinä olet väärässä, ei tarkoita, että minä olisin oikeassa."
Ja toisinpäin: "Se, että minä olen oikeassa, ei tarkoita, että sinä olet väärässä."
Se toimii molemmin päin.

Voit aina löytää paikan sydämestäsi voimalle,
joka vain odottaa, että pääsee käyttöön.
Sieltä se on helppo ottaa tarvittaessa esiin.

75

1116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havainto

Politiikassa jokainen on oikeassa ja jokainen väärässä.
      Maahanmuuttoasiaa ei osaa käsittää muut kuin oikeassa oleva. Sellaista se on kun ihmisistä tulee vanhoja ja aina oikeassa olevia. Kaikilla on oma lakinsa, tai, ainakin lain tulkinnasta oma tulkintansa. ans.kattoo kun tulee vaalit.

• ei-jaksa-jauhaa

alottajalle:

skitsofeerista ajattelua

• maalaisnainen

Kuinka tuohon ajatukseen päädyit? Etkö tajunnut lauseita, vai kuinka noin sekosit?
        Lääketiedettä ja sairauden määritelmiä ei toki voi aina kaikkeen soveltaa, mutta jos asian ymmärtäminen on vaikeaa, onhan se hyvä lukijoille ilmaista mitä itse tuntee.
        Mukavaa sunnntaita Sinulle.
        Toivottavasti silmiisi osuu paremmin tajuttavaa tekstiä tänään, ettet joudu pahoittamaan mieltäsi, kun et ymmärrä.

• Twelvepoints

Hieno ajatelma. Onko se omasi? Kerro se tosiaan esim. politiikoille, kuten yksi jo ehdotti. Mutta on siinä meille muillekin miettimistä.

• Samoin

koen, kerrankin 7-kymppisissäkin jokin uusi mietelmä! Eläköön!

• Tätämieltä
        Samoin kirjoitti:

koen, kerrankin 7-kymppisissäkin jokin uusi mietelmä! Eläköön!

Kuulostaa positiivarista kopsatulta. Tuolla 60kymppisissä ei mitään positiivista, ei edes kopsattua. Keksi sinä arvoisa nimimerkki Samoin itse jokun uusi mietelmä, nyt tulit vain mollanneeksi 70-ikäryhmää.

• Dear
        Tätämieltä kirjoitti:

Kuulostaa positiivarista kopsatulta. Tuolla 60kymppisissä ei mitään positiivista, ei edes kopsattua. Keksi sinä arvoisa nimimerkki Samoin itse jokun uusi mietelmä, nyt tulit vain mollanneeksi 70-ikäryhmää.

Tiedätkös mistä ne Positiivarin lauseet ovat?

Kaikki sanat on sanottu ja kirjoitettu jo ennen positiivaria ja minua, mutta sanojen järjestystä muuttamalla ja painotuksia lisäämällä niistä tulee taas uusia!
        Kokeile vaikka.

Selityksenä ja selvennyksenä, jos tekstissä on sitaatit, se on jo aiemmin jossain julkaistu.

Tässä kopio omista mietelmistäni.

- Älä anna ajatustesi karata ulos suustasi.

- Ojenna kätesi kämmen avoimena, nyrkkiin ei voi ojentaa sovinnon kättä.

Mukavia ajatusleikkejä. Kaikki asiat on joku jo ennättänyt sanoa, eihan samoin sanoin, mutta kuitenkin.

• Tätä.mieltä.minäkin

kaikki sanat on jo sanottu,
        kaikki nuotit sävelletty moniin kertoihin.

• Erimielinen

Nuotit ovat sävelletyt moniaita miljoonia kertoja, mutta onneksi ne voi panna uuteen järjestykseen aina ja aina vain. Sanojen laita lie samoin.

• Taas.tuulee

Politiikka ei ole heikkohermoisen hommoo, on oltava iteppäinen välillä tuntuu onko moraali kateissa että löytyykö kompromissi, kompromissi on lopulta löydyttävä niin myös arkielämässä.
      Pakolaiskysymyksessä on kyseessä suvaisevaisuus, meille on muodostunut etninen vähemmistö josta emme pääse irti joka on pakolla sopeutettava yhteiskuntaan vaikka äärilaidalla huudetaan ettei ne sopeudu, mielestäni sopetuvat kun laitetaan tarpeeksi kovat eheot.
      Euroopan ulkorajat on alkanut pitää jotenkuten mutta vielä on kovasti tekemistä että saadaan pitäväksi ja kiintiöt on jaettava maitten välillä, jos joku maa ei suostu ottamaan on sitä rasitettava taloudellisesti ankarasti.

• Katsepeiliin

Kun menestyy kohtuudella ei ole niin usein väärässä.

• Faktaasia

Taitavia makuja tarvitaan työpaikoille. Huonot ulos tekijät tilalle.

• Jos.ymmärtää

Irtisanomissuojan helpottamista että saadaan tuottamaton yksilö pois.

• Ihmettelen.kovasti

Vasemmistoliitto, hoitoväen työtaistelu on viesti hallitukselle: tämä peli ei vetele.
        Aletaan lakkoilemaan etukäteen kun hallitus ei ole esittänyt lakiesitystä irtisanomissuojan heikentämisestä eduskunnalle eikä sen sisältöä.
        Jos nyt lakkoillaan kuukausi pari niin aiheutetaan kohuutonta häiriötä yhteiskunnalle, ammattiliitot hyvin palkattuineen johtajineen yrittävät itse aiheuttaa, pamin johtajan tulot 150 000 euroa vuodessa, Rinteen SAK ei edes halua neuvotella.

• Fakta-asia-ko

Mikä tai mitä on "faktaasia"?

• Aikuinen____

Kyllähän minä pidän omaa mielipidettäni oikeana kunnes toisin todistetaan. En ala höperehtimään aloituksen neuvolla. Se toinen perustelkoon erilaisen mielipiteensä ja sitten keskustellaan ja perustellaan puolin ja toisin.

Ihan seko aloitus plup, plup, plup

• 11.5.1935

Palstalla on v a i n 1 tyyppi, joka kritisoi muiden kuin itsensä tekemiä aloituksia. Ai ken hen on? Hen on se ruotsissa lentokoneteollisuudessa elävä varakas henkilö. Käyttä nykyisin yhtenä nimimerkkinä e.lä.mä. Aikaisempia nikkejään olivat att2 xx9 tai tere tule.
        Oikeasti tyyppi asuu suomen länsirannikolla. Vain alteregonsa asuu ruotsissa.

• Puiden kaataminen ilman ennakko ilmoitusta rivitaloasunnon omistajan ollessa pois asunnosta.

Kuka oli oikeassa, kuka oli väärässä, kenen käsi nyrkissä ja kenen käsi avoimena isännöitsijän, hallituksen puheenjohtajan vai poissa oleva osakkeen omistajan?

• Meillä täällä ilmojen haltijat eivät kysele kaadanko puun tuosta ja tuolta, siinä meni sähköt heiltä saa nähdä meneekö meiltä.

• nähty.onjo

Ei vuokralaiset päätä mitä puita pihalta saa kaataa tai mitä ei. Osta oma asunto, jos haluat päättää mitä tontillaan saa tehdä, ihan turha länkyttää jollain keskustelupalstalla asiasta. Muutenkin tunnut olevan nainen joka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken. Onneksi kainuulaiset eivät yleensä ole tuollaisia, vaan sinä olet joku sekahäirikkösikiö!

• pihan.hoitoa

Ainakin minun paikkakunnallani pitää saada kaupungilta lupa puitten kaatoon. Ei sitä noin vain voi tehdä. Jos on kysymyksessä osaketalo, niin taloyhtiöhän omistaa koko paikan, asukas omistaa johonkin asuntoon oikeuttavat osakepaperit. Taloyhtiöllä on oikeus kokouksessaan päättää pihan kunnosta ja hankkia tarvittavat luvat. Eri yhtiöissä voi olla eri käytännöt.
        Jos joku puu on asukkaille vaarallinen, saa sen varmasti kaataa ilman lupiakin. Monet tottumattomat puutarhurit istuttavat puunsa ja pensaansa liian lähelle taloa ja toisiaan. Kasvaessaan ne aiheuttavat haittaa.
        Naapurissani taloyhtiö kaatoi vastoin asukkaan tahtoa koivun, jonka juuret olivat nostamassa rivitalon kulmaa. Jos puuta ei olisi kaadettu, olisi korjauskustannukset olleet korkeat, ja taloyhtiö olisi joutunut maksut maksamaan, ei asukas.

• lopetajo

Pitääkö odottaa ulkomailla asuvan omistajan tuloa paikalle, ennen kuin yhteisiä alueita saa hoitaa ? Tontti on rivitaloyhtiön yhteisomaisuutta ja sen asioista päätetään yhdessä. Muualla asuva ei varmaan käy kokouksissa eikä tiedä mitä on päätetty. Pienissä yhtiöissä voi suullisestikin asioista sopia. Enemmistön päätös voittaa. Onneksi yksi ei voi sabotoida päätöksiä. Ulkomailla asuva ei varmaan välitä jos puut varjostaa naapureita, roskaa ja pudottelee oksiaan naapureidenkin pihaan. Laho puu on turvallisuusriski. Pienillä pihalänteillä ei isoja puita saisi edes olla. Mitään muuta siellä ei sitten voi kasvattaa eikä aurinko pääse paistamaan. Mikä pakkomielle sinulla on mustamaalata ja levittää omaa näkemystäsi yksityisen raloyhtiön asukkaista ja omistajista ? Laita verhot ikkunaan jos yksityisyttäsi luulet jonkun kurkkivan !

• meillä-kunta-hoitaa

Voihan sen rivitalon omistaa, siis huoneiston, mutta omistaako maata sen ympäriltä yhtään? Mikäli maat on ympärillä yhteiset rivitalo osakkaiden kanssa, niin siinäkin kyllä enemmistön ääni voitaa.

Kuka mahtaa hoitaa pihan ja puiden tuottaman jätteen, siis syksyisin lehtien haravoinnin, talvi aurauksen ja hiekoituksen.

• kielikuriin
        meillä-kunta-hoitaa kirjoitti:

Voihan sen rivitalon omistaa, siis huoneiston, mutta omistaako maata sen ympäriltä yhtään? Mikäli maat on ympärillä yhteiset rivitalo osakkaiden kanssa, niin siinäkin kyllä enemmistön ääni voitaa.

Kuka mahtaa hoitaa pihan ja puiden tuottaman jätteen, siis syksyisin lehtien haravoinnin, talvi aurauksen ja hiekoituksen.

Tämä korven asukki on siinä vuokralla mutta höyryää viikkotolkulla täällä siitä, että hänen mielestään poikakaverin kauniita puita on väärin perustein ja suorastaan rikollisesti kaadettu. Vuokralainen muistuttaa että asunto on yhtiön suurin ja haukkuu isännöitsijän kaiken kansan julkisella palstalla. Kaikki nuo ihmiset ovat tunnistettavia, niin tarkkaan kk on laverrellut kaikkien asiat. Malttaisi edes siellä Hollanissa lomailla,mutta kun sieltäkin höyryää vähän väliä ja puhuu kuin omistaisi sielläkin kiinteistön. ”Meillä on siellä niin ja niin iso parveke ” ja sitä rataa.

• Suu.suppuun

Kerrostalon asukkaat varsingin vuokralla olevat saavat päiväsaikaan huudella mitä haluaa mutta yöllä on oltava hiljaa ettei tule häätöä.

• Juuri.näin
        kielikuriin kirjoitti:

Tämä korven asukki on siinä vuokralla mutta höyryää viikkotolkulla täällä siitä, että hänen mielestään poikakaverin kauniita puita on väärin perustein ja suorastaan rikollisesti kaadettu. Vuokralainen muistuttaa että asunto on yhtiön suurin ja haukkuu isännöitsijän kaiken kansan julkisella palstalla. Kaikki nuo ihmiset ovat tunnistettavia, niin tarkkaan kk on laverrellut kaikkien asiat. Malttaisi edes siellä Hollanissa lomailla,mutta kun sieltäkin höyryää vähän väliä ja puhuu kuin omistaisi sielläkin kiinteistön. ”Meillä on siellä niin ja niin iso parveke ” ja sitä rataa.

Puhumattakaan EX-mieheltä avioerossa ryövätty kesämökki järven rannalla ja siellä olevat kaikki hienoudet ja mukavuudet. Tämäkin toisen avulla hankittua, itsellä rouvalla ei ole koskaan ollut muuta kuin suuret puheet. On hyvin tunnistettavaa ja loukkaavaa kirjoitella muiden ihmisten asioista, koska täällä pienellä paikkakunnalla kaikki tuntevat toisensa.

• Suu.suppuun
        Juuri.näin kirjoitti:

Puhumattakaan EX-mieheltä avioerossa ryövätty kesämökki järven rannalla ja siellä olevat kaikki hienoudet ja mukavuudet. Tämäkin toisen avulla hankittua, itsellä rouvalla ei ole koskaan ollut muuta kuin suuret puheet. On hyvin tunnistettavaa ja loukkaavaa kirjoitella muiden ihmisten asioista, koska täällä pienellä paikkakunnalla kaikki tuntevat toisensa.

Kuinka tunnut tietävän vaikka mitäpä mulle kuuluu, yksityis asiat ovat yksityisiä eikä niitä huudella.

• Juuri.näin
        Suu.suppuun kirjoitti:

Kuinka tunnut tietävän vaikka mitäpä mulle kuuluu, yksityis asiat ovat yksityisiä eikä niitä huudella.

Koska korppis kertoo kaiken. Olen täysin samaa mieltä ettei ex-miehestä, lapsista tai naapureista kirjoittelut eivät kuulu tänne.

• Korppis..hyvääyötä
        Juuri.näin kirjoitti:

Koska korppis kertoo kaiken. Olen täysin samaa mieltä ettei ex-miehestä, lapsista tai naapureista kirjoittelut eivät kuulu tänne.

Muistanet senkin, että erosin vuonna vuonna 1993 ja, että ostin kesäpaikkani vuonna 1997.

• alnaollut

Minä olen aina oikeassa. Sekö muita vituttaa!

• Ruokotonta

kielenkäyttöä korppiksella !!

• En ole aina oikeassa, mutta en aina väärässäkkään ole.
      Monia aisoita tunnen paremmin ja niissä olenkin yleensä oikeassa, jos tiedoista on kyse.
      Usein uskon tietäväni, mutta en ala väittelemään, koska en tiedä onko luulemani oikeaa tieto, vai luulenko vain ja uskottelen tietäväni.

En sano tietäväni, vaikka uskon tietäväni, kun joku siitä joskus puhui. Noinhan useimmiten on tapahtunut kun keskustelijat kinaavat siitä kumpi on oikeassa ja kumpi luulee olevansa oikeassa, eikä kumpikaan anna periksi. Johan siinä solvataan vastapuolen sukukin pahmmillaan.

Niin monella tavalla voi uskotella ja uskoa olevansa oikeassa ja kinata toisen kanssa joka kanssa tietää ja on oikeassa.

Rivitalossa asuva omistaa osakkeidensa kautta asuntonsa, saa myydä sen kenelle tahansa, ellei yhtiön säännöissä toisin mainita. Ulkomaalaiselle myyntiä on eräissä yhtiöissä rajoitettu niin, että esim. venäläiselle ei yhtiön osakkeita saa myydä.

Yhtiö omistaa piha-alueet, puut ja pensaat. Niiden hoidosta päättää yhtiökokous. Jos osakkaiden päätöksellä' on annettu isännöitsijälle oikeus päättää pihalla kasvavista puista ja muista istutuksista, esimerkiksi pihalla liikkumista haittaavat puut ja pensaat, viiden kaatamin, karsiminen, leikkaaminen, tms. hän voi itse päättää toiminnasta. Yleensä asioista on kokuksessa jo puhuttu ja jokaisella on ollut oikeus sanoa oma mielipiteensä suunniteltuihin hoito, ym toimenpiteisiin.

Samoin on kerrostalossa osakkeita omistavien osakkaiden päätösvalta, saman lain mukaan.

Rivitaloissa voi tulla riitaa siitä, kuinka oma pieni piha hoidetaan, häiritseekö hoitamaton nurmikko ja villiintyneet pensaat muita asukkaita, onko pihalla sellaista tavaraa joka pitäisi siivota kiireemmin pois jne. Riitaa tulee usein juuri noista syistä, rivitalojen pienten takapihojen osalla on monta käytäntöä ja monta tapaa. Toinen hoitaa kuin kauppapuutarhaa, toisella koko piha on kuin viidakko. Kumpi parempi, kumpi on oikeassa?

Tarkoituksellisesti olen karrikoinut asiaa ja lauseet sen mukaan. Sekopäistä, niin tietenkin, senhän jo joku ennättikin kertomaan.

Olisihan tätä kerottavaa, tuuli on hakannut kattoa jo vuorokauden, pihalla lähtee takki päältä ja kovin arveluttavaa pysyvätkö puut pystyssä.
      Toivon mukaan tuuli tyyntyy ja se lumi joka on satanut, sulaa pois ja ihmiset jotka menevät Lappiin ruskaa ihailemaan, näkisivät loisteliaan maaruskan.

• Korppis..hyvääyötä

Iltaa@ Sait potkua ketjuusi kun kävin heittämässä chilipippuria keitokseesi.

Kuka noista kommenttiini kantaa ottavista on oikeassa ja kuka väärässä. Kenellä oli käsi nyrkissä ja kenellä melkein nyrkissa? Kuka puhui totta ja kuka valehteli? No, ethän sinä sitä voi tietää, minä tiedän ja hymyilen sisäänpäin.

Aivan ihana aurinkoinen päivä täällä. Olimme Haarlemissa ostoksilla ja palattuamme kotiin söimme illallista parvekkeella. Ei tiedä kauanko saamme nauttia tällaisista pehmeistä syyskuun illoista, siksi pitää ottaa irti kaikki ihanuus ja nauttia tällaisista keleistä.

Minä olen omistanut useampia asuntoja ja vieläkin omistan rantatilan. Tiedän toki jotain neljässä taloyhtiön hallituksessa toimineena.

Jos yhtiön pöytäkirjassa lukee, että tuomipihlajaa D-asunnon pihalta ei saa kaataa ja se kuitenkin kaadetaan. Onko isännöitsijä, jonka plänttiä pihlaja varjostaa oikeassa vai onko pöytäkirjamerkintä oikeassa. Vai onko molemmat väärässä?

• Tosikateellinen
        Korppis..hyvääyötä kirjoitti:

Iltaa@ Sait potkua ketjuusi kun kävin heittämässä chilipippuria keitokseesi.

Kuka noista kommenttiini kantaa ottavista on oikeassa ja kuka väärässä. Kenellä oli käsi nyrkissä ja kenellä melkein nyrkissa? Kuka puhui totta ja kuka valehteli? No, ethän sinä sitä voi tietää, minä tiedän ja hymyilen sisäänpäin.

Aivan ihana aurinkoinen päivä täällä. Olimme Haarlemissa ostoksilla ja palattuamme kotiin söimme illallista parvekkeella. Ei tiedä kauanko saamme nauttia tällaisista pehmeistä syyskuun illoista, siksi pitää ottaa irti kaikki ihanuus ja nauttia tällaisista keleistä.

Minä olen omistanut useampia asuntoja ja vieläkin omistan rantatilan. Tiedän toki jotain neljässä taloyhtiön hallituksessa toimineena.

Jos yhtiön pöytäkirjassa lukee, että tuomipihlajaa D-asunnon pihalta ei saa kaataa ja se kuitenkin kaadetaan. Onko isännöitsijä, jonka plänttiä pihlaja varjostaa oikeassa vai onko pöytäkirjamerkintä oikeassa. Vai onko molemmat väärässä?

Jopa käy kateeksi kun ihan kauppaan pääsit ulkomailla ja ruokaakin sait.

• Tosikateellinen kirjoitti:

Jopa käy kateeksi kun ihan kauppaan pääsit ulkomailla ja ruokaakin sait.

Johan sen huomaa sokkee Reetakin, että sinua vitut...a.

• pakko-puskailla

Dear-amulet
        27.9.2018 18:21

Kiitokset sinulle hienosta kirjoituksestasi ja etenkin siitä, kuinka tuot asian esille. Ainakin minä sisäistin, mitä tarkoitit aloituksellasi.

Toivottavasti palaat uudestaan, koska olet minun mieleinen kirjoittaja ja nuo chilipippurit voit unohtaa, mutta senhän sinä osaat, koska niin hienosti osasit myös tuon "puunkaadon" kirjoittaa.

• samaa.mieltä
        pakko-puskailla kirjoitti:

Dear-amulet
        27.9.2018 18:21

Kiitokset sinulle hienosta kirjoituksestasi ja etenkin siitä, kuinka tuot asian esille. Ainakin minä sisäistin, mitä tarkoitit aloituksellasi.

Toivottavasti palaat uudestaan, koska olet minun mieleinen kirjoittaja ja nuo chilipippurit voit unohtaa, mutta senhän sinä osaat, koska niin hienosti osasit myös tuon "puunkaadon" kirjoittaa.

Asiallisia kirjoittajia ei koskaan ole liikaa.
        Minulle ko. viestin kirjoittaja edustaa samaa kuin pakko-puskailla kirjoittajalle.
        Palstalle sopii lisää näitä rekattuja joilla on sanomisen taitoa.

• Mitenkähän tuosta ajattelisi ? Jos kyse on riita-asiasta niin eikös ne viime kädessä raastuvassa ratkaista ? Sitä ennen voi yrittää sovitella, mutta se näyttää menevän yhä vaikeammaksi - ellei ole minkään vertaa omaksunut noita "Positiivarin" ajatuksia.
      "Oikeassa olemiseen" tarvitaan minusta kilpiluhenkeä, tiettyä yksisilmäisyyttä ja vallantahtoa.
      Jos niitä on, voi menestyä hyvin väittelyssä..))
      Jos arvona pidetään yhteistä hyvää, väittely ei mielestäni edistä sitä juurikaan. Väittely ruokkii
      lähinnä vastakkainasettelua, eikä lisää ymmärrystä, ainakaan heti..))

• Hyvin-kirjoitit

En itsekään ymmärrä, mitä ihminen saa siitä, että kerskailee ylilyöden ja muutenkin painaa kanssaihmisiään alas! Millainen kasvutausta silloin on ihmisellä ollut?

• Hyvin-kirjoitit kirjoitti:

En itsekään ymmärrä, mitä ihminen saa siitä, että kerskailee ylilyöden ja muutenkin painaa kanssaihmisiään alas! Millainen kasvutausta silloin on ihmisellä ollut?

Se patenttiselitys taitaa olla "heikko itsetunto", mutta se ei nyt mielestäni oikeuta muiden painamiseen - jos sitä tapahtuu.
        Heikko itsetunto nyt kuitenkin taitaa olla aika monen suomalaisen rasite, mutta sen hoitamiseen luulisi löytyvän muitakin keinoja kuin itsekorostus, mikä usein pistää muiden silmään sillä tavoin, ettei itsekorostaja saa sitä mitä hakee, muiden ihailua.
        Vaatimattomuus taas leimataan usein nöyristelyksi, vaikka se mielestäni liittyy ihan terveeseen realiteettien tajuun.

• demeter1 kirjoitti:

Se patenttiselitys taitaa olla "heikko itsetunto", mutta se ei nyt mielestäni oikeuta muiden painamiseen - jos sitä tapahtuu.
        Heikko itsetunto nyt kuitenkin taitaa olla aika monen suomalaisen rasite, mutta sen hoitamiseen luulisi löytyvän muitakin keinoja kuin itsekorostus, mikä usein pistää muiden silmään sillä tavoin, ettei itsekorostaja saa sitä mitä hakee, muiden ihailua.
        Vaatimattomuus taas leimataan usein nöyristelyksi, vaikka se mielestäni liittyy ihan terveeseen realiteettien tajuun.

On hauska lukea takarivin tyynejen hulvatonta itsekehua.

• onnexturvassa
        korpikirjailija kirjoitti:

On hauska lukea takarivin tyynejen hulvatonta itsekehua.

Tyrkkytyyne taas eturiviin tälläytyy ja yrittää peittää paisuneella ( sekä fyys. että henk.) olemuksellaan auringonkin toisilta. Onneks en ikinä tapaa livenä.

• onneksi.ei.tunneta
        onnexturvassa kirjoitti:

Tyrkkytyyne taas eturiviin tälläytyy ja yrittää peittää paisuneella ( sekä fyys. että henk.) olemuksellaan auringonkin toisilta. Onneks en ikinä tapaa livenä.

Olet sinä aikamoinen tyrkky!

Joka ainoassa ketjussa olet irvistelemässä ryppyisellä naamallasi kateellisena Korppikselle.
        Millainen tyyli, sellainen lyyli.

Olet melkoinen ihminen. Et osaa käyttäytyä muuten kuin haukkumalla ja pitämä huolen, että Sinut huomataan kielteisillä kommenteillasi, jopa <>Pirtin suloisessa ilmapiirissä käyt Korppiksen niskaan kiinni.

Onko Sinut valtuutettu haukkumaan kuin koira, jakaisen oven pielessä sisään menijät??

• onneksi.ei.tunneta kirjoitti:

Olet sinä aikamoinen tyrkky!

Joka ainoassa ketjussa olet irvistelemässä ryppyisellä naamallasi kateellisena Korppikselle.
        Millainen tyyli, sellainen lyyli.

Olet melkoinen ihminen. Et osaa käyttäytyä muuten kuin haukkumalla ja pitämä huolen, että Sinut huomataan kielteisillä kommenteillasi, jopa <>Pirtin suloisessa ilmapiirissä käyt Korppiksen niskaan kiinni.

Onko Sinut valtuutettu haukkumaan kuin koira, jakaisen oven pielessä sisään menijät??

Kiitos sinulle tuntematon, on tärkeää, että henkilökohtaisuuksìn meneviä kirjoittajia ojennetaan. Ihminen on kykenevä muuttamaan asenteitaan suvaitsevaisemmaksi jos tahtoa ja kykyjä riittää.

Takarivin Tyynet on vuosien varrella avanneet ajatteluani. He ovat vastakohtiani.

Istun mielelläni eturiviin jo siitäkin syystä, että näen ja kuulen paremmin sekä syystä, että en kiinnitä huomiota takanani istuvien maneereihin, voin olla se mikä olen.

Jopa yleisellä tasolla kirjoittelijat painottavat, että avoimet kirjoittajat ovat kotikasvatuksensa vammauttamia, huonon itsetunnon omaavia ja iso egoisia sekä hyökkääviä. Kun taas me maan hiljaiset Takarivin Tyynet olemme sivistyneitä, pidättyväisiä ihmisiä, jotka emme tee numeroa itsestämme. Olemme nöyriä, käännämme toisen poskemme jos toiselle lyödään,.. jne.

Ja kun näitä kahta ihmisryhmää verrataan toisiinsa, Tyynet ovat lähtöisin olosuhteista, joissa itsensä esille tuominen ei ole ollut hyväksyttävää. En kuitenkaan voi kirjoittaa muiden taustoista, mutta itse olen saanut vapaan ja kannustavan, kotikasvatuksen. Lyönyt päätäni seinään maailmalla mieltyessäni ja toivottavasti oppinut jotain.

Tulinen luontoni on iän myötä lauhtunut. Tulen kuitenkin tinkimättättä periaatteistani pitämään aina itseni ja rakkaitteni puolta.

Hyvää päivän jatkoa. Aurinko pilkistelee jo pilvien lomasta, tästä taas uusiin seikkailuihin.

• Korkein-Totuus

Kiitos sinulle tuntematon, on tärkeää, että henkilökohtaisuuksìn meneviä kirjoittajia ojennetaan. Ihminen on kykenevä muuttamaan asenteitaan suvaitsevaisemmaksi jos tahtoa ja kykyjä riittää.

Takarivin Tyynet on vuosien varrella avanneet ajatteluani. He ovat vastakohtiani.

Istun mielelläni eturiviin jo siitäkin syystä, että näen ja kuulen paremmin sekä syystä, että en kiinnitä huomiota takanani istuvien maneereihin, voin olla se mikä olen.

Jopa yleisellä tasolla kirjoittelijat painottavat, että avoimet kirjoittajat ovat kotikasvatuksensa vammauttamia, huonon itsetunnon omaavia ja iso egoisia sekä hyökkääviä. Kun taas me maan hiljaiset Takarivin Tyynet olemme sivistyneitä, pidättyväisiä ihmisiä, jotka emme tee numeroa itsestämme. Olemme nöyriä, käännämme toisen poskemme jos toiselle lyödään,.. jne.

Ja kun näitä kahta ihmisryhmää verrataan toisiinsa, Tyynet ovat lähtöisin olosuhteista, joissa itsensä esille tuominen ei ole ollut hyväksyttävää. En kuitenkaan voi kirjoittaa muiden taustoista, mutta itse olen saanut vapaan ja kannustavan, kotikasvatuksen. Lyönyt päätäni seinään maailmalla mieltyessäni ja toivottavasti oppinut jotain.

Tulinen luontoni on iän myötä lauhtunut. Tulen kuitenkin tinkimättättä periaatteistani pitämään aina itseni ja rakkaitteni puolta.

Hyvää päivän jatkoa. Aurinko pilkistelee jo pilvien lomasta, tästä taas uusiin seikkailuihin.

Takarivin tyynet saavat sentään miehelseen suomalaisen miehen. Eturivin eevat joutuvat tyytymään itseään 14 vuotta vanhempaan ulkomaalaiseen, joka ei ymmärrä suomea eikä näin tiedä kuinka rääväsuu puoliso onkaan.

• Yxvaaa
        Korkein-Totuus kirjoitti:

Takarivin tyynet saavat sentään miehelseen suomalaisen miehen. Eturivin eevat joutuvat tyytymään itseään 14 vuotta vanhempaan ulkomaalaiseen, joka ei ymmärrä suomea eikä näin tiedä kuinka rääväsuu puoliso onkaan.

Ss tavalliset tyynet halveeraa myös, hevon persiiseen ajaa ja itse kun on aina eturivissä suu levällään kehumassa itseään ja ukkojensa sukuja. On se eturivin paikka jollekkin päästä 16 v avioon ja äidiksi jonnekkin sipoon korpeen kun täälläkin pitää sitä mainostaa. Korpi kasvattaa pahaa sisua näköjää.

• Korppis..hyvääyötä
        Korkein-Totuus kirjoitti:

Terveiset täältä aurinkoisesta Hollannista. Luvattu 21C lämpöä. Se tuo aurinkokaan taida sintä takariviä lämmittää.

Leivoin kinkkupiirakan ja paistoin patonkeja. Iltapäivällä ne popsitaan parempiin suihin kukkien ja pienten puiden ympäröimällä parvekkeellamme.

Vieraiden kanssa seurustellessa kielenä on englanti.

Niin olinhan toki naimisissa ihan suomalaisen miehen kanssa ja meillä on kaksi kivaa yhteistä poikaa. Joten eturivistäkin voi onnistaa.

Mietipä suomalainen mies tai ulkolainen lie kai kysymys rakkaudesta ei kansallisuudesta vai mitä. En tosin avioidu enää joten voit olla tyytyväinen, en saa sitä ulkolaista aviopuolisokseni.

Olet muuten rasisti.

• kainuun-hyövejää
        Korppis..hyvääyötä kirjoitti:

Terveiset täältä aurinkoisesta Hollannista. Luvattu 21C lämpöä. Se tuo aurinkokaan taida sintä takariviä lämmittää.

Leivoin kinkkupiirakan ja paistoin patonkeja. Iltapäivällä ne popsitaan parempiin suihin kukkien ja pienten puiden ympäröimällä parvekkeellamme.

Vieraiden kanssa seurustellessa kielenä on englanti.

Niin olinhan toki naimisissa ihan suomalaisen miehen kanssa ja meillä on kaksi kivaa yhteistä poikaa. Joten eturivistäkin voi onnistaa.

Mietipä suomalainen mies tai ulkolainen lie kai kysymys rakkaudesta ei kansallisuudesta vai mitä. En tosin avioidu enää joten voit olla tyytyväinen, en saa sitä ulkolaista aviopuolisokseni.

Olet muuten rasisti.

" En tosin avioidu enää joten voit olla tyytyväinen, en saa sitä ulkolaista aviopuolisokseni"

Just, joo sinun juttusi. Olihan sinun miehesi mukamas tovinaikaa Norjalainen, kunnes selvisi, että supisuomalainen olikin mennyt Norjaan töihin.?

Koska sinä muutut Hollantilaiseksi?

• Ei eksäni ole ikään ollut norjalainen ainakaan mun tietääkseni, voi olla, että vaihtaa kansalaisuutta kun on jo yli 20-vuotta siellä asunut ja työtä tehnyt.

Sinulla on sitten hauskoja tulkintoja kirjoituksistani. Liekö sinulla alkavaa dementiaa kun noin pahasti muisti pettää.

• wisegay
        korppis kirjoitti:

Ei eksäni ole ikään ollut norjalainen ainakaan mun tietääkseni, voi olla, että vaihtaa kansalaisuutta kun on jo yli 20-vuotta siellä asunut ja työtä tehnyt.

Sinulla on sitten hauskoja tulkintoja kirjoituksistani. Liekö sinulla alkavaa dementiaa kun noin pahasti muisti pettää.

Olet palstan suurin selittelijä. Oletko koskaan miettinyt miksi sinun kirjoittamat asiat ymmärretään usein väärin?

• sini.sirkku.ek
        Yxvaaa kirjoitti:

Ss tavalliset tyynet halveeraa myös, hevon persiiseen ajaa ja itse kun on aina eturivissä suu levällään kehumassa itseään ja ukkojensa sukuja. On se eturivin paikka jollekkin päästä 16 v avioon ja äidiksi jonnekkin sipoon korpeen kun täälläkin pitää sitä mainostaa. Korpi kasvattaa pahaa sisua näköjää.

Tervehdys!
        No johan on tullut räväkkää tekstiä, ihan sait naurun aikaan! Lätkitty on koko SS henkilöhistoria korpien kätköön. Melkoisia matameja, liekö suuttui kun takarivin Tyyneksi nimittelin minäkin, turhan oppivainen kun olin.
        En minä halveksi ketään takariviläisiä kun vain osallistuisivat heh heh, tappelematta aihekeskusteluihin, ja mieluimmin tekisivät aloitteitakin!

• ainanaakka
        sini.sirkku.ek kirjoitti:

Tervehdys!
        No johan on tullut räväkkää tekstiä, ihan sait naurun aikaan! Lätkitty on koko SS henkilöhistoria korpien kätköön. Melkoisia matameja, liekö suuttui kun takarivin Tyyneksi nimittelin minäkin, turhan oppivainen kun olin.
        En minä halveksi ketään takariviläisiä kun vain osallistuisivat heh heh, tappelematta aihekeskusteluihin, ja mieluimmin tekisivät aloitteitakin!

ihmetyttää tuollainen korppikotkan peesaamaan mene vain sirkuttelemaan yksikseni hevon persiiseen ja oikeastaan voisit työntää oman pääsi sinne persiiseesi ja heilutella korviasi

• sirkkuska
        ainanaakka kirjoitti:

ihmetyttää tuollainen korppikotkan peesaamaan mene vain sirkuttelemaan yksikseni hevon persiiseen ja oikeastaan voisit työntää oman pääsi sinne persiiseesi ja heilutella korviasi

No joo, myönnän sen olleen turhaa.~~~en mää ainaskaan voi korviani heilutella siellä , mä tartten niitä.
        No käyty on,~~~~ ja nyt tukkaa pesemään :D

PS.

Älä vaan suutu Tyyne noista aallokoista, kun ne on niin kepeitä
        Mää tuun sit taas joskus sirkuttelemaan tänne, kun tuleehan sun kuiteskin ikävä, heippa kultaseni ~~~~:D

• wisegay kirjoitti:

Olet palstan suurin selittelijä. Oletko koskaan miettinyt miksi sinun kirjoittamat asiat ymmärretään usein väärin?

Kuinka voisin samaistua tulkintoihisi kirjoituksistani. Olen sitä mieltä, että jos kirjoittaa väitteitä, pitää pystyä todistamaan ne oikeaksi.

Sihenhän sinä et pysty, tuuli vain huuliasi heiluttaa.

• Toim.huom

Kuinka voisin samaistua tulkintoihisi kirjoituksistani. Olen sitä mieltä, että jos kirjoittaa väitteitä, pitää pystyä todistamaan ne oikeaksi.

Sihenhän sinä et pysty, tuuli vain huuliasi heiluttaa.

Oletko huomannut ettet saa vastauksia omiin väitteisiisi kuin vänkääjiltä, joten todistelusi ovat puutaheinää ja kirjoittajana olet jonninjoutava selittelijä?

• Amsterdam
        Toim.huom kirjoitti:

Oletko huomannut ettet saa vastauksia omiin väitteisiisi kuin vänkääjiltä, joten todistelusi ovat puutaheinää ja kirjoittajana olet jonninjoutava selittelijä?

Luulisi ihmisen käyvän katsomassa vaikka nähtävyyksiä, jos kerran on mennyt Hollantiin saakka. Missään tapauksessa en kuluttaisi aikaani ainakaan suoli24:lla.

• outoa.on
        Amsterdam kirjoitti:

Luulisi ihmisen käyvän katsomassa vaikka nähtävyyksiä, jos kerran on mennyt Hollantiin saakka. Missään tapauksessa en kuluttaisi aikaani ainakaan suoli24:lla.

On se tosi epäkohteliastakin että kun on vierailulla jossain, koko ajan raportoi isäntäväen tarjoamat ruuat ja tekemiset nettiin , jopa isäntäväen omaiset ja muut vieraat. Mutta hän puhuukin jo MEIDÄN parvekkeesta ja huushollista. Mahtaako se englanti niin täydellistä olla, taitaa olla helpompi suomeksi kirjottaa tänne ihan tuntemattomille ihmisille. Vai mikä se motiivi onkaan. ei tulis mieleen minun matkoilla ollessa koko ajan jonnekkin ihan ventovieraille raapustella. Ja vielä tuollaisia ihan jokapäiväisiä tekemisiä jossain tylsässä paikassa. taitaakin olla aikas tylsää siellä.

• nähty.onjo
        outoa.on kirjoitti:

On se tosi epäkohteliastakin että kun on vierailulla jossain, koko ajan raportoi isäntäväen tarjoamat ruuat ja tekemiset nettiin , jopa isäntäväen omaiset ja muut vieraat. Mutta hän puhuukin jo MEIDÄN parvekkeesta ja huushollista. Mahtaako se englanti niin täydellistä olla, taitaa olla helpompi suomeksi kirjottaa tänne ihan tuntemattomille ihmisille. Vai mikä se motiivi onkaan. ei tulis mieleen minun matkoilla ollessa koko ajan jonnekkin ihan ventovieraille raapustella. Ja vielä tuollaisia ihan jokapäiväisiä tekemisiä jossain tylsässä paikassa. taitaakin olla aikas tylsää siellä.

Niinhän se tekee omien lasten (2poikaa) kanssa myöskin kertoilee heidän asioistaan, samoin tunnistettavasti naapurien sanomiset. Tyypillinen entisen ajan kyläluuta ja juoruämmä.

• Korppis..hyvääyötä
        Amsterdam kirjoitti:

Päivä Leidenissä, jossa teimme kanavaristeilyn. Piti tulla raportoimaa ennen kuin kaadun väsymyksestä sänkyyn.

• kyllästyttää
        outoa.on kirjoitti:

Sinähän varsinainen mäkättäjä olet. Haukut antaumuksella toisen kirjoituksia, mutta halukkaastippa olet ne kaikki lukenut kun noin tarkkaan niistä tiedät. Näköjään ahmit kaikki Korppiksen viestit liekö niiden lukeminen päiväsi pääsisältö.

Epäilet toisen elämää tylsäksi, mutta kuinkas tylsää se sinun elämäsi olisikaan ellet tänne saisi oksentaa ja haukkua toisen kirjoituksia. Keksisit jotain sisältöä mitättömään elämääsi niin ei tarvitse tänne oksentaa.

• HyppääJärveen
        kyllästyttää kirjoitti:

Sinähän varsinainen mäkättäjä olet. Haukut antaumuksella toisen kirjoituksia, mutta halukkaastippa olet ne kaikki lukenut kun noin tarkkaan niistä tiedät. Näköjään ahmit kaikki Korppiksen viestit liekö niiden lukeminen päiväsi pääsisältö.

Epäilet toisen elämää tylsäksi, mutta kuinkas tylsää se sinun elämäsi olisikaan ellet tänne saisi oksentaa ja haukkua toisen kirjoituksia. Keksisit jotain sisältöä mitättömään elämääsi niin ei tarvitse tänne oksentaa.

Ei tässä muut ole oksentamassa kuin korppis joka postaa palstalle jokaikisen tapahtuman elämässään. Sellaisen elämä on yksinkertaista ja tylsää!

• näe.omat.tapasi
        HyppääJärveen kirjoitti:

Ei tässä muut ole oksentamassa kuin korppis joka postaa palstalle jokaikisen tapahtuman elämässään. Sellaisen elämä on yksinkertaista ja tylsää!

ja sinä postaat jokaisen korppiksen viestin jälkeen oman haukkumarituaalisi ja kateutesi paistaa ja kuumottaa ihan lukijaakin.
        Että hyppää sinne järveen viilentämään ainakin kehoasi, pääsi on jo jäässä!

Olet melkoinen perskärpänen korppiksen perässä. Ei yksikään hänen viestinsä jää SINULTA huomioimatta.

Palstan päivystäjällä on kyllä päässä tyhjä tila muulle kuin korppiksen viesteille.
        Voiko noin vihainen ihminen elää vanhaksi????

• puurokattila
        HyppääJärveen kirjoitti:

Kuka tahansa on kateellinen noin upeasta elämästä. Ajattele. Pelkkää klubeilla ja ravintoloissa käyntiä, risteilyjä ja juhlia, aivan ihanassa hienossa seurassa ja aurinko paistaa. Ihan joka päivä. Kyllä ne hollannin vanhukset onkin ihmeen virkeitä ja tietysti rikkaita. Eikä meitin suomalaisten eläkeläisten rahat tuomoseen luxuxeen riitä. Myönnetään vaan että kateellisia ollaan. Jokainen mökin akka ja varsinkin takarivin tyyne antais vaikka taivasosuutensa että sais olla päivän korpiksena.

• kyllästyttää
        näe.omat.tapasi kirjoitti:

ja sinä postaat jokaisen korppiksen viestin jälkeen oman haukkumarituaalisi ja kateutesi paistaa ja kuumottaa ihan lukijaakin.

Olet melkoinen perskärpänen korppiksen perässä. Ei yksikään hänen viestinsä jää SINULTA huomioimatta.

Palstan päivystäjällä on kyllä päässä tyhjä tila muulle kuin korppiksen viesteille.

Tule nyt korppis esiin vaan, korvasi näkyvät kun piilottelet paskapuskissasi. Amsterdam on kaltaisellesi oikea paikka, siellä kun on paljon kiljun juojia ja muuten vaan hörhöjä horoja.

• näe.omat.tapasi kirjoitti:

"Sellaisen elämä on yksinkertaista ja tylsää", kirjoittaa järveen hyppääjä.

No, kovin lie rikasta ja vaihtelevaa kirjoittajan elämä jos elämäni tylsänä näkee.

Enhän minä enää joka hetki täällä nähtävyyksiä juokse katsomassa, etenkin kun tämä maa on minulle jo ennestään tuttu yli kymmenen vuoden kokemuksella. Pitäähän sitä tällä ikää hiukka huilatakin ja silloin on kiva ottaa kantaa hupaisiin tulkintoihin elämästäni.

Tänään Jazz-klubille Haarlemiin, taiteilija ystäviemme kanssa ;DD

• Arvonansaitseva

"Sellaisen elämä on yksinkertaista ja tylsää", kirjoittaa järveen hyppääjä.

No, kovin lie rikasta ja vaihtelevaa kirjoittajan elämä jos elämäni tylsänä näkee.

Enhän minä enää joka hetki täällä nähtävyyksiä juokse katsomassa, etenkin kun tämä maa on minulle jo ennestään tuttu yli kymmenen vuoden kokemuksella. Pitäähän sitä tällä ikää hiukka huilatakin ja silloin on kiva ottaa kantaa hupaisiin tulkintoihin elämästäni.

Tänään Jazz-klubille Haarlemiin, taiteilija ystäviemme kanssa ;DD

Ihanaa, oikein jazz-klubille pääsee eturivin-Eevamme. Kyllä ovat peräkammarin pojat ja tytöt kateellisia. Toivottavasti punaviini ei ole liian kallista, oliko 12 € ehdoton katto korppikselle, jonka jälkeen otetaan kotiviiniä taskumatista. Taitelija ystävänne ovat varmasti jotain silmäätekeviä amsterdamilaisia, luultavasti sieltä punaisten lyhtyjen kaupunginosasta. Älä nyt vaan juo liian paljon siellä klubilla, ettet putoa johonkin kanavaan. Ei siitä 84-vuotiaasta kavaljeeristasi taida olla enää hengenpelastajaksi. Hyvä kun itse pysyy pystyssä.

• sinäseoot
        näe.omat.tapasi kirjoitti:

Itte olet vihainen. Kaikki täällä nauraa korppikselle , säälii tietysti myös. Onhan tänne saatu nyt hupiosasto, antaa palaa vaan. Tuo on typerysten vakiselitys, että yksi ainut muka vainoaa. Mutta miten yksikään kirjoittaja ja lukija voi välttyä tuolta korppiksen löpinältä joka ketjussa ja miten siihen kukaan voisi suhtautua kateellisena. Mene nyt ihmeessä välillä seurustelemaan sen PEEN kanssa, mitä sekin sanoo kun kaikki senkin asiat täällä laulat. Luulis että kun on vallan taiteilija seuraa ja täydellinen englanti hallussa, ei tällaisille takarivin tallukoille ole kiinnostusta raportoida koko aikaa.

• Syyjaseuraus
        sinäseoot kirjoitti:

Itte olet vihainen. Kaikki täällä nauraa korppikselle , säälii tietysti myös. Onhan tänne saatu nyt hupiosasto, antaa palaa vaan. Tuo on typerysten vakiselitys, että yksi ainut muka vainoaa. Mutta miten yksikään kirjoittaja ja lukija voi välttyä tuolta korppiksen löpinältä joka ketjussa ja miten siihen kukaan voisi suhtautua kateellisena. Mene nyt ihmeessä välillä seurustelemaan sen PEEN kanssa, mitä sekin sanoo kun kaikki senkin asiat täällä laulat. Luulis että kun on vallan taiteilija seuraa ja täydellinen englanti hallussa, ei tällaisille takarivin tallukoille ole kiinnostusta raportoida koko aikaa.

Aloittajasta on moneksi.

• luulojen.mestari.olet
        sinäseoot kirjoitti:

Kenelle Sinä vastasit?

Minulla ei ole PEETä eikÄ ÄÄTä

Minä en naura korppikselle, mutta Sinulla on pakko nauraa, kun hullujen juttujesi
        vuoksi ei viitsi itkemään alkaa.
        En muuten ole korppikselle sukuakaan, en, edes tunne, enkä joka juttua ole lukenut, kuten Sinä!

Anna olla . Olen viisaampi, en vastaa!

• miksimiksi
        luulojen.mestari.olet kirjoitti:

Kenelle Sinä vastasit?

Minulla ei ole PEETä eikÄ ÄÄTä

Minä en naura korppikselle, mutta Sinulla on pakko nauraa, kun hullujen juttujesi
        vuoksi ei viitsi itkemään alkaa.
        En muuten ole korppikselle sukuakaan, en, edes tunne, enkä joka juttua ole lukenut, kuten Sinä!

Anna olla . Olen viisaampi, en vastaa!

Miksi sitten tuollainen puolustuspuhe?

• Olen kanssasi täysin yhtä mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi.

• akkakorvesta

Jos minä kirjoitan, että minulla on kermaa kahvissa ja voita ruisleivällä, joku on tietävinään, ettei se ole kermaa, eikä kukaan viisas ihminen laita voita leivälle!
      Minullapa on, miksi ei viisaatkin käytä?

On helppo olla kommentoimassa muiden viestejä, kun itsellä ei ole mitään sellaista kerrottavaa josta voi kirjoittaa rehellisesti.
      Heitäkin täällä liikkuu. On se kumma juttu kun omista asioistansa ei saa puhua. Puhun naapureistanikin, he ovat mahottoman hyviä ihmisiä, ovat aina auttaneet minua ja Uudellamaalla kun ihmiset ovat perinteisesti itsekkäitä ja omahyväisiä, olen onnistunut naapureissa.

Kahvi kuumana ja tyttö nuorena, vaikka olen kyllä vanha, olisi minulla vielä köyttövuosia jäljellä, kun parasta ennen päiväystä ei ole kylkeeni tatuoitu!
      Siitä vaan, voita leivälle sinullakin. Isken vielä silmää!

• tulipa-nyt-ongelma

Ihanaa, että olet hereillä sinä "akkakorvesta", tai onhan täällä jo varmasti toisiakin nyt.

Minä olen saanut unirytmini siten, että korkeintain ja harvoin katselen klo 22 uutiset ja sitten untenmaille PUHE-radion turvin. Siispä heräänkin aikaisin jo klo 4-5 välillä ja unta ei tule, joten selailen uutiset ja tietenkin tämän palstan, koska iltapäivällä suljen koneeni.

Sanokoot ravintotieteilijät mitä hyvänsä, niin minunkin ruisleivän päällä on voita, mutta kahvis ei koskaan kermaa, jota lisään ruokaan, mihin se sopii.

Aloitushan oli jotain oikeassa tai väärässä, mutta ketjussa oli myös kommenteja, koska on oikeasti oikeutettu olemaan sen maan kansalainen, johon on asettunut asumaan ja saanut maan kansalaisuuden.

Tuleeko Somalialaista suomalainen jo kolmannessapolvessa ja muuttuko ihminen sukujuuriltaan sen maan kansalaiseksi, mihin hän on saanut oleskeluluvan, asunut siellä kauan?

Sanoisimpa vain, että herttuliveiköön!? Minun lapseni ei ole enää suomalainen, koska on asunut "jossain" jo 25v, saanut kansalaisuuden sinnekkin ja mitähän sekin tarkoittaa?, vaikka on Suomessa syntynyt ja vanhemmat asuvat edeleen täälä elossa ja olossa ja lapseni omistaa myös kiinteistön, siis meidän kuoleman jälkeen.

• seakka
        tulipa-nyt-ongelma kirjoitti:

Ihanaa, että olet hereillä sinä "akkakorvesta", tai onhan täällä jo varmasti toisiakin nyt.

Minä olen saanut unirytmini siten, että korkeintain ja harvoin katselen klo 22 uutiset ja sitten untenmaille PUHE-radion turvin. Siispä heräänkin aikaisin jo klo 4-5 välillä ja unta ei tule, joten selailen uutiset ja tietenkin tämän palstan, koska iltapäivällä suljen koneeni.

Sanokoot ravintotieteilijät mitä hyvänsä, niin minunkin ruisleivän päällä on voita, mutta kahvis ei koskaan kermaa, jota lisään ruokaan, mihin se sopii.

Aloitushan oli jotain oikeassa tai väärässä, mutta ketjussa oli myös kommenteja, koska on oikeasti oikeutettu olemaan sen maan kansalainen, johon on asettunut asumaan ja saanut maan kansalaisuuden.

Tuleeko Somalialaista suomalainen jo kolmannessapolvessa ja muuttuko ihminen sukujuuriltaan sen maan kansalaiseksi, mihin hän on saanut oleskeluluvan, asunut siellä kauan?

Sanoisimpa vain, että herttuliveiköön!? Minun lapseni ei ole enää suomalainen, koska on asunut "jossain" jo 25v, saanut kansalaisuuden sinnekkin ja mitähän sekin tarkoittaa?, vaikka on Suomessa syntynyt ja vanhemmat asuvat edeleen täälä elossa ja olossa ja lapseni omistaa myös kiinteistön, siis meidän kuoleman jälkeen.

Oletko oikeassa vai väärässä?

Kyllä "jokuainatietää" ja kertoo kuinka mikin asia on. Kunhan hän herää sanomaan asiasta "senoikean" tiedon.

Juon kahvia kermalla.
        Keitin ekan aamukahvi jo 15 yli kolme, kun ei nukuttanut ja lehdissä oli luettavaa.

• onneksi.ei.ole.tuttu

Kovin on negatiivinen erään kirjoittajan suhtautuminen erääseen kirjoittajaan. Ihmetellä pitää, että viitsiikin puuttua jokaiseen asiaan jonka vainottunsa täällä julkaisee.

Eräänlaista kateutta, kun joku voi elää onnellisena ja kertoa siitä rehellisesti. Monella olisi paljonkin kerrottavaa ja sanottavaa, mutta ilmeisesti tämä "perässäkulkija" saa aikaan määrätynlaista varovaisuutta, koska, kukapa nyt haluaa että joku on ampumassa puskasta heti kun huomaa vainotun ilmestyvän teksteinensä palstalle.

Kannataa olla huomioimatta tuollainen vainooja.
      Jo vanhastaan tiedetään, että vaitiolo ja vastaamattomuus on suurin rangaistus häirikölle.
      Kun häntä ei huomioi, saa vihata vainoomaansa kaikessa rauhassa. Onhan täällä jo aiemminkin viitattu fileisiin yms. jonkin kirjoittajan kohdalla ja oletettavasti sama häirikkö häärii joukossa etsien aina uusia kohteita joille voi osoittaa omalla tavallansa oman tyhmän tapansa, haukkua ja moittia. Kuka on valinnut koiran palstalle? tuo ainakin räkyttää moneen kertaan tässä ketjussa, eikä ole millänsäkään, vaikka moni näkyy tarttuneen sanomiiinsa.

Palstan tilanne on ajoittain kuin lastentarhan leikkitunti. Huonosti kasvatetut kakarat haukkuvat paremmin käyttäytyviä, kotona ne tavat on useimmiten opittu. Huonolla kurilla kasvaa ilkeitä aikuisia jotka katkeroituneina purkavat pahaa oloa sellaisiin joilla menee hyvin.

Oman onnensa seppä on takonut rautansa huonosti ja syyttää siitä muita kuin itseään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94