Semmonen ongelma lattialämmityksessä kesän jälkeen kun laitto veden kiertämään niin varaajasta rupes puskemaan niin lämmintä vettä että meinas kuuma tulla, oumannin pitäs sitä säätää vaan ei tottele kun otin oumannin pois sain käsisäädöllä pienennettyä mutta sitten taas tuli liian kylmää vettä,mitään välimallia tästä ei saa eli joko tosi kuumaa tai liian kylmää. Itse diagnosoin että luultavasti 3 tieventtiili ei pelaa oikeen mutta oisko fiksummilla muita ehotuksia mikä voisi olla vikana?
Vesikiertoinen lattialämmitys
9
189
Vastaukset
- ajatuksella_pannuhuonees
Joku väärä venttiili on kiinni, ei tule sekoitusta, vaan pelkkä kuristus.
- raksaaja-sh
erikoiselta kuulostaa tuommoinen on/off ilmiö
viisaampia odotellessa
Ilmeisesti shuntilla sekoitetaan varaajasta vettä lattiaan?
Vai onko öljykattila tms. josta shuntataan?
Jos edes käsisäädöllä ei kierto säädy niin shuntin "kuula" kai siellä on irti akselista.- Tääonniintätä
Joo shuntilla sekotetaa varaajasta lattiaan. Itekki ihmettelen tuota on/off et ei ihan täysin rikki mutta jotain häikkää kait siinä on.
- kuha_kysy
Tääonniintätä kirjoitti:
Joo shuntilla sekotetaa varaajasta lattiaan. Itekki ihmettelen tuota on/off et ei ihan täysin rikki mutta jotain häikkää kait siinä on.
Onko kiertopumppu varmasti päällä?
- Tääonniintätä
kuha_kysy kirjoitti:
Onko kiertopumppu varmasti päällä?
Onhan se, eipä kai taitas tulla varaajalta vettä ollenkaa jos se kiinni olis.
- pari_vaihtoehtoa
- menoveden lämpötilan mittaus ei toimi oikein, esim. anturi onkin menojohdon sijaan paluujohdossa
- moottoriventtiilin toimintasuunta väärinpäin eli venttiili aukeaakin, kun säädin yrittää ajaa sitä kiinni ja päinvastoin- putkahtaako
mitäs meinaatte, kukahan olis ne kesän aikan vaitanut tai muita muutoksia tehnyt.. sormi pois perseestä nyt.
- pari_vaihtoehtoa
Joissain toimilaitteissa toimintasuunta vaihtuu kätsysti liukukytkimellä, mikä on voitu vahingossa tökätä eri asentoon. Lämpöanturi irronnut putkesta, piuha huonosti kiinni (pikaliitin?) tms. että kyllä näitä "vaikkei mihinkään ole koskettu" vikamahdollisuuksia silti löytyy. Tietysti se itse toimilaitekin voi bugittaa.
- Anonyymi
Itellä nyt sama ongelma. Ei keksi missä vika. Tavoittaiskohan tää aloittajan, että mistä vika löytyi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141789Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1431493- 781398
- 571226
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91210- 741105
- 1091029
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890- 55882